Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Tähän astisista kisoista nopein grindata rahaa:

American Championship: Superspeedway - Indy

Ajoaika n. 4 minuuttia, palkinto 98 000 Cr ja kokemusta 4440 Xp
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Taidan pistää hetkeksi pelin kaappiin. Alkaa kyllästyttää tää tekoäly.
1. Ensin ajan 4kierrosta erinomaisesti, sitten samassa mutkassa jonka on ajanut jo täydellisesti useamman kerran, auto lähtee lapasesta totaalisesti
2 Pystyn ajamaan tappisladissa 300km/h ferrarillani, mutta kisan viimeisessä mutkassa n. 40km/h vauhdilla auto lähtee täysin lapasesta eikä mitään tehtävissä.
3. Sitten vielä se että auto lähtee vähän hakemaan jossain hiljasessa käännöksessä, vaikka mitä tekee niin seinä vetää kuin magneetti keulan kohti seinäää ja siihen jää, pakki päälle ja tän jälkeen jokainen cpu ajaa vuorollaan uudelleen autoni ympäri.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

kyllä toi a-spec on syvältä! vasta lvl 10 ja täydellinen kyllästyminen kun vain tietyn luokan auto kelpaa ja rahat vähissä eikä innosta tahkota samoja kisoja jotta saisi rahaa ja leveliä. miten voivat suunnitella näin typerän ja turhauttavan pelimuodon? b-spec ei kiinnosta yhtään. oikea japanilaisen suunnittelun kukkanen, hyvä peli pilattu tällä.:mad:
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

kyllä toi a-spec on syvältä! vasta lvl 10 ja täydellinen kyllästyminen kun vain tietyn luokan auto kelpaa ja rahat vähissä eikä innosta tahkota samoja kisoja jotta saisi rahaa ja leveliä. miten voivat suunnitella näin typerän ja turhauttavan pelimuodon? b-spec ei kiinnosta yhtään. oikea japanilaisen suunnittelun kukkanen, hyvä peli pilattu tällä.:mad:

Mitä? Tuostahan koko peli vasta aukeaa, rahaa saa myös törkeän nopeasti Special eventeistä, joten kannattaa suunnata sinne.

Rahan puuttumisesta eteneminen ei nyt ainakaan voi olla kiinni.
 
Oli mun pelihistorian vaikein kokemus toi viiminen Nascar haaste...ensin pronssi, hopea ja sit se viiminen, en tajua ees miten voi noin vaikeeta olla. 1,5h yritin ni pääsin kolmanneks ja sain sen pronssin.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Kyllä mua se A-spec vähän puuduttaa kun se on ainoa keino saada autoja auki millä haluaisi ajella moninpelissä.
Onneksi ollaan pikkupojan kanssa yhdessä innostuttu tuunailemaan jne joten vähän tulee mielenkiintoa pelaamiseen. Muuten koitain vain tykittää niitä kisoja läpi jotta saisi parempaa pirssiä alle.

Minäi en yritä hinkata niitä järjestyksessä vaan pompin tasosta toiseen sitä mukaan mitä löytyy sopiva auto...tuossa pointtina on, se että kun on varaa ostaa ferrari on kivempi mennä ajamaan joku "italian cars" aloittelijoiden kisa kun vastassa on jotain fiatteja...kivempi = siis vie vähemmän aikaa ja kulta pokaali on varma. Kun ei vaan jaksaisi ajella niitä tasavertaisella kalustolla koska sit käytät paljon aikaa kirotaksesi AI kuskeja kun et pääse niistä ohi kun suorilla ne kiihdyttää ja mutkissa ne peippaa eteen.

Musta tuntuu et AI peippaa suorallakin eteen. Katsokaapa kun lähdette suoralla ohi niin jostain syystä se AI auto pikkuhiljaa lipuu siihen teen. Taitaa olla AI ohjelmoitu jostain schumacherista tms?

Onko joku törmännyt jo siihen Formula Granturismoon ( ei siis ferrari) tai vaikka Porsche 962:een joka vilahtaa jollain videolla?
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Kohta olen tahkonnut Expert kisoihin asti kaikki A-spec moodissa ja tylsää ei ole vielä ollut eikä rahastakaan pulaa. Tosiaan muutaman kerran autot ja rahat olleet vähissä niin special eventtejä vääntämällä olen taas päässyt eteenpäin. Kertaakaan ei ole tarvinnut käydä "huoraamaan" vanhoja kisoja.

Alku fiilikset oli et täähän on ihan saman tasonen ku Forza2 aikoinaan, mut nyt ku on enempi pelannut ja huomannut et rallikin on jopa jotenkin onnistunut niin onhan tää pitkä kestosempi ja mielekkäämpi peli mun mielestä. Ei o sellast samanlaista kyllästymistä tullut vielä kuten Forzassa. Sopivasti vaihtelua tässä. Suurin vitutuksen aiheeni on mielenkiinnoton ja typerä AI. Kaverit vetää vaa junassa koko ajan. Ei mitää ulos ajamisia ynnä muuta kikkailuja. Liian geneerinen vai mikä se sana nyt on. Tosin ei voi syyttää PD:tä ku monessa muussa pelissä ihan yhtä palikka. Pelintekijät liikaa luottaa siihen et ei kukaa yksinpelii pelaa vaa kaikki on moninpelissä.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Oli mun pelihistorian vaikein kokemus toi viiminen Nascar haaste...ensin pronssi, hopea ja sit se viiminen, en tajua ees miten voi noin vaikeeta olla. 1,5h yritin ni pääsin kolmanneks ja sain sen pronssin.

