Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Timppa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Voi olla, silti en ymmärrä logiikkaa. Vrt - juuri ennen vikaa mutkaa väliaika näyttää -4.013 ja maalissa kahta hetkeä myöhemmin olen tokalla sijalla 0.538 ekalle hävinneenä. Mitä virkaa tuolla väliajalla ylipäänsä on?

Vertailu siis käy ykkösenä lähtevään autoon. Olet sitä edellä 4sekuntia, sinun edellä ajava (yleensä nopein ai) on esim 4,5sekuntia edellä tota ekana ajavaa.

Kun tullaan maaliin niin väliaika tietysti käy sillon siihen, joka on tehnyt nopeimman ajan, eikä suinkaan siihen joka on ekana reitille lähtenyt. Näinollen maalissa oletkin sen 0,5sek hävinnyt, etkä 4sek voittanut.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Menee ehkä asian vierestä, mutta kuinka kauan teillä muilla kesti tuo GT5 asennus. Itselläni mennyt jo 1h 20min ja ei vieläkään valmis :/
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Menee ehkä asian vierestä, mutta kuinka kauan teillä muilla kesti tuo GT5 asennus. Itselläni mennyt jo 1h 20min ja ei vieläkään valmis :/

35min meni itellä, mut noin tunti on aika normaali. 1h 20min ei ehkä enää niin normaali. :D
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Vertailu siis käy ykkösenä lähtevään autoon. Olet sitä edellä 4sekuntia, sinun edellä ajava (yleensä nopein ai) on esim 4,5sekuntia edellä tota ekana ajavaa.

Kun tullaan maaliin niin väliaika tietysti käy sillon siihen, joka on tehnyt nopeimman ajan, eikä suinkaan siihen joka on ekana reitille lähtenyt. Näinollen maalissa oletkin sen 0,5sek hävinnyt, etkä 4sek voittanut.

No se selittää asian. Perun pahat puheeni, tosin typerää että tuossa on poikettu pelin yleisestä linjasta väliaikojen suhteen.

Kai täytyy sitten käydä "se oikea" WRC auto voittamassa, ei noilla kauppakasseilla sorarenkailla pärjääkään :p
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Eiliset peli- ja järjestelmäpäivitykset auttoivat ainakin eilen tuohon omaan nettiongelmaani, eli nyt pääsin kirjautumaan verkkopeliin ja pystyin jopa tahkoamaan sitä ilman että serveri heitti pihalle. En nyt sitten tiedä oliko tuosta kiinni, mutta auttoi ainakin kummasti.

Omat nettisessarit on vielä kokonaan kokematta. Eilisen päivityksen ajattelin asiaan taas jotenkin vaikuttavan, mutta ei. Kertaakaan en ole siis servuihin saanut vielä yhteyttä julkasupäivästä alkaen. Eilen sen verran meni kuppi kuitenkin nurin, että discshoppiin laitoin viestiä asiasta ja palasivat nordiscfilmin peliasiakaspalvelun numerolla, jonne ajattelin soitella kunhan kotiin taivun. Toivottavasti osaavat joko auttaa tahi kertoa, etten ole ainut pelaaja, jolla yhteydet eivät ole vielä laisinkaan toimineet.

Alkaa pikkuhiljaa yksinpelitkin olemaan kahlattu....
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Aiemmista aika osuvista arvioista tuttu kanadalainen kolmikko tehnyt videoarvostelun nyt GT5:sta:

[video=youtube;Z5i3nLaKO1E]http://www.youtube.com/watch?v=Z5i3nLaKO1E[/video]

