Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Jotain vinkkiä driftaukseen? Kaverilla kun pelasin niin Nissan skylinen yritin säätää niin et sillä ois hyvä driftata. Auto tosin oli neliveto, mutta käsittääkseni säädin 90% tehoista takarenkaisiin. (?) Rata oli joku lyhyt kun olin lukenut että siinä sais hyvin sen 10k pojoja siinä sektori modessa. Itte sain parhaimmillaan 4k kierroksella. Mulla ei siis ensinnäkään ole mitään hajua että mikä ois paras tyyli lähtee driftiin, Itte kokeilin monia, ja paras tyyli tuntui olevan vaan hidastaminen johonkin 20km/h vauhtiin ja iskemällä kaasun pohjaan. Driftaus oli sellasta aika hiljasta, mutta kumia palo, mikä oikeestaan oli tavotekkin ja sen takiahan siihen piti saada kaikki tuunaukset :p Ei varmaan mikään paras auto driftaukseen (?), mutta paljon paremmin se sujui kuin aikaisemmilla autoilla joilla olin koittanut. Niin ja suurin ongelma oli se että driftatessa auto liukuu nurtsille, mutta se on sama ongelma mulla kisoissakin. Jotenkin tästä puuttuu vauhdin tuntu, joten usein tulee ajettua aivan liian kovaa mutkiin.

Jos 4wd:llä driftaat niin muista laittaa LSD setuppi edestä 5\5\5 ja vedot tietenkii 90% taakse...tai sitten otat vaan Daihatsu Midgetin alle :D
(Helpoimmalla pääset kun otat suoraan takapotkun alle niin ei tarvi vetosuhteilla leikkiä)
[video=youtube;GWFQm_aZD9o]http://www.youtube.com/watch?v=GWFQm_aZD9o&feature=plcp[/video]
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Jotain vinkkiä driftaukseen? Kaverilla kun pelasin niin Nissan skylinen yritin säätää niin et sillä ois hyvä driftata. Auto tosin oli neliveto, mutta käsittääkseni säädin 90% tehoista takarenkaisiin. (?) Rata oli joku lyhyt kun olin lukenut että siinä sais hyvin sen 10k pojoja siinä sektori modessa. Itte sain parhaimmillaan 4k kierroksella. Mulla ei siis ensinnäkään ole mitään hajua että mikä ois paras tyyli lähtee driftiin, Itte kokeilin monia, ja paras tyyli tuntui olevan vaan hidastaminen johonkin 20km/h vauhtiin ja iskemällä kaasun pohjaan. Driftaus oli sellasta aika hiljasta, mutta kumia palo, mikä oikeestaan oli tavotekkin ja sen takiahan siihen piti saada kaikki tuunaukset :p Ei varmaan mikään paras auto driftaukseen (?), mutta paljon paremmin se sujui kuin aikaisemmilla autoilla joilla olin koittanut. Niin ja suurin ongelma oli se että driftatessa auto liukuu nurtsille, mutta se on sama ongelma mulla kisoissakin. Jotenkin tästä puuttuu vauhdin tuntu, joten usein tulee ajettua aivan liian kovaa mutkiin.

Jos haluat siis vai sen trophyn takia tuon 10k pistettä, niin valitse joku sora radoista ja jokin 4-veto ralliauto. Pitäisi aika helposti tulla.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Uusi 2.08 pätsi tulossa ensi viikolla:

Gran Turismo 5 DLC & Update 2.08 Coming September 25

1. Now possible to select “Disable collisions” in the [Event Settings] of online races.
2. ID’s are now shown above cars when watching online races.
3. Response of the clutch pedal when using the steering wheel controllers “G25 Racing Wheel”, “G27 Racing Wheel”, “T500RS” and “TH8RS” has been adjusted.
4. Rate of tire wear in endurance races has been slowed (excluding formula cars).
5. Amount of air resistance change when altering aerodynamic wing settings has been increased.
6. Autopilot has been adjusted to prevent colliding with the wall when exiting the pit lane on the Tsukuba circuit.
7. Adjusted the changes in control characteristic when altering vehicle height from standard height. (Vehicle height can be changed by adjusting ride height, either by installing a suspension kit or adjusting a full customizable suspension kit.)