Nuo vaatii todellakin täydellisen suorituksen. Keskimmäinen oli melko helppo saada kullalle, mutta ensimmäistä ja viimeistä piti minunkun hinkata varaan tunti kumpaakin. Siinä ekassa kannatti muistaakseni kiilata heti välittömästi toisen autoparin taakse, sen punaisen Nascarin imuun, ja sitten toivoa että imu riittää. Tärkeintä on olla osumatta seiniin, ja se varikkosuoraa edeltävä mutka on vedettävä täysiä, AI hidastaa siinä. Mutta ärsyttävää se tulee olemaan.
 
Joo sen keskimmäisen oisin varmaan kullalle saanu toisel yrityksel, ja ehkä tahkoamisen jälkeen ekastakin, mut se viiminen.

Täytyy sanoa et tarjoan kaljat paikallisessa pubissa täällä sille joka todistetusti ajaa ton pädillä kullalle, ratillakin noin vaikea. :S
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Ei herranjumal tota Top Gearin vikaa challengee. Aluks nauratti mut nyt ei enää. Mitäköhän ne on oikee ajatellu.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Sama juttu mulla. Aluksi nauratti mennä sota-ajan volkkareilla rataa ympäri, mutta pian sen jälkeen alkoi hymy hyytyä, kun kärkipaikalta ne toisella puolella rataa kiertelevät autot törmää ja kisa uusiksi.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Voiko B-spec kisoja kelata eteenpäin, niinkuin pystyi Gran turismo 4:sessa?

Itse en löytänyt mitään, millä sitä olisi voinut kelata.
 
Sama juttu mulla. Aluksi nauratti mennä sota-ajan volkkareilla rataa ympäri, mutta pian sen jälkeen alkoi hymy hyytyä, kun kärkipaikalta ne toisella puolella rataa kiertelevät autot törmää ja kisa uusiksi.

Ei törmänny kertaakaan, helposti näkee mihin väliin ehtii ja millä linjalla.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Mitä mitä! Ensimmäisen kerran näin, että autoissa on jotain damagea. B-spec kisoista siis kyse. Kuski on tasolla 7. Ensin katselin kisan aikana että 370z kyljessä on jotain ihme jälkiä.. seuraavassa kisassa evo kutosen etukulma oli rutussa ja vilkku paskana..
Onko tää aina ollut näin vai onkohan tason nousun myötä tullut?
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Alkoihin sitä kultaa tulemaan b-spec sunday cupista, kun antoi tuolle tappiin viritetyn f430 ferrarin alle :D
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Alkoihin sitä kultaa tulemaan b-spec sunday cupista, kun antoi tuolle tappiin viritetyn f430 ferrarin alle :D

Joo mä annoin mun oman hartaasti haalimani Challengerin ja pelko oli suuri et nytkö se pistää sen paalaamoon. :D
Sehän perkele ounas kaikki eikä ees kurtannu sitä. :p

Aika helvetin nerokas idea kyl PD:ltä pistää autojen korin oikaisu niin tajuttoman kalliiksi. Tulee ajeltua kerrankin autopelissä nätisti eikä käytä mutkissa tekoälyn peltiä tukena. Tajus vasta ku katoin omaa replaytä mis ajelin voittoon juuri laitetulla F430. Ihmettelin et minäkö se tossa noin nätisti ajelen. :)
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Moni puhuu rahan ansaitsemisesta ajamalla kisoja uudestaan, ei kai se ole mahdollista? vaan kerran maksettu ja levutettu on ns. käytetty ja niistä ei saa enää mitään irti.

Vai tuleeko 'uudelleentienaus' mahdolliseksi jollakin tietyllä levelillä, itse lv18 ja rahasta puutetta myös.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Ei törmänny kertaakaan, helposti näkee mihin väliin ehtii ja millä linjalla.
Ite saavuin Follow-throuhun ja nämä kuskit saapuivat ensimmäisestä mutkasta ja aluksi näytti siltä, että ehtisin, mutta sitten tuli tälläinen "sokea" alue, jolloin en nähnyt missä ne kuskit menevät ja tietenkin se viimeinen niistä pamauttaa kylkeen.
 
Moni puhuu rahan ansaitsemisesta ajamalla kisoja uudestaan, ei kai se ole mahdollista? vaan kerran maksettu ja levutettu on ns. käytetty ja niistä ei saa enää mitään irti.

Vai tuleeko 'uudelleentienaus' mahdolliseksi jollakin tietyllä levelillä, itse lv18 ja rahasta puutetta myös.

Kisat voit ajaa uusiks, specialeja et. Tai voi, mut niist ei tuu rahaa/levelei.
 
Ylös Bottom