Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Uudet Seasonalit tulee kun pelin päävastus päättää niin. Sanoi Twitterissään, että nyt on taukoa niistä ;)
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Seasonalit on ihan hyviä mutta niissä tuo uudelleenpelattavuusarvo on NOLLA, joten taitaa tulla semmonen tunnin parin pelihuikonen viikossa. (Tiettävästi näitä tullenee jatkossa se 1/viikko nyt on tosiaan ihan ilmoitettu että on "little break" tämä on kai sitä kaztalkia)

Itsekin tätä peliä pelailen vielä säännöllisesti. Tuo AI ongelma eli sen huonous josta minäkin valitin (ja aiheesta) koski siis A-specciä jossa sitä AIn tasoa ei voi säätää/valita.

Arcade modessa minulle se vaikein AI taso on jokseenkin sopiva, 3 kierroksen kisoissa olen saanut ihan passelisti haastetta, keskitason AI:lla yleensä tulee helppo voitto mutta ei siinäkään heti ekassa mutkassa mene kaikista heittämällä ohi, niinkuin A-specissä usein saattaa käydä.

Jos olisivat tuonkin tasoisen AI:n suvainneet ohjelmoida tuonne A-specin puolelle niin sitä voisi pelailla kuukausikaupalla eri autoilla aina uudelleen. Nyt vaan ei ole aikaa/ei jaksa testailla/kirjata ylös millä auto/kisa kombinaatiolla mitäkin pelata että saa kilvanajoa syntymään. Ja juurikin kilvanajamisen takia minä näitä autopeleja pelaan.

Eipä tuota A-specciä juuri enää niin tarvitsisi pelata kun olen kohta tasolla 32 jolloin aukeaa tuo 4H nürbr. ja enempää en XP leveliä tarvii, vaan olisi ihan kiva ostella vielä lisää autoja ja se ei juuri edisty tuolla Arcadepuolella.

Pelaan pädillä niin minulle juurikin nuo urheiluautot on ihan must kun ne tosiaan on helppoja ajettavia ja niitä olenkin pääasiassa keräillyt.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Uudet Seasonalit tulee kun pelin päävastus päättää niin. Sanoi Twitterissään, että nyt on taukoa niistä ;)
Nimenomaan näin ja toki harmillinen uutinen vasta-aloittaneiden saumaan mutta ilmeisesti ovat siis pyörineet kokolailla säännöllisesti pelin julkaisusta tähän hetkeen saakka? Näin ummikon kannalta ainakin ihan mainio idea pitää peli haasteellisesti tuoreena ja ihme sinänsä, ettei noita sen kummemmin olla noteerattu. Oli A/B-spec lopulta miten "tylsää" tahansa, luulisi viikottaisten lisähaasteiden tarjonnan olleen sitä suuremmalla kädellä tervetullutta sisältöä.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Gran Turismo 5 saa uuden päivityksen pian. Polyphony Digitalin nokkamies Kazunori Yamauchi vahvistaa GT5:n päivittyvän tämän kuun puolivälissä.

Toistaiseksi ei vielä tiedetä mitä uutta päivitys tuo tullessaan. Päivitys saapunee tällä tai ensi viikolla, joten lisätietoja ei kauaa tarvitse odotella.

Tässä kuussa julkaistaan myös Gran Turismo Anywhere, jonka avulla pelaajat voivat kontrolloida omaa peliään nettiselaimella. :cool:
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Pientä kommenttia tähän ajettavuus asiaan. Että tuo rengastushan vaikuttaa todella paljon ajotuntumaan esim jos otat kovat sport renkaat tahi pehmeet niin ero on suuri saati sit jos valitsee comfortit. Toki jotkut autot tuntuu helpiolta ajaa varsinkin jos alle työtää kisarenkaita. Nuo kilpa-autot (esim Mazda 787 B) tuntuvat pysyvän tiessä kun liimatut, mutta äärirajoilla sitten alkaa olemaankin hankalaa ; pito saattaa kadota yllättävästi. Mutta rallihan on sitten ihan seipäästä. Kartturi pölisee ihan omiaan millon sattuu, ja ajotuntuma käsittämätön. Kyllähän nuo rallaukset tuli kullalle rällättyä, mutta en tuntenut että olisin oikeasti rallia ajanut. Voi kunpa ajofysiikka olis ollu edes lähellä Richard Burns Rallya. Kokonaisuudessa aika helppo peli kun AI ei kunnon vastusta anna. Itse olen tehnyt niin että en oo ottanut sitä parasta mahdollista autoa vaan jonkun "huonomman". Mutta noin yleisesti pidän pelistä erittäin paljon. Hyvät ajotuntuma ja hienoja autoja!
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Pientä kommenttia tähän ajettavuus asiaan. Että tuo rengastushan vaikuttaa todella paljon ajotuntumaan esim jos otat kovat sport renkaat tahi pehmeet niin ero on suuri saati sit jos valitsee comfortit. Toki jotkut autot tuntuu helpiolta ajaa varsinkin jos alle työtää kisarenkaita. Nuo kilpa-autot (esim Mazda 787 B) tuntuvat pysyvän tiessä kun liimatut, mutta äärirajoilla sitten alkaa olemaankin hankalaa ; pito saattaa kadota yllättävästi. Mutta rallihan on sitten ihan seipäästä. Kartturi pölisee ihan omiaan millon sattuu, ja ajotuntuma käsittämätön. Kyllähän nuo rallaukset tuli kullalle rällättyä, mutta en tuntenut että olisin oikeasti rallia ajanut. Voi kunpa ajofysiikka olis ollu edes lähellä Richard Burns Rallya. Kokonaisuudessa aika helppo peli kun AI ei kunnon vastusta anna. Itse olen tehnyt niin että en oo ottanut sitä parasta mahdollista autoa vaan jonkun "huonomman". Mutta noin yleisesti pidän pelistä erittäin paljon. Hyvät ajotuntuma ja hienoja autoja!

No minä en autopeli tekoäly vastustajista ikinä kiinostunu,nettipeleistä minä vastustajat haen mieluummin.Sama millanen pelivastus on pelissä,pelissä tekoäly tekee aina samat liikkeet.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

No minä en autopeli tekoäly vastustajista ikinä kiinostunu,nettipeleistä minä vastustajat haen mieluummin.Sama millanen pelivastus on pelissä,pelissä tekoäly tekee aina samat liikkeet.


Toi on totta. Mutta Pc puolella esim. SimBinin tekeleissä keinoälyllä on enempi annettavaa.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

No minä en autopeli tekoäly vastustajista ikinä kiinostunu,nettipeleistä minä vastustajat haen mieluummin.Sama millanen pelivastus on pelissä,pelissä tekoäly tekee aina samat liikkeet.

Vaihtaisitko levyä, kiitos.

Viimeisestä 9 koko foorumille kirjoittamastasi viestistä 6:ssa olet maininnut eri sanankääntein että "ei siitä tekoälystä tartte välittää kun ajaa netissä"


Anteeksi.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Vaihtaisitko levyä, kiitos.

Viimeisestä 9 koko foorumille kirjoittamastasi viestistä 6:ssa olet maininnut eri sanankääntein että "ei siitä tekoälystä tartte välittää kun ajaa netissä"


Anteeksi.

Ei ole kuin 1 levy ei voi vaihtaa,ja tässä levyssähän se huono tekoäly on.


Anteeksi.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Tänään kun pelasin GT:tä uusien seasonal eventtien toivossa, ni mitä näenkään. Ei oo enää Bonus Raceja (joista sai pirusti expaa ja rahaa) vaan jotain FF, FR ja 4WD challengeja ja Ferrari F1 challenge joista saa rahaa jotain 15 000 - 20 000 ja expaa joku 3000 per kisa. Että hyvin tehty Polyphony Digital. Alkaako tästä loputon grindaaminen lvl 30 asti jotta saan Vettel Special eventin auki?
Mulla olis vielä 2 kisaa A-specin puolelta suorittamatta (enduranceja en jaksa) ja ne on se '79 ja vanhemmat Superautot kisa jota ei voi voittaa kun missään ei oo sopivaa ja tarpeeks hyvää autoo saatavilla. <-- Voisko joku auttaa mistä noita 1979 vanhempia superautoja sais?
Ja sit vielä se Formula Championship jäljellä. Formula on jo tallissa.

Onneks saan tänään ees uuden pelin (Batman Arkham Asylum, 10€ Gigantissa) ni ei tarvi tätä mättää...
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Kappas vain. Muutaman päivän myöhässä olleet Seasonal Eventit ovat tosiaan taasen päivittyneet - mainiota! Täällä tuosta viiveestä ei onneksi noussut samanlaista shitstormia kuin muualla. Ja jos ovat tuunanneet noiden palkkiojärjestelmää alemmas niin milteipä parempi; edellisistä kun napsahti 5-10 minuutissa kertaheitolla hillitön läjä expaa ja toista miljoonaa rahaa niin jättihän se kyllä vähän WTF-olon A-Specin tavanomaiseen tahtiin verrattuna.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

^^ Helpoiten saa ekspaa netissäkin muutaman kierroksen kisoista, joten päättele siitä onko ryssitty? ;)
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Mulla olis vielä 2 kisaa A-specin puolelta suorittamatta (enduranceja en jaksa) ja ne on se '79 ja vanhemmat Superautot kisa jota ei voi voittaa kun missään ei oo sopivaa ja tarpeeks hyvää autoo saatavilla. <-- Voisko joku auttaa mistä noita 1979 vanhempia superautoja sais?

