Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Gran Turismo 5 [Hype & hankintahekumointi | 24.11.]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nisupulla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Gran Turismo 5 [Hype]

Tos GT5 TT:ssä oli mun mielestä aika suppea ympäristö.. Itse en oo prologueta pelannu, mut kuuluuko ne olla sellaiset?
Eihän sillä ny oikein mitään väliä ole ku oon jo ennakkotilannut pelin mutta kumminkin ois kiva saada informaatiota
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Hype]

Tos GT5 TT:ssä oli mun mielestä aika suppea ympäristö.. Itse en oo prologueta pelannu, mut kuuluuko ne olla sellaiset?
Mitä tarkoitat "suppealla ympäristöllä"? Ei Gran Turismossa mitään offroad-kisoja ja free-roamingia ole, vaan tarkoitus on pysyä siinä radalla. :)

Ja tuo Time Trial -demo nyt oli monessa suhteessa hyvin pelkistetty, joten sen perusteella en vetäisi kovinkaan syvällisiä johtopäätöksiä.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Hype]

Mitä tarkoitat "suppealla ympäristöllä"?

En osaa varmaksi sanoa, että mitä kysyjä tuolla "suppealla ympäristöllä" tarkoitti, mutta koitetaan arvuutella. Eli olisiko mahdollisesti tarkoittanut noita TT- demon aika valjun näköisiä maisemia? Tuo rataa ympäröivä maisema ei nimittäin ainakaan meikäläistä päässyt liiemmin vakuuttamaan. Eli tuohon osuuteen toivoisin itsekin vielä lisättävän yksityiskohtia.

Se ei kuitenkaan poista sitä tosiasiaa, että ajettavuus tuntui erittäin nautinnolliselta ratilla pelattuna. Eli se pelin tärkein osuus vaikuttaa olevan jo tässä vaiheessa erittäin hyvällä mallilla. Toki valmiiseen peliin tulee sitten vielä ne paremmat fysiikat ja mahdollisesti joitain muitakin parannuksia. GT Prologueta en ennen TT- demoa omistanut, mutta sen tahkoamisen jälkeen piti rahaa sijoittaa siihenkin. Osittain syynä oli myös se, että itse varsinaisen GT:n julkaisu tuntuu olevan edelleen niin hamassa tulevaisuudessa.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Hype]

Pakko kysyä et tietääkö joku onko lopullisessa versiossa mittaristot tehty paremmin?

Meni meinaan just äsken hermo prologuen mittaristoihin, toki ne siellä on, mutta tolla valojen kikkailuilla ei osan auton mittareita näe ollenkaan ja osassa ei näe kuin välähdykseltä kun aurinko sinne paistaa ja osassa ne näkee mut ei näe viisareita.

Itse en osaa kuulolta vaihteita vaihtaa ja välillä joutuu jopa ääneti pelaamaan niin mittaristo on elintärkeä.

Olen ajanut lukuisia autoja eikä oo tullut viel ainuttakaan tilannetta vastaan missä ei mittaristo näkyisi.... Ihan siel taustavalot jne. Alko ottaa niin paljon päähän tossa kun kaivoin prolon esiin ja aloin pelailee et tekis mieli perua koko gt5:n ennakkotilaus :D mut rauhotun hetken ni taidan pitää sisässä :)
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Hype]

Pakko kysyä et tietääkö joku onko lopullisessa versiossa mittaristot tehty paremmin?
Ennustajanlahjoillani sanon, että jotain hienosäätöä on tehty. Tai sitten ei. (Lue: eipä tuosta ole kerrottu mitään, enkä muista lukeneeni kommentteja suuntaan taikka toiseen.)

