Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Täytyykö tässä ajaa nopeita kierroksia? Peruuttamallakin tuntuu voittavan kaikki muut paitti eventit.
Ite ainakin jarrutan sillä jalalla jarrua jolla olen aina jarruttanut. Eli oikealla. Ei vaan vasemmassa jalassa ole jarrulle sopivaa tuntumaa. Virtuaaliautossa ei tosin tule se väärän jarrujalan paska käyttäytyminen niin hyvin esiin. Sen voi jokainen huomata vaikka 1:1 autollaan. Ratilla muutenkin turha kikkailla kierrosajassa pädille. Fiiliksen takia ratilla itse ajan.

Mä en ymmärrä miten joku voi tuosta vaan alkaa vasemmalla jarruttelemaan. Tosin, jos ei ole oikeata autoa, niin normaali toimintatapa ei ole vielä iskostunut selkärankaan.

Oletko tullut sitä koskaan ajatelleeksi, että rallia ja yleensäkään kilpa-ajoa ei kannata millään tapaa verrata "normaaliin" autoiluun! Katsoppa joitain ralli videoita ja kerro uudestaan kummalla jalalle ne jarruttavat! Itse ajan vuodessa n. 80 tkm ja harraste autoilut siihen päälle niin uskon tietäväni mitä puhun. Normaalissa ajossa käytän jarruttamiseen oikeaa jalkaa mutta kun vauhtia on toisella lailla ja täytyy oikeasti tehdä nopeita liikkeitä niin kyllä se vasuri vain on oikea siihen. (automaatti, tai suorakytkentävaihteisto)

Ja kehtaat vielä väittää, että ratilla ei ole mahdollista ajaa yhtä nopeasti kun padilla :D
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Itse laitoin verkkokauppaan viestiä kun en itsekään mitään koodeja saanut. Katsotaan mitä vastaavat

Laitoin itse kans kyselyä koodeista ja vastasivat näin:

Gran Turismo 5-pelin kanssa ei ole ollut mitään ennakkotilaajan koodietua.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Laitoin itse kans kyselyä koodeista ja vastasivat näin:

Gran Turismo 5-pelin kanssa ei ole ollut mitään ennakkotilaajan koodietua.


Jaaha...? Ovat tainneet itse näin päättää vaikka maailmanlaajuisesti eduista puhuttu :mad:
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Miulle ennakkoetukoodi tuli sähköpostitse myyjältä cdon.comista.

Mutta kuten tuossa äsken kirjoittelin, peli ei käynnisty päivityksen jälkeen. Olen ajellut vain offlinessä. Ja noviisikuskina kysyisin apua, mitä helkattia voi tehdä, jotta pelin saa taas toimimaan?? Voiko päivityksen perua tms??:confused:
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Jospa tuo koodi koski vain netanttilan ps3+gt5 combon ostaneita..

(en itekkkään saanu mitään koodeja pelin mukana, vaikka tilasin sen ennakkoon tuolta vpd:stä jo vuonna 2009)


edit;

päivitin pelin aamulla ja se lähti käyntiin ihan normaalisti päivityksen jälkeen
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Jaa-a, kaippa se on sitte niin, että pitää G27, rinoseat(?) ja tää peli hankkia. Alkupettymyksen jälkeen alkaa kuulostaa jo hyvältä. (en siis peliä omista, alkupettymys muiden kokemuksista:D)

Onkos kukaa päässy kokeilee vielä sitä Redbullin ihmetehohirviöf1prototyyppiä? Vai eikös sen tässä nyt pitänyt pelissä kuitenkin olla, vai olenko käsittänyt väärin..

Onkos muuten pelissä edes sitten mahdollista ostaa kaikkia autoja? Tarkoittaen, että jos pelin kaikkien kisojen läpäisyn jälkeen rahat eivät piisaa kaikkiin autoihin ja virityksiin (niinkuin luultavasti ei piisaakaan, varsinkaan virityksiin), niin saakos sitä rahaa jostain muualta sitten?
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

24.11 tilasin toisesta paikasta ku ekast paikast ei lähetetty.
No discshopkids.fi:stä tilasin toisena kertana ja hekin selittivät "Serveri ongelmia ruotsin kanssa, tilauksia ei voida vastaanottaa. Ilmoitamme mikäli saamme serverimme toimimaan"
No mitään ei ilmotettu mutta TULI JUST ILMOTUS ETTÄ SE ON POSTIS! :cool::D:):eek:

Eli nyt vaa derbil pommittaa kohti postii ja takas. xd Ratti kii ja sillee. :cool:
Heippa. : D
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Nettipeliin sais tulla invite nappi. En ainakaan löytänyt mistään. Helpompi kutsua kaverit mukaan ajeleen. Pelisäädöt muutenkin vähä hätäiset. Radan valitsee niin ei paljon muuta ehdi sääteleen. Kisoista pitäisi tulla myös palkinnoksi rahaa sijoituksen mukaan. Kerryttäis samalla mukavasti kassaa.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Onkos kukaa päässy kokeilee vielä sitä Redbullin ihmetehohirviöf1prototyyppiä? Vai eikös sen tässä nyt pitänyt pelissä kuitenkin olla, vai olenko käsittänyt väärin..

Onkos muuten pelissä edes sitten mahdollista ostaa kaikkia autoja? Tarkoittaen, että jos pelin kaikkien kisojen läpäisyn jälkeen rahat eivät piisaa kaikkiin autoihin ja virityksiin (niinkuin luultavasti ei piisaakaan, varsinkaan virityksiin), niin saakos sitä rahaa jostain muualta sitten?

Siis kisojahan saa vetää uudestaan ja uudestaan. Aina niistä saa samat rahat. Eli muutaman kerran saa vetää et kerää ne autot :D

Mitä tulee tohon Red Bullin kaaraan, niin ei ole kyl mitää hajua. Ei ole ainakaan valittavana Arcadessa. Tosin olen vasta level 14 et tiedä sitten mitä tulevan pitää.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Itellä ilmeisesti Driving Force GT -ratin polkimet paskana. Ei suostu jarrua palauttamaan ylös asti pelissä jarrutuksen jälkeen, vaan jää sellainen pikku jarru päälle, että kiihdytyksestä ei tule mitään (silmämääräisesti poljin palautuu ylös asti). Asia korjaantuu, jos jalalla nostaa hieman jarrua. Aargh rasittavaa. Onko muilla samanlaisia kokemuksia tai mahdollisia ratkaisuja ongelmaan?


Se ratin avaaminen on turhaa, itse kolme kertaa avannut ja on pedaalia säädetty eriasentoon ja liittimiä puristeltu ja aina tulee sama vika uudestaan. Helpoin korjaus vikaan on kun se iskee niin peli paussille, usb-piuha irti pleikkarista ja piuha takaisin kiinni ja taas toimii.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Ajelen level 14, 400 000 crd lompakossa ja paras auto taitanee olla vanha Corvette. Tavotteena ois raapii milli kasaan ja sijoittaa se Enzoon:p
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Niin, miten pystyy kavereita kutsumaan peliin, vai pystyykö?
Ainakin Xbox puolella joka ainoassa pelissä on tälläinen perustoiminto. Tässä vuosia kehitetyssä ei sitä ole?
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Ostin ekaksi autoksi Civic Type-R -97 (Premium) ja täytyy sanoa, että siitä saa virittämällä aika hauskan ajettavan. Onhan se etuvetoinen, mutta ei helkkari mitkä amis-soundit siitä autosta tulee. Peittoaa äänekkyydellään superautotkin.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Täytyykö tässä ajaa nopeita kierroksia? Peruuttamallakin tuntuu voittavan kaikki muut paitti eventit.
Ite ainakin jarrutan sillä jalalla jarrua jolla olen aina jarruttanut. Eli oikealla. Ei vaan vasemmassa jalassa ole jarrulle sopivaa tuntumaa. Virtuaaliautossa ei tosin tule se väärän jarrujalan paska käyttäytyminen niin hyvin esiin. Sen voi jokainen huomata vaikka 1:1 autollaan. Ratilla muutenkin turha kikkailla kierrosajassa pädille. Fiiliksen takia ratilla itse ajan.

Mä en ymmärrä miten joku voi tuosta vaan alkaa vasemmalla jarruttelemaan. Tosin, jos ei ole oikeata autoa, niin normaali toimintatapa ei ole vielä iskostunut selkärankaan.

No joo, just kirjottaessa tajusin, että eihän tässä tartte mitään huippukierroksia kellottaa. Ja toinen pointti tosiaan se, että onhan osassa rattitsydeemejä kytkinkin. Itte ajattelin automaattisesti tuota omaa lankkua, jossa vain kaasu ja jarru sekä Wheelstandin putki jalkojen välissä. Itellä oli ajokortti ollut yli vuosikymmenen ennenkuin rattitsydeemin hankin, mutta silti heti vasen jalka jarrulle meni.

Jossain vormuloissa tuntuisi vaikealta ajatukselta, siinä kun mennään niin paljon käytännössä kaasua sekä jarrua yhtäaikaisesti käyttäen.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

kun ajan aina kopista, tai standardeja puskurista, niin ei niitä näe.

Huomasitko muuten, että standardeja katolta ajettuna äänet on samat kuin takakuvakulmasta. Eli HILLITTÖMÄT.

BMW 2000 turbo huusi kuin sika. Kunnes vaihdoin öljyt ja korjasin moottorin(20000 cr) ja lievästi muuttui hillitymmäksi.

Noissa käytetyissä on välillä sellaisia pommeja, että oksat pois.
Pahin oli Mini Marcos. 80000km hinta 9000. Korjaukset 50000!
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

se mua naurattaa m3 e46bmw:ssä on samat äänet bmw e92 (v8) eiks kuus pyttyses oo ne suorakutosen äänet eikä mitkään veekasit. ihmetyttää vaa
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Huomasitko muuten, että standardeja katolta ajettuna äänet on samat kuin takakuvakulmasta. Eli HILLITTÖMÄT.

BMW 2000 turbo huusi kuin sika. Kunnes vaihdoin öljyt ja korjasin moottorin(20000 cr) ja lievästi muuttui hillitymmäksi.

Noissa käytetyissä on välillä sellaisia pommeja, että oksat pois.
Pahin oli Mini Marcos. 80000km hinta 9000. Korjaukset 50000!
Huomasin joo, mutta jotenkin ihan liian korkealta kuvakulma, ettei oikeen pysty ajamaan sieltä. :( Sais olla ruksi optionsissa mistä ruksais et samat äänet jokakuvakulmasta.

Tuli tossa naarmutettua lamboa kunnolla, ja huomattua, että eei käänny mutkiin enää, puskee suoraan vaa.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Tuli vähän Fiat 500 tuunailtua :D Taisin johonkin about 80 heppaa saaha kyytiin ja parhaan vaihdelaatikon, mutta silti loppuu veto 90km/h kohdalla :D On muuten hienot äänet siinä!
 
Ylös Bottom