Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Gran Turismo 5 melkein vakioautosarja

Hydrogen

New Member
Eli nyt olisi tarkoituksena kysellä onko foorumilla innokkaita GT:n pelaajia, jotka ovat aina halunneet kisata H-kaaviolla, mutta onlinessa se on ollut täysin turhaa, kun ei voi pärjätä sillä? Itseäni kiinostaa ja tiedän vissiinkin kaksi halukasta osallistujaa jo, joten kysyn onko tämmöistä kannattavaa järkätä? Turismo aka qpedroq lupasi osallistua, jos semmoinen ja järjestetään ja hiphei_finland oli (kai?) mukana osallistumassa. Ei tarvitse minua hirteen viedä, jos ei hiphei_finland olekaan mukana. Lisäksi voin kysyä meidän foorumimme taitelijalta eli Metsapicassolta.

Autoja/ratoja/tarkempia sääntöjä yms. en nyt kerro ennen kuin edes on osallistujia tähän sarjaan. Eli kaikki halukkaat ja H-kaavion (ja kytkimen) omistavat mukaan vaan! Ei tarvitse pelätä, että mahdottomilla ratahirmuilla ajetaan. Ajetaan sopivan rauhallisilla autoilla, että pysyttäisiin kuitenkin viivojen välissä. Ja kannatan sportti renkaita, jotta olisi jokin tolkku "normiautojen" pidoissa.

Mukaan otetaan 16 osallistujaa, mutta hyvin todennäköisesti tulla kovinkaan montaa saamaan. Siis sarjalla on mahdollisuus järjestyä, jos on osallistujia. Tiedän, että monesta tuntuu epäinhimilliseltä ratkaisulta hyväksyä vain pelkkä H-kaavio, mutta se on nyt vain ideana. DFGT:n ja DF Pron seqventaaleja ei hyväksytä. H-kaavion käyttöä on hankala vahtia ja homma toimii noin pääasiallisesti luottamuksen perusteella ja uskon, että foorumilla on tarpeeksi suoraselkäisiä. Tarvittaessa, jos herää epäilyjä huijauksesta, katsotaan replay ja yritetään sitä kautta tutkia äänen ja muunkin perusteella on puhtaat jauhot pussissa. Huijaamista ei tietenkään katsota hyvällä ja mahdollinen rangaistus keksitään sittemmin, toivottavasti ei tarvitse keksiä...

Alustavia ilmoittautumisia kuittaillaan kirjoittamalla tähän ketjuun ja samalla saa kertoa mielipiteitä, rakentava kritiikki sallittu ja ehdotuksia sarjaan liittyen yms.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 melkein vakioautosarja

Keväällä yritin saada aikaan H-kaavio kisoja huonolla menestyksellä,mutta jos nyt löytyy tähän kiinnostusta,niin ilman muuta laitetaan kisat pystyyn...G27:n omistajana toi keppivaihde/kytkin on ollut turhan panttina ja toivottavasti niille tulis nyt käyttöä...Sen verran oon niitä testannut,että H-vaihteita käyttämällä ajamiseen tulee ihan oma "tunnelmansa",joten toivottavasti saatais jonkinmoiset "keppikisat" aikaiseksi...:)
 
Vastaus: Gran Turismo 5 melkein vakioautosarja

Joo, jos muutama saadaan, niin on jo ihan ok. Kahdeksan olis tosi kova jo. Mutta joku viisikin saattaisi mennä.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 melkein vakioautosarja

Mukana ollaan,olin jo keväällä kiinnostunut pedron ideasta.Mut eipä ollu sillon kytkintä/h-kaaviota.:)
 
Vastaus: Gran Turismo 5 melkein vakioautosarja

Älkää vaatiko sarjaan sitoutumista.Tänne ilmoituksia kisapäivistä ja saattaa olla että löytyy innostuneita mukaan?Kunpa vaan onlineen sais enemmän säätömahdollisuuksia kisojen laatimiseen.Sinä? päivänä kun tässä saa tehdä tarkemmin rajattuja kisoja tää muuttu siksi 'simulaattoriksi'(ja mielenkiintoiseksi),jos vaan muuttuu.Ehkä se 'konsoli peli'kuitenkin ajaa aina edelle ja kisat pysyy 'epämääräisinä'.Olis kuitenkin jo aika GTn nousta 'real'iksi.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 melkein vakioautosarja

Joo kyllähän sitä ainakin joku irtokisa kiinnostais, ja ehkä kokonainen sarjakin.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 melkein vakioautosarja

Ei vielä ensi viikolla. Koeviikko alkaa ensi keskiviikkona, mutta seuraavan keskiviikon jälkeen olen "vapaa". Ehdotuksia autoista tarkemmista päivistä ja radoista saa laittaa, mutta kisan järjestäminen vasta vajaan kahden viikon kululuttua on realismia.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 melkein vakioautosarja

HIENOA! Varmaan parempi kuitenkin että yksittäisiä kisoja ajellaaan, sillä on vaikea sopia nyt syssyllä hyviä yhteisiä aikoja, kun aika moni ostaa kyllä muitakin autopelejä näin syksyllä... Heti ensi keskiviikkona minulla on kokonainen vapaapäivä tiedossa, itse voisin ajella jo silloin. Sopisiko se muille? Ja autoja saa itse ehdotella ja ratoja myös, jottei tarvitse diktatuurin alla elellä :D
 
Vastaus: Gran Turismo 5 melkein vakioautosarja

Mulle sopii ke ilta.Oisko klo 21.00?Heitä Hydrogen joku rata ja pirssi rengasrajoituksineen sekä kisan aloitusaika,niin eiköhän siten saada "depyyttikeppikisa" sujuvimmin aikaiseksi...:)
 
Vastaus: Gran Turismo 5 melkein vakioautosarja

Onko pelkkä H-kaavio pakko vai myös kytkin?

