Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Gran Turismo 5 - ongelmat, bugit ja muut valituksen aiheet

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hartzu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Gran Turismo 5 - ongelmat, bugit ja muut valituksen aiheet

Jos tosiaan olet edes jonkinlainen ajaja, niin pienellä vaivannäöllä saat käsiisi Minolta Toyota 88C-V Race Carin, jossa kyllä riittää puhtia kaikkiin tarvitsemiisi tilanteisiin. Sen saa nimittäin palkinnoksi tuosta Like The Wind -sarjasta. Like The Windin voitin ainakin itse Corvette ZR1:llä, johon oli tehty Racing Modification ja lisäksi ostettu muut viritysosat. Ovaaliradoilla oleellista on pienempi aerodynamiikka ja välityksien säätäminen suuremmiksi, jolloin tuo Corvette pärjää muistaakseni melko helposti Like The Windin LM-autoille.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - ongelmat, bugit ja muut valituksen aiheet

Kysäsen vaikka täällä:
Omistan DFGT:lle tarkoitetun wheelstand pron ja olen tilannut G27 kun oli murotarjouksessa.
mites nämä sopii yhteen? Olen lukenut että tuo G25/G27 tarkoitettu malli olisi jykevämpi.
Jospa sitä taas innostuisi gt5 pelaamaan, pc simuja siinä välissä. :o

Varmaan jonkin laudankappaleen jos asentelisi ratin alle että saa shifterinkin siihen viereen, mutta sen näkee sitten huomenna kun tod.näk. saan ratin.

E: Mitäs sitä tulikaan eilen ajateltua, eihän topikkiin liity mitenkään.
Mutta hyvin toimi viritys ja ratti on pysynyt paikoillaan. Pitää vielä rallia koittaa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Gran Turismo 5 - ongelmat, bugit ja muut valituksen aiheet

Mikä mättää? En ole päässyt moneen päivään GT5 pelatessani PS3 verkkoon? Onko mahdollisesti tehty tietomurto tai muuten kaatunut?
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - ongelmat, bugit ja muut valituksen aiheet

Onko kellään ollut ongelmia MR autojen äänien kanssa?
Minulla on 5.1 järjestelmä ja autojen äänet kuulvat todella hiljaisina, tähän auttaa esim. laittamalla asetuksista äänisysteemit stereoksi.
Olisihan toki kivaa jos pääsisi käyttämään kaikkia kaiuttimia. En ole ainut tämän ongelman kanssa..
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - ongelmat, bugit ja muut valituksen aiheet

Mulla on paha ongelma tuossa GT5-pelissä:
Menen peliin,latauspalkki on täysi,se latailee siinä vielä tunnin eikä mitään tapahdu...
Joskus pelin alussa kuva tökkää,menee mustaksi ja palautuu heti takasin...
Kisan jälkeen auto jää rullaamaan 80km/h kisan loputtua,mut tuloslistaa ei näy eikä mistään tapahdu mitään...(juuri pistin b-specin menemään ja 9 tuntia oli tsukuban kisa...kello näytti 11 tuntia seuraavaksi,siinä se S2000 rullaili 80km/h 8 sijalla :D mitä hittoa mistä vois johtua et tuo jää päälle tuo kisa..kiva van ajella jtn 24h kisaa kun se jää rullaamaan siihen eikä mitään tapahdu...??
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - ongelmat, bugit ja muut valituksen aiheet

innolla odotin tätä peliä kun on g27 ratti ja ajopenkki, mutta ongelmana on ratin kääntösäde joka on 900astetta. voiko tätä muuttaa jostain?? itse en ole löytänyt kohtaa mistä voisi säätää. tämän takia peli on nyt ihan turhan panttina

Jos 900 astetta ei kelpaa tai on muka liikaa,et ole oikeeta autoa ajanutkaan...ainoa ja oikea on juurikin 900 astetta..realistisin...sillä pitää pärjätä,jos ammattidriftaaja olet,niin sulla on sitten ihan väärä rattikin :D hyvä vaan ettei sitä voi muuttaa,on pojilla muutakin tekemistä ku liikauttaa rattia ja polkasta poljinta automaattivaihteilla ja auto jo maalissa :D:D

Tuo automaatti sais olla noissa autoissa kuten oikeissakin,esim. joissain ferrareissa kun vaihdat vaihteen ilman kytkintä normaali h-kaaviolla,menee se päälle koska tarkotus kyseisessä autossa on nuo läpät ratin takana...Charger R/T esim. on yleensä automaatti,joten se vois olla automaattisesti automaatti :D
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - ongelmat, bugit ja muut valituksen aiheet

Siis mitä ihmeellistä tuossa 900 asteen kääntösäteessä on? Ittellä G25 ja käytän maksimissaan jotain 360-380 astetta kääntämiseen siitä 900 asteesta ja hyvin kerkee kulta-aikoihin. Vai onko G27 tosiaan niin surkea että siinä tarvii ratti veivata tappii että kääntyy mutkissa? Sittehä pitäs tulla urakkanuppi mukaan..
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - ongelmat, bugit ja muut valituksen aiheet

Ei ainakaan mulla se ratin kääntösäde ole ongelma rataajossa mut driftatessa sillä ei tee yhtään mitään se on niin hidas joutuu siinä käyttämään padia:mad:
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - ongelmat, bugit ja muut valituksen aiheet

Ei ainakaan mulla se ratin kääntösäde ole ongelma rataajossa mut driftatessa sillä ei tee yhtään mitään se on niin hidas joutuu siinä käyttämään padia:mad:
Joo sama. Ratti sekoo täysin jos koittaa edes vähän kovempaa luisua korjata eikä kädet enää pysy mukana ja auto alkaa heittelee puolelta toiselle mikä lopulta johtaa spinnaukseen. Ärsyttää kun tässä pelissä counter steering on ihan syvältä mikä varmaan johtuu tuosta viiveestä ohjaimen ja pelin välillä. Huomaa hyvin kun ajaa ratilla ohjaamokuvakulmasta.

E: Ja toi jarrun laahaaminen. Miten ihmeessä sen saa loppumaan? Olen repiny usb-johtoo irti ja laittanu takasin, ottanu polkimen johtoo pois ja laittanu takasin, kokeillu molemmissa usb-paikoissa ja ei se lopu.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Gran Turismo 5 - ongelmat, bugit ja muut valituksen aiheet

Joo sama. Ratti sekoo täysin jos koittaa edes vähän kovempaa luisua korjata eikä kädet enää pysy mukana ja auto alkaa heittelee puolelta toiselle mikä lopulta johtaa spinnaukseen. Ärsyttää kun tässä pelissä counter steering on ihan syvältä mikä varmaan johtuu tuosta viiveestä ohjaimen ja pelin välillä. Huomaa hyvin kun ajaa ratilla ohjaamokuvakulmasta.

E: Ja toi jarrun laahaaminen. Miten ihmeessä sen saa loppumaan? Olen repiny usb-johtoo irti ja laittanu takasin, ottanu polkimen johtoo pois ja laittanu takasin, kokeillu molemmissa usb-paikoissa ja ei se lopu.

Ei kai se ratti nyt mihinkään sekoa. Se on totta että driftauksesta paremmat pisteet saa padilla jos sen raaskii opetella. Isommalla kääntösäteellä se ei ole aina kovin helppoa. Laahava jarru on taas perinteinen laitevika kaikissa polkimissa. Potikoiden puhdistus ynnä muut huoltotoimet voivat auttaa.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - ongelmat, bugit ja muut valituksen aiheet

Ei kai se ratti nyt mihinkään sekoa. Se on totta että driftauksesta paremmat pisteet saa padilla jos sen raaskii opetella. Isommalla kääntösäteellä se ei ole aina kovin helppoa. Laahava jarru on taas perinteinen laitevika kaikissa polkimissa. Potikoiden puhdistus ynnä muut huoltotoimet voivat auttaa.
Kyllä mää sanosin että se sekoo jos ratti alkaa pyörii täysiä ilman omaa tahtoa. Muuten tosi hyvä tuntuma ja hieno ajaa mutta noissa tilanteissa force feedbacki on aika munasta.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - ongelmat, bugit ja muut valituksen aiheet

Kisan jälkeen auto jää rullaamaan 80km/h kisan loputtua,mut tuloslistaa ei näy eikä mistään tapahdu mitään

Itselle käynyt myös näin. Tämä saattaa liittyä siihen, että koneen BD-lukija alkaa vetelemään viimmesiä. Tavallaan kuin asema pysähtyisi kokonaan tekemättä mitään. Myös jo kisan aikana koneen lukija on alkanut hakkaamaan toistuvaan tahtiin, jonka jälkeen olen nopeasti sammuttanut koneeni. Se ei siis välttämättä ole jokin GT5 pelin ongelma, sillä samaa olen tavannut muissakin peleissä. Omassa tapauksessani kone pysähteli parin kuukauden verran jonka jälkeen alkoi taas mystisesti toimimaan. Silti mitään 9-24h GT5 kisoja EN ole uskaltanut enään ajaa.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - ongelmat, bugit ja muut valituksen aiheet

Siis mitä ihmettä äsken tapahtui RM-Car Racessä (online-kisassa)??
Varikkokäynnin jälkeen auto toimi kierroksen-puolitoista, ja juuri kun renkaat olivat kunnolla lämmenneet niin taisin siinä ottaa vähän tuntumaa seinän kanssa, jolloin etupään pito romahti koko loppukisan ajaksi. Voiko noissa nettikisoissa nykyään hajota etuspoilerit (sehän minulla oli säädettynä maksimiin, voisi hyvin tuon aiheuttaa), vai mistä voi johtua? Renkaiden symboleissa renkaat edelleen olivat uudenveroiset, ja jopa optimilämpötilassa. Auto kulki suoraan, ei puoltanut, ja vika koski vain etupäätä.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - ongelmat, bugit ja muut valituksen aiheet

Ei kai se ratti nyt mihinkään sekoa. Se on totta että driftauksesta paremmat pisteet saa padilla jos sen raaskii opetella. Isommalla kääntösäteellä se ei ole aina kovin helppoa. Laahava jarru on taas perinteinen laitevika kaikissa polkimissa. Potikoiden puhdistus ynnä muut huoltotoimet voivat auttaa.
Kiitos Larzi. Avasin vähän kaikennäköstä ruuvia ja laitoin takasin kiinni. Sitten kun vielä imuroin kourallisen koirankarvoja sieltä jousen tyköä niin loppu tuo laahaminen.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - ongelmat, bugit ja muut valituksen aiheet

Siis mitä ihmeellistä tuossa 900 asteen kääntösäteessä on? Ittellä G25 ja käytän maksimissaan jotain 360-380 astetta kääntämiseen siitä 900 asteesta ja hyvin kerkee kulta-aikoihin. Vai onko G27 tosiaan niin surkea että siinä tarvii ratti veivata tappii että kääntyy mutkissa? Sittehä pitäs tulla urakkanuppi mukaan..

nimenomaan..ite kun käännän puolet ratista,eli 180 astetta,on renkaat aika ojossa,taitaa poijjaat olla vaan niin että ajatte niin hemetin lujaa..padilla voi driftata 200 mutkassa josta ei oikeesti selviä sillä nopeudella mtenkään :D ja itellä myös G25 ihan hyvin driftaa sillä ilman ongelmia :D
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - ongelmat, bugit ja muut valituksen aiheet

Ei ainakaan mulla se ratin kääntösäde ole ongelma rataajossa mut driftatessa sillä ei tee yhtään mitään se on niin hidas joutuu siinä käyttämään padia:mad:

Oot vaan liikaa pelannu jotain drifti-simua...jos tuo ratin käntösäde on hyvä rata-ajossa,on se sillon vastaava "oikean elämän" autoa.Tosin GT5:ssä paska on tuo ratin (ja polkimien) säätömahdollisuus...
GT5 EI ole driftipeli,muutoinhan noita kisoja olis tullu peliin mukaan ihan A-Spec modiin....
Lisää opettelua,itellä ainakin meni hetki tuon tahimisessa,mut onnistuu driftaaminen komeasti kunhan ajaa nopeudet normaaleina.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - ongelmat, bugit ja muut valituksen aiheet

Joo sama. Ratti sekoo täysin jos koittaa edes vähän kovempaa luisua korjata eikä kädet enää pysy mukana ja auto alkaa heittelee puolelta toiselle mikä lopulta johtaa spinnaukseen.

Nimenomaan tuohan on sitä realistista driftiä...vai meinaatko et ne oikeestikin heittelee ratiia sen 5 cm puolelta toiselle...kokeileppa ihan piruuttas revittää hiukan agressiivisemmin sitä rattia...:cool:
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - ongelmat, bugit ja muut valituksen aiheet

Nimenomaan tuohan on sitä realistista driftiä...vai meinaatko et ne oikeestikin heittelee ratiia sen 5 cm puolelta toiselle...kokeileppa ihan piruuttas revittää hiukan agressiivisemmin sitä rattia...:cool:
Juu meinasin et niillä olis sellaset pleikka tatit ohjaamossa..
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - ongelmat, bugit ja muut valituksen aiheet

in car drift at sekia hills - YouTube
On tuollakin ainakin 1,5 kierrosta suuntaansa rattia käytössä eli 1080 astetta, eikä siltikään kiirettä näytä pitävän :)

Eihän tietenkään muoviratin ja virtuaalirenkaan väli ole ihan yhtä säpäkkä tuntumassaan kuin tuommonen asiaa varten rakennettu laitos (nopeampine ohjausvaihteineen ja laajennettuine kääntökulmineen) mutta hienon rauhallisen näköistä toimintaa, kun vaan osaa.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - ongelmat, bugit ja muut valituksen aiheet

in car drift at sekia hills - YouTube
On tuollakin ainakin 1,5 kierrosta suuntaansa rattia käytössä eli 1080 astetta, eikä siltikään kiirettä näytä pitävän :)

Eihän tietenkään muoviratin ja virtuaalirenkaan väli ole ihan yhtä säpäkkä tuntumassaan kuin tuommonen asiaa varten rakennettu laitos (nopeampine ohjausvaihteineen ja laajennettuine kääntökulmineen) mutta hienon rauhallisen näköistä toimintaa, kun vaan osaa.

Näinhän se on,mut jos pitää GT5:ssa driftata,onko sillon järkeä pelata ns. "realistista" simua padilla...sama kun ajaisit jotain sega rallyä logitech G25 ratilla :D
Kyllä kunnon ratti pitää olla jos meinaa GT5:sta vääntää,tosin joillekin vaan tuo padi sopii paremmin käteen...
Siltikkin monet valittavat kuinka epärealistinen GT5 on ja vääntävät padilla sitä...kuinka epärealistista se sitten on :D
 
Ylös Bottom