Käytännössä kaikesta samaa mieltä. Ajaminen hienoa, kaikki muu enemmän tai vähemmän perseestä.
Oma arvosana 8/10, en olisi uskonut että tämä näin paha pettymys voi olla.
Pelkällä valikoiden yksinkertaistamiselle/nopeuttamisella tuo arvosana nousisi helposti numerolla.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Se on kyllä pakko sanoa, että AI on aivan kädetön tässä pelissä. Ehkä yksi surkeimmista omasta mielestä ajopelien historiassa.
Tämä tuli siis todistettua mm. siinä extreme luokan viimeisessä kilpailussa; Dream car cupissa. Voittamisessa ei paljon ollut ongelmia, kun oli le mans auto alla, mutta sehän siinä juuri mättikin. Kyseisessä cupissa parissa kisaa sataa vettä. No, ensimmäinen kisa oli poutaa ja kaikilla sliksit alla. Seuraavassa kisassa taas satoi ja itse laitoin sade kumit alle. Koko ensimmäisen kieroksen AI ajoi jopa kovempaa kuin minä, sillä sade kumit eivät pitäneet juuri yhtään, mutta ei siinä vielä mitään kun ajattelin että lisää sadeajoa niin oppii senkin. No voitto samaisesta kisasta kuitenkin tuli, koska jokaikinen osanottaja meni ekan kiekan jälkeen varikolle ja pystyin ohittamaan koko letkan ja ajamaan voittoon kevyellä puolen minuutin johdolla. ELI AI:n typerys oli laittanut kaikki ajamaan slikseillä sateelle, vaikka ei sitä päällepäin huomannut, kun jopa johtivat kisaa.
MUTTA koko tämä juttu huipentui siihen, että cupin seuraavassa kisassa oli taas poutaa ja itse laitoin sliksit alle, mutta AI ei. Kyllä, taas ensimmäisen kiekan jälkeen koko sama letka ajoi varikolle vaihtamaan sadekumit pois :D Meinaan aivan uskomatonta, miten huono tekoäly tässä pelissä on. Sain niin helpot voitot, että peli-ilo oli kaukana, vaikka olikin suht ylivoimainen auto, mutta omien möhläämisten takia kisa olisi voinut olla jännittäväkin. Etenkin sateella ajamisessa.
Edellisellä sivulla moitittiin myös noita rallipätkiä ja kuinka AI huijaa. Tämäkin on täysin totta, sillä yhdellä etapilla viimeisellä väli-ajalla johdin noin 3 sekunnilla ja viimeisen mutkan jälkeen avautui pitkä suora ja maaliin tullessa olin tietenkin varma voitosta, sillä en ollut tehnyt ajovirheita yhtään. Häviö siitä sitten kuitenkin tuli ja vieläpä YHDEKSÄLLÄ sekunnilla. Ja nimenomaan tästä kyseisestä etapista, ei koko ''kisasta''. Niin ja suoralla en noin paljon voinut mitenkään hävitä, sillä aina ennen oma lanciani nimenomaan suorilla oli ylivoimainen.
AI on myös muutenkin tökerö, kun menee aivan kiskoilla ja edes kovasta perään ajamisesta hätkähdä, paitsi tietenkin oma auto, jonka peräänajon jälkeen löytääkin kaseesta.
Mutta se siitä tekoälystä, sillä vaikka se onkin huono, on ajaminen kivaa ja siksi ehdottomasti olisin halunnut PALJON enemmän kisoja mukaan A-spectiin. Omaan makuuni kisoja on aivan liian vähän, sillä kun tekoälykin on kerran tehty (jos on :D) niin ei niiden kisojen tekeminen kauheasti voi aikaa viedä, toisin kuin vaikkapa tehtävien tekeminen esim. GTA:han
Toki pelin Gran turismoksi tuntee, vaikka omasta mielestä etenkin tuo tekoäly oli parempaa, esim. Gt4:ssä. Ja kisojakin nelosessa oli enemmän, mm. kaikki valmistajien kisat yms.
Odotukseni eivät edes olleet korkeat Gt5:n suhteen, mutta nuo pari mainitsemaani vikaa olisin osannut odottaa, että olisi hiottu loppuun.
Rataeditorista sen verran, että siihen taas taisi olla liian korkeat odotukset osaltani, sillä luulin että kaikki mutkat yms. saisi päättää itse, eikä antaa koneen arpoa erilaisia ratoja. Toisin sanoen olisivat voineet jättää kokonaan pois ja käyttänyt sen ajan johonkin muuhun, sillä oma periaatteeni kuulluu, että jos jotain tehdään, niin se tehdään kunnolla :)
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Tervehdys.

