Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Some of our readers would like to know about in-game weather changes and skidmarks. Will they be included?
I'm hoping our players won't be caught up with minor details. If they pick at every little thing, nobody will be satisfied. It's the overall evolution that will impress. Skidmarks should be of no concern. (He says with a laugh).
Ovelasti se ohitti tuon sääkysymyksen, mutta eikös se ole puoliksi varmistettu. No odotellaan nyt vielä sitä virallista Playstation Magazinen helmikuun numeroa.
Mielenkiintoinen juttutuokio Kazin kanssa: CES 2010: We Get a Gran Turismo 5 Update from Creator Kazunori Yamauchi - Wide Open Throttle - Motor Trend Magazine
Poiminta:
Eli ei tule niitä mustia jälkiä asvalttiin. Tätähän monet ovat toivoneet. Tietysti se on vain pieni osa kokonaisuutta, mutta ihan kivaa tunnelmaa se luo. Olen kyllä samaa mieltä Kazin kanssa, että ei nyt ihan jokaista pientä yksityiskohtaa kannata tuijottaa.
Vuosi on 2010 ja puhutaan Gran turismosta joka on ollut kehityksessä vaikka kuinka kauan ja kun otetaan huomioon minkälainen pikselin-nussija herra yamauchi on, niin hänellä on silti munaa jättää pois melko oleellinen seikka AUTOPELISTÄ. Tuntuu, että kaverilla on focus pikkaisen väärissä asioissa välillä. Luvassa on siis yhtä staattista kiiltokuvameininkiä kuin Academyssä.
GT5 ei ole mikään amis-simulaattori, joten fokus on jossain muualla kuin kumin polttamisessa apsilla...
Jos kumeihin mallinnetaan aito kuluminen, jää kumia myös ajoradan pintaan. Kyllä sekin sopisi termin "The real driving simulator" alle helposti.
Näinhän se on, mutta jos jostain pelintekijät joutuvat luopumaan, niin tuo kuminpoltto on juuri pienin harmi jota emme tule näkemään, kun miettii kuitenkin sitä, että mitä kaikkea peliin tulee![]()
Juu en kanssa ymmärrä tota vinkumista kuminpoltosta, se ei muuta mitään minnekkäänpäin näkyykö niitä vai ei, ja varsinkin kun tarkoitus on ajella ilman että oikeastikkaan kauheasti mustaa viivaa jäisi mihenkään, ainut miks se ois kiva, niin ratoja opetellessa hiukan tietäis jarrutuspaikkoja kun näkis missä muutkin on jarrutellu
Sen verran pitää puolustella, että esimerkkinä olleet efektit ovat hetkellisiä, eivätkä siis kuluta muistia kuin sen lyhyen olemassaolonsa ajan. Kuminjälkien pitäisi näkyä vielä useamman kierroksen jälkeenkin, ja kaikki se syö muistia yhä vain enemmän.No tuolla logiikalla peleistä voisi jättää kaikki visuaaliset hienoudet pois, esim. punaiseksi kuumenevat jarrulevyt ja vaikkapa räiskintäpeleissä aseiden suuliekit.
Toikin juttu on ollut ominaisuus jo kauan, mut ei GT:ssä.
Itselle se taas olisi juttu joka on erittäin oleellinen autoilun kannalta. Pointtina ei olisi se sudittelu, vaan se, että ne kumit kuluisi kuten asiaan kuuluu ja kuluminen tuntuisi ajettavuudessa. Kaikkein hienointa olisi jos sitä kumia sitten jäisi radan pintaan. Se on muutenkin jo vähän sellainen päivän standardi.
No tuolla logiikalla peleistä voisi jättää kaikki visuaaliset hienoudet pois, esim. punaiseksi kuumenevat jarrulevyt ja vaikkapa räiskintäpeleissä aseiden suuliekit . Ei tuo nyt itsellekään mikään kynnyskysymys pelissä ole, mutta olisihan se kiva että pelistä löytyisi ominaisuus joka on ollut käytännössä vakiona kaikissa autopeleissä jo ps1 kaahailuista lähtien.
Turha tuota päätöstä on puolustella.
Itselle se taas olisi juttu joka on erittäin oleellinen autoilun kannalta. Pointtina ei olisi se sudittelu, vaan se, että ne kumit kuluisi kuten asiaan kuuluu ja kuluminen tuntuisi ajettavuudessa. Kaikkein hienointa olisi jos sitä kumia sitten jäisi radan pintaan. Se on muutenkin jo vähän sellainen päivän standardi.
Itteeni ei kauheesti haittaa rengasjälkien pois jääminen GT5:stä, vaikka toisaalta se kyllä pitäis jo nykypäivänä kaikissa autopeleissä olla. Mutta parempi että keksittyvät tärkeämpiin asioihin.