Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Timppa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Milläs sen 200kierroksen ovaali endurancen ootte ajelleet? Koitin sitä corveten kisavehjettä millä like the windistä tuli voitto, niin ei se ollu hyvä...Tota minoltaa en kyl viel koittanutkaan, oisko se se järkevin?

Itse vedin sen tänään formulla, mutta eiköhän minoltalla voitto irtoa helposti. 2 ja 3.sija meni audin R8.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Milläs sen 200kierroksen ovaali endurancen ootte ajelleet? Koitin sitä corveten kisavehjettä millä like the windistä tuli voitto, niin ei se ollu hyvä...Tota minoltaa en kyl viel koittanutkaan, oisko se se järkevin?

Jos ei formulaa tai X2010 ole niin Minolta sitten.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Jesus toi viritetty Pagani Zonda R o vaikea ajettava. Muilla autoilla pitäny kaikki ajoavut pois päältä mut tässä on pakko pitää luistoesto 3 että pysyy ees joteki tiellä. Hienosti haastetta kisoissa :rolleyes:
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

On kyllä sanottava että jälleen gran turismon huonointa antia on: Formulat. Karmea tuo 6:n kisan 20krs per kisa sarja, huonosti ajettavilla formuloilla. GT:n fysiikka vain ei taivu noille, koppiautoilla tuntuma on erinomainen kun asfaltilla ajellaan. Formuloilla ei, eikä myöskään niillä Karting autoillakaan. Onneksin voitin 5 ensimmäistä kisaa niin pystyi laittamaan Suzukassa vain retire, ja kultapokaali kotiin. Suzukan voi sitten ajella kun motivaatiota riittää erikseen.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Ettet vaan olis padipelaaja? Itse tykkäsin Formuloista tuon huiman suorituskyvyn ansiosta ja Kartit on kanssa hiton mukavia vekottimia, molemmilla varsinkin se just pidon rajalla ja hiukan yli ajaminen on aika tyydyttävää!
:)
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Tässähän noita XP pisteitä saa sijasta 1 paljon ja sijasta 12 vielä melkoisesti.
Joku tuolla GTplanetilla sanoi että esim 24h kisasta sijoittumalla 12 saa saman verran XPeetä kuin voitosta (epäilenkö vähän tätä?)

(Muissa osioisshan nuo 1 ja 12 sijan erot ei ole kovin isot - esim. tuossa FGT kisassa sain 24 000 xpeetä sijasta 12 Fuijssa, paljonko lie voitosta)

Tsukuba 4h kisassa sijasta 1 kai sai jotain 120 000 (muistelen täältä lukeneeni).
Joten sijasta 12 kai tulisi aika mukavasti

Jos nimittäin ei ole PS3 muussa käytössä niin ajelee 1 kierroksen ja parkkeeraa autonsa, odottaa 4h ja sijoittuu sijalle 12 ja ropsahtaa XPeetä.
Tämä olisi minusta ainut oikea tapa grindata.

Tai kai se pitää ajaa se viimeinen kierros loppuun kun se 4 h tulee täyteen.?

Tämä pitää kyllä testata - en nimittäin tuota Tsukubaa ala 4h ajelemaan.

Laguna Secan ja Indyn jo ajelin ne voipi ajella useammankin kerran kyllä.

Edit: No olipahan tämä ihan puhdasta teoriaa eli täyttä huuhaata. 3 000 XPeetä ropsahti sijasta 12.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Tämä pitää kyllä testata - en nimittäin tuota Tsukubaa ala 4h ajelemaan.

Laguna Secan ja Indyn jo ajelin ne voipi ajella useammankin kerran kyllä.

Eikö ole helpompi antaa B-spec jantterin ajella noita kisoja? Olettaen toki että b-spec lvl on tarpeeksi korkea.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Eikö ole helpompi antaa B-spec jantterin ajella noita kisoja? Olettaen toki että b-spec lvl on tarpeeksi korkea.

Nimenomaan kun B-specciä on vasta levelillä 6 (ja näistä alkukisoistahan ei paljon xpää tule) ja olikohan arpaonnella merkitystä kun ei tuo kuski osaa yksikseen ajella. Pari semmoista alkukisaa se ajeli ylivoimaisella autolla niukkaan voittoon.

Muuten se pyörii siellä kuin hyrrä ympäriinsä. Paitsi silloin kun parkkeeraa radan varteen ja odottaa että kaikki muut menee ohi.

Kyllä sen verran pelailin B-specciä että ei tuo ihan huono pelimoodi ole, varsinkin ohjaustyöskentely ja kamerakulmat sillä oletuskuvakulmalla oli ihan viihdyttävät.

