Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Joo menihän tässä eilen nelisen vaiko viisi tuntia heti putkeen mukavasti. Tarkoittaa ainakin omalla kohdalla etten pettynyt.
En tiedä onko tähän jo vastattu, mutta ihmettelen kun jotkut kirjoittelivat tuosta split-screenin puuttumisesta. Meikäläisellä ainakin löytyy split tuolta arcaden puolelta.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Päivän sessiot alkoivat kieltämättä mielenkiintoisesti... Eilen illalla ostin viime töikseni uunituoreen Yariksen, jotta saan Vitz-cupin pois alta ja painuin nukkumaan. Tänään sitten aamukahvit tulille, peli päälle ja kisaamaan. Kaikki vaikutti normaalilta kunnes vihreä valo syttyi: kilpailijat ampaisivat matkaan mutta meikäläisen Toyota jäi lähestulkoon ruutuun junnaamaan. Tiesin kyllä että vakio-Yaris ei ole mikään sportti-ihme mutta uskoin huippunopeuden olevan kuitenkin himpun päälle sen 10 km/h mitä se suostui liikkumaan.

Kun shokistani tajusin vilkaista poljin-indikaattoria ja kierroslukumittaria niin havaitsin, että peli tulkitsi raivoisan X-napin runnomiseni lähinnä vihaiseksi katseeksi! (niille jotka eivät tiedä, niin padin napit ovat analogisia ja olen vuosikausia ja useampia Turismoja pelannut ihan tyytyväisenä X-napilla kaasutellen, kuten myös nämä pari iltaa tätä GT5:stakin).

Ensimmäinen mieleentullut mahdollisuus oli toki, että parin illan namiskan kuritus on tuhonnut, kieltämättä vanhahkon, ohjaimeni. Helppona pikatestinä heitin GT4:n koneeseen (kyllä, minulla on eliitti, 500GB:n julkaisumalli PS3:sta) ja siinä ohjain pelasi juuri niinkuin piti, eli ohjain ei ole rikki. GT5 uudelleen päälle ja sama homma jatkuu. Ei pelaa ei.

Kyllähän sitä tatillakin kaasuttelee kun on sitäkin joskus ohimennen tullut testattua aiemmissa peleissä mutta ei tämän tälleen kuulu silti toimia. Mielenkiintoisesti olen välttynyt kaikilta muilta ihmeellisyyksiltä pelin kanssa. Varmaankin siksi kun en ole koskaan kirjautunut pelatessani PSN:iin. Asennus sujui ongelmitta eikä peli jummaa latailemassa (toimii minun nähdäkseni yleensäkin nopeampaan kuin Prologue, autokaupan plärääminenkin tuntuu himpun sulavammalta). Sitten tällaista ihme säätöä.

Olisi pelistä varmaan muutakin sanottavaa mutta pelaillaan nyt ensin vähän. Perusasiat on hyvinkin kuosissa mutta pientä japanilaista outous-designia siellä täällä ja pienet tekniset viat nyt vähän pomppii silmille. Pääasiassa plussan puolella ja reilusti kumminkin. Ja jos haukkuu valikkoa sekavaksi niin käy hakemassa divarista sen GT4:n ja vertaa siihen... eipähän tarvitse enää etsiä kisoja autokauppojen takahuoneista tai miettiä että mihin suuntaan tattia pitää valikossa tökkiä, että osuu siihen haluttuun kohtaan kun se ei ole (ihan niin paljoa) räjäytetty ympäri ruutua (GT4:n "valikko" nyt ei edes mahdu yhteen ruutuun...)

