Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Gran Turismo 5 [Hype & hankintahekumointi | 24.11.]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nisupulla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Gran Turismo 5 [Hype, Viralliset faktat 1. viestissä]

No niin, nyt on ensiimmäiset kokemukset Turismoon saatu ja mielenkiinnolla jatketaan odotuksia tästä edespäin. Nürpuringiä, Romaa, Madridia, Tokiota tai Toscanaa pääsi kahdeksi minuutiksi ajamaan muutamalla superautolla.

Sen mitä tuossa kerkesin huomata, niin autojen äänet ovat parantuneet rutkasti. Nissan Motul kuulosti varsin järeältä vaihdetta sisään iskettäessä. Grafiikat olivat luonnollisesti parantuneet ja koppikuvakulma oli varsin mieleinen.
Videota en valitettavasti lähtenyt kännykällä ottamaan, mutta toivottavasti joku saisi sellaisen järjestettyä.

Huomenna vielä testailemaan. Onneksi jonot eivät ole aivan mahdottomat.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Hype, Viralliset faktat 1. viestissä]

Siis mitä autoja on valittavana siellä Suurjaoissa? Kaikki?
Jos on, niin katoppa samalla, notta onko Porsseja ja minkälainen se "normiauton" koppikuvakulma oikein on? :D
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Hype, Viralliset faktat 1. viestissä]

No niin, nyt on ensiimmäiset kokemukset Turismoon saatu ja mielenkiinnolla jatketaan odotuksia tästä edespäin...

Millanen oli vaurionmallinnus autoissa? Pelasitko premium-autoilla ja oliko asetuksista säädetty vaurionmallinnus täysille (jos sellasta vaihtoehtoa on)?
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Hype, Viralliset faktat 1. viestissä]

Siis mitä autoja on valittavana siellä Suurjaoissa? Kaikki?
Jos on, niin katoppa samalla, notta onko Porsseja ja minkälainen se "normiauton" koppikuvakulma oikein on? :D

Ferrari 599 ja Enzo, Mersu SLS, Citroën GT, Lamborghini Gallardo, Nascar-auto, Nissan Motul. Nuo ulkomuistista. Possua ei ollut, taitaa olla se RUF jos sekään. Normiautoa ei tuolta löytynyt, enkä kerennyt/kehdannut ajaa kun sen kolme kertaa. Kiinnitänpä huomiota huomenna siihen mitkä ne muut autot ovat.

Millanen oli vaurionmallinnus autoissa? Pelasitko premium-autoilla ja oliko asetuksista säädetty vaurionmallinnus täysille (jos sellasta vaihtoehtoa on)?

Eipä ollut vaurionmallinusta ollenkaan. Ainut asia oli vähän kovempi "jysäys" verrattuna Prologueen, ainakin minun korvaan. Kipinää kyllä myös iski.

Kuten sielä sanottiin "Peliä tullaan kehittämään vielä ennen julkaisua". Pariin otteeseen ajettiin ns. ilman päällä. Johtopäätökset ovat vieläkin hieman arvailua...
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Hype, Viralliset faktat 1. viestissä]

Jotenkin olin siinä luulossa, että tuo demo olisi ollut 3D. En tiedä oliko jossain ennakkoilmoituksessa tieto siitä, vai olinko kehittänyt itse sen kuvitelman. No, se oli pieni pettymys, mutta pitihän sitä kuitenkin käydä kokeilemassa.

Itse en edes huomannut, että pystyi valitsemaan rataa tai autoa. Kyselemättä siellä lyötiin alle Mersu ja sitten kohti Rooman rataa. Tekisi mieli sanoa, että fysiikat ovat prolosta muuttuneet. Mutta koska tuo oli tuollainen kahden minuutin testi oudolla kalustolla (G27, itsellä DFGT, ensimmäinen kerta tuolla radalla ja tuolla autolla), niin en uskalla sen tarkemmin eritellä, ettei sitten lynkata siinä vaiheessa kun peli tulee ulos :)

Sen voin sanoa, että G27:n ledit toimivat. Ja forcet oli aivan naurettavan heikoilla. Vastaus kysymykseen saako forceja lisää oli "mitä ne on?" :)
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Hype, Viralliset faktat 1. viestissä]

Ranskan Official Playstation Magazinessa vähän isompi pläjäys pelistä. Kuvakaappaukset löytyy tuolta: Gamerama : message #501360


Joku ranskankieltä ymmärtävä oli tiivistänyt olennaisen sikäläisillä viivoilla:

Translation :

- Go-karts.
- 70+ tracks ( from 20 countries ).
- No Porsche.
- Tuning.
- 16 players online.
- Worth the wait. :)
- Confirms Standard / Premium differences.
- Good 3D and head tracking.
- Surprises.