Olen ajanut lukuisia autoja eikä oo tullut viel ainuttakaan tilannetta vastaan missä ei mittaristo näkyisi...
Tosielämän Renault Twingossani nopeusmittarin näyttö menee lukukelvottomaksi, jos aurinko paistaa sopivasti takaa. Eli siinä mielessä täysin realistinen ilmiö. :)
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Hype]

En kyl ymmärrä sitä jätkää, selittää et päähän ottaa pelin julkasun jälkeen ku pitäs nii täydellinen peli olla. Silti mittaristot on ihan päin honkia joka vaikuttaa ajamiseen, renkaanjälkiä ei tuu asfalttii ja kumi vinkuu melkee paikallaan ollessakin.

Luulis et sitä itteä ottais päähän ajella ku ei mittaristoja näy, samalla tarttis saada kaik muu ylimääränen ruudulta pois, väliajat vois näkyä ja kierrosaika ja melkeen se ois siinä sit
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Hype]

Kanntaako enää ostaa prologue versio tästä pelistä? siis ehtiikö sitä pelailla ennen varsinaisen pelin julkaisua?
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Hype]

Kanntaako enää ostaa prologue versio tästä pelistä? siis ehtiikö sitä pelailla ennen varsinaisen pelin julkaisua?
Ottaen huomioon, ettei GT5:lle ole vielä edes annettu kunnollista julkaisupäivämäärää, ehdit pelata Prologueta kuukausikaupalla.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Hype]

Kanntaako enää ostaa prologue versio tästä pelistä? siis ehtiikö sitä pelailla ennen varsinaisen pelin julkaisua?

Ja pelin vetää läpi parissa päivässä, eikä pelitunnitkaan ole silloin kovin suuret (jos on rattimiehiä ;)). Tämän jälkeen melkeinpä ainoaksi iloksi jää verkkopeli, joka on "hieman" huonosti toteutettu, mutta pienellä kikkailulla siitäkin pystyy nauttimaan.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Hype]

Ja peli vetää läpi parissa päivässä, eikä pelitunnitkaan ole silloin suuret (jos on rattimiehiä ;)). Tämän jälkeen melkeinpä ainoaksi iloksi jää verkkopeli joka on "hieman" huonosti toteutettu.


no jaa, itse ainakin jaksan ajella niitä merkkikohtaisia kisoja, ja sen lisäksi ostaa kaikki puuttuvat autot ja ajella aina niillä lähes kaikki kisat uusiksi missä niillä voi edes pronssille päästä kovan työn kanssa ja autoa säätämällä, sit tietty sokerina pohjalla f1:n johon itse en ole edes vielä alkanut rahaa keräämään.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Hype]

sokerina pohjalla f1:n johon itse en ole edes vielä alkanut rahaa keräämään.
Eihän sitä tarvitse kerätä, kunhan vain omaksi iloksi pelaa sen useamman kymmenen tunnin verran niin kertyyhän sitä rahaa siinä sivussa.

F1 on kokemus, tuntuu ettei ole todellinen sen kulku halut, kiihtyy ja kulkee kuin valonnopea Falcon ja ne downforcet! :)
Ohjaamosta ajettaessa tuntuu aluksi että mihinkäs kartingiin sitä nyt astuttiin?

Mutta uskon että RIL F1 on muihin rata-autoihin yhtä ylivoimainen auto kuin pelissä niin täytyy kyllä hattua nostaa oikeille kuskeille jotka taistelevat moisella ohjuksella 1/1000 sekunneista ihan Kamikaze meiningillä.

Ja onhan siinä Prolossa se Citroenin konsepti autokin, olikos se kaasuturbiini moottorilla tjsp., en muista tarkkaan reaalimaailmasta, sellaista suhinaa se pitää. Ja tämäkin myös kulkee!

Jos en nyt ihan väärin muista niin Prolossa hintaa "Citikalla" 1.000.000, ja se F1 oli 2.000.000.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Hype]

näinhän olen itsekkin ajatellut omaki huvikseni pelata, mutta kun nyt aluksi ostan saamilla rahoilla ne "halvat" autot joita ei vielä tallissa ole, ja ajan niillä jokaisella lähes kaikki kisat uusiksi mitä vain pystyy :)


Mites muuten gt5:ssa (ja miksei myöskin prolossa) on toteutettu 7 vaihteiset autot kun käytössä olis g25/g27 tai vastaava joissa on 6 pykäläinen h kaavio...pakko käyttää viiksiä sillon vai?

