Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Gran Turismo 5 [Hype & hankintahekumointi | 24.11.]

Vastaus: Gran Turismo 5 [Hype]

Yllättävää itkemistä taas kejun viimeiset sivut : )

Väittääkö Jormaaa GT5(P):n peligrafiikkaa huonoksi tai jotenkin pettymykseksi?

Eikös se Kaz itsekin sanonut, että aina jotkut valittavat jostakin...

En mielestäni ensinnäkään itkenyt mistään. Toisekseen ei, en väitä peligrafiikkaa huonoksi. Pettymykseksikään en väitä, sen mitä pelistä varsinaista kuvaa nähnyt. Mutta jos siis ensin näkee noita fixattuja kuvia ja fixattuja videoita, niin silloin se varsinainen "ingame kuva" on mielestäni pettymys. Eli siis vähän turhaan vedetään "hypemasiinassa" grafiikassa napit noin kaakkoon ja joku voi sitten pettyä, kun odottaa että itse pelissä grafiikka olisi samaa tasoa.

Eli mielestäni on turhaa hehkuttaa peliä "fixatun" grafiikan avulla. Monessakin mielessä ja itse tämän takia jätänkin tuollaisen markkinoinnin omaan arvoonsa ja ihmettelen keneen se tehoaa.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Hype]

minulle oli hiukan pettymys GT5:sen demon grafiikat.
Mitä tarkoitat GT5 demolla?
HD-sukupolven Gran turismoista on julkaistu:
  • Gran Turismo HD Concept
  • Gran Turismo 5 Prologue
  • Gran Turismo 5 Time Trial Challenge
Ja kaikissa niissä on mielestäni erilaista grafiikkaa.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Hype]

Yama sitte sanoi että peli julkaistaan tämän vuoden aikana :rolleyes:

Joopa joo... Rengasjäljet, 3D-puut mitä vielä lisätään? Peruutusvalot?
3D-puut ovat minulle aivan sama, mutta rengasjäljet ja peruutusvalot haluaisin kyllä mieluusti ja muutaman kuukauden viivästymisen tämän takia ymmärtäisin hyvin.
En tiedä mistä krafiikoista höpiset, mutta minulle oli hiukan pettymys GT5:sen demon grafiikat.
Tai perus grafiikkaa, muttei oikein mitään wow efektiä tullut.
GT5:sta ei ole julkaistu demoa.
En mielestäni ensinnäkään itkenyt mistään. Toisekseen ei, en väitä peligrafiikkaa huonoksi. Pettymykseksikään en väitä, sen mitä pelistä varsinaista kuvaa nähnyt. Mutta jos siis ensin näkee noita fixattuja kuvia ja fixattuja videoita, niin silloin se varsinainen "ingame kuva" on mielestäni pettymys. Eli siis vähän turhaan vedetään "hypemasiinassa" grafiikassa napit noin kaakkoon ja joku voi sitten pettyä, kun odottaa että itse pelissä grafiikka olisi samaa tasoa.

Eli mielestäni on turhaa hehkuttaa peliä "fixatun" grafiikan avulla. Monessakin mielessä ja itse tämän takia jätänkin tuollaisen markkinoinnin omaan arvoonsa ja ihmettelen keneen se tehoaa.

Eikös pelin kuvat ole otettu sisäisellä Photo Modella ja niiden ei ole tarkoituskaan esitellä pelin in-game grafiikkaa, vaikka se tavallaan on sitä itseään. Tiettävästi ainoat fixatut videot ovat autoesittelyt, esim. Ferrarin 458 ja Toyotan -videot. Tosin tästäkään en ole varma, millä tavalla nuo on toteutettu.

Kun GT5P näytti jo graafisen suunnan in-game grafiikalla, niin GT5 tulee siitä vain parantamaan. Turha siitä on pettyä, jos katsoo replay-stillkuvia tai muita.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Hype]

GT5:sta ei ole julkaistu demoa.

Ehkä vähän pilkunviilausta, mutta " This is the demo version of upcoming Gran Turismo 5"- gt academyn aloitusteksti.

edit: Siis tuota time trial challengea tarkoitan




Ja tohon Nakkilokin kuvaan: Niin, tollaselta se näyttää replayssä, mut aika kauas jää mielestäni krafiikat sitte ite ajossa tosta kuvasta. No ehkä PD:n pojat vielä vähän viimestelee tota krafiikkaa viel lopulliseen tuotteeseen. Joka tapaukses hyvä peli tulee.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Hype]

Saa nähdä kuinka hyvä in-game grafiikka tulee olemaan lopullisessa versiossa. Fysiikan mallinnus kuitenkin syö todella paljon prosessori tehoa, joten on luonnollista, että in-game grafiikka tulee olemaan ~60 fps:n takaamiseksi hyvin todennäköisesti replay grafiikkaa heikompaa.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Hype]

Noista grafiikan hienouksista en ymmärrä mitään. Tyyliin reunanpehmenys, renderxv600,789,v2/456. Mutta sen tiedän että mikä omasta mielestäni näyttää hyvälle.

Noi photo mode kuvat näytti kyllä hyvältä ja oikealta. Mutta kauneus on katsojan silmässä. Tiedä sitten onko koko gt5 aivan eri peli kuin esim. Tuo time trial mutta time trialista en saanut mitään audio/visuaalista palautetta. No itseasiassa toi audiopuoli kuulosti ihan hyvältä kun tarkemmin miettii.

Replayt oli tylsääkin tylsempiä. Yleensä tykkään katsoa omasta ajosta replayta mutta tässä jostain syystä en jaksanut(time trial). Ehkä tämä vaan on sitten niin realistinen ettei tästä tavallinen tallaaja oikein tajua mitään.

