Vastaus: Gran Turismo 5 [Hype]
Jengi aina vonkaa jonkun vauriomallinnuksen perään mutta jos se olisi realistinen jäisi moni kisa kesken jo ekassa mutkassa ja siitähän vasta kauhea parku tulisi.
Parhaiten homma varmasti toimisi niin, että voi itse "valita" erilaisista asetuksista ja vaikeusasteista, jonka mukaan sitten vauriotkin vaikuttavat enemmän tai vähemmän.. Tässähän Forza 3 onnistui käsittääkseni (en ole autopelien asiantuntija, vaikka F3 löytyy hyllystä) varsin hyvin.
Eli voisit valita homman niin, että se kisa jää tosiaan kesken ekassa mutkassa jos törttöilee pahasti (mielestäni realistista), mutta sitten toisaalta voit valita asetuksista niin, että pikku törmäilyt ja kolarit eivät niin haittaa (mielestäni arcade-meininkiä).
Tuo vaurioiden "visuaalisuus" yms on sitten varmasti eri juttu eli mikä sitten myös näyttää aidolta ja mikä ei... Olisihan se hauskaa, jos homma toimii SEKÄ pelattavuuden ETTÄ visuaalisuuden puolesta.
Itse en usko, että GT5 jää yhtään jälkeen autojen/ratojen määrässä ja realistisuudessa, ja visuaalisesti peli voi olla kaikkien aikojen autopeli, mutta kaiken tämän lisäksi myös online-puoli ja tietyt muut "sosiaaliset jutut" (kuvien lähetys, online-kauppa, autojen ulkoinen tuunaus yms) täytyy saada iskuun. Samoin olisi tosiaan hienoa, jos erilaisia valintoja, pelimuotoja, tuunausmahdollisuuksia, vaikeustasoja yms olisi mahd. paljon.
Mielestäni ylläolevat asiat voivat olla lähes se ainut GT5:n MAHDOLLINEN pieni kompastuskivi. Jos old-school Japsit eivät ota sosiaalista pelaamista ja online-puolta tosissaan (pelimaailma kun on muuttunut GT4:sen ajoista), niin siitä peliä sitten kritisoidaan.. Mitään muita "harmaita pilviä" en itse näe horisontissa..