Itse olen pelaillut nyt kaikki lisenssit kullalle (yllättävän helpot oli Gran Turismojen tapaan nähden) mutta nyt näyttää tulevan seinä vastaan special eventeissä.

Onko kukaan pelaillut AMG driving academyn tason intermediate sector 5 (full map) kullalle ? Itse hakannut tuota jo aivan tuskassa, ja olen vieläkin 2,5s päässä kulta-ajasta ja ohjain meinannut lentää seinään pariinkin otteeseen. (pelaan siis pädillä).

Mitään vinkkejä / rohkaisevia kannustus puheita keneltäkään :D
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Itse tuli eilen ostettua koko peli ja olisi mukava kysellä teiltä, miten te aloititte pelinne? Suorititteko lisenssitestejä ym.? Olisi mukava tietää kun kuitenkin suht. uusi Gran Turismojen maailmassa olen. Vedin Beginner Seriesistä kolme ensimmäistä "cuppia" ja Karting Eventit, mutta muuta en ole tehnyt.

Olen pettynyt kyllä AIn helppouteen, mikä näkyy monissa eri viesteissä. Ajaminen on silti hyvää mutta tuo tekoälyn taso on.. :confused:
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Dreamcarista juttua...
Itellä oli joka kisa kuivaa, voitot joka kisasta yli kierroksella seuraavaan, paitsi nyrrellä jossa eroa oli noin 2minuuttia. Autona Toyota Minolta.

Edellisellä sivulla moitittiin myös noita rallipätkiä ja kuinka AI huijaa. Tämäkin on täysin totta, sillä yhdellä etapilla viimeisellä väli-ajalla johdin noin 3 sekunnilla ja viimeisen mutkan jälkeen avautui pitkä suora ja maaliin tullessa olin tietenkin varma voitosta, sillä en ollut tehnyt ajovirheita yhtään. Häviö siitä sitten kuitenkin tuli ja vieläpä YHDEKSÄLLÄ sekunnilla. Ja nimenomaan tästä kyseisestä etapista, ei koko ''kisasta''. Niin ja suoralla en noin paljon voinut mitenkään hävitä, sillä aina ennen oma lanciani nimenomaan suorilla oli ylivoimainen.

Jos luit minun viestini tuosta, niin selkiäisi myös se, että ei ne huijaa, vaan ensin kello käy ekaan autoon, ja maalissa nopeimman ajan tehneeseen autoon.
Eli ei se mitään huijaa.


Rataeditorista sen verran, että siihen taas taisi olla liian korkeat odotukset osaltani, sillä luulin että kaikki mutkat yms. saisi päättää itse, eikä antaa koneen arpoa erilaisia ratoja. Toisin sanoen olisivat voineet jättää kokonaan pois ja käyttänyt sen ajan johonkin muuhun, sillä oma periaatteeni kuulluu, että jos jotain tehdään, niin se tehdään kunnolla :)
Alusta asti on luvattu rataeditorin olevan sellainen kuin se nyt on, oikeastaan siinä on enemmän juttuja mitä ihan aluksi on lupailti. Eli odotukset ei olis ollu niin korkealla jos ois seurannut hiukan uutisointia. :)
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Itse tuli eilen ostettua koko peli ja olisi mukava kysellä teiltä, miten te aloititte pelinne? Suorititteko lisenssitestejä ym.? Olisi mukava tietää kun kuitenkin suht. uusi Gran Turismojen maailmassa olen. Vedin Beginner Seriesistä kolme ensimmäistä "cuppia" ja Karting Eventit, mutta muuta en ole tehnyt.

Olen pettynyt kyllä AIn helppouteen, mikä näkyy monissa eri viesteissä. Ajaminen on silti hyvää mutta tuo tekoälyn taso on.. :confused:

Ei kait siinä ole mitään rajoituksia. Ajele ihan mitä vain mieleesi juolahtaa. :) Noita lisenssejäkään kun ei ole pakko mitään kisaa varten ajaa.

