Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Gran Turismo 5 [Hype & hankintahekumointi | 24.11.]

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nisupulla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Gran Turismo 5 [Hype]

turhaan ne semmosia tekee ku kuitenkin kisat on semmosia ettei voi ajaa kuin sisäkuvakulmattomalla autolla :D niin ei tarvi tehdä tommosia efektejä :D

Pc-puolella voi ainakin servulla pakottaa saman kuvakulman kaikille. Ei luulis olevan konsolillakaan kovin vaikeaa. Noh odotetaan nyt jotain varmistuksia edes sateelle.

Pc-puolella voi ainakin servulla pakottaa saman kuvakulman kaikille. Ei luulis olevan konsolillakaan kovin vaikeaa. Noh odotetaan nyt jotain varmistuksia edes sateelle.

Dirtissä esim onnistuu tuo ps3:llakin..

mutta ircistä lainattu kommentti:

gtplanetilla spekuleeraavat sillä, että tuossa jutussa sanotaan "standard cars wont have interiors", että jos kyse onkin siitä, että kaikissa on cockpit näkymä, mutta sitten premiumeissa on koko auton sisusta mallinnettu täydellisesti

tuo vois kuulostaa enemmän 2010 vuoden peliltä jo :)

Siis joo kyllähän tuossa kirjoituksessakin mainittiin että premiumeissa on ''joka ikinen ruuvikin mallinnettu'' tai jtn semmosta. Ei tässä millään jaksa odottaa, jos sitä vaikka prolon hakkaisi pari kertaa läpi ja lainaisi kaverilta ps2 ja gt4. Toivottavasti tuosta damage mallintamisesta on tehty hyvä koska trailerin perusteella tulee kovasta vauhdista vain jonkinlainen kolhu.

Ite en kyl tykkää yhtään ajaa sisäkuvakulmasta, ja mitä noit oikeitten kuskien ajamisia noil simuil oon kattonu, niin kyl ne ajaa joko nosella tai sit konepelliltä. ite ainaki ajattelen tän asian niin, et oma ajokaukalo on se auto ja ruudulta näkyy vaan tie.

Ite en kyl tykkää yhtään ajaa sisäkuvakulmasta, ja mitä noit oikeitten kuskien ajamisia noil simuil oon kattonu, niin kyl ne ajaa joko nosella tai sit konepelliltä. ite ainaki ajattelen tän asian niin, et oma ajokaukalo on se auto ja ruudulta näkyy vaan tie.

mut esim nettipelissä, vaikkapa dirtissä sisäkulmasta ajaessa kärsi todella pahasti kun tuli kuraa naamalle ja lasi hajosi niin ettei meinannut ulos nähdä, samoin sisäkuvakulma rajoittaa näkymää aika paljon, joihin ei toi oma ajokaukalo ainakaan vielä pysty, eli se on ainakin itselle se pointti ajaa sisäkuvakulmasta juuri, et tuulilasin vaikutukset vaikuttaa myös ajoon eli näkemiseen, toisinsanoen joutuu nostamaan kaasusta jos ei näe mitään

Puskuri kuvakulma realistinen? HAH sanon minä! Monessa puucee simussa saa esim ratin pois ohjaamo kuvakulmassa ja sitten oma ratti voi sopia kuvakulmaan paremmin. Ammattilaiset ajavat ihan ohjaamo kuvakulmalla

Puskuri kuvakulma realistinen? HAH sanon minä! Monessa puucee simussa saa esim ratin pois ohjaamo kuvakulmassa ja sitten oma ratti voi sopia kuvakulmaan paremmin. Ammattilaiset ajavat ihan ohjaamo kuvakulmalla

Totta. Ammatti simuttajat ajavat sisältä ja heidän kisoissa ei ole edes muita vaihtoehtojakaan. Oikeat ammattikilpa-autoilijat eivät useinkaan kerkiä paljoa pelailemaan ja usein he messuilla koskevat kyseisiin peleihin ensi kertaa.

Itse ainakin tunnen auton elämisen paljon paremmin sisältä. Aluksi ajoin noselta tai hoodilta, ja ei se vauhti muuttunut mitenkään kun opetteli sisältä ajamaan, mutta takaisin ei tee mieli palata. Jos olisi 3 näyttöä tjms. olisi se kaikista realistin vaihtoehto.

^ Ah johan heräsi vanhat muistot, musiikkia myöten sitä vanhaa gran turismoa.

Erittäin hyvältä näytti kyllä koppikuvakulma. Saa nähdä miten helposti tässä tulee rahaa, gt 2:ssa tuli aikoinaan kaverin kanssa grindattua vuorokausi putkeen yhtä ovaalikisaa toyota GT1:n ja suzuki escudon toivossa. :D

Toivotaan että tästäkin löytyy vanha tuttu: http://www.youtube.com/watch?v=VafUiWtjH-Q

Ei sitten tässäkään ajeta rallia pelkkää kelloa vastaan. Toivottavasti tuo vastustaja on edes pikkasen paremmin tehty kuin nelosessa.

ot: onko nois videois äänet? itellä ku ei kuulu ainakaa mitää, vai mistä musiikeista puhut :D

Tuossa rome circuit videossa ainakin soi alusta saakka gran turismoille tyypillinen musiikki. Pistäs kaiuttimet päälle niin johan pitäis kuulua tai sitten mulla soi korvissa aina kun näkee pelikuvaa gt:stä. :D

Ei sitten tässäkään ajeta rallia pelkkää kelloa vastaan. Toivottavasti tuo vastustaja on edes pikkasen paremmin tehty kuin nelosessa.

