Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Gran Turismo 5 - ongelmat, bugit ja muut valituksen aiheet

Vastaus: Gran Turismo 5 - ongelmat, bugit ja muut valituksen aiheet

Niinhän kaikki luulee että mitä enemmän tehoo niin sen nopeampi auto. Kyllähän se oikeastikin menee sillein että jos koko ajan laittaa lisää tehoa autoon niin loppujen lopuksi se onkin vain huippunopeudessa nopeampi kuin vähemmällä teholla. Rata ajossa se moottorin toiminta on matalilla kierroksilla on tärkeämpää kuin huipputehot yläkierroksilla.

Mutta GT5:ssä moottoritehon elektroninen rajotin vaan rajottaa juurikin sitä huipputehoo. Se taas ei paranna eikä huononna tehojen tai väännön määrää matalilla kierroksilla, ellei huipputehot sitten sattuis olemaan matalilla kierroksilla.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - ongelmat, bugit ja muut valituksen aiheet

Niinhän kaikki luulee että mitä enemmän tehoo niin sen nopeampi auto. Kyllähän se oikeastikin menee sillein että jos koko ajan laittaa lisää tehoa autoon niin loppujen lopuksi se onkin vain huippunopeudessa nopeampi kuin vähemmällä teholla. Rata ajossa se moottorin toiminta on matalilla kierroksilla on tärkeämpää kuin huipputehot yläkierroksilla.

Riippuu ajotyylistä,ei se ihan noin yksinkertasta ole...
Hyvä esimerkki on MR-S GT300-luokan auto..kokeilkaas, siinä on häviö siellä 500-700 rpm ennen rajotinta mikä on hemmetin tyhmää....ei mun mielestä ainakaan sellasella voi ajaa mitään rata-ajoa...vääntö pitäis riittää koko kierrosalueen,paitsi jos haluaa ajaa dieselillä :D harmi sinänsä et kierrosrajotinta ei voi säätää muuta kun oman jalan kanssa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Gran Turismo 5 - ongelmat, bugit ja muut valituksen aiheet

Riippuu ajotyylistä,ei se ihan noin yksinkertasta ole...
Hyvä esimerkki on MR-S GT300-luokan auto..kokeilkaas, siinä on häviö siellä 500-700 rpm ennen rajotinta mikä on hemmetin tyhmää....ei mun mielestä ainakaan sellasella voi ajaa mitään rata-ajoa...vääntö pitäis riittää koko kierrosalueen,paitsi jos haluaa ajaa dieselillä :D harmi sinänsä et kierrosrajotinta ei voi säätää muuta kun oman jalan kanssa.

No joo tää tais lähteä vähän väärille raiteille. Tarkoitin nyt sillä että ei sillä lisä teholla tee mitään koska se auton alusta ja renkaat ei pysty käsittelemään sitä. Tässä on se pointti. Oikeassa olet tuossa vääntö asiassa mutta ei taida toteutua kuin f1. Ite yleensä kokeilen kaikki turbo vaihto ehdot läpi ja katon siitä että mistä tulee paras vääntökäyrä.:D
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - ongelmat, bugit ja muut valituksen aiheet

No joo tää tais lähteä vähän väärille raiteille. Tarkoitin nyt sillä että ei sillä lisä teholla tee mitään koska se auton alusta ja renkaat ei pysty käsittelemään sitä. Tässä on se pointti. Oikeassa olet tuossa vääntö asiassa mutta ei taida toteutua kuin f1. Ite yleensä kokeilen kaikki turbo vaihto ehdot läpi ja katon siitä että mistä tulee paras vääntökäyrä.:D

Juu,alusta pitää kans saada säädettyä sillon samalle tasolle ja mahdollisesti paremmat renkaat.Sellanen ihanne vääntö olis hyvä just jostakin 4000rpm- sinne tappiin vaikka 7000rpm...toki esim. nurrilla ajettaessa olis hyvä olla alavääntöäkin,siellä ei kerkeä tai oikeestaan edes tarvi vaihtaa vaihdetta joka mutkassa.