Uusi DLC:

1. Nissan GT-R N24 GT Academy ’12
2. Subaru BR-Z S ’12
3. Honda Weider HSV-010 (SUPER GT) ’11

Näytä liitetiedosto 10072
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Jaahas, vaihteeksi uusi versio gt-r:stä. :rolleyes:

Eikun. Pelillä on kohta ikää jo kaksi vuotta ja PD pukkaa päivityksiä ja uusia autoja peliin. Kiitoksen arvoista toimintaa PD:lta. Saapa silti nähdä onko euro=dollari storessa kun uutisen mukaan autojen hinta olisi 0.99$ per kottero. Ostettua nuo tulee kuitenkin.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

GT5:n Academy Edition, on muka "remasteroitu"? Mitä toi itse asiassa tarkoittaa?

Remasterointi kun tarkoittaa A/V puolen parannuksia eli onkp tuossa versiossa muka paremmat grafiikat, tai äänet mitä ei normi julkkari versiossa ole?

Gran Turismo 5 - Academy Edition - Playstation 3 - Discshop.fi

DLC:t ihan sama mulle, mutta toi remasterointi pisti miettimään...
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

GT5:n Academy Edition, on muka "remasteroitu"? Mitä toi itse asiassa tarkoittaa?

Remasterointi kun tarkoittaa A/V puolen parannuksia eli onkp tuossa versiossa muka paremmat grafiikat, tai äänet mitä ei normi julkkari versiossa ole?

Gran Turismo 5 - Academy Edition - Playstation 3 - Discshop.fi

DLC:t ihan sama mulle, mutta toi remasterointi pisti miettimään...

Veikkaisinpa, että remasterointi tarkoittaa sitä, että ei tarvitse ladata niitä miljoonaa patsia netistä, vaan kaikki löytyy levyltä suoraan. Tiedä sitten.
 
Koska Academy Editionin BD-levyllä on valmiiksi kaikki DLC:t ja päivitykset, tarvitaan myös uusi Master-levy prässäykseen. Siitä nimitys remasterointi. Ihan sama peli se muuten on, eli vanilja-GT5:n päivittämällä ja DLC:t ostamalla ovat pelit tismalleen samanlaiset.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Koska Academy Editionin BD-levyllä on valmiiksi kaikki DLC:t ja päivitykset, tarvitaan myös uusi Master-levy prässäykseen. Siitä nimitys remasterointi. Ihan sama peli se muuten on, eli vanilja-GT5:n päivittämällä ja DLC:t ostamalla ovat pelit tismalleen samanlaiset.

Kysymyksiä:

Mitenkä tällainen uudelleen masteroidun asennus ps3 kovalevylle oikein menee? Pitääkö poistaa vanha asennus (ja säästää savegame), ja laittaa kiekolta uudestaan asentumaan. Vanha savegame lienee yhteensopiva uuden asennuksen kanssa?
 
Mitenkä tällainen uudelleen masteroidun asennus ps3 kovalevylle oikein menee? Pitääkö poistaa vanha asennus (ja säästää savegame), ja laittaa kiekolta uudestaan asentumaan. Vanha savegame lienee yhteensopiva uuden asennuksen kanssa?
Asennuksen suhteen en ole nähnyt mitään vahvistettua tietoa suuntaan taikka toiseen. Tallennukset ovat toki yhteensopivat, kunhan samalla alueella pysytään (eli EU-versio yhteensopiva vain eurojulkaisun kanssa jne).
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

tere.kellään vinkkejä seasonal events lamborchini kisoihin?2 ekaa oon saanu kullaks,mutta nyt alkaa menee vaikeeks.mikä auto/säädöt olis hyvät?hankalaks tossa kisassa tekee noi renkaat eli liukasta tuppaa olemaan.verry slipery on the corner.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Onko GT:seen tullut vieläkään mahdollisuutta laittaa ghost caria pois päältä? En ole noin puoleen vuoteen pelannut ko. peliä. :confused:
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Onko GT:seen tullut vieläkään mahdollisuutta laittaa ghost caria pois päältä? En ole noin puoleen vuoteen pelannut ko. peliä. :confused:

Ristiohjaimen ylöspäin suunta nappi. Ollut kyllä tietääkseni alusta saakka näin.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Mitenkä tällainen uudelleen masteroidun asennus ps3 kovalevylle oikein menee?

