Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Timppa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Saako noita autoja suosikkilistaan mitenkään ilman, että auton omistaa? (sori jos tästä on puhuttu jo ennemmin, mutta en haulla löytänyt mitään) Olisi kiva saada noita lemppariautoja sinne, että voisi splitissä käyttää, kun ei siinä listalla ole lähellekkään kaikkia autoja ja muutenkin se kaksinpelin auto lista on sekava, kun niitä ei ole jaoteltu mitenkään valmistajan mukaan, eikä sitä saa muutettua mitenkään. Vai enkö vain osaa?
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Ainoastaan omia autoja voi laittaa Favourite listaan ;)
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

En jaksa kahlata koko ketjua läpi. Search ei tuottanut tulosta.

Onkohan jossakin jaettu Logitechin mustalle Momo ratille parhaita asetuksia? Homma kyllä näennäisesti toimii, mutta ei tunne ei kuitenkaan ole kovin aito.

Kiitos jo etukäteen.

Sama vika omassa G27ssa.Ensimmäisten mutkiin jarruttelujen jälkeen peli lukee että G27 käytössä ja autojen ja ratin käytös muuttuu arcademaiseksi.Ehkä se Logitechin DFGT toimii suht ok,muuten en luota minkään Logitechin ratin toimivan kunnolla GT5ssä.Kauas on tultu ajoista jolloin hyvän ajopelin tunnisti sen ominaisuudesta tukea mahd. montaa rattia.Ja kaikille Thrustmaster T500RSää odottaville,menkää nyt ihmeessä lukemaan GTPlanetille sitä vika kasaa joka tolla ratilla on.Tekivät hyvän rungon omaavasta ajopelistä täysin padipelleilyn,tuntuu melkeen että ne Prologuessa mukana olleet Beginner/Intermediate/Expert tasot on täälläkin mukana kaikki samassa,ilman että siitä mainitaan erikseen.Sen verran auton käytös muuttuu kierrosaikojen tippuessa?Ei 'real simulator' millään tasolla(paitsi Nordschlaifen mallinnus),pelkkä 'Driving'.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

.Ehkä se Logitechin DFGT toimii suht ok,muuten en luota minkään Logitechin ratin toimivan kunnolla GT5ssä.

DFGTn toiminassa ei ole ollut mitään moitittavaa, ainakaan minulla. Voinkin sitä suositella jokaisella, jolla on suunnitelmissa ratin hankinta.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Tekivät hyvän rungon omaavasta ajopelistä täysin padipelleilyn,tuntuu melkeen että ne Prologuessa mukana olleet Beginner/Intermediate/Expert tasot on täälläkin mukana kaikki samassa,ilman että siitä mainitaan erikseen.Sen verran auton käytös muuttuu kierrosaikojen tippuessa?Ei 'real simulator' millään tasolla(paitsi Nordschlaifen mallinnus),pelkkä 'Driving'.

Ihan mielenkiinnosta. Tarkennappa varsinkin lihavoitua kohtaa.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Niin mitä ne lisenssit vaikuttaa, eli mitä palkintoja niiden tekemisestä saa? Ja pystyykö autoon asentamaan kaikki ne pakoputket sun muut pakosarjat yhteen autoon?
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Niin mitä ne lisenssit vaikuttaa, eli mitä palkintoja niiden tekemisestä saa? Ja pystyykö autoon asentamaan kaikki ne pakoputket sun muut pakosarjat yhteen autoon?

Lisenssit sinänsä ei vaikuta mihinkään, eli ne ei avaa uusia kisoja, niinkuin sarjan aikaisemmissa osissa. Palkinto autoja niistä toki voittaa, ja sittenhän on tuo yksi Trophy missä pitää kaikki saada kullalle,mihin ne vaikuttaa myös.
Samaan autoon pystyy asentamaan pakosarjan, katin ja yhden niistä pakoputkista, voit toki ostaa ne kaikki ja vaihdella niitä oman mielesi mukaan.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

ittelläni on DFGT kärähtäny 2 otteesee gt5 pelin aikana no okei eka kärähtäminen varmaa johtu sen kuumenemisesta ku ekana iltana ku sai tuon pelin nii tuli ajettuu koko ajan mut sit tää toka kärähtämine tapahtu ku aloin pelaa ja yht äkkii ratti simahti.... muuten rattii kyl on ollu tosi hyvä:)
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

ittelläni on DFGT kärähtäny 2 otteesee gt5 pelin aikana no okei eka kärähtäminen varmaa johtu sen kuumenemisesta ku ekana iltana ku sai tuon pelin nii tuli ajettuu koko ajan mut sit tää toka kärähtämine tapahtu ku aloin pelaa ja yht äkkii ratti simahti.... muuten rattii kyl on ollu tosi hyvä:)

Ei minun G25 ratissa ole kans mitään valittamista,kokoajan on ilman häiriötä toiminu.
Ja tosi hyvä myös on,siis G25 ratti.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Sama vika omassa G27ssa.Ensimmäisten mutkiin jarruttelujen jälkeen peli lukee että G27 käytössä ja autojen ja ratin käytös muuttuu arcademaiseksi.

Vähän lisätietoa kalastelen. Siis aktivoituuko jokin koodinpätkä ekasta jarrutuksesta? Olis vaan hauska kokeilla omalla DFGT:llä. Eli ennen ja jälkeen ekan jarrun painalluksen G27:lla meno muuttuu?

Ja kaikille Thrustmaster T500RSää odottaville,menkää nyt ihmeessä lukemaan GTPlanetille sitä vika kasaa joka tolla ratilla on.

En nyt ole ostamassa tuota rattia kun DFGT on vielä ehjä, mutta kiinnostain noi tiedot. Tuolla GTPlanetissa yhdessä T500RS ketjussa on yli 3500 viestiä niin voisikko vaikka vetää jotain yhteenvetoa...

Juha
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Itse sain maanantaina (3,5kk odottamisen jälkeen) G27 -ratin käsiini. Aikaisemmin käytössä oli Momo Force Feedback (musta Momo siis).

Nyt muutama tunnin ajelun jälkeen tuntuu, että uudella ratilla ei tahdo millään huomata esim. perän irtoamista tiestä ja muuuta painonvaihtelua. Momolla tiesi kyllä heti, kun perä on irti ja oikaisun teki refleksinä. G27:lla tuntuu ei oikeen ole sitä tunnetta, että nyt lähti ja yleensä oikaisu on jo pahasti myöhässä, kun tilanteen tajuaa.

Aluksi pelailin forcet tasolla 3, kun tuntui, että tuolla 10 tasolla (missä momo oli) rattia saa vääntää turhankin tosissaan :). Testailun jälkeen huomasin kuitenkin, että noin alhaiset forcet vaikuttivat aika paljonki siihen, että miten tuon perän irtoamisen huomaa. Nyt eillisen illan kerkesin ajelemaan tasolla 7-8 jonkun tunnin. Auttoi jo hieman, mutta siltikin tuntui jotenkin "puutteelliselta".

Samoin aluksi tuntui, että rattia pitää kääntää todella pitkästi, ennen kuin mitään tapahtuu (eikä ihme jos edellisessä ratissa säde oli 270 ja nyt on sen 900) ja nopeat korjausliikkeet tuntuivat mahdottomilta. Forcejen ollessa vielä tasolla 3 testailin tuota sensitivity asetusta (onko sitä edes ollut ennen? Taukoa ollut joku kk GT5:ta) ja ainakin omasta mielestäni oli aivan selkeä ero tason 0 ja 5 välillä. Viitos tasolla tuo keskialueen "laiskuus" katosi ja pienemmällä liikkeellä sai jo korjaukset aikaan. Isommilla force asetuksilla en ole vielä kerennyt testaamaan, että voiko sensitivityn pudottaa takaisin nollaan.

Löysin netistä aika paljon juttua, että G27:n tuntuma on muuttunut forcejen osalta aika rankasti 1.06 päivityksen jälkeen. Mitäs mieltä täällä ollaan? Yleisesti suurin valituksen aihe on ollu nimenomaan se, että painonvaihteluita ei tahdo enään tuntea. Myöskin hirveä vääntö tuntuu olevan, että vaikuttaako tuo sensitivity asetus edes ratteihin. Osa sanoo, että ei mitään merkitystä ja osa sanoo, että isokin ero. Olisiko tuossa merkitystä sillä, että millä tasolla forcet ovat? (itse en ole siis vielä isoilla forceilla testannut tuon vaihtamista)

Minkälaisilla asetuksilla porukka pelaa täällä ja onko muilla samanlaisia tuntemuksia? Itselläni ratti ollut tosiaan käytössä vasta muutaman tunnin ja voihan olla, että laitteiston iso muutos vain saa kaiken tuntumaan aluksi hankalalta :)

Edit: Mutta aah, nuo pedaalit + H-laatikko. Aivan kuin eri peliä pelaisi! Mahtava päivitys Momon aikoihin :)
Edit 2: niin ja lisätään nyt vielä, että asetuksista on käytössä simulation (powert steering off) ja kaikki avut pois päältä (paitsi abs 1).
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Täytyykö vauriomallinnus kytkeä erikseen päälle, vai onko se automaattisesti? (autot eivät näytä hajoavan, vaikka täysillä ajelee päin seiniä)

Saako noita "ohjaamonäkymiä" jostain valittua? Lisenssikokeissa on esim. näkymä auton ohjaamosta, missä näkyy ratti yms., mutta kisoissa sitä ei ole?
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Saako DFGT:stä "deadzonen" jotenkin pois?
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Täytyykö vauriomallinnus kytkeä erikseen päälle, vai onko se automaattisesti? (autot eivät näytä hajoavan, vaikka täysillä ajelee päin seiniä)

Saako noita "ohjaamonäkymiä" jostain valittua? Lisenssikokeissa on esim. näkymä auton ohjaamosta, missä näkyy ratti yms., mutta kisoissa sitä ei ole?

Yksinpelissä ei olekkaan vaurioita ollenkaan.

Selectistä saa vaihdettua ohjaamonäkymiä. Ratin taakke pääsee ajamaan vain Premium-luokan autoilla.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Timppa: Ulkoinen vauriomallinnus on kyllä päällä, mutta auton käyttäytymiseen ei vaurioita tule. Mutta saadakseen edes kosmeettista damaa, pitää autoa kurittaa ihan tosissaan. Normaalin kisatilanteen nahinoista ei pelti rypisty.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Timppa: Ulkoinen vauriomallinnus on kyllä päällä, mutta auton käyttäytymiseen ei vaurioita tule. Mutta saadakseen edes kosmeettista damaa.

Jaajaa, ilmankos mun autoihin ei oo tullu mitään jälkeäkään, kun ei ole tapana kolaroida ollenkaan :rolleyes:
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

mistä premium-auton tunnistaa? ovatko kaikki premium-autot uusia?
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

mistä premium-auton tunnistaa? ovatko kaikki premium-autot uusia?

Kaikki premium autot uusia, niissä on sisäluvakulma ja niihin voi vaihtaa vanteet.
Autotallissa myös on erikseen premium ja standardi autot.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

mistä premium-auton tunnistaa? ovatko kaikki premium-autot uusia?
Juuri tuosta. Kaikki käytetyt autot ovat Standard-autoja ja kaikki varsinaisen autokaupan kiesit Premium-kamaa. Lisäksi autotallissa ne löytyvät omista kategorioistaan. Myös auton tiedoissa oleva P/S-ikoni kertoo, millaisesta autosta kyse.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Tietäiskö joku miten pääsis tossa Top Gearin testiradan intermediumissa viiden parhaan joukkoon. On menny aika kauan sitä yrittäessä, kun yritän saada sitä rataa praticeen ja arcade-modeen. Vai saakohan sitä rataa ees jos läpäsee sen speciaalin?
 
Ylös Bottom