Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Meni taas ratti kaappiin muutamaksi päiväksi. Viimeinen kierros, viimeiset mutkat, pieni osuma laitaan ja auton nokka kääntyy suoraan reunaa kohti. Tämä tuntuu muutenkin olevan yleistä, että kun spinnataan niin keula on aina laitaa kohti ja joutuu peruuttelemaan. Muutenhan tuo ei vituta, mutta taaskin tuli melkoinen tovi ajettua suht puhtaasti ja sitten erikoiset fysiikan lait tuhoavat koko kilpailun.

Muutenkin nuo endurance kisat on silkkaa tuskaa. Mitä lie kehitystiimi ajatellut, kun ovat suunnitelmat lukkoon laittaneet.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Meni taas ratti kaappiin muutamaksi päiväksi. Viimeinen kierros, viimeiset mutkat, pieni osuma laitaan ja auton nokka kääntyy suoraan reunaa kohti. Tämä tuntuu muutenkin olevan yleistä, että kun spinnataan niin keula on aina laitaa kohti ja joutuu peruuttelemaan.

Tuo on todella ärsyttävää. Ei ole usein käynyt mutta aina kun niin käy (tietysti tiukoissa kisoissa), niin jää niin paljon jälkeen muista, että on otettava suosiolla restarttia. Uudetkin kisat menee perseelleen kun ei pysty enää keskittymään ajoon KOSKA ÄRSYTTÄÄ NIIN PALJON! :D
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Miten niitä jossain aiemmin mainittuja 8Megapixelin kuvia saa otettua?
itse en ainakaan ole onnistunut ottamaan kuin ihan perus 1920x1080 kuvia.
Pitäisikö siellä kameran asetuksissa olla joku valinta millä saa suurempia kuvia.
Niin, miten? Anteeksi jos tähän on jo vastattu mutta itse en ainakaan mitään löytänyt.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

^ Kolmionapilla kameran asetuksiin ja sieltä valitset Magnification X2
Toimii vain Photo Travel -tilassa.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Meni taas ratti kaappiin muutamaksi päiväksi. Viimeinen kierros, viimeiset mutkat, pieni osuma laitaan ja auton nokka kääntyy suoraan reunaa kohti. Tämä tuntuu muutenkin olevan yleistä, että kun spinnataan niin keula on aina laitaa kohti ja joutuu peruuttelemaan. Muutenhan tuo ei vituta, mutta taaskin tuli melkoinen tovi ajettua suht puhtaasti ja sitten erikoiset fysiikan lait tuhoavat koko kilpailun.

Muutenkin nuo endurance kisat on silkkaa tuskaa. Mitä lie kehitystiimi ajatellut, kun ovat suunnitelmat lukkoon laittaneet.

Sama on välillä nakertanut täälläkin keskittymiskykyä. Sama homma silloin, kun AI pikkuisen tönäisee kylkeen tms. niin ei siitä enää autoa saa oikaistua. Jossain sarjassa makselin sit kalavelkoja takas, kun pääsin Laguna Secan korkkiruuvissa kahteen kertaan pyöräyttämään AI:n ympäri. Muualla sen on melko mahdotonta, tai sit spinnaat itsekin. Luojan kiitos B-spec puolella ei tämä renki pyörähtele ihan yhtä helposti kun törmäilee muiden kanssa. Sitä se vielä puuttus.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Jaaha.. mitäköhä äske sit taas mahtoi tapahtua. Oli level 26 puolessa välissä, ajelin seasonal eventtejä ja ylenin levelille 27 . Kun menin takaisin päävalikkoon niin huomasin että olikin taas level 26 ja puolessa välissä mittari.. :confused::confused:
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Voisko joku vähän selittää noista turboista että mihin tarkoitukeen kannattaa millainen turbo ostaa? Eli jos kertoisitte vähän hyötysuhteita näiden Low RPM, high RPM ja medium RPM välillä.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Voisko joku vähän selittää noista turboista että mihin tarkoitukeen kannattaa millainen turbo ostaa? Eli jos kertoisitte vähän hyötysuhteita näiden Low RPM, high RPM ja medium RPM välillä.
Tällanen löyty intterwebistä:

"Gran Turismo 5 Stage of Turbo Kits - little more complex than pure power

Turbo Kits on Stage 1

Stage 1 is good on low power cars for a little boost especially low in the power/rev band. It takes less exhaust pressure to spin the turbo for the power boost. Good for almost any cars for a little boost in power.