Varmaan myy ihan hyvin jos kerkiää tähän konsolisukupolveen :eek:mutta kauan tuota jaksaa sitten pelata defaultohjaimilla, normitelkkareilla jne. jos niillä ei tee mitään. Tuntuu että tämä on suunnattu enemmänkin teknofriikeille ja vanhemmalle väelle jota itsekkin pelimielessä edustan mutta teknofriikistä olen kaukana. Paintshoppia tässä ei ilmeisesti ole. No eipä papat tietysti jaksa maalailla autoja, vaihtaa vanteita jne. Perusharmaa on paras.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Hype]

Vielä hämmentävämpi toiminto pelissä on tuki GPS-track day unit -laitteelle. Jos siis satut omistamaan Toyota FT-86G SPORTS Concept -auton ja pääset ajamaan sillä oikeasti jollain GT5:n sisältämistä kilparadoista, voit siirtää auton GPS:n muistikortille tallentuneen tiedon PS3:lle ja käyttää sitä GT5:ssä haamuautona.
Kyseisestä ominaisuudesta on nyt nähtävissä esittelyvideo GT:n japaninkielisillä kotisivuilla. Kyllähän tuo varsin tarkasti tuntuu seuraavan, mutta hyöty on edelleenkin vähintäänkin kyseenalainen.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Hype]

Kyseisestä ominaisuudesta on nyt nähtävissä esittelyvideo GT:n japaninkielisillä kotisivuilla. Kyllähän tuo varsin tarkasti tuntuu seuraavan, mutta hyöty on edelleenkin vähintäänkin kyseenalainen.

Hyöty löytyy varmaan PD:n imagon rakennuksesta, kun ovat enemmän ja enemmän tekemisissä auton valmistajien kanssa (GTR:n Hud tämän lisäksi) niin luulisi että suhteet sinne päin paranee...
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Hype]

Tämä ei kuuluisi tänne, mutta en ymmärrä mihin avaruuteen katosi minun viesti? Ei siinä mun mielestä ollut kuin selvennystä asioihin.Sivu sodalla tulee vain jotain krafiikan valitusta.

Laitetaan sitten näin.
Silloin kun GT peli on aina julkaistu GT pelissä on ollut aina hyvä krafiikka ja GT Acedemy ei ole täysversio.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Hype]

Tämä ei kuuluisi tänne, mutta en ymmärrä mihin avaruuteen katosi minun viesti?

Kyllä se sinun viestisi täällä foorumilla on edelleen, ollos hyvä
Moretaattorimme vain tekivät oikeaan paikkaan ketjun, johon pisti viestit, jossa vertaillaan noita ajotsimulaattoripelejä ;)
Jotta jos kiinnostaa muitakin immeisiä vertailla ja jutella niistä, niin eksykääpä tuonne noin :)
Tämä kun ei ole vertailuketju... Kiitos.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Hype]

Silloin kun GT peli on aina julkaistu GT pelissä on ollut aina hyvä krafiikka ja GT Acedemy ei ole täysversio.

No onko muka Academyssä sitten huono grafiikka? Vai tarkoitatko että Academyssä on hyvä grafiikka, ja kokoversiossa on vielä parempi? (G;))
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Gran Turismo 5 [Hype]

No onko muka Academyssä sitten huono grafiikka? Vai tarkoitatko että Academyssä on hyvä grafiikka, ja kokoversiossa on vielä parempi? (G;))

No ei ole huono krafiikka....ajaa sitä "selvästi" huonommallakin jos pelin sisältö on hyvä ja kunnon pelikaverit, joita onneksi minulla on.Eli pelissä, kun on kunnon vääntö kisat niin ei siinä ole aikaa tihrustella niitä krafiikoita ja miettiä tossa noin ja tuolla taas näin.
Minun mielestä GT -peleissä kautta aikojen on olleet hyvät krafiikat minua ei ole häirinnyt sen koomin mikään.

Minulle ykkös asiat on ajettavuus ja säätömahdollisuudet ja niiden vaikutus / säätöjen tunne radalla eli kun muutat säätöjä edes vähän tunnet ne radalla ja näin myös esim. GTP pelissä tapahtuu.
Näiden jälkeen kunnon peliseura jota onneksi jo on.

Lopuksi Timpalle kiitokset asian selvennyksestä ja linkistä.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Hype]

Ei oo vissiin viel yhdessäkään GT pelissä ollu Standing starttia? ois myös ihan kiva jos varikkokäynnit sais suorittaa itse. ja luulis et renkaanjäljet ei niin kovin vaikeet ois laittaa, et pääsis oikeen kunnolla polttaan kumia:D
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Hype]

Ei oo vissiin viel yhdessäkään GT pelissä ollu Standing starttia?

Juu on ollut. Ihan prolossakin osa esim. online-kisoista on aloitettu paikaltaan. Pääasiassa lähdöt ovat kyllä mallia rolling, mutta kyllä niitä paikaltaan lähtöjäkin on.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Hype]


Veikkaisin että tässä oli kuitenkin kyse näistä teräväpiirtoisina julkaistuista Gran turismoista
  • Gran Turismo HD Concept
  • Gran Turismo 5 Prologue
  • Gran Turismo 5 Time Trial Challenge
Kyllähän noissa varsinaisissa pelin kokoversioissa on aina ollut seisovat lähdöt.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Hype]

Kyllähän noissa varsinaisissa pelin kokoversioissa on aina ollut seisovat lähdöt.

En tierä onko, mutta itse ainakin toivoisin noihin Online pippaloihin aika-ajoja, että olisi hieman etukäteis tietoa, kun itse kisa starttaa, että ketkä ovat "pahimmat" vastustajat :rolleyes::D
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Hype]

Videon perusteella fysiikat on hyvät varsinki pompuissa
 
Ylös Bottom