Mutjoo, ajellaan ku tavataan.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

IGN kerännyt jotain eri rattien infoa:
Ultimate Gran Turismo 5 Setups - Gear Feature at IGN

Ps. Sain pelin rullaamaan (täysi alkuinstallointi vei about tasan 30 min) ja aika vaikuttava alkuintro. Ei mentykään suoraan siihen tyypilliseen "rock/pop-biisi ja hienoja autoja" -osioon, vaan ensin oli maltillinen "terästehtaalta autotehtaaseen" -alustus. Ja sitten heppu marssii radalle ja tuttu GT:mäinen lounge-musa soi.. Niinku Makkärissä: I'm lovin' it! :)
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Kun shokistani tajusin vilkaista poljin-indikaattoria ja kierroslukumittaria niin havaitsin, että peli tulkitsi raivoisan X-napin runnomiseni lähinnä vihaiseksi katseeksi! (niille jotka eivät tiedä, niin padin napit ovat analogisia ja olen vuosikausia ja useampia Turismoja pelannut ihan tyytyväisenä X-napilla kaasutellen, kuten myös nämä pari iltaa tätä GT5:stakin).
Mulle kävi ihan vastaavalla tavalla ratin ja polkimien kanssa yhdessä startissa. Kaasu "pohjassa" ja mitään ei tapahtunut. Mulla asia tosin korjaantui kun kisan latasi uudestaan (vai riittiköhän peräti restart?). Onneksi voit ajaa silti uusilla määrityksillä. Kummaa silti.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Joo tiedän, ei vaan ollut "aikaa" moiseen (5sekunnin) toimenpiteeseen kun halusi vain ajaa..illalla testaan uusiksi. Ja näppiksen kera myös. :)

Pitkät valot ainakin toimii meidän klaanilaisella jos laittaa G27kan kakkospaikkaan niin ihan ratista oikeasta ylänapista... mielenkiintoista
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Peli myynyt iloisen vauhdikkaasti:

Gran Turismo -peli ennätysmyyntiin Suomessa
julkaistu tänään klo 11:11

Hittipelit ovat myyneet ennätyksellisesti tänä syksynä Suomessa. Esimerkiksi keskiviikkona myyntiin tullut Gran Turismo 5 -peli saavutti yhden päivän ennätysmyynnin.

Autopelien kuninkaaksikin kutsutun Gran Turismo -pelisarjan uusinta osaa myytiin päivässä platinapeliin vaadittavat yli 20 000 kappaletta.

Myyntiennätyksiä maailmalla rikkonut Call of Duty: Black Ops nousi heti Suomen myydyimmäksi peliksi. Kaksi viikkoa sitten julkaistu peli on saavuttanut kultapeliin oikeuttavan 10 000 myydyn pelin rajan kaikilla julkaistuilla alustoilla.

Platinapeliin vaadittavan 20 000 kappaleen pelimyynnin on ylittänyt aiemmin tänä vuonna jo NHL-pelisarja. Samoja myyntimääriä kolkuttelevat myös Halo Reach sekä futispeli FIFA 11.

YLE Uutiset

Lähde: Gran Turismo -peli ennätysmyyntiin Suomessa | Viihde | YLE Uutiset | yle.fi
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Vedin tuossa äsken IB-1 joku puoli tuntia paras 14:904 kulta irtoaa ajalla 14:900. Käytössä oli H-kaavio ja autossahan on läppä vaihteet. No koitin sitten käyttää niitä ja tuloshan oli se että ensimmäisellä vedolla 14:819 :D Ja minulle tämä peli ainakin maistuu todella hyvin. Ainoastaan se vähän latistaa tunnelmaa kun jotkut kisat on pakko ajaa standard autoilla, mutta eiköhän siitä pääse yli. Tähän mennessä kaikki lisenssit kultaa :rolleyes:
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Hyvin näytti kuski vetävän käsijarrusta ilman käsia torveakin se soittaa vissiin ajatuksen voimalla:D Onhan tää hieno peli vaikka mä kyllä tykkäsin siitä GT4:n valikosta enemmän:(

Ja ne vauriot siis kasvaa Driver Levelin myötä? Ajelin 5 tasolla arcadee Fordin ralliautolla eikä kolarit tehny yhtään mitään autolle.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Ja ne vauriot siis kasvaa Driver Levelin myötä? Ajelin 5 tasolla arcadee Fordin ralliautolla eikä kolarit tehny yhtään mitään autolle.
Tuo taitaa lähinnä olla toiveajattelua.. Kyllä se vauriomallinnus ilmeisesti on juurikin niin surkea kuin miltä vaikuttaa heti alussa.


