Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Hassua miten jotkut padilla pelaavat valittavat kun täytyy pitää ajoapuja päällä pystyäkseen ajamaan, toisin kuin ratilla jolla voi ajaa ilman apuja.

Itse ajan padilla ja kaikki muut avut on poissa, paitsi ABS on 1 . Liipasimista kun pelaa pystyy kaasua ja jarrua säännöstelemään mainiosti niin kisoissa kuin driftauksessakin. Tatista kun ohjaa pystyy kurvit menemään sulavasti eikä ns. "tökkivästi" kuten jos pelaisi nuolinäppäimistä. En koe mitään ongelmaa pelata padilla ja siksi vähä ihmetyttääki nää mielipiteet täällä :confused:

Toki en kiellä etteikö ratilla ajaminen olisi hienompaa ja tyydyttävämpää mutta en itse pidä rattia "välttämättömänä". Nyt joku saattaa ajatella "ei toi sälli ole koittanu rattia koskaa nii ei tiedä mistä puhuu", mutta olen kyllä tietokoneella ajanut monia ralli/rata-auto pelejä kunnollisella ratilla joten sekin on tutuksi kyllä tullut. :)
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Tuli nyt B-Speckiäkin kokeiltua, laitoin Lentävän Hollantilaiseni (nimi on Van den Brock) ajamaan lievästi viriteltyä Hommelia Sunday Cupiin ja hienostihan hän ajoi, kolme lähtöä, kolme voittoa, ei ulosajoja eikä pyörähdyksiä.
Kovasti vain piti käskyttää "Keep the pace", kun kylmäpäisenä kuskina alkoi muuten himmailemaan liikaa.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Mulla taas ei tule tuosta lumella ajamisesta apujen kanssa mitään. Toscana melkein kullalle (voin helposti parantaa sen kullalle) ja Chamonix muutaman yrityksen jälkeen juuri ja juuri pronssille ilman ajoapuja, mutta siitä Eigeristä ei tule mulle mitään. Viidestä yrityksestä kerran pääsin maaliin ja sekin oli sekuntteja hitaampi kuin pronssiaika. Siinä alussa pysyn hyvin kyydis, mutta keskivaiheella putoo.

Täällä kans pääs yrittää nyt noit loeb testejä ja voi pojat kun oli siistii, vaikka ei siitä ajamisesta tule mitään ilman et skid recovery vai mikä lie on päällä, kaikki muut offilla. Juuri tuo keskimmäinen tuottaa vaikeuksia, muut menee kullalle parin sekunnin voimin mutta tuossa en pääse kun pronssille kans juuri ja juuri.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Siitä Gran Turismo Rallyn Medium tason lumiradasta. Siinä kun mentiin omalla autolla ja ilman ajoapuja, niin voitin sen ihan kevyesti. Ja pitoo oli ihan erilailla kun tuossa Loebin radassa.

Itse ajoin tuon samaisella C4 WRC:llä kun olin sen juuri muualta voittanut, ja tuntui ihan identtiseltä loebin haasteeseen. Juuri tuon medium rallyn harjoittelun vuoksi pääsin kevyesti kullalle myös sen loebin haasteen.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Joko porukka on muuten alkanut koittamaan Nurpan enkan rikkomista. Noin äkkiä youtubettamalla mentiin 4.40 GT4:ssä, tiedä sitten mihin Viitosessa asettuu, mutta ekat kokeilut eilen Zonda R:llä näytti kyllä suuntaa tuleville Podracing -clipeille.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Mahdollisimman vähän luistossa ja ihan sisältä kurvia. Jarruttaa vain suoraan mennessä, sit ku kääntää ni hanaa.
Tarkoitatko nyt Eigeriä vai Chamonixiä?

Eiger oli se vaikeuksia tuottava, Chamonix onnistuu nykyään helposti.
 
Tarkoitatko nyt Eigeriä vai Chamonixiä?

Eiger oli se vaikeuksia tuottava, Chamonix onnistuu nykyään helposti.

Lumesta puhuin, mut kyl Noi ohjeet melkeen suoraan sopii sorallekkin. Kunhan niihin jyrkkiin mutkiin siel eigeris jarruttaa vaa ajoissa ni ihan helpohko se on.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Joko porukka on muuten alkanut koittamaan Nurpan enkan rikkomista. Noin äkkiä youtubettamalla mentiin 4.40 GT4:ssä, tiedä sitten mihin Viitosessa asettuu, mutta ekat kokeilut eilen Zonda R:llä näytti kyllä suuntaa tuleville Podracing -clipeille.

Eilen sain radan avattua, niin tuli vakio Nissan GTR:ää testattua pari kierrosta. 8 min pääsin, tosin kahdella ulosajolla.

