Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Timppa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Niin siis vauriot on kaikissa pelimuodoissa, vaatii vaan ne ulkoset vauriot turhan paljon osumaa.

Sen sijaan ne mekaaniset vauriot on onlinessa, arcadessaja practisessa mutta ei a-specsissä.

Niin joo, mutta ymmärsin että kaverit tarkoittivat juuri tuota mekaanista vauriota.
Ulkoiset vauriot on aivan sama onko niitä vai ei. Ei vaikuta ajoon.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Ralli on kyllä sellaista sontaa että oksat pois. Asfaltilla homma hoituu aivan briljantisti mutta soralla ei mitään puhetta että auto pysyisi handussa kun lähdetään tavoittelemaan kärkiaikoja.

Ja kyllä. Luistonesto on otettu pois päältä.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Onlinehan oli ihan mukavaa tutussa seurassa. Randomiajoihin en uskalla edes lähteä kokeilemaan, semmosta romurallia se varmasti on. Onneksi nyt ei sentään tule aikasakkoa sille, jonka perään kolaroidaan, kuten Prologuessa tuli :)
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Eilen tosiaan myös samassa tutussa seurassa ( kuin yllä oleva ) ensimmäiset kokemukset privaattikisoista onlinessa ja todella hienoa oli. Mitään moitittavaa en sen osalta pelistä voi sanoa. Julkisella puolella hyvän peliseuran ja kisojen löytäminen on ihan tuskaa.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Ralli on kyllä sellaista sontaa että oksat pois. Asfaltilla homma hoituu aivan briljantisti mutta soralla ei mitään puhetta että auto pysyisi handussa kun lähdetään tavoittelemaan kärkiaikoja.

Ja kyllä. Luistonesto on otettu pois päältä.

Skid recovery päälle ja kaikki muut avut pois ja ajelet ne rallit aina ajoissa jarruttaen minimimäärä sladissa niin helposti voittaa kaikki. Esim. siinä Loebin viimeisessä "challengessa" jota täällä on joku vaikeaksikin nimittänyt niin ilman mitään vaikeuksia pääsi Loebista ohikin ja ylivoimainen voitto. Nuo on kyllä tehty ihan päin persettä kaikki.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Ralli on kyllä sellaista sontaa että oksat pois. Asfaltilla homma hoituu aivan briljantisti mutta soralla ei mitään puhetta että auto pysyisi handussa kun lähdetään tavoittelemaan kärkiaikoja.

Ja kyllä. Luistonesto on otettu pois päältä.

Ja onko huomioitu että defaultisti etu/taka veto on 30/70%. Eli ainakin DFGT ratilla saa punaisen rinkulan avulla ajon aikana säädettyä sen 50/50. Vaikuttaa huomattavasti nopeuteen.

Juha
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Heitetään nyt lisäkysymyksiä ilmoille kerta rallin vuoksi joutuu autoa säätelemään. Mitä yleensäkin kannattaa muuttaa ihan normaaleihin ratakilpailuihinkin. Jarrubalanssia olen hieman säätänyt etupainotteisemmaksi jotta perä ei karkaile, mutta mitä muuta kannattaisi tehdä?
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Heitetään nyt lisäkysymyksiä ilmoille kerta rallin vuoksi joutuu autoa säätelemään. Mitä yleensäkin kannattaa muuttaa ihan normaaleihin ratakilpailuihinkin. Jarrubalanssia olen hieman säätänyt etupainotteisemmaksi jotta perä ei karkaile, mutta mitä muuta kannattaisi tehdä?

Tässä on ihan tällanen perustieto millä pärjää.
Lainatakseni BilriXiä.
Näillä pääsee pikaisesti koittamaan noita säätöjä. Aika perus ohjeet.