Turbo Kits on Stage 2

Stage 2 is more powerful, but may lag low in the power band. It takes more exhaust pressure to spin up the turbo kits, and it's kick is in the middle of the power/rev band. This is probably the best turbo for most cars and on general technical and some higher speed tracks.

Turbo Kits on Stage 3

Stage 3 is the most powerful. It takes the most exhaust pressure to spin up the turbo, and it's kick is higher in the power/rev band. This is really only useful on very high power cars as the turbo lag is extreme. Rough guess, if you aren't starting at over 350HP, don't buy this ever in my opinion. It is primarily good for tracks like Daytona, where high speeds keep the cars running high in revs.

The usual practice is install the one needed for the race type. If its a track with lots of sharp turns and low speed corners, you can put stage one on because thats designed for low rpm's. If theres a track with a long straight away you can go with stage 3, for high engine rpm. 3"
Voithan ostaa kaikki, mutta kisan perusteella valitset käytettävän turbosarjan. Minulla on aina ollut tuo stage 3, sillä teen autoista aina kierrosherkän ja autoissa on tehoa sen verran että jaksavat kyllä ilman turboakin kulkea. Enempi tuo vaihdelootan ratastus ratkaisee.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Voisko joku vähän selittää noista turboista että mihin tarkoitukeen kannattaa millainen turbo ostaa? Eli jos kertoisitte vähän hyötysuhteita näiden Low RPM, high RPM ja medium RPM välillä.

En usko että on ainoatakaan tapausta missä halvempi turbo tarkottaisi parempia kierrosaikoja joten kallein aina kehiin. Toisaalta jos tarkoitus on vaikkapa driftata niin saattaa olla että pienempi määrä heppoja jossain tietyssä autossa toimii paremmin.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

En usko että on ainoatakaan tapausta missä halvempi turbo tarkottaisi parempia kierrosaikoja joten kallein aina kehiin. Toisaalta jos tarkoitus on vaikkapa driftata niin saattaa olla että pienempi määrä heppoja jossain tietyssä autossa toimii paremmin.

Kalliimpi ei tarkoita aina parempaa. Jos sulla on joku vanha kuplavolkkari niin ei siihen kannata laittaa sitä kalleinta turboa kun se ei väännä isoja kierroksia.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Voisiko joku selittää nuo kaikki lyhenteen, esim FR, FF.. FR taitaa ainakin olla takavetoinen :D
 
Automaatilla ajaessa on vaikeampi kontrolloida kaytossa olevaa kierrosaluetta, manuaalilla voi tarkoituksellisesti pitaa matalia tai korkeita kierroksia.
Esim. hirmutehoisen takavedon hallintaa liukkailla syheroilla voi parantaa high rpm-turbolla, kun liika teho aiheuttaa ongelmia pidetaan kierrokset kaasulla ja vaihteen valinnalla matalalla ja sitten suoralla kierrokset tappiin ja tehot kayttoon.

Voisiko joku selittää nuo kaikki lyhenteen, esim FR, FF.. FR taitaa ainakin olla takavetoinen :D
Ensimmainen kertoo moottorin sijainnin ja jalkimmainen vetavien pyorien (vajaa vetoisissa).
F=Front=Edessa, M=Middle=Keskella, R=Rear=Takana.
FF=etuveto, FR=takaveto, RR=takatuuppari, MR=keskimoottori.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Eli onko tuo FR paras driftaukseen? Miten se eroaa FF:stä käytännössä?
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Eli onko tuo FR paras driftaukseen? Miten se eroaa FF:stä käytännössä?