Tuostahan on myös Sony/PD jo tiedottanutkin, että tulevaisuudessa yrittävät damagea parannella päivityksillä..
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

No mitä ne nähdyt videot ja kuvat sitte on? Jokseen kaiteeseen tähtäsin eikä ykskään osa irronnut
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

No mitä ne nähdyt videot ja kuvat sitte on? Jokseen kaiteeseen tähtäsin eikä ykskään osa irronnut

Ovaalilla kun ajelee nokkakolareita vastaantulevien kanssa kymmenen minuuttia, niin kyllä se Fordin ralliauto hajoaa lopulta.

http://img832.imageshack.us/i/highspeedring.jpg/
Tuommoiseen kuntoon sen itse sain loppujen lopuksi. Ehkä tuosta vielä jotain olisi hajonnut lisää jos olisi jaksanut toiset kymmenen minuuttia kolaroida.. Levelit oli itselläkin varmaan jotain 5:n paikkeilla.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

G ratti? Kannattaa ainakin ratti asetuksista laitta power steering off mikäli oot laittanu päälle, forcet 5-10 oman maun mukaan, ja se yks kohta jonka nimee en muista juuri nyt simulationiin. Ajoavut vie myös fiilistä ajamisesta. Siksi suosittelen ottamaan kaikki pois. ABS kannatanee silti jättää 1, koska ainakin dfgt polkimet ovat niin lapselliset että tulee liian helpolla tehtyä lukko jarrutus jolloin auto spinnaa todella helposti.

GT:tä 12v ratilla,ei oo asetuksista kiinni.Tällä hetkellä(lvl 12)tuntuu vähän neitimäisen ympäripyöreelltä.Viimesen Academy TTn äijämäisyys täysin poissa.Vaatis oikeilla autoilla koettavaa terävyyttä lisää.Ehkä se löytyy kun levelit kasvaa?Eiks toi niin monen hehkutus sladissa vienneistä oo jonkunlainen varotusääni?Tuntuu että auto pysyy käsissä turhan pitkää vaikka pito on jo menetetty,ei tunnu lähtevän lapasesta kun järkyttävissä mokissa.Aina riittää asfalttia ottaa auto hallintaan.No tää on näitä 'automiehen' juttuja.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Huhhuh tulipa tätä eilen pelattua ainakin sen 10h. Eipä tuosta omaan mieleen vielä löydy hirveenä pahaa sanottavaa kuin hitaasti toimivat valikot. Ajettavuus on mainio ja tekemistä riittää.

Ja erityismaininta mainioista musiikeista varsinkin valikoissa.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Hyvin näytti kuski vetävän käsijarrusta ilman käsia torveakin se soittaa vissiin ajatuksen voimalla:D Onhan tää hieno peli vaikka mä kyllä tykkäsin siitä GT4:n valikosta enemmän:(

Ja ne vauriot siis kasvaa Driver Levelin myötä? Ajelin 5 tasolla arcadee Fordin ralliautolla eikä kolarit tehny yhtään mitään autolle.

Polyphony on itse varmistanut että damagea vahvistetaan päivityksellä.

Ainakin itse saan jo nyt autoja mallikkaasti ruttuun....
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Eilinen ilta tuli ahkeraan pelattua ja tänään aamulla jonkinverran treenannu...autoksi ostin Mustang Mach 1 ´71....siihen ostellu hiukan lisäpalikkaa ja avot!!! Auto on tosi nasta peli....legendaarinen mustang ;) Kerrassaan loistava peli on kyllä mun mielestä.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Ja ne vauriot siis kasvaa Driver Levelin myötä? Ajelin 5 tasolla arcadee Fordin ralliautolla eikä kolarit tehny yhtään mitään autolle.
Kyllä ainakin standard civicin puskuriin tuli lommo kun ai-kuski päätti lähtösuoran jälkeen kääntyä eteen hidastelemaan. Level taisi tapahtuman aikaan olla 8 tai 9.
 
Ylös Bottom