Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Gran Turismo 5 [Hype & hankintahekumointi | 24.11.]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nisupulla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Gran Turismo 5 [Joulu 2010]

Jätkät jätkät.. Nuo ps3 liipasimet on niin surkeat vielä senkin jälkeen jos niitä parantelee lisäpalikoilla, että siirtäkää ne kaasu ja jarru vaan suosiolla tateille. Boxilla padilla on liipaisimista hyvä ajaa, pleikalla ei. Oikeasti, tatille vaan niin on paljon kivempi ajella.

Väärin! Kiistän! Olen eri mieltä! :D Prologue tuli pelattua liipasimilla ja RISTIOHJAIMELLA ja ihan kivaa oli pelaaminen. Jotenkin vaan noilla liipasimilla saan säädeltyä kaasua paremmin kuin X-namiskalla tai oikealla tatilla. Takavetoisilla kun lähtee mutkasta tiltaten kaasun pohjaan, niin kylkimyyryä mennään, liipasimilla helpompi säädellä kaasua.

Mutta jos tämä jouluksi tulee, niin kyllä se on G25/G27 hankittava, ei voi minkään. Pelaaminen on kallis harrastus!
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Joulu 2010]

Itse en myöskään pidä liipaisimia huonoina ilman mitään lisähärpäkkeitä. Ite jos ajelen padilla niin x vaihde pienempään, neliö isompaan, ympyrä käsijarru ja ohjaukseen tattia tai ristiohjainta riippuen pelistä. GT5p:ssa muistaakseni käytin viimeksi ristiohjainta. Makuasioista ;)
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Joulu 2010]

Jätkät jätkät.. Nuo ps3 liipasimet on niin surkeat vielä senkin jälkeen jos niitä parantelee lisäpalikoilla, että siirtäkää ne kaasu ja jarru vaan suosiolla tateille. Boxilla padilla on liipaisimista hyvä ajaa, pleikalla ei. Oikeasti, tatille vaan niin on paljon kivempi ajella.

Saanen kysyä, että miten sidot jarrulla pitäen vedon päällä, jos kaasu ja jarru on samassa tatissa? :)

Silloin kun ei vielä rattia ollut, niin suosin myös parin edellisen tavoin liipaisimia kaasuun ja jarruun. Totuin vieläpä sellaiseen kombinaatioon, että vaihteet vaihdoin olkanapeilla. Eli etusormia käyttäen olkanapeilla vaihteet ja sitten keskisormilla kaasu ja jarru liipaisimista. Tatilla ohjaus. Mutta nämähän on puhtaasti makusasioita ja tottumiskysymyksiä. GT5P (ja varmasti myös GT5) on siitä mukava, että napit pääsee sijoittelemaan aivan vapaasti sinne minne haluaa. Sellainen asia, joka pitäisi olla standardina jokaisessa autopelissä, mutta eipä vain ole.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Joulu 2010]

Saanen kysyä, että miten sidot jarrulla pitäen vedon päällä, jos kaasu ja jarru on samassa tatissa? :)
En mitenkään, pelaan ratilla :)

Mutta minulle nuo liipaisimet ovat realtriggereilläkin lähes pelikelvottomat, pilasivat jopa gta4 pelikokemusta. En vain pidä, ja vaikka ps3:sta pidänkin talon ykköskoneena niin padi ei silti ole erityisen hyvä etenkään ajopeleihin. Aikoinaan tuli kuitenkin ensimmäisen gran turismon aikaan ja uudemmissakin osissa pelattua nimenomaan tateilla kaasulla ja jarrulla. Kyllä niilläkin oppi elämään, etenkin kun ps2:n gt3:ssa oli hyvin epäluotettavan oloiset x:stä kaasu ja neliöstä jarru analogisena. Herkästi ei ollut nappi pohjassa vaikka niin yritti painaa. Noh tottumiskysymys tietysti. :(
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Joulu 2010]

