Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Gran Turismo 6

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oliver
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jep, surkea arvostelu, jotain patoutumia kaverilla on varmaan turismoa kohtaan, pääsi nyt sitten ne purkamaan :D

Testannutkin peliä varmaan kaikki ajoavut päällä yms, ei tuota itkua autojen käyttäytymisestä oikein muulla voi selittää.

Vielä kun katsoo noita arvostelun kuvia niin puolessa auto nurmikolla, kertoo jo jotain :D

Kyllähän se itse sanoi ottaneensa kaikki pois, ja kyllähän nuo puskee aivan naurettavasti nuo autot. Käytännössä kaikki valitukset arvostelussa itse allekirjoitan lähes täysin. Se tosiaan vaan, että ei maininnut mitään hyviä puolia koska niitäkin on.

Onhan gt:n ajomalli vauhdintuntunsa puolesta huonointa mitä markkinoilla on. Autojen puskeminen on järkyttävää ja siinä käyttäytyminen kaukana aidosta. Eikä takavetoinenkaan tietyissä tilanteissa mene pätkääkään niinkuin pitäisi. Kaikesta huolimatta tuo tuntuma on hyvä, vaikka ei todellakaan realistinen.

Tosin siinäkin on ihan ihmeellisiä heittelyitä joita ei saa korjattua, vaikka oikealla autolla saa helposti. Toisaalta nurmikolle yksikin pyörä ja etuvedollakin perä alta kuin jäälle menisi. Ihan ihmeellisyyksiä puskee väliin.

Ja kyllähän tuo rahantulo on ihan pelleilyä tuossa. Kyllä siellä lopulta joutuu ajamaan satoja kertoja niitä kisoja, että oikeasti rahaa saisi ja se ei ole hauskaa kun pelistä ei saa mitään vastusta.

AI ottaa joka kisassa entistä enemmän aivoon, kun ovat vain tiellä. Rinnalle kun pääset niin ne heittää kyllä jarrun pohjaan ja jää 2sek päähän yhdessä mutkassa. En tiedä yhtäkään peliä jossa AI olisi näin surkea.

Samoin edelleen pystyy surutta käyttämään toista autoa jarruna tai ajolinjan pitäjänä. Yritän näitä välttää, mutta jos meinaa mennä pitkäksi ja kunnolla, niin pieni osuma toisen kylkeen niin johan mennäänkin eteenpäin kuin mitään ei olisi tapahtunut.

Pararasta antia koko pelissä on ollut karting kisat joiden ajomalli on parantunut, koska vihasin niitä gt5:ssa ja sitten goodwood tapahtuman kisat. Niissä palkinnot kohdillaan ja se rata on pirun hauska.

Pari viimeistä päivää olen pelannut gt.tä pari kisaa ja sen jälkeen heittänyt wrc4:n tulille ja nauttinut rallista kun hermo ei kestä GT6:n pelaamista.

Edit: taas lähdin peliä koittamaan. Gamereactorin arvostelussa valitettiin ettei tehokkaita autoja saa sivuluisuun. Menin ja päätin tuhlata rahojani Ferrariin. 458:iin. Meni kyllä aivan hukkaan 250tonnia. Kisassa auto puskee vain suoraan ja pienilläkin vaihteilla kaasupohjassa mennään vain suoraan, ei pätkääkään poikittain. Ihan ku olis jollain focus rs:llä painellut. Kyllä taas ketuttaa ja joku muu peli koneeseen. Aaargh, mitä kuraa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Gran Turismo 6

Noi kart kisat on yllättävän haastavia. Eli kyllä noita haastaviaki kisoja näemmä löytyy.


Mutta tuota Endurance puuttumista ihmettelen. Että miksi sitä ei suoraan laitettu mukaan peliin, kun eihän Gran Turismo ole Gran Turismo ilman endurance kisoja.


Ja saas nähdä koska sellainen päivitys tulee. Itse jotenki epäilen että siihen saattaa mennä aikaa
 
Vastaus: Gran Turismo 6

Kyllä tässä mun mielestä ihan hyvin saa ainakin alkuun rahaa, tiedä sitten kun pitäisi alkaa niitä parin millin autoja ostelemaan. 66 kisaa oon ajanut ja niistä 60 voittoa joilla oon näköjään ansainnut 870k creditsejä. Olen international b-luokassa.
 
Vastaus: Gran Turismo 6

Jep, kyllä sitä hilloa alkaa sieltä alkaa tippumaan. Heti vaan kun mahdollista, suuntaa ylempiin luokkiin ja rahakisoihin osallistumaan. Turha sitä on alkaa heti keräilemään kaikkia tähtiä alimmilla tasoilla. Sellaisella jauhamisella ei saa muuta kuin sarven otsaansa.
Tässä vielä hyvä listaus palkintoautoista (spoilausvaroituksen kanssa) GTPlaneetalta:
http://www.gtplanet.net/forum/threads/gt6-prize-cars-v-1-01-save-credits-win-cars-incl-bmw-m4-2013-12-12.291615/
Jotta ei turhaan kuluttaisi rahaa sellaisiin autoihin, joita voi ilmaiseksikin saada.

Hieman ihmettelen kommentteja autojen liikapuskemisesta. Muistelkaas GT4:ää ja sen aliohjaushelvettiä! :D
Mahtaako liiallinen aliohjautuminen johtua liian äkkinäisistä ohjausliikeistä, kun esim pädillä päästelee? Kyllä eturenkaat saa pienellä jarrulla tai kaasunpäästöllä helposti liimattua tiehen, esimerkkinä vaikka GT-R Black Edition.
Toinen valitus koski vauhdin tunnetta ja sen puuttumista. Verrattuna mihin? Wipeoutiin? En ymmärrä väitettä. Olen itse sitä mieltä, että tässä on menty jopa parempaan suuntaan.
 
Vastaus: Gran Turismo 6

Jep, kyllä sitä hilloa alkaa sieltä alkaa tippumaan. Heti vaan kun mahdollista, suuntaa ylempiin luokkiin ja rahakisoihin osallistumaan. Turha sitä on alkaa heti keräilemään kaikkia tähtiä alimmilla tasoilla. Sellaisella jauhamisella ei saa muuta kuin sarven otsaansa.

Hieman ihmettelen kommentteja autojen liikapuskemisesta. Muistelkaas GT4:ää ja sen aliohjaushelvettiä! :D
Mahtaako liiallinen aliohjautuminen johtua liian äkkinäisistä ohjausliikeistä, kun esim pädillä päästelee? Kyllä eturenkaat saa pienellä jarrulla tai kaasunpäästöllä helposti liimattua tiehen, esimerkkinä vaikka GT-R Black Edition.
Toinen valitus koski vauhdin tunnetta ja sen puuttumista. Verrattuna mihin? Wipeoutiin? En ymmärrä väitettä. Olen itse sitä mieltä, että tässä on menty jopa parempaan suuntaan.

- Ne isommat kisat kun on juuri tylsintä osaa koko peliä. Kaikki urheiluautot jotka muissakin peleissä on, ja armottoman tylsiä ajaa. Itse nautin juuri tämän pelin alkupään kisoista..tai on en kisoista,mutta niissä tarvittavista autoista. Loppua kohden menee ihan pakkopullaksi. GT5:ssa ajoin väkisin kaikki kullalle ja aloin ajelemaan alkupään kisoja eri autoilla.

- Ja ratilla (G27) ajelen ja ihan sama miten ajaa, niin oikeaan autoon nähden puskeminen on jotain aivan järkyttävää. Nelivedot on juuri ainoita joilla oikeasti tässä viitsii edes ajaa.

- Verrattuna vaikka Forzaan tai PS3 puolelta Test Driven Ferrari versioon. Siinä ei Ferrarit tahdo pysyä lapasessa ja perä irtoaa alta kuten kuvittelisi, GT:ssä samalla autolla samalla radalla lämä tiskissä ympäri kierroksen.
 
Vastaus: Gran Turismo 6

"Gamereactorin arvostelussa valitettiin ettei tehokkaita autoja saa sivuluisuun. Menin ja päätin tuhlata rahojani Ferrariin. 458:iin. Meni kyllä aivan hukkaan 250tonnia. Kisassa auto puskee vain suoraan ja pienilläkin vaihteilla kaasupohjassa mennään vain suoraan, ei pätkääkään poikittain."

Puhutaanko me samasta pelistä?
Minä joudun olemaan koko ajan tarkkana kaasun kanssa, ettei takavetoiset autot lähde liikaa poikittain. Esim. BMW Z8 täysin vakiosäädöillä on herkästi sivuluisussa, mutta onneksi GT-6:ssa renkaiden ja jousituksen mallinnus on niin loistava, että hankalaakin autoa voi käsitellä reaalimaailmasta selkäytimeen kasvaneilla reflekseillä. Ja kaiken lisäksi säädettävällä alustalla on nyt enemmän merkitystä, kun ne säädöt oikeasti toimivat paljon paremmin kuin aiemmin.

No nämähän on vain mun höpinöitä enkä autoilla ole ajanut elämässäni kuin vasta 1.1 miljoonaa kilometriä...
 
Vastaus: Gran Turismo 6

Joo meneehän se poikittain katurenkailla, mutta sporttirenkailla liimautuu tiehen. (Ja kyllä..jopa slikseillä pitäis edes ykkösellä sutia ja sportit ei oo sliksit).


Ja kyllä, entisenä taksikuskina täälläkin on kirkkaasti miljoona kilsaa täynnä ja ratspäivilläkin tullut ajeltua muunmuuassa juuri etuvetoista, joka ei todellakaan puske tuohon malliin. Myös laiskaa takavetoista ja perä oli herkemmin alta kuin tässä.
 
Vastaus: Gran Turismo 6

"Verrattuna vaikka Forzaan tai PS3 puolelta Test Driven Ferrari versioon. Siinä ei Ferrarit tahdo pysyä lapasessa ja perä irtoaa alta kuten kuvittelisi, GT:ssä samalla autolla samalla radalla lämä tiskissä ympäri kierroksen. "

Tosielämässä Ferrarit ovat todella tasapainoisia ajettavia! Eivät puske eikä helposti perä lähde alta, vaan tulevat mutkasta ulos pienessä nelipyöräluisussa. Esim. suurin osa Ferrarin katuautoista eivät edes sudi ykkös-vaihteella, kun pikku vauhdista kytkin valmiiksi ylhäällä pistetään kaasu pohjaan. Tämä siitä syystä, että ykkös-vaihteen välitys on niin raskaaksi tehty ihan tarkoituksella.
 
Vastaus: Gran Turismo 6

Joo..tasapainoisia ajettavia, en väittänytkään ettei olisi. Pointti kun on siinä, että noissa kisavauhdeissa ei tälläinen virtuaalikuski Ferraria pitäisi lapasessa ja Test Drivessa se menee juuri noin kuin kuvailitkin. Tässä kun voit vetää millä vaihteella tahansa kaasun pohjassa ja ainut mitä tapahtuu on, että auto puskee suoraan. Ei irtoa perä ollenkaan.
 
Vastaus: Gran Turismo 6

SRF (Skid Recovery Force) jäänyt päälle valikoista?

Noup. Ja kuten todettu niin katurenkailla käyttäytyy suunnilleen kuten pitäisi ja siksi alkupään kisat on kivoja. Mitä tehokkaimpiin autoihin mennään ja parempiin renkaisiin, niin menee huonommaksi. Sama se oli jo Gt5:ssa. Yhtäläillä silloin jo liimautui tiehen kaikilla muilla renkailla.
 
Vastaus: Gran Turismo 6

"Pointti kun on siinä, että noissa kisavauhdeissa ei tälläinen virtuaalikuski Ferraria pitäisi lapasessa ja Test Drivessa se menee juuri noin kuin kuvailitkin. Tässä kun voit vetää millä vaihteella tahansa kaasun pohjassa ja ainut mitä tapahtuu on, että auto puskee suoraan. Ei irtoa perä ollenkaan. "

Miksi ei Ferraria pitäisi lapasessa? Sehän on juurikin helppo ajettava toisin kuin esim. 240 Volvo, missä on löysä alusta, jäykkä taka-akseli ja suuri pyörähdysmassa, jolloin kaikki tapahtuu hieman viiveellä ja ylimääräisen vastaheiton säestyksellä.
 
Vastaus: Gran Turismo 6

Väität ihan tosissasi ajavasi Ferraria limiitillä kisassa jossain Spa:ssa? Mikset ole kiertämässä maailmaa, tai edes Suomea Ferrari-sarjassa?
 
Vastaus: Gran Turismo 6

Paljon mielummin ajaisin helpolla Ferrarilla kuin hankalalla 240 Volvolla.
Koska minulla ei ole rahaa ajaa Ferrarilla kilpaa, vaikka osaisinkin...
 
Vastaus: Gran Turismo 6

Tolla aniversary editionilla ja normi pelillä ei ole muuta eroa, kuin pahviset lisäkuoret?
 
Vastaus: Gran Turismo 6

Tolla aniversary editionilla ja normi pelillä ei ole muuta eroa, kuin pahviset lisäkuoret?

No on,kysyitkö tosissas?.. 1000,000 kredittiä ja noin 20 autoa saa valmiiksi tolla editionilla. Plus joitain turhanpäiväsiä haalareita ja hanskoja.. Mut noi autot ja rahat nyt tärkeimmät...
 
Vastaus: Gran Turismo 6

Onko kukaan saanut sitä ilmaista gt-r:ää joka siinä sonyn lähettämässä sähköpostissa luvattiin academya pelanneille?
 
Vastaus: Gran Turismo 6

Laitetaan nyt varmuuden vuoksi spoilereihin asiaa tuosta Goodwoodista.

Onko kukaan saanut kullalle tuota Goodwoodin Red Bull - tehtävää? Aivan tajuton pirssi! 31 sekuntiin pitäisi tuo rata vetää, suurin ongelma itselläni on, että itse radalla pysyminen on jo niin haastavaa, että tasan yhden kerran olen ylipäätään päässyt viimeiseen mutkaan tuossa. Siinäkin Red Bull haukkasi pikkuisen nurmikkoa, ja lähti samantien käsistä ja ajo hylättiin. Taulussa oli tuolloin n. 32 sekuntia, joten toivoa on että tuon saisi vielä kullitettua, kunhan vaan pysyisi polulla.

On muuten oikeasti mukavia nuo Goodwood-rykäisyt. Rata tosiaan on hauska, ja noissa pääsee kokeilemaan hienoja autoja, mitä ei välttämättä tulisi talliin hommattua. Lisäksi noista saa aika mukavasti kredittejä, kun vertaa muihin kisoihin.

Mitäs mieltä muista uusista radoista? Mt. Panorama on ollut itselleni suosikkirata jo muinaisista TOCA kakkosen ajoista asti. Need For Speed Shift 2 piti aikoinaan hommata ihan myös vain tuon radan ansiosta. Eikä se ole GT kutosessakaan pettänyt. Huikean hieno rata! Willow Springs on myös mukava rata ajaa, mutta kuten täälläkin on todettu, niin yöllä aivan karmea, koska oikeasti näkyvyys on todella heikko. Pakko hinuuttaa edelläajavan auton perässä, että näkee mihin rata menee.

Brands Hatchia on tullut toki myös muissa peleissä ajettua, ja se alkaa jo vähän oikeastaan kyllästyttää. Pelissä tuntuisi olevan myös aika paljon esillä. Silverstonen "uusi" GP-rata Areena-lenkin kanssa on ihan jees kanssa. Joskus muinaisissa F1-peleissä Silverstone oli inhokkiratoja, mutta nyt olen alkanut pitää tuosta. Johtuisiko siitä, että viime kesänä GT Academyssä tuota tuli jyystettyä niin maan perusteellisesti. Ascaria olen kokeillut vain kerran Free Ridessa, joten siitä en uskalla sanoa mitään.
 
Vastaus: Gran Turismo 6

Se RB auto on älytön, ihan kuin pikakelauksella.
Toisella yrittämällä se kullalle meni, ekalla meni eka mutka jo piloille. Sen kanssa voi aika huoletta painaa menee. Tais jokainen Goodwoodin haasteista mennä 1-5sek alle tavotteiden. Totesin, että ne pääsee helpoiten läpi varmistellen ajamalla. Suorat täysillä ja Red Bullilla esim ilman kaasua rullaten mutkat.
 
Vastaus: Gran Turismo 6

Otin tästä viestini pois, koska huomasin että mulla oli Steering Typessä valittuna Amateur, vaihdoin Simulation ja kyllä tuntuu paremmalta, nyt pelaamaan :D.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom