Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Aika hyvin on suomalaiset edustettuna pelissä, onkohan vaan suomi-versiossa. Just tuli vastaan C. Norris, karteissa tuli vastaan J. Bieber ja J. Bauer oli kans jossain eventissä
Mulla oli eräässä kisassa itse äijä J.Nikula vastassa. :D
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Lisensseistä olen saanut 59 kultaa ja 1 hopean. Todella paljon vaikeuksia tuottaa ic 10 :mad: Toiseksi pääsen lähes joka kerta mutta ensimmäiseksi en pääse sitten millään. Onko tuohon mitään vinkkejä kuinka sen pääsisi kullalle? Tehty vähän liian vaikea ainakin minun ajotaidoilleni...
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Onko teidän mielestä tässä GT5:ssä fysiikat/auton käyttäytyminen vähän vituillaan ? Esim. kun driftaa hyvässä kulmassa (melkein poikittain) ja sen jälkeen yrittää suoristaa niin auto kiepauttaa salaman nopeasti monta ympyrää tai heittelehtii seinään päin. Jos ei halua, että näin käy, pitää painaa pelkkää kaasua eikä ohjata minnekkään suuntaan. Mutta oikeastihan auto vetäis tossa kohtaa ympäri.

Vuoden kun olen pelannut Forza kolmosta (lähinnä driftannu) niin aika iso järkytys tämän pelin fysiikat kun kavereilla olen pelaillut. Miten tätä kehtaa joku kutsua simulaattoriksi :S ?

Kytkimen puuttuminenkin aiheutti aika ison facepalm-fiiliksen.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Kytkimen puuttuminenkin aiheutti aika ison facepalm-fiiliksen.

Jos rattissasi on kytkin ja se on tuettu pelin toimesta, on kytkin käytettävissä, esim. G25 ja G27 rateissa.

Fysiikan osalta yleensä on kuulunut vain kehuja. Driftaukseen voit katsoa mallia tästä ketjusta muutama sivu taaksepäin löytyvästä videosta.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Sulla taitaa olla asetuksissa jotain pahasti viturallaan. Ja kytkin on, kerran kun painaa niin toimii kuten pitää eli ilman kytkintä ei vaihde mene sisään. Forzasta ei kannata puhella, varsinkin kun pelissä on ajoapuja päällä joita ei saa edes pois (active steering aina päällä). Noista pelien eroista ja erinomaisuuksista toisiin verraten kannattaa mennä rähisemään muuten tuonne:

http://www.konsolifin.net/bbs/konsolisota/48643-autopelien-kuninkuusluokka-gran-turismo-5-forza-3-autopelit-tappeli-18.html#post1189917
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Siis olen pädillä pelannut, ei ole rattia. Ja siihen pädiin ei mun mielestä saanut kytkintä. Etittiin sitä aika kauan.
Kaikki helpotukset oli pois päältä ja se simulation sieltä valittuna.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Tätä en uskonutkaan näkeväni koskaan tässä pelissä. Tuli nimittäin vastaan semmonen bugi ettei siinä enään pokkana voinut olla. Pelataan suomi porukalla online skapaa, ja juuri kun lähtövalot alkavat vilikkua, on edellä starttaavan pelaajan auto POIKITTAIN lähtöruudukossa :D Meni siinä kisa kyllä niin lörinäksi, kun headsetit vaan kikatti naurua tulemaan.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Siis olen pädillä pelannut, ei ole rattia. Ja siihen pädiin ei mun mielestä saanut kytkintä. Etittiin sitä aika kauan.

Juu, pädiin ei kytkintä ole tarjolla. Enpä ole ennen kuullut sellaista kenenkään padiin kaipaavan.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Hyviä uutisia niille, jotka pelkäävät lukitun GT5-savensa puolesta: Yamauchi lupaili vielä joulukuun puolella ilmestyvän päivityksen, joka mahdollistaa tallennuksen backupaamisen ulkoiselle medialle.

Huom! Mekaanisen päivityksen tuova patchi tulee jo aiemmin.

As detailed yesterday, the first December update will include some sort of configuration option for mechanical damage. Kaz has yet to share a final date for the update, but in a new Tweet today, he did say that it's going to be available shortly.

The update that's planned for the end of the month will include an option for backing up your save data to other storage devices.

Lähde: Andriasang
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

mikä on asm?



Aika hyvin on suomalaiset edustettuna pelissä, onkohan vaan suomi-versiossa. Just tuli vastaan C. Norris, karteissa tuli vastaan J. Bieber ja J. Bauer oli kans jossain eventissä

Se on se ajovakaudenhallinta tms, joka siinä haasteessa on päällä, ja sitä ei saa pois. Sen ojaan se on kytkeytynyt ABS:ään kuten oikeastikkin. Eli ABS pois päältä niin sekin lähtee pois päältä, ja kaarteissa oman auton vauhti pysyy, eikä tipu.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

mikä on asm?



Aika hyvin on suomalaiset edustettuna pelissä, onkohan vaan suomi-versiossa. Just tuli vastaan C. Norris, karteissa tuli vastaan J. Bieber ja J. Bauer oli kans jossain eventissä

Mun B-spec kuski on M. Payne :cool:. Ja kisoissa tuli vastaan U. Suomalainen.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Tätä en uskonutkaan näkeväni koskaan tässä pelissä. Tuli nimittäin vastaan semmonen bugi ettei siinä enään pokkana voinut olla. Pelataan suomi porukalla online skapaa, ja juuri kun lähtövalot alkavat vilikkua, on edellä starttaavan pelaajan auto POIKITTAIN lähtöruudukossa :D Meni siinä kisa kyllä niin lörinäksi, kun headsetit vaan kikatti naurua tulemaan.

Eihän tämä sattunut eilen, Nurburgring? Nimittäin minä ajelin nissanilla ennen kisaa siinä harjoitusajossa ja just pyörähdin nurmikolle kun se kisan alkamisaika loppui ja yhtäkkiä auto olikin lähtöruudussa poikittain nokka kohti seinää :cool:
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Yamauchi lupaili vielä joulukuun puolella ilmestyvän päivityksen, joka mahdollistaa tallennuksen backupaamisen ulkoiselle medialle.

Dodih, nyt vaa sitte joku jolla on kaikki kultana, niin tallentaa muistikortille ja pistää korttia tänneppäin, kun itse en saa kullaksi muuten :D
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Onko toi autolista virallinen?Saako tässä säädettyä alustan maavaraa niin ,että se näkyy myös?Gt4:ssa sai hyviä/hauskoja kuvia ku sääti autosta perän ihan ylös ja keulan ihan alas.Corollasta sai niin 80-luvun vehkeen ku olla voi(teini corolla) ja se subaru 360 oli semmonen hyppykeppi ku nosti auton niin ylös ku voi.Tarkoitus olisi kerätä kaikki autot ja virittää tappiin,kiva sitte kokeilla eri autoja ja säätöjä.Taitaa kyllä olla ikuisuusprojekti.Mahtuukohan kaikki autot talliin?Mua vähän ihmetyttää toi märinä joistakin autoista ku on niin huono grafiikka tai pikselimössöö?Itse en ainakaan hirveästi kerkiä kattelemaan mitään pkseleitä ku ajaa 300kmh jossain mutka tiellä ja toisekseen jos pitäisi valita,että todella heikko grafiikka vai todella huono ajotuntuma nii ite ainakin valitsen ensimmäisen.Itse ainakin olen todella tyytyväinen tähän peliin,ainoa asia on se vauhdin tuntuma mutta se taitaa olla realismin tuntu.Tämä on sitten vaan mun mielipide.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

...Itse ainakin olen todella tyytyväinen tähän peliin,ainoa asia on se vauhdin tuntuma mutta se taitaa olla realismin tuntu.Tämä on sitten vaan mun mielipide.

Itse huomasin eilen, että tuo vauhdintuntu on autosta kiinni. Ensin päästelin nissan sileigthyllä ympäri topgearin testirataa ja sen jälkeen vaihdoin 07 bmw m3:seen, ja sen kanssa vauhti ei enää tuntunut yhtään niin kovalta kuin sillä nissanilla. Voi toki olla, että vaan kuvittelinkin, mutta esimerkiksi 100 km/h vauhti ei tuntunut mutkassa miltään bemarilla, kun taas nissanilla se tuntui aivan liian kovalta.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Monet täällä valittelevat, että ajotuntuma ei ole tarpeeksi realistinen vaikka on ajoavut nollilla ja force feedback kympillä. Tämä hiukan ihmetyttää, semminkin kun kyse on joka tapauksessa vain pelistä. Ei ajotuntuman realismi riipu ratin jäykkyydestä tai ABS:n nollaamisesta, varsinkin kun lähes kaikissa alle 15 vuotta vanhoissa oikeissa autoissa on ABS ja ohjaustehostin vakiona. Niitä ei saa kytkettyä pois tai säädettyä, joten en tajua, kuinka näiden toimenpiteiden tekeminen GT5:ssä "parantaa" realismia tai ajotuntumaa. Toki oikeassa maailmassa on olemassa superautoja ja muita kilpureita, joissa ei ABS:ää tai sutimisenestoja tms. ole, mutta väittäisin, että ilman ohjaustehostinta ei nykyään kilpaa ajeta, paitsi ehkä jokamiesluokassa.

Realistisempi ajotuntuma pelissä vaatisi ratin säätöjen räpläämisen sijaan semmoisen hydraulisen penkin, joka vetäisee 400 heppaista polkaistessa kuskin navan selkärankaan ja yrittää kallistaa mutkissa pois penkiltä. Ja joka panee yrjöämään kun on vetänyt Viperillä kymmenen kierrosta Tsukubaa.
 
Ylös Bottom