Pojat, pojat. Turha ostaa gt5 jos ei rattia raaski hankkia. Mitä iloa pelin realistisuudesta oikeestaa edes on jos ei aja ratilla. Itte en pääse millää ajamisen makuun pädillä. En vaikka olis millaset namiskat tai tatti jarrut. Ei tarvii maksaa kunnon setistä ku yhen pelin hinta. Ei luulis tekevän kovinkaa kipeää. Kattokaapas vaikka sinne omaan pelihyllyynne, niin huomaatte kuinka paljon on tullu ostettua kalliita pelejä mitä ei tuu edes enää pelattua. Ei se sillonkaa kipeetä tehny. On kyllä mahtavaa ajatella, että nyt ne kiekot jo painautuu tällä hetkellä jossaki.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Joulu 2010]

Pojat, pojat. Turha ostaa gt5 jos ei rattia raaski hankkia. Mitä iloa pelin realistisuudesta oikeestaa edes on jos ei aja ratilla.

Hauskinta paskaa taas hetkeen. Tajuatko että peliä tullaan myymään miljoonia kopioita ja vain murto-osa näistä ostajista omista ratin...
Suhteellisesti pienin ostajakunta tulee (arvaukseni mukaan) olemaan auto-entusiastit, jotka omistavat ratin ja kilkkeet, toinen suurempi ryhmä on sitten casual/padipelaajat ja kolmanneksi ne jotka ihan uteliaisuudesta ostavat pelin. Jotenkin noin (ei tarkalleen) päin. Tämä siis oma mielipiteeni..
 
Jep, kyl niit ratteja löytyy tyyliin 10:llä 1000:sta jos kokonaismyyntiä ajatellaan. Monelle on ongelma jo ratin sijoitus, siksi jää ostamatta.

Tälläisellä konsolifoorumilla rattimiehiä on tuhatprosentia varmaan enemmän kuin kokonaismyynnistä laskettuna, ja kyllähän tuo peli pädille sopii varmasti todella hyvin, ainakin aikaisemmat ovat sopineet.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Joulu 2010]

Muistutus jälleen tähän väliin ennenkuin karkaa enempää offtopicin puolelle. Rateista syvällisemmin voi ja kannattaa keskustella täällä

Pidetään tämä keskustelu GT5:n ympärillä.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Joulu 2010]

Hauskinta paskaa taas hetkeen. Tajuatko että peliä tullaan myymään miljoonia kopioita ja vain murto-osa näistä ostajista omista ratin...

Vaikka Cocista myydään 'miljoonittain',se ei tee siitä terveysjuomaa.Sama padi-autoilijoiden kohdalla.Vaikka enemmistönä GT5n ostajina,ei se auton ajaminen käsiohjaimella lisää realistisuutta.Jos haluaa nauttia pelin realistisesta ohjattavuudesta/käytöksestä,osta ratti
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Joulu 2010]

Kyllä siitä realistisuudesta voi padillakin nauttia. Itse pelaan pääasiassa autopelejä ja kyllä ne fysiikan lait padillakin "tuntee". Mitä ratilla olen pelannut, niin ei se peliä sen realistisemmaksi tee, melkeinpä päinvastoin, ärsyttää kun auto ei vastaa ratin kääntämiseen niinkuin se oikeasti tekisi. En väitä, että padilla ajaisi parempia aikoja kuin ratilla, ainakaan rata-ajoa, mutta itselle vain padi sopii paremmin. Käytän tattia ohjaamiseen ja nappeja kaasuun/jarruun ja vaihteet on olkapäissä.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Joulu 2010]

Noinkohan menis uskomaan enää noin sinisilmäsesti Kaasunarrin lupauksiin. Voisivat tehdä yllätyksen ja siirtää julkkaria hieman lähemmäs, vaihteeks.:D
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Joulu 2010]

Eipä oikein jaksa innostua mistää GT kutosesta ku tuntuu olevan niin pitkässä kuusessa tuo vitonenki :mad:
 
Ylös Bottom