Minusta koko sana "uudelleen masteroitu" on vähän huono (tai ehkä harhaanjohtava) tähän, kuitenkin kyse on lopulta vain pelin uudelleenjulkaisusta jossa on DLC-osastoa mukana ja luonnollisesti myös viimeisimmät patchit. Ihan samaan tapaan kuin joku GOTY tai UE.

Academy Editionin kohdalla tietysti voidaan ehkä puhua että peli on nyt "optimoitu" paremmin, koska kyseessähän oli alunperin aika raskas paketti ja johon oli isoja päivityksiä.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Olenko nyt ymmärtänyt oikein että academy edition versiossa ei ole muuta ihmeellistä siellä levyllä kuin patcit.
noi ylimääräiset autot/radat pitää ilmeisesti ladata erikseen jollain koodilla ja ne saa ladata ainostaan kerran.?
 
noi ylimääräiset autot/radat pitää ilmeisesti ladata erikseen jollain koodilla ja ne saa ladata ainostaan kerran.?
Muuten oikein ymmärretty, mutta latauskoodilla lunastettavat matskut saa toki ladata rajattoman monta kertaa.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Olenko nyt ymmärtänyt oikein että academy edition versiossa ei ole muuta ihmeellistä siellä levyllä kuin patcit.
noi ylimääräiset autot/radat pitää ilmeisesti ladata erikseen jollain koodilla ja ne saa ladata ainostaan kerran.?

Ja mitään uutta asennusta ei tarvita, vaikka vanha gt5 asennus olisi tehty. Tämä oli ainakin itselleni yllätys. Vaihdoin vain
uuden levyn asemaan ja kaikki toimi ilman mitään toimenpiteitä. DLC:t sai tosiaan ladattua koodilla.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Ja mitään uutta asennusta ei tarvita, vaikka vanha gt5 asennus olisi tehty. Tämä oli ainakin itselleni yllätys. Vaihdoin vain
uuden levyn asemaan ja kaikki toimi ilman mitään toimenpiteitä. DLC:t sai tosiaan ladattua koodilla.

Pitihän tuo sitten käydä hakemassa kun ei maksanut kuin n.25e

Täytynee illalla sit ladata noi lisätavarat.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Nyt kun aloin lunastamaan noita academyn mukana tulevia lisä osia niin alkoi mietityttämään että onko tuossa kaikki.

eli koodin syöttämisen jälkeen ladattavaksi tulee 4 osaa.

autopaketti 3, autopaketti 2 bonus auto nissan gt-r ja nopeustesti paketti.

eikö pitänyt myös olla joku ratapaketti.?
Edit.,

Kaikki puuttuva löytyikin pelin omasta download valikosta.:)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Nyt kun aloin lunastamaan noita academyn mukana tulevia lisä osia niin alkoi mietityttämään että onko tuossa kaikki.

eli koodin syöttämisen jälkeen ladattavaksi tulee 4 osaa.

autopaketti 3, autopaketti 2 bonus auto nissan gt-r ja nopeustesti paketti.

eikö pitänyt myös olla joku ratapaketti.?
Edit.,

Kaikki puuttuva löytyikin pelin omasta download valikosta.:)