Ite laitan ahtimen yleensä just sen mukaan mille alueelle tarvitaan vääntöä,mut hullua on silti se et ahtopainetta ei voi säätää...eli on ns. pakko ottaa lisää tehoa paljon jos haluaa yläkierroksille vääntöä (kyseinen MR-S on täydellinen esimerkki) isoimmalla ahtimella...luulen että tuohonkin on tulossa vielä muutos/säätömahdollisuus samaan tapaan kun tuli tuo "power limiter",ainakin tuo olis toivottavaa :)
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - ongelmat, bugit ja muut valituksen aiheet

Onko kukaan muu huomannut, että peli alkaa lagimaan yli 40minuutin kisoissa? Tai oikeastaan noissa endurance skapoissa oon tavannut kyseistä ongelmaa. Tämä tapahtuu VAIN jos pelaan 1080p asetuksella, 23" LG näyttö/telkulla. Ongelmaa EI esiinny, kun taas pelaan 720p säädöllä Philipsin 32". Todella vähäistä se on. Mutta jos kisan pituus on yli tunnin luokkaa, alkaa se jo rasittamaan. Onnekseni endurace kisoissa on tuo välitallennus, jolla koko jutun pystyy nollaamaan joka kerta kun pelin lataa uudestaan. Tai sitten ei auta pelata peliä kuin tuolla Philipsillä. Ehkä koitan tuota näyttöä vielä vaihtaa 720p...
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Gran Turismo 5 - ongelmat, bugit ja muut valituksen aiheet

Onko kukaan muu huomannut, että peli alkaa lagimaan yli 40minuutin kisoissa? Tai oikeastaan noissa endurance skapoissa oon tavannut kyseistä ongelmaa. Tämä tapahtuu VAIN jos pelaan 1080p asetuksella, 21" LG näyttö/telkulla. Ongelmaa EI esiinny, kun taas pelaan 720p säädöllä Philipsin 32". Todella vähäistä se on. Mutta jos kisan pituus on yli tunnin luokkaa, alkaa se jo rasittamaan. Onnekseni endurace kisoissa on tuo välitallennus, jolla koko jutun pystyy nollaamaan joka kerta kun pelin lataa uudestaan. Tai sitten ei auta pelata peliä kuin tuolla Philipsillä. Ehkä koitan tuota näyttöä vielä vaihtaa 720p...

Täytyy muistaa tämä,itse olen pelannut paljon 32" hd-readyllä,mut nyt olis tarkotus ruveta ajeleen pitkiä kisoja tällä full hd 27" näytöllä...onko muuten sulla nyt ihan pc-näyttö käytössä vai tv? En tiedä olisko sillä vaikutusta...
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - ongelmat, bugit ja muut valituksen aiheet

Kunnon monitoimikone, 23" LED LG ja ihan NÄYTTÖNÄ ja TELKKUna toimii. PS3 kiinni normisti HDMIllä.

Mulla taas hyppii toi kuva silleen ennen kisaa ja aina kun menee vaikka autokauppaan (tulee se musta tausta) on näyttö pimeenä 3-4 sek.normaalia pidempään,sit tulee kuva yhtäkkii (tätä ei tapahdu normi tv:n näytössä),mut se varmaan kuuluukin tehä niin?...tosin siltikin parempi olla tietokoneen näyttö,siihen ei pala kuva kuten normi tv:seen,minkä takia just vaihdoin tuota...muuten tuo on pelittäny ilman ongelmia tunnin kisoja tähän mennessä.

Lagiiko sulla itse peli vai näyttö loppujenlopuks?
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - ongelmat, bugit ja muut valituksen aiheet

Mulla taas hyppii toi kuva silleen ennen kisaa ja aina kun menee vaikka autokauppaan (tulee se musta tausta) on näyttö pimeenä 3-4 sek.normaalia pidempään,sit tulee kuva yhtäkkii

Arpookohan se resoluutiota noissa kohdissa..?
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - ongelmat, bugit ja muut valituksen aiheet

Arpookohan se resoluutiota noissa kohdissa..?

Luulisin kans että jostain tollasesta olis kyse...Ei tuo häiritse mitenkään muuten mut kisan alussa se pimeä näyttö häirittee...joutuu äkkii painaa pause ja sit jatkaa kun kuva tulee,onlinessa vielä hankalampi juttu jos tekee samaa,mut siel ei oo vielä tehnyt noin.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - ongelmat, bugit ja muut valituksen aiheet

Terve.Hajos vanha pleikkari,ostin uuden ja vaihdoin kovalevyn latasin varmuuskopiot ja latasin "pilvestä"gt:n tallennukset.Ongelma on,että autotallissa ei näy kaikkien autojen kuvat tai jos näkyy niin on väärä auton kuva.Mikähän on vikana/pystyykö korjaamaan?Autoja pystyy kyllä valitsemaan ja käyttämään.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - ongelmat, bugit ja muut valituksen aiheet

Terve.Hajos vanha pleikkari,ostin uuden ja vaihdoin kovalevyn latasin varmuuskopiot ja latasin "pilvestä"gt:n tallennukset.Ongelma on,että autotallissa ei näy kaikkien autojen kuvat tai jos näkyy niin on väärä auton kuva.Mikähän on vikana/pystyykö korjaamaan?Autoja pystyy kyllä valitsemaan ja käyttämään.

vastaus toisessa ketjussa ;)

Lagiiko sulla itse peli vai näyttö loppujenlopuks?
Itseasissa samaa lagaamista näkyy olevan myös pelatessa 720p. Kaippa se sitten vain on itse peli joka kusee noissa.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - ongelmat, bugit ja muut valituksen aiheet

Huomasin jälleen tuon ruudun myöhäisyyden,nimittäin ku pelaan GTA IV:tä,niin pitäs alkaa ammuskelukohtaus,äänet kuuluu ja kuva tulee myöhässä jolloin olen jo kuollut :D äkkiä vaan pause ja sit jatkamaan...tämä on ilmeisesti jokin ps3 järjestelmän oma viive (full-hd-asetuksilla ainakin) eikä pelikohtainen juttu...

Ajelin just 4h endurancen,pelin aikana ei mitään lageja yms,mut edelleen pelin alussa musta ruutu hetken aikaa...
Ihmettelen vaan ku moni on sanonu et tunti on maksimi kisan pituus ennenku alkaa temppuilu,mut itellä ei oo mitään,vaikka ajan endurance-kisjoa useampaankin kertaan ja ainakin kerran viikossa...
Tosin olen nyt ottanut vallan sen käytännön et tunnin välein näyttö pois päältä 3-5 minuutiksi jolloin se kerkeää jäähtyä,kuulemma sekin lisää näytön ikää mut ei mitenkään merkittävästi...
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - ongelmat, bugit ja muut valituksen aiheet

Huomasin jälleen tuon ruudun myöhäisyyden,nimittäin ku pelaan GTA IV:tä,niin pitäs alkaa ammuskelukohtaus,äänet kuuluu ja kuva tulee myöhässä jolloin olen jo kuollut :D äkkiä vaan pause ja sit jatkamaan...tämä on ilmeisesti jokin ps3 järjestelmän oma viive (full-hd-asetuksilla ainakin) eikä pelikohtainen juttu...

Ajelin just 4h endurancen,pelin aikana ei mitään lageja yms,mut edelleen pelin alussa musta ruutu hetken aikaa...
Ihmettelen vaan ku moni on sanonu et tunti on maksimi kisan pituus ennenku alkaa temppuilu,mut itellä ei oo mitään,vaikka ajan endurance-kisjoa useampaankin kertaan ja ainakin kerran viikossa...
Tosin olen nyt ottanut vallan sen käytännön et tunnin välein näyttö pois päältä 3-5 minuutiksi jolloin se kerkeää jäähtyä,kuulemma sekin lisää näytön ikää mut ei mitenkään merkittävästi...

Mulla ei oo kummankaan kaltaisia juttuja. Mikäs ruutu sulla sitten on, tuossa viiveessä veikkaisin ennemminkin telkusta johtuvaa viivettä.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - ongelmat, bugit ja muut valituksen aiheet

Mulla ei oo kummankaan kaltaisia juttuja. Mikäs ruutu sulla sitten on, tuossa viiveessä veikkaisin ennemminkin telkusta johtuvaa viivettä.

Fujitsun 27"full hd pc:lle tarkotettu näyttö ja se "pimenee" aina kun pelissä tulee musta ruutu,eli tapahtuma vaihtuu ja sit näyttö pimenee sen aikana ja "aukee" vasta myöhässä,n.4 sekunnin päästä...normaali asetukset on ps3:sta eli se 1080p. Tarkemman selvittelyn jälkeen tuo johtuu varmuudella näytöstä (arvelin aluksi et sama kuin muilla netissä pelaavilla ns. musta ruutu alussa) ,mut ihmettelen miksi? katkeaako tuo pelin kuva jotenkin kun tapahtuma vaihtuu (eli hdmi:n kautta ei tule mitään signaalia),nimittäin näytön ei pitäis "pimetä" vai pitäskö sanoa "sammua" välillä vaikka pelissä tapahtuma vaihtuu...
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - ongelmat, bugit ja muut valituksen aiheet

Fujitsun 27"full hd pc:lle tarkotettu näyttö ja se "pimenee" aina kun pelissä tulee musta ruutu,eli tapahtuma vaihtuu ja sit näyttö pimenee sen aikana ja "aukee" vasta myöhässä,n.4 sekunnin päästä...normaali asetukset on ps3:sta eli se 1080p. Tarkemman selvittelyn jälkeen tuo johtuu varmuudella näytöstä (arvelin aluksi et sama kuin muilla netissä pelaavilla ns. musta ruutu alussa) ,mut ihmettelen miksi? katkeaako tuo pelin kuva jotenkin kun tapahtuma vaihtuu (eli hdmi:n kautta ei tule mitään signaalia),nimittäin näytön ei pitäis "pimetä" vai pitäskö sanoa "sammua" välillä vaikka pelissä tapahtuma vaihtuu...