VAIHTEISTO

Rajoitin ottaa kiinni suurimmalla vaihteella
Pidennä välityksiä ja säädä muut vaihteet sen mukaan

Kierrokset eivät ole punaisella viimeisellä vaihteella pisimmän suoran lopussa
Lyhennä välityksiä vaihdetta ja säädä muut vaihteet sen mukaan

JARRUT

Eturenkaat lukkiutuu jarrutuksessa
Säädä brake bias:sia taaksepäin (rear)

Takarenkaat lukkiutuu jarrutuksessa
Säädä brake bias:sia eteenpäin (front)

FRONT TOE IN/OUT

Kurviin sisäänmeno hankalaa
Lisääedestä toea (negatiivista arvoa)

Etupää on epävakaa suorilla
Vähennä edestä toea (negatiivista arvoa)

REAR TOE IN/OUT

Lisää nopeutta suorille
Vähennä edestä toea

Takapää on epävakaa suorilla
Lisää edestä toea

FRONT ANTI ROLL BAR

Epätarkka ohjaus hitaissa kurveissa
Lisää edestä ARB:tä

Tarvitset lisää pitoa hitaissa kurveissa
Vähennä edestä ARB:tä

REAR ANTI ROLL BAR

Auto aliohjaa hitaissa kurveissa
Lisää takaa ARB:tä

Auto yliohjaa hitaissa kurveissa
Vähennä takaa ARB:tä

SPRINGS

Auto on pehmeä ja kontrolli on epäherkkää
Jäykennä edestä ja takaa springsejä

Auto on liian levoton ja pitoa yleisesti vähän
Pehmennä edestä ja takaa springsejä

SPRINGS (CAR BALANCE)

Auto yleisesti aliohjaa
Jäykennä takaa springsejä tai pehmennä edestä springsejä

Auto yleisesti yliohjaa
Jäykennä edestä springsejä tai pehmennä takaa springsejä

SHOCK ABSORBERS BUMP/REBOUND SLOW

Painonsiirto on liian nopea ja pito katoaa
Jäykennä sekä edestä ja takaa

Painonsiirto on liian hidas ja auto on levoton kurveissa
Pehmennä sekä edestä ja takaa

Auto aliohjaa sisäänmenoissa ja ulostuloissa
Jäykennä takaa tai pehmennä edestä

Auto yliohjaa sisäänmenoissa ja ulostuloissa
Jäykennä edestä tai pehmennä takaa

SHOCK ABSORBERS BUMP/REBOUND FAST

Pomppuinen rata, alusta ei pysy mukana ja pito katoaa pompuissa
Jäykennä sekä edestä ja takaa

Auto hyppää pomppujen yli ja pito katoaa
Pehmennä sekä edestä ja takaa

Auto aliohjaa pompuissa
Jäykennä takaa tai pehmennä edestä

Auto yliohjaa pompuissa
Jäykennä edestä tai pehmennä takaa
Kannattaa ihan ottaa joku täysin levoton ja holtiton auto alle ja lähteä säätelemään niin oppii aika hyvin kaikki mitä tapahtuu mistäkin.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Taas tulen tänne kyselemään apua :)

Itselläni on tuo gt5 collectors edition ja tähän asi on toiminut moitteetomasti, sain juuri A-specin kolme ensimmäistä vaikeustasoa läpästyä kultasella. Ongelmani on se, että peli ei enää käynnisty. Siihen asti se menee, että ruutuun pamahtaa teksi:
gran turismo 5 real driving simulator, mutta siihen se sitten jää.
Levy on täysin naarmuuton, muutama tahra siinä on. Itselläni fat 40g malli. Saanko tota toimimaan mitenkään?

Kiitos jo etukäteen
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

huhhuh, olin niin hätähousu, että en tajunnut, että se levy kantsis puhdistaa ensin :D
Noh, nyt peli toimii, mikä on pääasia, että kiitos muistutuksesta kovalchuck :D:D:D
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Ei men jakeluu mikä siin rallis nii kamalaa on. Jos ei osaa ni ei osaa. Ratilla ainakin tosi hauskaa ajella, eikä edes kovin vaikeita noi haasteet.. Padilla voi olla melkosta kuraa.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Njoo, se rallin ajaminen ei ole niin tarkkaa ajolinjojen hieromista, vaan pitää olla myös se "perstuntuma" siihen touhuun olemassa... tuohon auttaa ratti kummasti, padilla varmasti yhtä helvettiä. Itse sain aika pienellä vaivalla kultasiksi kaikki nuo rallit + löebin rallikoulut, kerran vai kaksiko aloitin alusta, kun kämmäsin puolessavälissä kisaa. Manuaalivaihteet, luistonestot pois, niin alkaa tapahtumaan.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Ei se rallin ajo padillakaan mitään kauheaa ole. Ajan padilla ja mulla on ties kuinka monta ralliautoakin kerätty talliin, jolla sitten ajelen kavereiden privahuoneissa tai julkisissa rallipeleissä. Hieman opetteluu ja sit kulkee auto soralla ja lumella kuin unelma.


Veikkaanpa, että ylihuomenna saan vihdoin tasolle 30 ja RB X1 challangen auki. Onko se oikeasti mahdoton padilla ja paljon padikuskit olette jääneet pronssiajoista?
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Ei ne rallit todellakaan ole vaikeita pädilläkään, päinvastoin olisin kaivannut reilusti enemmän haastetta, ku vihut tuli aina ohitettua ja jätettyä todella kauas. Kyl se loeb kisakin meni ihan kepeesti ilman säätämistäkin ku ajoi vaan maltilla. Tosin noi nascarit tuottaa harmaita hiuksia ja ainoo mis pädipeukalo on koetuksella ja sitä ei ainakaan helpota ärsyttävät tekoälykuskit.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Onko se oikeasti mahdoton padilla ja paljon padikuskit olette jääneet pronssiajoista?
Ei se varmastikaan mahdoton ole mutta kokemuksesta voin sanoa että helppoa se ei ole, pelkästään radalla pysyminen tuotti aluksi vaikeuksia. Kahden tunnin intensiivisen harjoittelun jälkeen eroa oli vielä sekunnin verran pronssiin Monzassa mutta kyllä se saavutettavissa on. Kulta-ajat on sitten asia erikseen.

Tai sitten teet niin kuin minä ja keräät B-spec levelin 35:n niin saat kyseisen auton palkinnoksi.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

kyllä mie oon pystyny vetää padilla kaikki kultasiks kaikki special eventit ja season eventit ja kaikki licenssit ainoo on toi red bull event mitä en oo vielä saanut auki edes...
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Aamulla tuskailin rallien vittumaisuutta, mutta kas kummaa kun nyt älysin ostaa alle Mitsubishi Evo Lancerin niin alkoi homma sujumaan. Aiemmin siis alla oli sopivan tehokas Mustang, joka ei sitten ollutkaan ihan se fiksuin valinta rallipoluille. :D

Kannattaa siis tosiaan katsoa käytetyistä autoista alle jokin rallimenijä.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Taas tulen tänne kyselemään apua :)

Itselläni on tuo gt5 collectors edition ja tähän asi on toiminut moitteetomasti, sain juuri A-specin kolme ensimmäistä vaikeustasoa läpästyä kultasella. Ongelmani on se, että peli ei enää käynnisty. Siihen asti se menee, että ruutuun pamahtaa teksi:
gran turismo 5 real driving simulator, mutta siihen se sitten jää.
Levy on täysin naarmuuton, muutama tahra siinä on. Itselläni fat 40g malli. Saanko tota toimimaan mitenkään?

Kiitos jo etukäteen

Jos sulla on ratti, ota se irti.

Itellä jäi kiinni samaan kohtaan DFGTn kanssa pariin kertaan

Jos ei, niin kokeile vaikka laittaa ohjain kiinni usb kaapelilla kun käynnistät pelin
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Pelattiin serkun kanssa 1vs1 onlinessa. Ratana nyrren pidempi rata vaihtuvalla vuorokauden ajalla ja täytyy myöntää, että oli mahtavaa. Ajolinja pois, niin sai ottaa joka mutkan todella tarkkaan. Pelattiin myös tätä toista pitkää rataa (la Sarthe tms.) ja vuorokauden vaihtumisen lisäksi myös sää vaihtui. Sateella ja pimeällä toisen pöllyttäessä edellä.. Jännää oli. :D Näitä täytyy päästä kokeilemaan myös isommalla porukalla joskus netissä. Ainoa, mikä ihmetytti oli se, kun sivupeileissä ei serkkupojalla näkynyt valoja, mutta taustapeilissä oli valot päällä.. Hieno ajokokemus kertakaikkiaan.
 
Ylös Bottom