Eli R on aina takaveto ja f etuveto, sit eka kirjain kertoo onko moottori edessä eli f, keskellä eli m jne..

Eli FR on takavetoinen jossa moottori edessä. FF on etuvetoinen jossa moottori edessä.

Etuvetoisella ei oikeen driftaus kyl suju :) FR on helpompi hallita kuin MR.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Noista turboista sen verran, että tällaisessa kilvanajopelissä tuo high rpm-turbo on kyllä useimmissa tapauksissa paras. Kun ajatellaan, että jokaisella vaihteella kuitenkin revitetään ihan sinne rajoittimelle asti ja kun laitetaan seuraavaa sisään, niin kierrokset putoavat kuitenkin luokkaa 8000 => 6000. Näin ollen lähtöä ja aivan hitaimpia mutkia lukuun ottamatta ollaan "koko ajan" siellä yläkierroksilla, jolloin se high rpm-turbo lienee paras ratkaisu.

Normaaliliikenteessä asia on tietenkin eri, kun ajetaan sillä suurimman väännön kierrosalueella(bensakoneissa useimmiten 2500-4500 rpm), jolloin alhaisten/keskikierrosten turbo on paras vaihtoehto bensatalouden ja ohituskiihtyvyyden kannalta.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Kalliimpi ei tarkoita aina parempaa. Jos sulla on joku vanha kuplavolkkari niin ei siihen kannata laittaa sitä kalleinta turboa kun se ei väännä isoja kierroksia.


Miksi kysyt jos kerran tiedät itse paremmin? Olisi mielenkiintoista nähdä jotain dataa että onko tässä pelissä oikeasti joku auto joka saisi parempia kierrosaikoja halvemman turbon kanssa. Voisin lyödä vetoa että ei ole.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Yritin luoda online-peliä jotta ois voinut parin frendin kanssa kokeilla. Eipä onnistunut. Ilmoitti "cannot create room" tai jotain muuta. Enpä painanut tarkasti mieleen kun lähdin sitten muilla peleillä testailemaan, että onnistuuko verkkopeli. Blur, Buzz ja RB3 testattu ja onnistui. GT5 päästi kyllä tilaan jossa näin muiden pelejä, mutta omaa ei päässyt luomaan. Yhteydeksi ilmoitti: "NAT2, 8M" tai jotain semmosta. PS3 wlan-yhteydellä Telewellin EA-510v3-modeemin kautta internetin ihmeelliseen maailmaan. Mikäpä avuksi? Yritin tuota pariin otteeseen (kun kävin välillä testaamassa muita pelejä), mutta tilanne ei muuttunut miksikään.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Pystyykö noita osia purkamaan ja asentamaan aina toiseen autoon. Kun tuli ostettua yhteen autoon yhden kisan ajaksi turbo ja pakoputkisto, sitten menin sieltä Garagen kautta ja asensin ne vakio osat, mutta Items listalla ei kuitenkaan ole niitä osia. Eli pystyykö niitä käyttämään muissakin autoissa?
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Pystyykö noita osia purkamaan ja asentamaan aina toiseen autoon. Kun tuli ostettua yhteen autoon yhden kisan ajaksi turbo ja pakoputkisto, sitten menin sieltä Garagen kautta ja asensin ne vakio osat, mutta Items listalla ei kuitenkaan ole niitä osia. Eli pystyykö niitä käyttämään muissakin autoissa?
Ei pysty, osat jotka ovat jo kerran asennettu autoon lähtevät auton mukana.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Pitäiskö noiden auton antamisten onnistua aina? Sain tänään kaverilta auton, eikä minulla ollut silloin pleikka päällä ollenkaan. Parin tunnin odottamisen jälkeen autoa ei ole vieläkään minulle ilmaantunut?
 
Ylös Bottom