Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Tai jos käytössä on ratti/poljin yhdistelmä, että kaikki liittimet ovat oikein kiinni. Itsellä samanlainen "ongelma" ratkaistiin laittamalla irronnut polkimien liitin kunnolla kiinni.

Kiitoksia. Oli tosiaan yks johto ratista irronnut, äiti ollu taas liian innokkaana siivoomassa :mad:. Ny toimii taas :)
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Tuossa expert fiat challengessa painojakauman muutos auttaa kohtuullisen hyvin.
Eli kaikki mahdolliset kevennykset ja sitten lisäpainoa auton takaosaan.

Näin saa painojakaumaksi 55/45 ja on huomattavasti parempi mutkissa.

Myös low-rpm ahdin ja tehonrajoitus sallittuun auttaa, näin saa alemmille kierroksille enemmän löylyä ja tasaisemman vedon koko kierrosalueelle.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Turbo oli ainakin minulla tässä fiat-kisassa se voiton avain. Vääntökäyrä näyttää paljon paremmalta ahtimella kuin ilman ja voitto muutaman sekunnin marginaalilla irtosi helpolla. Tietty olin säätänyt alustaa ja laittanut vauhtipyörää sun muuta mutta vasta turpolla sain ne tarvittavat sekunnit kierroksilta pois.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Todella helppoa nykyään rahan hankkiminen tässä pelissä. Seasonal Eventeistäkin tulee useimmista 400-500k per kisa. Pitkästä aikaa taas aloin pelaamaan.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Pari tyhmää kysymystä, en tiedä kilpa autoista juuri mitään, eli pitääkö autoissa missä vaihteet vaihdetaan ratin takaa, painaa kytkintä? vai onko se automaattista?
Sain tänään G27 ja pelaaminen on kytkimellä ja vaihteistolla suhkot hubaa.
Yritän siis ajaa mahdollisimman realistisesti :)
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Pari tyhmää kysymystä, en tiedä kilpa autoista juuri mitään, eli pitääkö autoissa missä vaihteet vaihdetaan ratin takaa, painaa kytkintä? vai onko se automaattista?
Sain tänään G27 ja pelaaminen on kytkimellä ja vaihteistolla suhkot hubaa.
Yritän siis ajaa mahdollisimman realistisesti :)
Ei tarvi käyttää kytkintä, jos läpsyvaihteilla tai suorakytkentälootalla vaihat.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Kyssäri GT5:n trophyista. Eli yritän ajella "dream race" trophya läpi,siinä pitää ajaa vanhoilla race careilla (ferrari,ford mark ja jaquar) käsittääkseni kolme kertaa peräkkäin voitoon vai riittääkö kun vain joskus ajaa kaikilla autoista voiton niin saa trophyn kultaiseksi?
 
Kyssäri GT5:n trophyista. Eli yritän ajella "dream race" trophya läpi,siinä pitää ajaa vanhoilla race careilla (ferrari,ford mark ja jaquar) käsittääkseni kolme kertaa peräkkäin voitoon vai riittääkö kun vain joskus ajaa kaikilla autoista voiton niin saa trophyn kultaiseksi?

Eikös se ole niin, että samassa kisassa pitää olla mukana nuo kolme autoa ja sinun pitää ajaa (ja voittaa) yhdellä niistä. Siis jollakin noista autoista pitää voittaa kaksi muuta.

En ole tuota itse suorittanut...
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

riittääkö kun vain joskus ajaa kaikilla autoista voiton niin saa trophyn kultaiseksi?
Riittää että ajat millä tahansa noista kolmesta autosta Historic -kisan voittoon, mutta trophy on silti vain pronssinen.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Siis ihan vaan kisassa mukana,omiahan ei voi olla kait kuin max 2kpl kerrallaan? Jonkun subaru/mitsu trophyn sain kun ajoin kaksinpelissä itse kahdella autolla ja tuuppasin toisen maalin tms...historic kisaa kun ajaa niin siinä on yleensä nuo kaikki kolme autoa mukana,mark iv,ferrari ja jaquar,kaikilla olen voittanut mutta se kolmen putki yleensä tyssää johonkin kämmiin.

Edit :defeat jo vastasikin kun viestiä näpyttelin. Millähän ne saa kultaiseksi...? Pronssi tosiaan kilahti heti ekasta voitosta.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Trophy on pronssinen, ei se väri siitä mihinkään muutu. Olet siis saavuttanut jo sen mitä toulla 3 auton kisailulla on trophypuolelta saatavilla. Kovemman luokan saavutukset sitten hopeisilla ja kultaisilla pytyillä palkittuna.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Sain tänään autotallini kasvatettua 30:neen autoon ja sieltä napsahti mulle heti Gold Chrome -paint. :D Aion käyttää sen lemppariautooni eli Ferrari 458 Italia '09. Mietin vaan, et mul on tällä hetkellä 2 sellasta, eka on tappiin viritetty Gold Metallic -paintilla ja toinen on vakio Ferrarin omalla punaisella värillä, niin pitäisköhän ostaa vielä kolmas, johon laitan ton Gold Chrome -paintin? Seasonal-eventeistä saa kumminkin niin helposti 500k crediittejä, että taidanpa ostaa kolmannenkin. :)

YouTube - ‪GT5 Gold Chrome Ferrari 458 Italia Tossa videoo Ferrari 458 Italiasta Gold Chromella. :cool:
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Mites, onko jollain platina tästä (nyt kun aikaa on kulunut julkaisusta)? Kaveri pelailee tätä hiljakseen ja sai kesällä n. 50% trophyista täyteen ja mm. sen "10,000,000 credits" -trophyn. Tuntuu vaativan aika paljon panostusta jos platinaa halajaa..

Pelasin muuten about ekaa kertaa kaverilla tätä ratilla (joku n. 80-90 euron ratti jossa GT5-logo) ja täytyy sanoa että mieli muuttui. Tuntuihan se aika tavalla "autenttisemmalta" tuo ajaminen - joskin aika paljon vaikeammalta kun ei ollut tatsi hallussa. Mutta kun kaverin ajamista katsoi, niin hatun nosto ratin taitajille. :)
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Täytyy myöntää että olen vähän kateellinen :( Platinarofeenkin olen jo ehtinyt urakoida plakkariin enkä ole yhtään kromimaalia saanut :/
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Täytyy myöntää että olen vähän kateellinen :( Platinarofeenkin olen jo ehtinyt urakoida plakkariin enkä ole yhtään kromimaalia saanut :/

No mä katoin myöhemmin netistä, että miten moni muu on saanut sitä maalia, niin siellä oli myös tosi harva saanut. Siinä on yks kikka, että miten voi saada sen helpoimmin ja se menee nii, että aina kun olet ostanut 29 autoa, niin ostat vielä yhden niin sulle tulee ilmotus valikossa, että autotallisi on kasvanut 30 jaollisella luvulla joten saat tästä värin. Se on joko kromiväri tai mattaväri. Joku tyyppi sano, että jos et oo tyytyväinen siihen väriin, niin voi tehä silleen, että lopettaa pelin ennenkuin painaa OK. Sitten meet pelaa uudestaan GT5, niin tulee taas se ilmotus, mutta eri värillä. Se on siis jotain save-kikkailua. Ite sain sen pullalla, mutta jos on mennyt noin pitkään, niin suosittelen, että kokeilisit tota kikkaa, koska se on ihan tajuttoman siisti. :D

Kromivärit tuli jossain päivityksessä, joten sekin saattaa olla syy.

http://www.youtube.com/watch?v=68u1zqr3woc tossa on siis idea.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Täytyy myöntää että olen vähän kateellinen :( Platinarofeenkin olen jo ehtinyt urakoida plakkariin enkä ole yhtään kromimaalia saanut :/

No mä katoin myöhemmin netistä... Ite sain sen pullalla, mutta jos on mennyt noin pitkään, niin suosittelen, että kokeilisit tota kikkaa, koska se on ihan tajuttoman siisti. :D

Kromivärit tuli jossain päivityksessä, joten sekin saattaa olla syy.

YouTube - ‪How to get chrome paint in Gran Turismo 5.‬‏ tossa on siis idea.

Helpompiakin tapoja on... Mie voin vaikka lähettää koska onhan niitä jo 30kpl ja joka päivä voi 2 accountilta 5 kromi tai kultakromi maalia lähettää lisää.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

terve, mahtaakohan kyseinen peli toimia tällä ratilla: Logitech MOMO Racing Force Feedback Wheel =P
 
Muistelen, että se toimii parhaiten siten, että kytket sen usb2 porttiin ja sitten DS3: lla hoidat valikoissa liikkumisen.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

DS3:sen voi määritellä ykkösohjaimen (rattin) rinnalle, eli PS-nappia kun painaa aikansa saa lisävaihtoehtoja ja sitä kautta määriteltyä. Tällöin DS3:seen voi määritellä samat toiminnot kuin DFGT:ssä on, eli nämä ajonaikaiset säädöt.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Tammikuussa ollut viimeksi tämä peli koneessa.

Sen jälkeen aktiivisesti tullut pelailtua Shift 2:sta, Dirt 3:sta ja Nascar 2011:sta.

Nyt aattelin et ei tää niin "huono" voinut olla kuin muistan, joten peli sisään pleikkaan ja ajelemaan. 3 Kisaa jaksoin ajaa kunnes totesin, ettei tätä jaksa sitten yhtään.

Pelistä puuttuu kyllä niin pahasti ajamisen meininki ja vastus.

Kolme muuta yllämainitsemaani peliä tarjoaa AI:n osalta kyllä haastetta, jos tekee pienen virheen niin AI kuittaa kyllä taatusti heti ohi. Isompi virhe niin kahdessa ekassa kisa on siinä ja Nascarissa pyörähtää ja joutuu letkan hännille..

Tuon keskeytys pelon ja AI:n haastavuuden takia on kokoajan pieni tuskahiki päällä ja joutuu puristamaan tosissaan. Tässä vaan lepposasti ajellaan, eikä ole mitään pelkoa osuuko toisiin tai seinään hiukan..ei tapahdu mitään.

Itsekin koitan ajaa nätisti, mutta kun se "pelko" siitä mahdollisesta haitasta omaan kisaan puuttuu, ei se anna kyllä mitään tunnetta.


Jos tässä ois kunnon mahdollisuus vetää "top gear" tyyppistä listaa, et ajettais yks nopea eri autoilla ja niitä vois vertailla sit kunnolla ja vaihtaa autoa "lennosta", niin ois loistava peli sellaiseen. Ei tarttis ajaa toisia autoja vastaan sit ollenkaan ja jaksais tahkota..

Nyt meni takaisin hyllyyn pölyttymään. Tää on vain iso "demo" autoista, muuten kyllä on niin kuraa, että tuskin jälleen 6kk tulee tätä pelattua, jos sittenkään..

6kk tauon jälkeenkin autot pysyivät lapasessa, oli sitten mitä ferraria tahansa. Nascarista oli 2viikon tauko ja auto lähti jatkuvasti lapasesta kun on sen verran vaikea, mutta oli nautinto totutella siihenkin ja ajaa älyttömän tiukkoja skaboja.

Ei auta ei, pakko se on meikäläisen tyytyä jatkossakin muihin peleihin..GT6:sta odotellen..
 
Ylös Bottom