Seuraavana on käytävä ostamassa Granturismo ja lähdettävä testiradoille yrittämään parantaa kierrosaikojaan. mielestäni endurancet ovat pelin parasta koska kilpailut voivat kestää jopa vuorokauden ja 24 tunnissa ehtii tapahtua monenlaista aina ulosajoihin ja lukuisiin varikkokäynteihin asti. jos omaa uraa katsoo, aikanaa olin Stewartilla kaudella 1998 ja silloin olin parhaimmillani Macny Coursin ja Suzukan radoilla. muutaman kerran olin palkinnoilla ja varsinkin sadekelillä pystyin taistelemaan jopa voitoista. epäonnea oli kuitenkin koko kaudella sillä muutamia kertoja jouduin keskeyttämään moottorin hajottua ja kerran varikolla kesti yli minuutin suunniteltua kauemmin koska auto syttyi palamaan ja sammutustöihin tarvittiin monta sangollista vettä. toisaalta olisi riittänyt muutaman pyyhkeen heittäminen palavan auton ympärille vaikka liekit olivat silloin näyttäviä. onneksi kisaa pääsin silloin jatkamaan ja pystyin ainakin ajamaan pisteistä vaikka jäin voittajalle yli 2 kierrosta. yleensä olin lähellä kärkeä mutta kauden aikana sijotukset ailahtelivat enemmän kuin monina muina kausina. vuonna 2000 olin usein pisteillä ja varsinkin starteissa loistin raivaamalla tietäni yli kymmenen auton ohitse, kuten myös kausilla 2001 ja 2003. urani aikana olin monessa tallissa ja muistettavaa jäi paljon varsinkin ensimmäiseltä kaudelta jolloin olin Mika Salon tallikaverina lotuksella. se kausi oli ohi nopeasti koska osallistuin vain osaan kauden kisoista ja muutenkin jouduin kesksyttämään jatkuvien konerikkojen seurauksena. toivottavasti GT5:n parissa ei tapahtuisi liikaa moottorivikoja tai jatkuvia kolareita. ymmärrettävää on kuitenkin että 16 ja 20 auton yhteislähdöissä on mukana monentasoitsa väkeä. silloin on vain mietittävä startegia ja tehtävä ohitukset harkitusti ettei törmäile toisten takasiivekkeisiin. monia virheitä tein urani aikana ja kuitenkin saavutin myös mainetta pääsemällä ankarissa olosuhteissa, kuten kaatosateessa kolmanneksi. muistaakseni GP oli silloin Nurburgring vuodelta 97. kausi oli eräs parhaistani vaikka silloin kuskien taso oli kovaa kuten 90 alkuaikoina jolloin Ayrton Senna, Alain Prost ja Nigel Manselle olivat kärkipaikoilla. osallistujiakin oli silloin peräti 26 ja paljon talleja jotka putosivat vähitellen F1:sen jalosta lajista unohduksiin.

jos ensin suunnittelee menestymistä enduranceissa tai kausikohtaisissa kisoissa, tutustun auton säätöihin ja ohjattavuuteen. testiradalla on käytävä säännöllisesti ja ajettava kierroksia monia tuhansia ennen varsinaisia aika-ajoja. kierrosaikoja on hiottava huippuunsa ja opeteltava ajolinjat moneen kertaan ettei kisan aikana tapahtuisi turhia ulosajoja. lisäksi starttia ja varikkokäyntejä harjotellaan jopa kyllästymiseen asti koska niiden aikana tehdään usein ratkaisevat siirrot. harvoin kuitenkaan voittoa ratkaistaan ensimmäisessä mutkassa vaikka alkuvaiheessa tärkeintä onkin saada hyvä sija ja välttää ruuhkat. monesti onnistuin selvittämään itseni lähtöruuhkista ja muistettanen myös Monacon ja Kanadan GP:t kausilta 2000 ja 2001 jolloin pysyin pitkään mukana kärkitaistelussa aina kisan puoliväliin saakka. liian usein vauhti kuitenkin hyytyi ruutulippua kohti ja putosin monia sijoja taaksepäin. vahvuutenani olikin usein hyvä startti ja muutama yksittäinen noepa kierros. aika-ajoissa en loistanut mutta startin ollessa käsillä tiesin että vauhti on se joka vie tällä kertaa pitkälle. sillä asenteella pääsin korkealle ja onnistuin tekemään tuhansia ohituksia urani varrella. lisää muistelmia on luvassa myöhemminkin ja ura jatkuu möys tulevaisuudessa ja uusilla radoilla. seuraavana ostan F1 2012 version ja myös GT5:n joka toimii hyvänä pelinä autojen testaamiselle ja kisaamiselle verkossa maaiman nopeimpien ajajien kanssa. kokemusta voi kertyä enemmän kuin aikoihin ja ehkä jonakin päivänä teen läpimurron. menestyminen voi jatkua ja siihen vaikuttavat vain se että pysyn ratin takana ja käyn testiradoilla takomassa kierroksia enemmnä kuin moottori sallii.
 
Ylös Bottom