Edit: Ai niin ja XPäähän minä keräilisin en niinkään creditiä ja A-specin puolelle juurikin.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Sainpa tämän Gran Turismon nyt jouluna ja melko mahtavaltahan tämä vaikuttaa ekan tason A-Spec kisojen jälkeen. Pari kysymystä on herännyt pelaillessa. Onko tuolla Used Car Dealershipissä aina noin vähän autoja? Ja mitäs kaikkia ajoapuja tässä on nyt päällä? Jos joku viitsii selittää kaikkien apujen merkityksen niin olisin oikein kiitollinen.
Ainiin, onkos noissa DFGT-rateissa yleisesti se jarrunlaahaus-vika, että jos semmotteen hankkisi, niin pitäisi heti ruveta tunkemaan jotain sientä jarrun sisälle?
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Siellä käytetyissä autoissa on aina 30 autoa. Jokaisen kisan jälkeen kuusi vanhinta autoa katoavat sieltä ja kuusi uutta autoa ilmestyy sinne.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Aah kylläpä mukavoitu tuo rahan ja expan ansaitseminen, kun tuli nuo seasonal eventit mukaan. Tulee myös mukavasti vaihtelua, kun kilpailuissa pakotetaan oikeasti ajamaan eri autoilla. Olisi tämä ominaisuus toki voinut olla pelissä jo heti julkaisussa, mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Aah kylläpä mukavoitu tuo rahan ja expan ansaitseminen, kun tuli nuo seasonal eventit mukaan. Tulee myös mukavasti vaihtelua, kun kilpailuissa pakotetaan oikeasti ajamaan eri autoilla. Olisi tämä ominaisuus toki voinut olla pelissä jo heti julkaisussa, mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan.

Toivottavasti vain ei nämä kaikki luvatut lisäpeliosiot ole tuota seasonalia vaan rakentaisivat semmoisen kunnon A-spec lisäosion.
Lupaavan nopeastihan noita tuntuu syntyvän, kaipa niillä on siellä käytössä semmoinen Event-makeri jota ei maksaville asiakkaille sitten laitettu peliin mukaan.

Tuo pakollinen auto on tosiaan tavallansa hyvä, vaan oisko voinut sitä AItä viilata että olisi ollut semmoinen yhteislähtö ja silti tasainen. Ei huono tuokaan että niitä yksitellen ohittelee.
Itse olen tosin nyt pelaillut noita no limit kisoja Exp. ja Extr. tasoilla, kun autoja on jo sen verran että on vara mistä valita ja ihan testailumielessä ajelee ihan vaikka ei aina voittoon ylläkkään.

Paitsi että tuo XP ja Credit taitaa olla kertaalleen ansaittavissa vain?
En verkossa ole pääsääntöisesti niin ajelin vain tuon Nascarin pois.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Nyt napsahti kultaa....

Toivottavasti jotakuta auttaa.. ei tosiaan ole helpoimmasta päästä tämä haaste.

Kiitokset tästä tiedosta. Miettisin juuri että milläs pelillä kokeilis tota tsukubaa.

Itellä olen suuria vaikeuksia sen Rooma kisan kanssa missä vedellään tolla ST focuksella. Parhaimmillaan olen saanut +13sec kiinni, mutta viimeset kaksi kieerosta pääsee pakoon ja kun pääsee maaliin niin olen +23sek jäljessä. Rupee konstit loppumaan.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Ettet vaan olis padipelaaja? Itse tykkäsin Formuloista tuon huiman suorituskyvyn ansiosta ja Kartit on kanssa hiton mukavia vekottimia, molemmilla varsinkin se just pidon rajalla ja hiukan yli ajaminen on aika tyydyttävää!
:)
Joo valitettavasti. Levelillä 15 sanoivat DFGT polkimet itsensä irti ja avatessa totesin ettei ole jousiongelma kuten yleensä, vaan ihan rikkinäistä tavaraa siellä sisällä oli. Kyllä padillakin voi ajaa, mutta on tämä ratilla huomattavasti makeampi vielä. Varmasti Formulat kivempia ratilla, mutta Kartingia oikeasti monta vuotta ajaneena en voi kehua niiden toteutusta ratillakaan tässä pelissä. Ei muistuttanut oikeaa ajoa kovinkaan paljoa.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Tuo pakollinen auto on tosiaan tavallansa hyvä, vaan oisko voinut sitä AItä viilata että olisi ollut semmoinen yhteislähtö ja silti tasainen. Ei huono tuokaan että niitä yksitellen ohittelee.
Itse olen tosin nyt pelaillut noita no limit kisoja Exp. ja Extr. tasoilla, kun autoja on jo sen verran että on vara mistä valita ja ihan testailumielessä ajelee ihan vaikka ei aina voittoon ylläkkään.

Paitsi että tuo XP ja Credit taitaa olla kertaalleen ansaittavissa vain?
En verkossa ole pääsääntöisesti niin ajelin vain tuon Nascarin pois.

Joo itsekkin jäin vain kaipaamaan nuita yhteislähtöjä. Jospa niitä nähtäis tulevissa eventeissä.

Ja XP ja palkintorahat on vain kertaalleen ansaittavissa. Tai aina jos haluaa saada lisää, pitää sijoittua paremmin kuin aiemmin samassa kisassa.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Endurance grindaus.
Vähän kyllä epäilyttikin tuo 4h parkkeerausgrindausmetodi, kun väittivät GTplanetilla että sijasta 12kin saa vielä melkoisesti XPeetä 4h ja 24h kisoista.

Normikisoissajan ero ei ole iso sijojen 1 ja 12 välillä, mutta tähän olivat laittaneet kunnon eron.
4h Tsukubassa ropsahti sijasta 12 kerrassaan 3 000 xpeetä.

No ajellaan sitten ihan oikeesti. Eipä minulta paljon enää puutu levelistä 30 ja sitten pari miljoonaa tuohon 32een.

Nouseekos Suzukassa XP miten korkealle.
Grand Valley 300km oli 113 674
Tsukuba jotain
Laguna Seca 200 oli 158 078 XP
Indy500 oli 268 176 XP
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Nouseekos Suzukassa XP miten korkealle.
Grand Valley 300km oli 113 674
Tsukuba jotain
Laguna Seca 200 oli 158 078 XP
Indy500 oli 268 176 XP

Joku 350k taisi olla, se on paras grindaukseen siihen asti kunnes aukeaa 24h skabat.
Minustakin todella harmi etteivät ole viitsineet viilata AI:stä kilpailukykyistä vaan aina kaikki haasteet on että lähdet X sekunttia joukon takaa:mad:
Kart ja ralli ovat pelin selkeästi heikoimmat puolet mitä itse ajamiseen tulee.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Tänään tuli mieleen, missä ovat premium Porschet?:eek: Kaksi olen ostanut, mutta nekin ovat RUF merkin tekemiä, eikä sinänsä ole Porscheja.:mad: Huhuh.. Korjatkaa jos olen väärässä ja toivottavasti olen.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Löysinkin ankaran etsimisen jälkeen nuo Credit/XPeet 24h kisoja lukuunottamatta.

Grand Valley 300km LV 25
A-Spec: Cr. 136,000 - Exp: 113,674
B-Spec: Cr. 27,300 - Exp: 68,590

Roadster 4-Hour Endurance LV 26
A-Spec: Cr. 161,000 - Exp: 207,898
B-Spec: Cr. 32,200 Exp: 121,577

Laguna Seca 200 Miles LV 27
A-Spec: 190,000 - Exp: 158,078
B-Spec: Cr. 38,000 Exp: 95,561

Indy 500 LV 28
A-Spec: Cr. 225,000 Exp: 268,176
B-Spec: Cr. 44,900 Exp: 157,762

Suzuka 1000km LV 30
A-Spec: Cr. 376,000 (1.05*) Exp: 618,185
B-Spec: Cr. 56,400 Exp: 354,561

Nürburgring 4-Hour Endurance LV 32
A-Spec: Cr. 525,000(1.05) Exp: 491,416
B-Spec: Cr. 65,600 Exp: 290,919

Tsukuba 9-Hour Endurance LV 33
A-Spec: Cr. 621,000 (1.05) Exp: 1,157,154
B-Spec: Cr. 72,400 Exp: 661,144

24 Hours of Le Mans LV 35
A-Spec: Cr. Exp:
B-Spec: Cr. 86,800 Exp: 2,241,184
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Minusta todella ikävää että tuo Endurancet, siis suosikkikisani ovat pilattu tässä pistämällä ne ylipitkiksi. Forzassa ja vanhoissa Gran Turismoissa oli nuo kuitenkin pääosin 1-2h pitkiä, eli semmoisia noin Formula 1 kisan pituisia. Sellaisia minä haluaisin pelata, ja mielellään juuri jollain 200-500 hevosvoiman autoilla. Tässä on noita 4h, 1000km ja niin edelleen, ja lyhinkin kisa oli paljon yli 2h. Ei minusta enää kovinkaan kivoja tuollaiset ole. :(

Haluaisin takaisin 1-2h ENDURANCET! :mad:

Osat 1-3 pelasin 100% läpi. Osaa 4 en jaksanut kun siinäkin oli tällainen 24h kisa (vaikka siinä pystyi normi kisoja ajattamaan B-Speccinäkin), tätä en todellakaan tule saamaan 100%. Pituus on liikaa eikä perheellisenä miehenä koneen pitäminen päällä viikkoa putkeen ole välttämättä mikään itsestäänselvyys. Muutoin ei 24h kisaa jaksa todellakaan suorittaa, ja viikossakin tuollaisen pelaaminen on liikaa kun joutuu jyystämään samaa rataa samalla autolla.

Ps. Tällä hetkellä 93% mittarissa ja siihen taitaa jäädäkkin. Kiva olisi pelata lisää, mutta kohtuu pituisia kisoja.
 
Ylös Bottom