The game will be at GamesCom.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Hype, Viralliset faktat 1. viestissä]

Joku ranskankieltä ymmärtävä oli tiivistänyt olennaisen sikäläisillä viivoilla:


- 70+ tracks ( from 20 countries ).

The game will be at GamesCom.

Oijoijoi jos tuo on totta niin MAHTAVAA. Paljos niitä ratoja oli forzassa? 24? Ompahan ajettavaa kun 1000 autoa ja 70 eri rataa.



Olisi muuten seki mahtavaa jos jonakin päivänä Ahvenisto pääsisi mukaan. Toivo elää ainakin itselläni(onhan se todella epätodennäköistä)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Gran Turismo 5 [Hype, Viralliset faktat 1. viestissä]

Silti tuo huijaaminen noiden väärinpäinratojen kanssa on ärsyttävää. Eli tuosta määrästä pystyy tehdä puolituksen siitä johtuen. Sitten on samoista radoista monta variaatiota, kuten suzukasta lyhyt jne.

Kun saisi sen uramoodista pois ettei joudu yhtään rataa ajamaan väärään suuntaan. Missä järkevässä kilpa-auto luokassa ajetaan kisoja väärinpäin? Aivan. Häirinnyt jo monta vuotta tuo.. Minä en halua ajaa kisoja väärinpäin, mutta on pakko jos uramoodia aikoo pelata. Sama juttu forzassakin.

Muistanko väärin vai oliko jossain osassa radat vielä peilikuvinakin? Ei hyvää päivää mikä aivopieru..

Todennäköisesti tuota haluamaani en tule koskaan saamaan pois näistä "ura-ajopeleistä", mutta se on se mikä eniten noissa ärsyttää. GT5 odotan silti innolla, kuten aina.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Hype, Viralliset faktat 1. viestissä]

Silti tuo huijaaminen noiden väärinpäinratojen kanssa on ärsyttävää. Eli tuosta määrästä pystyy tehdä puolituksen siitä johtuen. Sitten on samoista radoista monta variaatiota, kuten suzukasta lyhyt jne.
Tuohon 64:n radan listaan ei kuulu toiseen suuntaan ajettavat versiot. Ainoastaan ratakartaltaan poikkeavat. Ja mikäli hataraan muistiini on luottamista, ei esim. GT4:ssä kovin montaa rataa pitänyt "väärään" suuntaan kiertää. Itseäni ihmetyttää, miksi esim. lyhyt Suzuka ja pitkä Suzuka pitäisi laskea samaksi radaksi. Ymmärtäisin whinesi, jos listassa olisi myös väärinpäin pitkä ja lyhyt Suzuka, mutta eipä ole.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Hype, Viralliset faktat 1. viestissä]

Itseäni ihmetyttää, miksi esim. lyhyt Suzuka ja pitkä Suzuka pitäisi laskea samaksi radaksi.

Ehkäpä siksi, että kyseessä on sama rata. Toinen on ainoastaan paljon lyhyempi, mutta sama radanpätkä se on. Miksi ne pitäisi laskea eri radoiksi, kun ne eivät sitä ole?
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Hype, Viralliset faktat 1. viestissä]

Ehkäpä siksi, että kyseessä on sama rata. Toinen on ainoastaan paljon lyhyempi, mutta sama radanpätkä se on. Miksi ne pitäisi laskea eri radoiksi, kun ne eivät sitä ole?

Eivät ne ole yksi ja sama rata. Toinen on paljon lyhyempi.

E: Vähän samaan tapaan kuin iso ja pieni kokispullo, koostuu ihan samoista aineksista, mutta ne ovat eri tuotteita.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Hype, Viralliset faktat 1. viestissä]

^^ vähän sama, kuin lihis verrattuna lihikseen parilla nakilla :rolleyes:
sama, vai eri tuote?
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Hype, Viralliset faktat 1. viestissä]

^^ vähän sama, kuin lihis verrattuna lihikseen parilla nakilla :rolleyes:
sama, vai eri tuote?
tonni.jpg
tuli vaa mielee :rolleyes:

Veikkaisin että ihan tarpeeksi sieltä löytyy ratoja, joitain varmasti on jotka on ärsyttävänkin samanlaisia (tyyliin Fuji speedway F vs. Fuji speedway GT)
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Hype, Viralliset faktat 1. viestissä]

Silti tuo huijaaminen noiden väärinpäinratojen kanssa on ärsyttävää. Eli tuosta määrästä pystyy tehdä puolituksen siitä johtuen. Sitten on samoista radoista monta variaatiota, kuten suzukasta lyhyt jne.
Noinhan se menee, että sopivalla laskentatavalla ratamäärän kuin ratamäärän saa näyttämään ihan miltä tahansa. Kakkosforzassa taisi olla 12 uniikkia rataa ja kolmosessa 22. Jos tässä radat 20:een eri maahan sijoittuvat niin eiköhän niitä uniikkeja ainakin se 20-30 löydy mutta tuskin ihan 70:ää kolkutellaan. Eipä silti, jos tuosta pienemmästäkin arviosta tiputtaa kaikki klassikot pois, jäänee siihen silti ihan kiva kasa muutakin uutta kuin pelkkä Top Gearin testirata.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Hype, Viralliset faktat 1. viestissä]

Ja mikäli hataraan muistiini on luottamista, ei esim. GT4:ssä kovin montaa rataa pitänyt "väärään" suuntaan kiertää.

Kaikki kuvitteelliset radat kuten grand valley ja trial mountain on aina ajettu myös väärään suuntaan. Oikeita kilpa ratoja on ajettu vain oikeaan suuntaan. Mielestäni ihan hyvä ratkaisu.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Hype, Viralliset faktat 1. viestissä]

Hyva esimerkki laskemisen vaikeudesta GT5:ssa on nurre. Onko se 1, 2 vai 3 rataa?
Pohjoislenkki ja GP-rata menee paallekkain maksimissaan yhden suoran verran, ja sitten viela 24h kisoissa ajetaan molemma radat..
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Hype, Viralliset faktat 1. viestissä]

Itsekin tuli tuota demoa koitettua ralleissa. Ja kyllä mulla ainakin vauriomallinnus pelasi. Törmäsin Mersulla Corvetten perään eräällä Nürren suoralla ja komeasti sen peräkontti meni keskeltä kasaan. Oli pirun vaikeaa hallita sitä autoa. Luultavasti simulaatio-asetuksella oli eikä meikäläisen skillit enää riittänyt. Mutta vaikutti lupaavalta. :)
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Hype, Viralliset faktat 1. viestissä]

Videot tilanteesta jäivät kännykkälaatuun, joten sellaisten laittaminen toisi luultavasti vain tuskaa tilanteeseen. Kokeilu oli hyvin lyhyt, ja tällaisen setin jälkeen on turha jauhaa mitään hirvittävän syvällistä, mutta pieniä ajamiseen liittyviä huomioita:

Motul Autech GT-R, R1/R1, Nürburgring Nordschleife:
- radan korkeuserot näkyivät ja tuntuivat aiempaa selvemmin
- radan pinta oli hyvin töyssyinen, vaihteleva
- renkaiden ja tien välinen tuntuma oli hyvä kuten TT-demossa
- auton äänet olivat todella 'runsaat'

Citroën C4 WRC, D/D, Toscana:
- ajotuntuma soralla oli verrattuna aikaisempiin GT-osiin enemmän 'firm' (en keksi mitään hyvää sanaa tähän)
- luistojen korjaamisessa sai olla hereillä
- ohjaamokuvakulma + yö = haastava
- vasemman jalan jarrutus toimi hyvin auton kääntämisessä

Ferrari Enzo, N2/N2, Tokyo R246:
- rengastyyppi erittäin liukas (vrt. GT5P)
 
Ylös Bottom