Voisin mahdollisesti olla mukana ainakin joissakin kisoissa.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 melkein vakioautosarja

Onko pelkkä H-kaavio pakko vai myös kytkin?

Voisin mahdollisesti olla mukana ainakin joissakin kisoissa.

Molemmat pakollisia ja emme ajakaan sarjaa. Pelkkiä yksittäisiä kisoja.

En huomannut tuota pedron viestiä, joten laitan vastauksen edittinä tähän:

Renkaat: Sport soft
Auto: AEM S2000 (SEMA GTA 2005), sellaisenaan ilman viripaloja.
Rata: Nürburgring GP (se formularata)
Kierrokset:10
Aika: keskiviikko 21.9 klockan 20:30 pitää olla paikalla. Huone on valmis kello 20.
Kilpailumuoto: aika-ajo ja kilpailu 10 kierrosta.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 melkein vakioautosarja

Molemmat pakollisia ja emme ajakaan sarjaa. Pelkkiä yksittäisiä kisoja.

En huomannut tuota pedron viestiä, joten laitan vastauksen edittinä tähän:

Renkaat: Sport soft
Auto: AEM S2000 (SEMA GTA 2005), sellaisenaan ilman viripaloja.
Rata: Nürburgring GP (se formularata)
Kierrokset:10
Aika: keskiviikko 21.9 klockan 20:30 pitää olla paikalla. Huone on valmis kello 20.
Kilpailumuoto: aika-ajo ja kilpailu 10 kierrosta.
Erittäin hyvä auto-/ratavalinta H-vaihde opetteluun...auto pysyy helposti hanskassa ja Fujilla on mukavasti aikaa hakea oikea vaihde mutkiin(pari ekaa kierrosta tosin kädet meinas väkisin eksyä läppävaihteille)...Pienen totuttelun jälkeen H-vaihteilla ajaminen tuntui koko ajan hauskemmalta ja odotankin innolla keskiviikon kisoja...Voiko Tuning Shopista ostaa mitään autoon (esim. Fully Customisable Transmission ym.),vai onko ainoastaan "tehonlisäysviripalikat" kielletty?(tietty Sports Soft-renkaat sieltä täytyy ainakin ostaa)

EDIT:Ajoin yhden kierroksen testikisan ja kisan tallennuksesta oli helppo tarkistaa kytkimen käyttö.Vapaa (N) vaihde vilahtaa aina kun vaihdat pykälää kytkintä käyttäen...ilman kytkintä vaihtaen N ei vilahda...

EDIT 2:Rata olikin Nürburgring GP eikä Fuji,mutta varmasti hyvä rata sekin... :)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Gran Turismo 5 melkein vakioautosarja

EDIT 2:Rata olikin Nürburgring GP eikä Fuji,mutta varmasti hyvä rata sekin... :)

Mää jo katoin, että mitä se pedro sekoilee :D PS. Saa sen vaihdelaatikon ostaa, jos koet siitä olevan hyötyä :) Mutta älä osta niitä kytkimiä ja tai muutakaan sälää.

Unohin kysyä ABSin laitaa... Miten on haluatteko sitä käyttää? Minulle on ihan sama ja molemmilla kokeillu (päällä ja pois) ja kummallakin siedettävästi meni. Tietää ite millä sitten vetää reeniä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Gran Turismo 5 melkein vakioautosarja

Unohin kysyä ABSin laitaa... Miten on haluatteko sitä käyttää? Minulle on ihan sama ja molemmilla kokeillu (päällä ja pois) ja kummallakin siedettävästi meni. Tietää ite millä sitten vetää reeniä.
Mun ehdotus on,että muut avut pois,mutta ABS1:llä sallitaan.Tuning Shopista autoon ainoastaan laatikko ja renkaat...
 
Vastaus: Gran Turismo 5 melkein vakioautosarja

Vaihdanpa reeniohjelmaa sitten :D Toivottavast ei jää meidän kahden keskinäiseksi väännöksi.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 melkein vakioautosarja

Sama ollut myös itsellä mielessä:D.Onko keskiviikon kisaan muita tulijoita???
En kyl taida ehtiä mukaan..ainakaan puol ysiksi.:(Ens viikko tehää ylitöitä,pääsen klo 20.00,kotona n.20.45.Pitäs ehtiä vähän reenatakin,ni ja sit vielä on noi kfinin super gt kisat.Jätän suosiolla ekakisan väliin.:(
 
Vastaus: Gran Turismo 5 melkein vakioautosarja

Mulle tämä alkava viikko on kanssa aika kiireinen. Seuraavalla viikolla, tai vaikka ensi viikonloppuna, sopii paremmin.
 
Ylös Bottom