Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Gran Turismo 5 - ongelmat, bugit ja muut valituksen aiheet

Vastaus: Gran Turismo 5 - ongelmat, bugit ja muut valituksen aiheet

Aika monessa kisassa näytön keskivaiheilla on värinää. Onko muilla samaa ongelmaa?
Se "värinä" on ns. repeilyä, ja sitä tapahtuu aivan kaikilla. Ilmiön syistä voi lukea Wikipediasta.

Käytännössä johtuu siitä, että PS3 ei pysty säilyttämään täyttä 60 fps:n ruudunpäivitysnopeutta.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - ongelmat, bugit ja muut valituksen aiheet

Eipä korjannu tämä 1.11 tuota jäätymistä. Prkl :mad:
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - ongelmat, bugit ja muut valituksen aiheet

Olipa hieno huomata, että konsolin vaihtuessa kaikki pelin sisäisessä albumissa olevat photo-modessa otetut kuvat ja replayt yms. on mennyttä.
Eli niihinkään ei näköjään kykene se kaikkivoipa tiedonkuljetustyökalu.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - ongelmat, bugit ja muut valituksen aiheet

joo,ja en tiedä mikä juttu on tossa,kun kattelee esim. GT5:stä autokuvia joita on räpsinyt..ne on JPEG-muodossa,mutta kun tikula siirtää koneelle,kuva aukea normaalisti...lähinnä koitin photoshopilla avata :D
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - ongelmat, bugit ja muut valituksen aiheet

Vain reilun megan kokoinen v1.13-päivitys on julkaistu. Se korjaa Top Gear Test Track -radan oikomiset ja tuo yhden uuden Seasonal Eventin.

Following up from the announcement last week, the leader boards for the Mercedes Live Race Seasonal Event have now been reset, and a few minor changes have been made to the Top Gear Test Track via the latest Gran Turismo 5 update.

There is a bit of confusion about what, exactly, to call this latest version of the game. You’ll be prompted to download update “1.13″, though Polyphony Digital’s formal announcement describes it as version “1.12.572″. Regardless, it weighs in at only 1.1MB.

More interesting is the new Seasonal Event, “Supercar Revival”, featuring classic cars with no more than 550PP in the following races:
Rome Circuit (5 laps, 419,000 Cr.)
Special Stage Route 5 (5 laps, 480,000 Cr.)
Suzuka Circuit (5 laps, 519,600 Cr.)
Nurbergring Nordchleife (1 lap, 559,500 Cr.)
Mt. Aso 109A (7 laps, 500,400 Cr.)
Myös Online Car Dealership on saanut vaihtelua valikoimaansa.

Lähde: GTPlanet
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - ongelmat, bugit ja muut valituksen aiheet

Onkos muut G27-kuskit saaneet ne napit toimimaan? Itse saan valittua haluamani yhdistelmän asetuksissa, mutta itse kisassa napit on ihan sekasin.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - ongelmat, bugit ja muut valituksen aiheet

Ja mr autojen äänibugi löytyy edelleen. Vissiin aika harvinainen bugi :mad:
Joutuu pelaamaan stereona :(
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - ongelmat, bugit ja muut valituksen aiheet

Eipä lähteny jäätymisongelma tuon päivityksen mukana. :mad:
Olisko tohon mitää apua?
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - ongelmat, bugit ja muut valituksen aiheet

Olisko tohon mitää apua?
Teitkö koskaan sitä ehdottamaani tietokannan uudelleenrakennusta ongelma-FAQin ohjeiden avulla?

Entä oletko sen jälkeen poistanut KAIKEN GT5:een liittyvän datan (pl. oman pelitallennuksesi) PS3:n kiintolevyltä? Eli poista pelitiedon työkalusta kaikki GT5:een viittaavakin. Sen jälkeen luo uusi käyttäjä ja kokeile sillä. Jos peli edelleen jäätyy, on vika itse konsolissa ja/tai pelilevyssä. Jos mahdollista, käy jonkun kaverin Pleikalla pelaamassa sillä omalla GT5-levylläsi. Jos levyssä todella on naarmu, se voi hyvinkin aiheuttaa jäätymisen.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - ongelmat, bugit ja muut valituksen aiheet

Teitkö koskaan sitä ehdottamaani tietokannan uudelleenrakennusta ongelma-FAQin ohjeiden avulla?

Entä oletko sen jälkeen poistanut KAIKEN GT5:een liittyvän datan (pl. oman pelitallennuksesi) PS3:n kiintolevyltä? Eli poista pelitiedon työkalusta kaikki GT5:een viittaavakin. Sen jälkeen luo uusi käyttäjä ja kokeile sillä. Jos peli edelleen jäätyy, on vika itse konsolissa ja/tai pelilevyssä. Jos mahdollista, käy jonkun kaverin Pleikalla pelaamassa sillä omalla GT5-levylläsi. Jos levyssä todella on naarmu, se voi hyvinkin aiheuttaa jäätymisen.

Tein sen tietokannan uudelleenrakennuksen. Ei auttanut.
Olen kopioinut pelitallenuksen muistitikulle, jonka jälkeen poistin sen PS3:n kiintolevyltä.
Kokeilin ilman tallenusta. Peli toimi moiteetomasti.
Seuraavaksi siirsin pelitallenuksen takaisin kiintolevylle ja poistin pelitiedon. Peli toimi taas moiteettomasti.
Uudella käyttäjällä sama juttu.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - ongelmat, bugit ja muut valituksen aiheet

Itsellä ollut alusta lähtien ongelma, mutta ei auttanut 2.0 joten luulen että voiko vika olla itse levyssä?

Eli itsellä noin (95%) varmuudella peli lataa varmaan noin 5-10min sitä aloitus ruutua, kun loputa pääsen painaman ''GT life'' jää television ruutuun se GT5 logo ja siinä se sitten on 5-15min. Sen jälkeen kun menen etsimään onko kukaan kaveri pelissä se ei suostu aina lataamaan kavereiden profiileja tai sitten se kestää sen 30sec.

Heti kun kirjaudun ulos niin kaikki lataukset toimivat normaaliin tapaan. Luulin aluksi, että olisi yhteydestä kiinni (miksei myös nyt?), mutta on ollut käytössä jo 3 eri yhteyttä ja kaikissa sama vika.

Lisätään vielä se, että joskus kun kirjautuu ulos ja heti kirjautuu takaisin, peli saattaa taas toimia ihan normaalisti. :confused:

edit: kerran olen pelitiedot poistanut ja asentanu uudelleen -> ei auttanut.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - ongelmat, bugit ja muut valituksen aiheet

Päivityksen jälkeen on taas tullut mielenkiintoa pelata. Sisäkuvakulma on positiivisin juttu varsinkin avomallisissa le-mans autoissa ja granturismo formulassa. Eniten niissä haitaa kun ei näe käytösssä olevaa vaihdetta ilman, että näytössä näkyisi kaikki "turha" informaatio. Plussaa olisi saada valittua pelkät mittarit. Ja mittaritkaan ei tarvitsisi olla noin täydelliset. Riittäisi vaihdenäyttö ja kierrosluku, tai edes vaihtovalo. No jospa tulevaisuus tois lisää ominaisuuksia:rolleyes:.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - ongelmat, bugit ja muut valituksen aiheet

Miksiköhän Traction control on ennen jokaista kisaa 5, vaikka sen olisi aiemmassa kisassa ottanut kokonaan pois. Kaikki muut ajoavut pysyvät pois päältä kuten toivottua, mutta TC palautuu aina jokaisen kisan jälkeen. Ei tuo mikään iso haitta ole, mutta sitten se haittaa jos kerkeää aloittaa kisan ja huomaa viim. parin mutkan jälkeen unohtaneensa jotain. :mad:
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - ongelmat, bugit ja muut valituksen aiheet

Mystinen vika. Pelin ostanu ennakkotilauspäivänä. Tähän asti toiminut normaalisti. Levyssä ei naarmuja/ mitään jälkiä. Sitten tuli päivitys 2.01. :mad:

Ihan sama yritätkö A tai B specciä. Taikka special eventtiä niin kuva jumittaa 45sekunnin kohdalle kisan alusta. äänetkin jää "päälle". Ei toimi mikään nappi säätimestä. :eek:

Hivenen ottaa päähän. melkeen 1000 autoa tallissa ja b-spec sekä kuski tasolla 40. AAAAAARGH.

Mikäs neuvoksi ? Saako tuota koko peliä asennettua uusiksi ilman että nuo mun TALLENNUKSET katoaa ?

Kiitos jo etukäteen.
 
Siis poistat pelin tiedostot kohdasta pelit ja pelitiedon työkalu. Tallennukset säilyvät tallessa omassa kansiossaan.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - ongelmat, bugit ja muut valituksen aiheet

Poistettu, asennettu uudestaan. mutta EI ! Pystyn ostamaan autoja, ajamaan nettikisoja. Mutta mitään muuta ei. Nyt jumitti 29sekunnin kohdalle. Eikä lähde siittä vaikka pleikkari jumittaisi siinä 15min.. :/

Onko mitään tehtävissä? Katseleeko tuo järjestelmä levyltä jotain kesken ajon..? Pitäisköhän kokeilla varmuuden vuoksi kaverin levyllä. Mutta ei kyllä ole minun levyssäkään minkään näkösiä jälkiä..

JA NYT JUMITTAA tuohon alkudemoonkin :D
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - ongelmat, bugit ja muut valituksen aiheet

JA NYT JUMITTAA tuohon alkudemoonkin :D
Muutamia yleisiä neuvoja:

1) Tee PS3:lle uusi käyttäjä ja pelaa sillä. Toistuvatko ongelmat? Jos kyllä, ei vika ainakaan ole varsinaisessa pelitallennuksessasi. Jos toimii ongelmitta uudella käyttäjällä, on seivi päässyt korruptoitumaan.
2) Levyjärjestelmätason korruptoitumiset saa hyvällä tuurilla ehjättyä lukemalla ongelma-FAQista, kuinka mennä Recovery Menuun ja kuinka ajaa sieltä tietokannan uudelleenrakennus. Jos peli itse on savensa sotkenut, siihen ei auta enää mikään.
3) Toimivatko muut pelit sekä CD/DVD/BD-levyt? Jos muidenkin kiekkojen kanssa on ongelmia, voi esimerkiksi BD-asema olla brakaamassa. Siihen paras on takuuvaihto.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - ongelmat, bugit ja muut valituksen aiheet

Juu, pitänee kokeilla, muut levyt toimivat. Juuri tuli pelattu Arkham City läpi. Ikinä ei ole ennen pleikkarissa ollut mtn. vikaa.
Vuoden vanha Slim malli kyseessä. Nyt ratkesi hauska juttu. Otin pois päältä tuon että RACE BGM musat eivät tule käyttäjältä niin ainakin B-Spec lähti toimimaan :D Taisi olla viallinen MP3 tiedosto :D
 
Ylös Bottom