Moneen kertaan eri GT5-ketjuissa (tuolla yhteisön puolella) käsitelty ja taputeltu... '71 Dodge Challenger kera racing modien ja pidä huoli, että se jääkaappipakastinyhdistelmä lähtee sinun takaa kisoissa.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Neuvo kyllästyneille hupia ja haastetta hakeville:

Itselläni ei ollut kaverilistalla yhtään online kisaavaa gt5 peluria 24.11. ja nyt löytyy kymmenkunta jotka pyörittävät hyvää kisaa lähes päivittäin ja miten siihen pääsin,

open lobby, ratavalinta Nurburring Noorslaiffi tai 24h, skidrecovery valikosta off, tuolta löytyy hemmetin paljon hyvää kisaa ja itse olen 'frendittänyt' aina jos yhden illan on ajettu hard & fair-tyyliin kickien satunnaiset törttöiljät samantien pois.

Jos et tuosta radasta pidä niin tuotakautta kuitenkin löytyy monta lobbyä myös missä rataa vaihdetaan muihinkin. Itse kyllä ajelen hyvää kisaa mielellään myös esim dtm/gtr autoilla tuolla radalla sateineen ja yöpäivä vaihteluineen, kyllä niihin autoihin tulee muutakin kuin liimaa kun joutuu sen viimeisenkin taidonrippeen antaan että podiumi tulee. Eilen käsittämätön 0.003s häviö 3 kierroksen nyrre24 kisassa, 6 autoa tuli 4 sekunnin sisään maaliin, jos tuo ei riitä niin mikä sitten. Rata kuitenkin yli 20km per kierros.

Tämmöstä täältä, online siis mielestäni täyttä rautaa hyvässä seurassa. Ja ymmärrän silti hyvin valituksenkin, eilen kun ajot hiipuivat aamuyöstä ja haeskelin sokkona hyvää hostia niin ei hemmetti mitä ***kaa kaikki.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Mistä muuten löytää sen kohutun Siennan Karting radan josta jo jouduttiin poistamaan ne liputkin ennen julkaisua?
Vai eikai tää oo joku niistä Karting Challenge radoista joita ei edes ole moninpelissä :eek:
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Mistä muuten löytää sen kohutun Siennan Karting radan josta jo jouduttiin poistamaan ne liputkin ennen julkaisua?
Vai eikai tää oo joku niistä Karting Challenge radoista joita ei edes ole moninpelissä :eek:

Eikös se poistettu kokonaan lopulta. En muista ainakaan et vastaan ois tullu.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Eipä ole moneen viikkoon enää jaksanut pelata a-spec tai b-speciä. Nyt olen vaan vetänyt practisessa nyrreä ympäri eri autoilla ja vertaillut kierrosaikoja. Jos tuota legendaarista rataa ei pelissä olisi, olis kyl menny aikoja sitten arkistoo koko tekele :)
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Moneen kertaan eri GT5-ketjuissa (tuolla yhteisön puolella) käsitelty ja taputeltu... '71 Dodge Challenger kera racing modien ja pidä huoli, että se jääkaappipakastinyhdistelmä lähtee sinun takaa kisoissa.

Itse taisin hoitaa Lamborghini Countachilla, mikä tuli kait jostain palkintona. Tiukkaa kyllä teki.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

To Jussizip. Tosi fiksu liike ajaa tietyllä radalla ja eri autoilla. Itse olen ajanut "king-nyrreä" formulalla ja päässyt 5 minuutin pintaan. Kerro vähän millä autoilla ajat ja mihin aikoihin olet päässyt. Kaikki radat ja autot vaativat harjoittelua ja siitähän se mielenkiinto herää. Ja kärsivällisyys. Joskus täytyy ottaa päivän breikki ja taas ajot kiinnostaa. Kertokaa muutkin millä radoilla ja autoilla ajatte ja millä ajoilla. Sehän tuo yritystä myös omiin ajoihin. Itse ajan ratilla niin kuin autoa yleensä ajetaan.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Mul on kans sama juttu, et oikeestaan mitään muuta kenttää ei tuu vedettyä ku nyrree ku se on haastava, vaikka sitä on ajanu kuinka paljo vaan ja varsinkin standardeilla ilman downforcee on helkutin vaikee. Tosin riftailuautot testaan ja säädän trial mountainis.
 
Ylös Bottom