Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

MItäs mun pitäis oikein säätää kun mun dfgt:n ratti hakkaa vastaan kun ajaa radalla? Esim suoralla se alkaa kääntymään oikealle ja pitäis oikein voimia käyttää että se pysyis suorana?
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

aikas tarkalle meni ottaen huomioon radan pituuden :D

Joo, tuo ei ole mikään ihan pala kakkua, onhan se mahdollista, ja olisi varmasti jokin 7:25-aika tullut ilman loppuminuuttien varmistelua, mutta pari spinnausta ajassa 6:50 johti niin suureen v*tutukseen, ettei enää uskaltanut puristaa lopussa liikaa ;)
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

MItäs mun pitäis oikein säätää kun mun dfgt:n ratti hakkaa vastaan kun ajaa radalla? Esim suoralla se alkaa kääntymään oikealle ja pitäis oikein voimia käyttää että se pysyis suorana?

Tekeekö se tuota aina, vai vasta jonkun kolarin jälkeen tms? Kalibroiko se ratti ittensä aina, kun käynnistät pleikkarin ja GT5:sen? Jääkö ratti kalibroinnin jälkeen keskiasentoon, vai kallelleen?
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Toivottavasti ei nyt mee kellään herneitä nekkuun? Mix pitää aina selitellä sijoitusta/aikaansa?Monet pelaajat sanovat,ett oisin voittanut tai saanut paremman ajan,mut ku spinnasin yms.Mäkin oisin voittanut kaikki haasteet/kisat ekalla yrityksellä,mut ku en ajanut riittävän hyvin:D
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Ehkäpä siksi, että tiedostaa itse, tai on halukas kertomaan muille, mitkä ovat potentiaaliset suorituksen rajat, mihin on realistiset mahdollisuudet pyrkiä. Oletko koskaan seurannut vaikkapa urheiluruutua, ja SM-liigakoosteessa käytyjä pelaajahaastatteluita... "mitä olisit voinut tehdä toisin, jotta olisitte voittaneet?"..
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Tekeekö se tuota aina, vai vasta jonkun kolarin jälkeen tms? Kalibroiko se ratti ittensä aina, kun käynnistät pleikkarin ja GT5:sen? Jääkö ratti kalibroinnin jälkeen keskiasentoon, vai kallelleen?

Kyllä kalibroi joka käynnistyksessä, mutta ratti jää kyllä keskiasentoon.Ja ratti tekee tuota ihan radalla ajaessa, eikä kolarissa.
Ja se ratin vastaan vääntö ei ole kalibrointia, vaan epäilen sitä forcefeedbaciksi.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Mielenkiintosta... entäs, jos painat kesken kisan starttia, otat usbikaapelin irti pleikkarista, ja isket sen takaisin kiinni, ratti tekee uudelleenkalibroinnin, auttaako ongelmaan?
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Joo, tuo ei ole mikään ihan pala kakkua, onhan se mahdollista, ja olisi varmasti jokin 7:25-aika tullut ilman loppuminuuttien varmistelua, mutta pari spinnausta ajassa 6:50 johti niin suureen v*tutukseen, ettei enää uskaltanut puristaa lopussa liikaa ;)
Ei tuo paha loppupeleissä ollut, suurin työ ettei kämmää kierroksella hylkäyksen arvoisesti. Oma aika oli 7.23.556 ja toiseksi viimeisessä mutkassa hipaistiin seinää (joo, sen pitkän suoran jälkeen oli hieman liikaa vauhtia ja pitkäksi uhkasi mennä) :eek: Tästäkin uskoisin että treenaamalla lähtisi muutama sekunti pois, pitäisin 7.20 alitusta ihan mahdollisena kun jauhaisi vain.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Joo, ei se mahdoton ole missään nimessä, vaatii vaan puhtaan suorituksen, ja jarrutuksissa tuo GT-R lähtee aivan lapasesta, jos on pienikin palanen nurmea jonkun renkaan alla, mukavahan sitä oli sitten ajaa, kun alkoi rata olemaan ulkomuistissa.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

MItäs mun pitäis oikein säätää kun mun dfgt:n ratti hakkaa vastaan kun ajaa radalla? Esim suoralla se alkaa kääntymään oikealle ja pitäis oikein voimia käyttää että se pysyis suorana?

Tekeekö se tuota kaikilla autoilla ja kaikissa vauhdeissa? Eli onko samanlainen jollain kilpa-autolla 300km/h vauhdissa kuin se on jollain hitaammalla autolla. Koska kyllähän se ratti vähän heiluu kovemmissa vauhdeissa ihan niinkuin oikeallakin autolla.

Ja jos olet vielä vähän nuorempi saattaa vaan olla ettei ole tarpeeksi voimia pitää rattia suorassa.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Ja ainav alkuvalikossa options --> steering options. Sieltä saat säädettyä forcebackin voimakkuutta.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Tuli ite kans kokeiltua tota Nyrren aikaa GTR-07:lla ja pääsin aikaan 7:25.193 ja tosta sais vielä muutaman sekunnin pois kun jaksais vähän aikaa ajella.. ja ihan padilla pelailen et kait tohon nyt voi ees vähän tyytyväinen olla :)
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Tämmönen kysymys tähän väliin. Mites ku tuolon noi enduranse kisat ja niissä on Lemans 24h ja Nurburing vai Norcheslief 24h nii kestääkö ne oikeesti 24 tuntia? Siis iha hulluu jos ne on noin pitkii...
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Tämmönen kysymys tähän väliin. Mites ku tuolon noi enduranse kisat ja niissä on Lemans 24h ja Nurburing vai Norcheslief 24h nii kestääkö ne oikeesti 24 tuntia? Siis iha hulluu jos ne on noin pitkii...

Kyllä ne olis ihan aikuisten oikeesti itse jaksettava ajaa.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

MItäs mun pitäis oikein säätää kun mun dfgt:n ratti hakkaa vastaan kun ajaa radalla? Esim suoralla se alkaa kääntymään oikealle ja pitäis oikein voimia käyttää että se pysyis suorana?

On ihan DFGT:n forcen ominaisuus, itsellä oli kanssa tämä dfgt ja teki samaa, kun vauhtia alkoi olla, niin ratti väänteli eri suuntiin ja oli hankaluuksia pitää auto tiellä.
Voit vähentää forcea niin ei väännä niin kovaa.

t.kepagt
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Mikäs tässä nyt mättää.
ABS ja TCS ym arvojahan on saanut säädettyä ajon aikanakin.
Nyt en saa säädettyä kun ABSia ja noita BRK-arvoja. TCS ja ASM on harmaana.

Viimeviikolla mielestäni vielä toimi, eihän tähän patchiakaan ole tullut, eikä kai noita missään asetuksissa määritellä (muuta kun se missä laitetaan millä mitäkin säädetään.)

n 6 autoa kokeilin kaikilla sama juttu, mielestäni näillä autoilla on ennen pelittänyt, aiemmin olin kyllä huomaavinani että Nascar-autoissa ei saanut säädettyä.
?Vai oliko vain että siinä Nascar-sarjassa ei saanut.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Haluasin tehdä varmuuskopion gt 5 pelitilanteesta muistitikulle. Onnistuuko helposti? Neuvoja kiitos
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

^Laitat tikun pleikkarin USB-porttiin, käyt XMB:ssä pelivalikon alla olevaan Saved Data-kohtaan (mikä onkaan suomeksi), etit sieltä GT5-kansion ja nappaat sieltä sen Game Saven, sillä on kokoa vissiin jotai 600-700kt. Sen kohdalla siis painat kolmiota ja valitset Copy/Kopioi, kohteeksi USB-tikku ja painat ristiä.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Mikäs tässä nyt mättää.
ABS ja TCS ym arvojahan on saanut säädettyä ajon aikanakin.
Nyt en saa säädettyä kun ABSia ja noita BRK-arvoja. TCS ja ASM on harmaana.

Viimeviikolla mielestäni vielä toimi, eihän tähän patchiakaan ole tullut, eikä kai noita missään asetuksissa määritellä (muuta kun se missä laitetaan millä mitäkin säädetään.)

n 6 autoa kokeilin kaikilla sama juttu, mielestäni näillä autoilla on ennen pelittänyt, aiemmin olin kyllä huomaavinani että Nascar-autoissa ei saanut säädettyä.
?Vai oliko vain että siinä Nascar-sarjassa ei saanut.

Ei taida A-Specissä Extreme-vaikeustasolla saada säädettyä missään kisassa, Expertillä vielä pystyi. Vaikeustasosäätöjä siispä.
 
Ylös Bottom