Mutta tuskin mitään enkkoja mennään rikkomaan mun taidoilla.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Siellä on Replay? Teather,siellä oma ajotallenne.Meet tallenteen päälle,painat kolmiota ja siellä on Export save game.Teki uuden filen ja lähetti sen...minne?Youtubeen? Jos sinne,millä nimellä sen löytää.Käyttäjä,rata vai GT5/Gran Turismo 5.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Eilen sain radan avattua, niin tuli vakio Nissan GTR:ää testattua pari kierrosta. 8 min pääsin, tosin kahdella ulosajolla.

Mutta tuskin mitään enkkoja mennään rikkomaan mun taidoilla.

Oikeiden aikojen vertailu virtuaali-Nyrreen on hiukan vaikeaa, johtuen lähes mahdottomasta laser-skannauksen puutteesta. Tästä johtuen virtuaaliversio sisältää rataprofiilivirheitä enemmän tai vähemmän.
 
Siellä on Replay? Teather,siellä oma ajotallenne.Meet tallenteen päälle,painat kolmiota ja siellä on Export save game.Teki uuden filen ja lähetti sen...minne?Youtubeen? Jos sinne,millä nimellä sen löytää.Käyttäjä,rata vai GT5/Gran Turismo 5.

Menee siihen pelitiedon työkaluun josta voit kopsata koneelle.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Siellä on Replay? Teather,siellä oma ajotallenne.Meet tallenteen päälle,painat kolmiota ja siellä on Export save game.Teki uuden filen ja lähetti sen...minne?Youtubeen?
Ei, vaan tiedosto päätyi tässä vaiheessa vasta PS3:n kiintolevylle. Löytyy siis Game Data Utility ("Pelitiedon työkalu") -hakemistosta, josta se pitää käsin kopioida esim. USB-muistitikulle.
 
Ei, vaan tiedosto päätyi tässä vaiheessa vasta PS3:n kiintolevylle. Löytyy siis Game Data Utility ("Pelitiedon työkalu") -hakemistosta, josta se pitää käsin kopioida esim. USB-muistitikulle.

Ei vaan menny mitenkään katsottavaan muotoon. Mitenköhän se onnistuis.
 
tulipa tehtyä toi trophy mis piti ajaa alle 7.29.02 tos pitkäl radal ja ite pyyhälsin se aikaan 7.28.655 ei ollu muute mikää helppo trophy:D

mtes saan näkyy tuon videon todisteeksi muille nii miten saan se youtubee ku se on ihme tiedosto tyyppi ku laittaa koneelle:D
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Ite kanssa rupesin vääntämään niitä Loebin rallikouluja. Toscanassa pari kertaa yritin ja tuli pronssia 0,4 sekunnin erolla. Siinä vaiheessa mietin että mitähän tästä vielä tulee. Eigerissä sitten miljoona kertaa yliyrittämisen takia seinään kunnes muistin että peli heittää sen pirun luistoneston aina päälle. No otin sen pois ja aika oli 4.05 eli kulta alittui 6 sekunnilla. Chamonix meinasi osoittautua ihan mahdottomaksi kun osassa mutkista sai olla maksimissaan 35km/h vauhtia. Siellä liuin seinille kuten Eigerissä, mutta kun viimein pääsin maaliin ensimmäisen kerran niin kulta pamahti siitäkin. Tossa Loebin lumi testissä on muuten paljon vähemmän pitoa kuin onlinessä tai Arcadessa, en tiedä mistä johtuu.

tulipa tehtyy toi trophy mis piti ajaa alle 7.29.02 tos pitkäl radal ja ite pyyhälsin se aikaan 7.28.655 ei ollu muute mikää helppo trophy:D

Mä vedin Nissan GT-R '07:lla Arcadessa Racing Soft renkailla 7.22.xxx ajan, muttei tullut trophyä. Onko tohon joku oma eventti vai pitääkö se tehä sen GT Moden Practisessa, ja pitääkö olla tietyt renkaat?
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Eikö pelissä todellakaan ole timetrialissa sitä maailmanlaajuista juttua, että näkisi miten muut on ajanut?
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Oletko varma, ettei radalla ollut vielä kilpailua menossa? Tuolloinhan sinne ei pääse muuta kuin spectaamaan muiden ajoja.

Ei ollut kisaa käynnissä, mutta jostain syytä tuli aina "you cannot drive at this moment" tms. ilmoitus ilman sen kummempaa selitystä syystä jonkun ajan päästä kun oli "go to track" valinnut. Aulan asetuksissakaan ei osunut mitään silmään, mikä olisi tuon selittänyt.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Oliko siinä ruudun edessä vielä se latauspalkki? Mitään toimintoja ei pysty tehdä ennenkuin se latauspalkki on lähtenyt.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Mä vedin Nissan GT-R '07:lla Arcadessa Racing Soft renkailla 7.22.xxx ajan, muttei tullut trophyä. Onko tohon joku oma eventti vai pitääkö se tehä sen GT Moden Practisessa, ja pitääkö olla tietyt renkaat?

Achieve a time of 7´29.03 on Nurburgring Nordshleife in a Nissan GT-R 07. The record must be achieved in a Time Trial in the Arcade mode version of the car with tires of Sports Hard grade or lower equipped.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom