Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Gran Turismo 5 - ongelmat, bugit ja muut valituksen aiheet

Vastaus: Gran Turismo 5 - ongelmat, bugit ja muut valituksen aiheet

Mietin kans ihan samaa, ku ostelin(uusista tosin) karting autoja kromimaalien toivossa( ja sainkin yhden) n. 30 zipaletta putkeen. Ei niinku autojen ostelu enää hankalammaks voi tosta mennä ja hyvä etten nukahtanu välillä.
Mitenkä noita kromimaaleja saa?
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - ongelmat, bugit ja muut valituksen aiheet

no oikeassa drifterissä pikkusen olle kierros kääntyy. ainakin kaverilla. ...

OT: Suht nopee ohjaus saa olla, jos alle kierroksella saa pyöritettyä "tapista tappiin". Saattaisin väittää, että jopa liiankin nopea oikeaan driftailuun. Mutta ei kyseisestä harrasteesta olekaan kokemuksia muuten kuin katsomon puolelta. Kts. kuva linkin takaa (ei ole minun ottama, vaikka hetken aikaa tuijotinkin kyseistä pirssiä ja arvelin että nyt on kääntösäde kohdallaan..)

http://finalfins.kuvat.fi/kuvat/American+Car+Show+2011/IMG_3543.JPG

/OT
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - ongelmat, bugit ja muut valituksen aiheet

Mitenkä noita kromimaaleja saa?

No toi autotallin kasvattaminen on vissiin ainoo tapa. Tosin tuuria sekin vaatii ja kärsivällisyyttä. Vähiten kustantaa ostaa noita karting autoja, tais olla vaan 5000 krediittiä.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - ongelmat, bugit ja muut valituksen aiheet

PD:N pitäisi siis muistaa synttärisankareita syntymävuoden autolla syntymäpäivänään. Varmaan ovat muistaneetkin, mutta PSN oli tässä sen26 päivää down ja tuossa peliä pelattuani PSN:n palattua, ei tätä lahjaa näy. Hemmetin anomuumit, varastitte 68' vetteni. :D
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - ongelmat, bugit ja muut valituksen aiheet

Ostin hiljattain GT5:n, asensin sen ja uusimmat päivitykset. Nyt kun olen pelannut n. 10 tuntia (en putkeen), on kolme kertaa tapahtunut niin, että 3-5 sekunniksi tv-ruutu on yhtäkkiä mennyt täysin mustaksi. Äänet ovat säilyneet, mutta kuva on pimentynyt ja palautunut automaattisesti. Kaksi kertaa tämä on tapahtunut menussa, kerran kisan aikana Arcadessa. Mistähän voisi johtua? Onko muilla tapahtunut tällaista?

En ole asentanut peliä kovalevylle. Vika ei vaikuttaisi toisaalta konsolissakaan olevan, sillä kaikki leffat ja muut pelit ovat toimineet moitteettomasti. Itse konsolilla ikää on kuukauden verran.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - ongelmat, bugit ja muut valituksen aiheet

Ostin hiljattain GT5:n, asensin sen ja uusimmat päivitykset. Nyt kun olen pelannut n. 10 tuntia (en putkeen), on kolme kertaa tapahtunut niin, että 3-5 sekunniksi tv-ruutu on yhtäkkiä mennyt täysin mustaksi. Äänet ovat säilyneet, mutta kuva on pimentynyt ja palautunut automaattisesti. Kaksi kertaa tämä on tapahtunut menussa, kerran kisan aikana Arcadessa. Mistähän voisi johtua? Onko muilla tapahtunut tällaista?

En ole asentanut peliä kovalevylle. Vika ei vaikuttaisi toisaalta konsolissakaan olevan, sillä kaikki leffat ja muut pelit ovat toimineet moitteettomasti. Itse konsolilla ikää on kuukauden verran.
Naarmuja levyssä? Itselläni ei ainakaan tapahtunut moista.
BTW: Kannattaa asentaa peli ihan latailun takia.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - ongelmat, bugit ja muut valituksen aiheet

Miks ihmeessä tänää toi peli on ollu tosi hidas, niinku valikot yms, johtuuko se netistä vai mistä
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - ongelmat, bugit ja muut valituksen aiheet

Joissain autoissa kuuluu sisäkuvakulmasta ajettuna moottorin äänet todella hiljaa tai ei lainkaan. Tyhmän kuuloista kun ainoa mitä kuuluu on kumien ulvonta. Pelistä ja kotiteatterista kokeiltu eri ääniasetuksia mutta ei tunnu mikään auttavan.

Ja sitten pari kertaa verkkopeliin mentäessä ruutu on ladatessa vain mennyt mustaksi ja siihen jumittanut. Musiikki kuuluu taustalla.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - ongelmat, bugit ja muut valituksen aiheet

Tosi hitaasti valikot avautuu,useita miinuuttia menee.:mad:
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - ongelmat, bugit ja muut valituksen aiheet

Semmonen onkelma kuin: Peli tökkää aina kesken kisan.
- On kokeiltu toista levyä
- Uudelleen asentamista
- Levyn putsausta
Neuvoja?
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - ongelmat, bugit ja muut valituksen aiheet

Pahimmillaan kyseessä on ihan laitevika. Paremmalla tuurilla "vain" itse pelitallennus on korruptoitunut. Parhaassa tapauksessa PS3:n tiedostojärjestelmä on korruptoitunut, ja siihen tepsii Recovery Menusta löytyvä tiedostokannan uudelleenrakennus. Lisätietoja ongelma-FAQissa.

Tee uusi käyttäjä ja pelaa peliä sillä. Ei tarvitse siis tehdä edes PSN-tunnusta, vaan pelkkä paikallinen pelaajatunnus riittää. Jos kaikki toimii kuin pitääkin, on vika varsinaisen käyttäjäsi savessa. Silloin ei auta kuin nöyrtyä, poistaa save ja aloittaa alusta.

Jos uudellakin käyttäjällä jumittaa, tee tuo tiedostokannan uudelleenrakennus. Jos siitäkään ei ole apua, on keinot aika lailla käytetty. Kannattaa pelailla mahdollisimman paljon erilaisia pelejä (BD-levyllä olevia PS3-pelejä, kiintolevyllä olevia PSN-pelejä/demoja, jne.) ja pyörittää konsolilla myös CD- ja DVD-levyjä. Jos kyseessä on laitevika, huomaat varmastikin muita ongelmia, ja edessä on takuuvaihto.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - ongelmat, bugit ja muut valituksen aiheet

Jaaha nyt sitten ei toimi netti, siinä alussa tulee jtn Game is heavily... ja sitten kun koitan mennä netti peliin niin Can not connect jotain, ei mikään maailman paras muisti. Jos luulet tietäväsi mistä on kyse mutta et ole varma, koska toi "error" ei ole kokonainen niin kysy.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - ongelmat, bugit ja muut valituksen aiheet

Jos luulet tietäväsi mistä on kyse mutta et ole varma, koska toi "error" ei ole kokonainen niin kysy.
Kysy uudestaan täsmällisten virheilmoitusten kera, kiitos.

Näillä tiedoilla ei voi kuin arvailla, että ehkä verkkopelin serverit olivat kuormittuneet.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - ongelmat, bugit ja muut valituksen aiheet

Onko tämä parempi?
"Because the online features of the game rely heavily on communication between players, account with the chat function disabled cannot be used access them" Juu kyllä ymmärrän itse että joku chatti pois päältä mutta mikä chatti? :O
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - ongelmat, bugit ja muut valituksen aiheet

Juu kyllä ymmärrän itse että joku chatti pois päältä mutta mikä chatti? :O
Tuo viittaa siihen, että olet alaikäinen, ja Parental Control -asetuksista on chatin käyttö estetty.

PS. Ja todellakin oli paljon hyötyä nähdä virheilmoitus kokonaisuudessaan, koska noista pelkistä osittaisista tiedoista ei ollut tässä tapauksessa mitään iloa. Sen sijaan koko virheilmoituksen perusteella tilanteeseen tuli juuri sitä kaivattua täsmällistä tietoa.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - ongelmat, bugit ja muut valituksen aiheet

Miten sitten saan sen päälle?
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - ongelmat, bugit ja muut valituksen aiheet

Niin siis Playstation Network>Käyttäjätietojen hallinta>Sub account management? Meneekö oikein ja mitä tuon jälkeen?
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - ongelmat, bugit ja muut valituksen aiheet

Niin siis Playstation Network>Käyttäjätietojen hallinta>Sub account management? Meneekö oikein ja mitä tuon jälkeen?
Tuollla pitäisi olla kohta Parental Controls. Tuon tarkemmin en tiedä, koska en ole koskaan alaikäisen PSN-tunnuksen kanssa joutunut toimimaan.

Jos ei tahdo onnistua, ole yhteydessä viralliseen PS-tukeen. Eli lähetä sähköpostia osoitteeseen fi-hotline <ät> nordiskfilm.com tai soita tukinumeroon. Asiakastuen numero on 0600 - 411 911 (arkisin klo 12-18). Puhelu maksaa 0,79 /min + pvm.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - ongelmat, bugit ja muut valituksen aiheet

En tiedä, laitanko kysymystäni oikeaan paikkaan, sillä ongelmani on aika vähäinen. Olen siis tyttö, ja rakastan Gran Turismoa ja olen jo kohtuullinen ajaja, mutta en ymmärrä teknisistä jutuista mitään. Olen päässyt tasolle 22, ja tavallisten autojeni tehot eivät riittäneet enää Like The Wind-cupiin. Jäin siis jälkeen todella paljon jo lähdössä. Omistan yhden, ns. rata-auton (en tiedä termistä, onko oikein) joka on Nissan Xanavi Hiroto, ja se on nopea. Voitin sen jostakin kisasta aikoinani.
Olen ajatellut ostaa uuden, samantyyppisen auton, mutta siis paremman. Haluaisin nyt, että suosittelisitte minulle jotakin nopeaa autoa, jolla voisin saada muut rata-autot (tai mitä ovatkaan) kiinni. Olen huomannut, etteivät pelkät hevosvoimat takaa nopeutta, joten käännyn siksi teidän puoleenne. En halua ostaa isolla rahalla autoa, joka ei sitten olisikaan edellistä parempi. Suositelkaa jotakin hyvää autoa. Hinnalla ei ole niin väliä, mutta en haluaisi maksaa monia miljoonia tietenkään. Tietysti haluaisin mahdollisimman halvalla mahdollisimman hyvän auton :)
 
Ylös Bottom