Ei oikein ole kiinnostanut tuo ralli jos radalla samaan aikaan useampi auto.
Jättäisivät tuon ralli osuuden kokonaan pois kun eivät sitä kuitenkaan kunnolla tee. Jotkin kaupunkipätkät mitkä asfalttia vielä menee jotenkin, jokainen gran turismon sorapätkä ollut täyttä kuraa. No jotkut ehkä tykkää, mutta ei kuulu tähän peliin.

Itsekin odotin sitä kelloa vastustajaksi mutta kyllä tämänkin kanssa pystyy elämään. Toivon että mukana on kuitenkin klassikkoja vanhemmista osista kuten A-ryhmän Celica, B-ryhmän 205 sekä vanhempia WRC-autoja. Ja unohtamatta tietenkään Escudoa mikä edellä jo mainittiinkin. :)

Ei oikein ole kiinnostanut tuo ralli jos radalla samaan aikaan useampi auto.
Jättäisivät tuon ralli osuuden kokonaan pois kun eivät sitä kuitenkaan kunnolla tee. Jotkin kaupunkipätkät mitkä asfalttia vielä menee jotenkin, jokainen gran turismon sorapätkä ollut täyttä kuraa. No jotkut ehkä tykkää, mutta ei kuulu tähän peliin.

ajotuntuma on gt4:ssa ainakin soralla hyvää, mutta siihen se hyvyys jääkin... Radat ovat kuin asfalttiratoja mutta vain soralla..ei hyvä.

Täytyis olla rallicross tyyppistä rataa, ja sit ymmärtäis ton muita vastaan ajelunkin paljon paremmin ja se ois mielekkäämpää. Nykyisellään se ei tosiaan sovi tuohon peliin.

Älkää ny jumalauta enää alkako valittaa tosta rallista ja sen puutteista, muuten peli menee takas suunnittelupöydälle ja aloittavat rallin teon ihan alusta asti :eek:

Itse käsitin ton sisustamallinnuksen juuri noin, mitä Gtplanetissa spekuloivat. Eli premiumeis voi katella ympäririlleen jne ja näkee koko sisustan viimeisen päälle. Mut kaikissa autoissa on kuitenkin tuo sisäkuvakulma, missä ratti, mittarit jne. mallinnettu. En oikein jaksa uskoa, että esim. kaikki prolon autot olisivat suoraan premiumia, sen verran "tavallisia" autoja siellä kuitenkin oli mukana.

Eurogamerin previewissa kuulosti jännältä toi photo mode. En ollut tuosta aiemmin kuullutkaan: Choosing from a range of spots to park his car, Yamauchi enters walking mode, and we're heading into the silent midnight streets of the city, checking out the posh little houses made of wood and glass, wandering past twinkling lanterns, and watching the cherry blossom drift on the breeze. :cool:

Pitkään meni itselläkin, että siihen tottui mutta kyllä se lopulta aika mainion elämyksen tarjoaa. Nosella tai hoodilla varmaan tahkoaa missä pelissä tahansa ne nopeimmat ajat mutta varsinkin ilman ajokaukaloa (tai edes rattia) on parin mittarin tai konepellin pyörittely ympäri rataa kyllä tympeyden ylistyslaulu. Karkista tykkäävälle sunnuntaikisailijalle takanäkymä on aina kiva mutta simupuolella sillä ei kierrosaikoja jahdata, joten sisäkuvakulma voi hyvinkin olla mukavan realistinen kompromissi.

Itse käsitin ton sisustamallinnuksen juuri noin, mitä Gtplanetissa spekuloivat. Eli premiumeis voi katella ympäririlleen jne ja näkee koko sisustan viimeisen päälle. Mut kaikissa autoissa on kuitenkin tuo sisäkuvakulma, missä ratti, mittarit jne. mallinnettu. En oikein jaksa uskoa, että esim. kaikki prolon autot olisivat suoraan premiumia, sen verran "tavallisia" autoja siellä kuitenkin oli mukana.

Aloin tuossa miettimään ja kehitin itse sellaisen spekulaation et taitaa olla niin et kaikissa tosiaan on ohjaamonäkymä, mutta myös koko ohjaamo mallinnettu, koska sivuille pystyy kuitenkin kastomaan et näkee peileistä jne...eli siten kuin oli prolossakin mallinnettu.

Sen sijaan ovan niin viimetipassa lisänneet nuo vauriot että vain kahteensataan saatiin lisätty auton "sisus", eli moottorit jne osat. ja kun ajaa kolarin niin esim konepelti lähtee irti, ja sen jälkeen koneen kaikki osat näkyy.

Koska puhuivat et standardi autoihin tulee vain naarmuja..eli ei tarvi olla esim moottoria tai takaluukkua mallinnettu kun niitä ei koskaan näe, mutta itse sisusta olisi kokonaan malinnettu siltin

sivuille katsoessahan näkyy lisänä vain ovipahvi joten miks se ois sit jätetty mallintamatta, ja puolestaan taaksepäin katsoessa näkyy takapenkit...

Lisäksi on otettava huomioon se, että nuo autothan on mallinnettu siten että valosta riippuen auton sisälle näkee ulkoapäin, joten sisustat on väkisinkin mallinnettu.
jos tosiaan näin, niin ei se vauriomallinnus niin haittaa, pienempi paha se on sit.

(edit: niin ja lisänä viel se et monissa messuilta julkistetuissa videoissa on ollut esim ihan bemari vaan ja on ohjaamonäkymä ollut)

Sit tohon ajonäkymään, niin Proloa ennen olin ajanut kaikkia pelejä takaata, koska pädillä en osannut muualta ajaa enkä osaa vieläkään, ratilla päätin että jos pojat on vaivaa nähneet ja sisänäkymä mallinnettu niin sieltä ajetaan! ja aikaa siihen meni et oppi, mut ei takas enää suostu ulkopuolelle vaihtaa

Ylös Bottom