En ole varma mitä tuolla tapahtuman vaihtumisella tarkoitat, mutta mikäli ps3:n näytölle syöttämän signaalin resoluutio (tai virkistystaajuus) vaihtuu (esim. valikosta kilpailuun siirtymiset ja muut samankaltaiset tapahtumat), joutuu myös näyttö sen luonnollisesti vaihtamaan ja tästä johtuu joillakin näytöillä tuo jopa muutaman sekunnin musta ruutu ainakin pc-käytössä halvemman pään näytöillä. En tiedä pitääkö GT5 tuon reson vakiona, mutta tuo teoria tuli ensimmäisenä mieleen.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - ongelmat, bugit ja muut valituksen aiheet

En ole varma mitä tuolla tapahtuman vaihtumisella tarkoitat, mutta mikäli ps3:n näytölle syöttämän signaalin resoluutio (tai virkistystaajuus) vaihtuu (esim. valikosta kilpailuun siirtymiset ja muut samankaltaiset tapahtumat), joutuu myös näyttö sen luonnollisesti vaihtamaan ja tästä johtuu joillakin näytöillä tuo jopa muutaman sekunnin musta ruutu ainakin pc-käytössä halvemman pään näytöillä. En tiedä pitääkö GT5 tuon reson vakiona, mutta tuo teoria tuli ensimmäisenä mieleen.

Just tota kun kilpailuun siirtyy,se ruutu tekee jotain,mut sama tapahtuu pelatessa esim.GTA IV jossa reso on sama (tai ainakin järjen mukaan pitäisi olla) ennen ampumakohtausta ja sen jälkeen ku se siirtyy siihen kohtaukseen...huomasin sen,et jos näyttö pimenee pelistä johtuen 1 sekunnin tai pitemmän ajaksi,se näyttö pimenee heti melkein samalla vaikka kuva olis tulossa just...välillä seuraava kuva kerkeää välähtää näytöllä kun se näyttö kerkee pimentyä...onkohan näissä halvemmissa näytöissä joku "automaattinen reson tarkistus" kenties...että se sen takia aina pimenee hetkeksi?
Asetukset kävin läpi,mut ei tässä näytössä ole pahemmin niitäkään kuin perusasetukset...
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - ongelmat, bugit ja muut valituksen aiheet

Hei ja anteeksi jos tuli väärälle osastolle, tai asiaa on jo käsitelty. Mutta jos yritän kirjautua verkkoon pelatakseni GT5 niin peli menee jumiin alkuvalikossa. eli pystyn pelaamaan ainoastaan kun en ole kirjautuneena. Olen saanut käsityksen ettää syy on servereissä, mutta tuntuu että muilla ei tätä ongelmaa ole ollut, tai jos on ollut niin ei jatkuvasti kuten minun tapauksessa. Muuten esim Store toimii. Onko mitään ratkaisua olemassa?
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - ongelmat, bugit ja muut valituksen aiheet

Hei ja anteeksi jos tuli väärälle osastolle, tai asiaa on jo käsitelty. Mutta jos yritän kirjautua verkkoon pelatakseni GT5 niin peli menee jumiin alkuvalikossa. eli pystyn pelaamaan ainoastaan kun en ole kirjautuneena. Olen saanut käsityksen ettää syy on servereissä, mutta tuntuu että muilla ei tätä ongelmaa ole ollut, tai jos on ollut niin ei jatkuvasti kuten minun tapauksessa. Muuten esim Store toimii. Onko mitään ratkaisua olemassa?

Ei ole hajua mistä johtuu,mut koititko silleen et kirjaudut sisään vasta kun sulla on peli käynnissä,eli meet sinne peliin normisti ja sit kirjaudut nettiin...jos sen pystyis ohittamaan noin...itsellä on tainnut kerran käydä noin aiemmin,siitä kyllä on aikaa...
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - ongelmat, bugit ja muut valituksen aiheet

peli menee jumiin alkuvalikossa

Kaikkia pientä mahdollista kannattaa aluksi kokeilla, kuten esim. kellon ajan päivittämistä internetin avulla XMB valikossa. Itse kokeilisin asentaa pelin ja pätsit uudelleen. Tämän jälkeen hyvä vaihtoehto lienee suorittaa koneelle Rebuild database ja/tai Restore file system, mikäli mikään ei tunnu auttavan. Ainakin täällä on se tuonut apua ko ongelmaan GT5 wont load.
 
Ylös Bottom