Itse ajelin aluksi mahdollisimman paljon noita special -kisoja kullalle. Niistä ropisee näet mukavasti rahaa ja kokemusta. ;)
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Jos luit minun viestini tuosta, niin selkiäisi myös se, että ei ne huijaa, vaan ensin kello käy ekaan autoon, ja maalissa nopeimman ajan tehneeseen autoon.
Eli ei se mitään huijaa.

Luin, mutta nyt luin ajatuksella :o. Siinä tapauksessa taas outoa, että ei aina vertaa nopeimpaan, sillä nythän ei tiedä pitääkö lisätä kaasua, vai ajaa varman päälle ilman spinnauksia voittoon. Totta kai maalaisjärki sanoo, että ajetaan koko ajan sitä nopeinta vastaan, eikä sitä hitainta ja vasta maalissa huomata kuinka paljon otti turpaan. Ja järjenkään ei tarvitse sanoa mitään, sillä ei oikeassa rallissa tällä tavalla mitata mitään aikoja, vaan aina katsotaan paljonko on jäljessä ykköseen.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Järjestelmänä tuo on täysin päätön, mutta noin se tuntuu menevän.

Hyvin huomaa niis helpoimmis kisoissa missä itse voitin ylivoimaisesti kaikki ja ohitin kaikki edelläajavat.

Eli autot lähti 10sek välein, näinollen eka auto oli 40sek mua edellä. Siinä vaiheessa kun ohitin sen ekan auton, niin eroa oli ajanoton mukaan noin reilu 40sekuntia, eli aikalailla se mitä pitäisikin. Maalissa eroa oli kuitenkin 24sekkaa, ja ero oli nimenomaan siihen kolmantena lähteneeseen kuskiin. Ykkösenä ajanut sensijaan oli viimeisenä, ja häneen maalissa eroa se noin 50sek.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Tervehdys.

Itse olen pelaillut nyt kaikki lisenssit kullalle (yllättävän helpot oli Gran Turismojen tapaan nähden) mutta nyt näyttää tulevan seinä vastaan special eventeissä.

Onko kukaan pelaillut AMG driving academyn tason intermediate sector 5 (full map) kullalle ? Itse hakannut tuota jo aivan tuskassa, ja olen vieläkin 2,5s päässä kulta-ajasta ja ohjain meinannut lentää seinään pariinkin otteeseen. (pelaan siis pädillä).

Mitään vinkkejä / rohkaisevia kannustus puheita keneltäkään




kova harjottelu ite sain läpi muistaaksee 3 ajol mut kovaa treenii vaa nii kyl se menee:) ja itekki vedin pädillä ja muistaaksee jollaa 3-5 sekal alitin kulta ajan:D
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Online puolelle kun sais vielä asetuksiin ratilla,sisäkuva ja vielä ABS 0,myös kisojen hakuun,niin siinä se ois.Toivottavasti konsoli puolella löytyy niitä jotka hakee sitä todentuntuisinta ajamisen mallinnusta?Jollei vielä niin eiköhän jonkun ajan päästä kun sana kulkee kuinka hyvin se on tehty.-END
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

"gt5 and steering lag"

Onko teillä ollut tai oletteko huomanneet?
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

mitkä racet on parhaita rahan grindaamiseen a-spec/b-spec?
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

No yks jota itse tykkään ajaa a-spec on Extreme Series -> Schwarzwald League B -> Nürburgring (Laps: 1) ja 59 000cr.

Tuolta näkee kaikki tarvittavat tiedot Gran Turismo 5 Wikidot Page

Siin american sarjas on se ovaali, menee kisaan noin 3.50 plus lataukset, helppo voitto 20sek erolla. Voi vaik telkkaria kattoa samal. Voitosta muistaakseni 79 tonnia ja expaa 4400.
 
Ylös Bottom