DFGT:llä tässä nyt ajellut ja älyttömän hyvä ratti kyllä, mut toisaalta jos rahaa olis kun gt5 tulee niin tiedä vaikka käytetyn g27:n hommais
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Hype]

Kaveri hankki tässä aikoinaan F1-auton. Ei mene ihan "parissa päivässä".. ;) Eli riippuu pelaajasta tässäkin.

Niin jos tavoite on kerätä kaikki kaikesta niin sit menee kauemmin :rolleyes: (luulin että toi on vain itseni kaltaisten sekopäiden mielihalu). Itselläkin on kaikki autot, sekä kilpailut on ajettu kullalle. Rahaakin alkaa olemaan taas se 2 milliä, joten voisihan sitä värivalikoimaa kasvattaa.

Mites muuten gt5:ssa (ja miksei myöskin prolossa) on toteutettu 7 vaihteiset autot kun käytössä olis g25/g27 tai vastaava joissa on 6 pykäläinen h kaavio...pakko käyttää viiksiä sillon vai?

Muistaakseni viiksiin täytyy siirtyä jos on yli 6 pykälää. Mutta eihän niissä autoissa mitään H-kaaviota oikeastikkaan (vai?). Kuusi pykälää ei tuota ongelmaa, koska g25/g27 shifterissä on 6+pakki.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Hype]

Toimiiko se niin et 6vaihteisella autolla voin käyttää kytkintä ja h kaaviota ja sit esim ferrarissa vain viiksiä (ei kytkintä) ilman mitään asetusten säätelyä
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Hype]

(luulin että toi on vain itseni kaltaisten sekopäiden mielihalu).

Heh, nämä vanhat GT-veteraanit ovat aina asia erikseen. Eli kuten mun kaveri. ;) Voin vain arvata, että kaveri vetää hampaat irvessä platinan tuossa tulevassa GT5:ssa.. Riippuu tosin varmasti paljon myös online-trophyista (jos niitä on).

Tavallaan tuossa onkin yksi pointti, miksi tuo GT5:n "viipyminen" on monelle lopulta aika yhdentekevä ongelma. Vanhat GT-fanit hankkivat kyllä pelin ja pelaavat sitä aivan yhtä innoissaan kuin aiempiakin. Oli se sitten "ysin", "kympin" - tai "seiskan" peli Metacriticissä.. Ja jos suurin osa vanhoista faneista pelin hankkii, niin muutama miljoona myytyä peliä on kohtuu helposti plakkarissa. :)
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Hype]

Tavallaan tuossa onkin yksi pointti, miksi tuo GT5:n "viipyminen" on monelle lopulta aika yhdentekevä ongelma. Vanhat GT-fanit hankkivat kyllä pelin ja pelaavat sitä aivan yhtä innoissaan kuin aiempiakin. Oli se sitten "ysin", "kympin" - tai "seiskan" peli Metacriticissä.. Ja jos suurin osa vanhoista faneista pelin hankkii, niin muutama miljoona myytyä peliä on kohtuu helposti plakkarissa. :)

GT5 juu on todellakin pakko-ostos, oli kuinka paska tahansa. Hirteen itseni nostaisin jos jonkun muun autopelin sen tilalle ostaisin. PC simut on sitten asia erikseen...(jokapäivä lfs:ää tulee pelattua)
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Hype]

Ja onhan siinä Prolossa se Citroenin konsepti autokin, olikos se kaasuturbiini moottorilla tjsp., en muista tarkkaan reaalimaailmasta, sellaista suhinaa se pitää.

Muistaakseni tuo sitikka oli Prolossa massiivisen tehokas sähköauto ja oikeassa elämässä "vain V8:lla varustettu alumiinikottero". :p
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom