Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Gran Turismo 6

Vastaus: Gran Turismo 6

Täytyy kyllä sanoa että olen itsekin hieman pettynyt muutamaan asiaan. Ensinnäki siihen että jokaisessa kisassa on tarkkaan säädelty ne mitä autoja voi käyttää

Toiseksi se ettei ole endurance kisoja

ja myös se ettei tosiaan noi 1.1.14 kisat ole auennut
 
Vastaus: Gran Turismo 6

Tuo viimeinen shifter kart kisa on kyllä koko pelin suurin kusetus. Ihan sama mitkä välitykset laittaa niin kuusi ekaa autoa karkaa naurettavan kauas. Ekalla kierroksella pääsee kahdeksanneksi ja siinä roikutaan vähintään vitos kierrokselle asti vaikka miten ajat. Kuudennella kierroksella tekoäly alkaa hidastamaan ja siinä on sitten se vajaa kolme kierrosta aikaa nousta ekaksi.
Hopealle pääsin äsken ja silti ykkönen oli yli sekunnin edellä. Kokeillut gtplanetista löytyviä vinkkejäkin ballastin suhteen, mutta mikään ei auta ja minulla kun ei alunperinkään ole ongelmia pitää noita autoja lapasessa ja kaikki muut karting kisat olen voittanut toisella yrittämällä.

Tätä yhtä kisaa olen tahkonnut jo ainakin 20 kertaa. Se tekee tuosta vielä pahempaa, että kaikki lähtee samalta viivalta joten tuo tekoälyn teho kusetus on aivan läpinäkyvää.

edit: Kello 16.05 ja sama tilanne. Haista polyphony v**tu. Jos ajetaan identtisillä autoilla niin voisiko ne oikeasti olla identtiset. Äsken tapahtui jopa pieni ihme ja tekoäly kolaroi joten pääsin ekalla kierroksella viidenneksi. No siellä se ykkönen silti veteli jo puoli kierrosta edellä ja siis ihan identtisellä autolla juu. Samoin tekoäly oikoo lopussa välillä kivasti kanttarin yli ja parhaimmillaan ollut koko viimeinen mutka täynnä savua kun pito ei näköjään riitä ja silti ne vaan kiihdyttää karkuun. Ei ole scriptattu ollenkaan ei...

Edit: Viimeinkin. Oli pakko lopussa vetää tylysti kylkeen kun tuli mahdollisuus.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Gran Turismo 6

Nettipelissä sattui tänään semmoinen glitchi että kun menin radalle niin auto vaihtui eri autoksi kuin olin valinnut. Piti olla auto union type c 500pp sportti soft renkailla mutta radalla auto olikin quattro s1 rally car 15th luultavasti racing soft renkailla ja 571pp. Ajelin sitten silverstonea ympäri reilu 16 sekunttia nopeammin per kierros kuin muut ja 5 kierroksen kisan voitin niin ettei muut ehtineet edes maaliin:D
 
Vastaus: Gran Turismo 6

Kävin onlineä testaamassa. Pitäiskö siitä ihan oma ketju perustaa?

Tuntuu aika vaikeelta löytää sopiva huone. Sitten alkaa katsoa millä autolla siellä voi ajaa, itselle etsiä omasta tallista sopivaa tasaväkistä autoa. Voi löytää sopivan auton itseltä, mutta se voi olla vakio tai viritetty, tai sitten viritetty liikaa ettei sovi asetettuihin rajoituksiin.

En oo tainnu koskaan ennen pelaa netissä GT sarjan peliä, mutta aikoinaan kun tuli PC:llä netissä pelattua auto simua, se oli helppoa kun oli huoneessa rajattuna jokin auto ja se mitä korkeintaan pysty tekee oli säätää autoa, ei viritellä lisää tehoja tai vaihdella renkaita.

Olis paljon helpompaa kun huoneeseen menee, niin itseltä pitää löytyy ne autot tallista joilla voi siellä huoneessa ajaa, tai tarjolla olisi ne valitut autot sitten millä ajetaan samoilla tehoilla ja kaikilla ois tasaväkiset vehkeet. Jos omaa autoa ois viritetty, niin automaattisesti se muuttuis sääntö
jen mukaseksi ja ne renkaat alle jotka on sovittu.

Onks jotain vinkkejä tohon nettipeliin? Miten löytää sopivan huoneen ja ois tasaväkinen auto.
 
Vastaus: Gran Turismo 6

Ei kai siihen sen kummempia vinkkäjä ole olemassa.. Autot vaan pitää tiputtaa (tai nostaa) siihen tehorajaan mikä missäkin huoneessa on. Siinähän se menee samalla kun välppää välitykset ja muut säädöt kohilleen. Sitten tietysti jos itse teet huoneen niin kaikki on oman mielen mukaista jota sitäkin pääsee kyllä muokkaamaan kesken kisojen. Tämä hyvä uudistus verrattuna vitoseen jossa ei esim. huoneen otsikkoa päässyt muuttamaan. Noin ylipäätään itelle noi ns. yksinpeli ja careerkisat (ja Seasonal eventit) ei ole muuta kuin rahan tekoa varten notta pääsee kaupoille. Kilpaa ajetaan sitten netissä. (Luin viestisi uudestaan, en tiä ymmärsinkö oikein mut voihan sen oman auton valita ja säätää siellä huoneessaa jo sisällä ollessaan eikä tarvi mihinkään päävalikkoon lähteä hortoilemaan.)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Gran Turismo 6

Tuosta autojen kaatumisesta kun Defeat kirjotat niin itellä ei oo kyllä kertaakaan kaatunut mikään auto. Joskus saattaa kanttareista käydä kahella pyörällä mut aina palautunut pyörilleen. Voihan ne kaatua, siitä oon tietoinen mut en kyl osaa sanoa mikä sen tekee jos tuntuu "liian" helposti lentelevän mitenkä sattuu. Eka mikä tulee mieleen niin lisää siipeä eli downforsea. Tuli hommattu noi kaikki B-ryhmän rallitykit ja niihin kun saa liki 600 pollee tehoa ja laittaa siivet täysille niin ei kyl kovemmassa vauhdissa saa irtoamaan rata-ajossa tiestä juuri mihinkään.
Täysin vakio Honda S2000 siinä seasonal eventissä ja näin kävi :D

[video=youtube;mS9p4QkwWf0]https://www.youtube.com/watch?v=mS9p4QkwWf0[/video]

Samoin Toyota Priuksen oon saanu katolleen Daytonan ovaalilla :p
 
Vastaus: Gran Turismo 6

Nuo juu, nyt kun tuon videon kattoo niin ei kyl ikinä tuu noin paljon leikattuu että siinä varmaan se suurin syy kaatumisiin.. Eilen tosin kyllä kippas siinä Trial Mountainin viimesessä ässä shikaanissa ja juur kanttaristahan se siinäkin lähti.
 
Vastaus: Gran Turismo 6

Ei tuon kyllä mielestäni minkään fysiikan lakien mukaan olisi pitänyt tuosta ympäri pyörähtää. Lisäksi tuntuu että autot menettävät massansa lähes kokonaan kun renkaat irtoavat maasta.
 
Vastaus: Gran Turismo 6

Eilen tuli vedettyä tuon International A:n Karting 125 shifter kullalle ja voin kertoa, että ****tti niin ettei veri kiertänyt. Eikai noita ole enää tämän jälkeen? Jonkinlainen pakkomielle vetää kulalle kaikki skabat niin kyllähän tuo piti "muutamaan" otteeseen restartata.

Gt6 on ensimmäinen gt mitä olen nyt netissä vähän pelaillut. Onko tässä pelissä sekavin ja huonoiten toteutettu nettipeli-käyttöliittymä koskaan? Itsellä menee varmaan noin tunti, että löytyy kisa, johon löytyy järkevä auto, jossa on yli 3 ihmistä ja jossa ajetaan siististi. Muutenkin älytöntä että peliin pitää liittyä, jotta näkee kaikki voimassa olevat säännöt ja rajoitukset. Kisat alkavat silloin kun serverin hosti päättää aloittaa, itse en ainakaan löydä alkamisaikoija kisoille noissa huoneissa. Rasittavaa vetää practisea kun ei ole hajuakaan millon itse kisa alkaa. Antakaas vinkkejä tohon nettipeliin ja helpottakaa elämääni, miten tosta saa sujuvampaa? itse ajaminen ja kisaaminen netissä on kyllä ihan nautittavaa.
 
Vastaus: Gran Turismo 6

Eilen tuli vedettyä tuon International A:n Karting 125 shifter kullalle ja voin kertoa, että ****tti niin ettei veri kiertänyt. Eikai noita ole enää tämän jälkeen? Jonkinlainen pakkomielle vetää kulalle kaikki skabat niin kyllähän tuo piti "muutamaan" otteeseen restartata.

Gt6 on ensimmäinen gt mitä olen nyt netissä vähän pelaillut. Onko tässä pelissä sekavin ja huonoiten toteutettu nettipeli-käyttöliittymä koskaan? Itsellä menee varmaan noin tunti, että löytyy kisa, johon löytyy järkevä auto, jossa on yli 3 ihmistä ja jossa ajetaan siististi. Muutenkin älytöntä että peliin pitää liittyä, jotta näkee kaikki voimassa olevat säännöt ja rajoitukset. Kisat alkavat silloin kun serverin hosti päättää aloittaa, itse en ainakaan löydä alkamisaikoija kisoille noissa huoneissa. Rasittavaa vetää practisea kun ei ole hajuakaan millon itse kisa alkaa. Antakaas vinkkejä tohon nettipeliin ja helpottakaa elämääni, miten tosta saa sujuvampaa? itse ajaminen ja kisaaminen netissä on kyllä ihan nautittavaa.
Helpotusta en lupaa, mutta jos tuttuja löytyy, kannattaa niiden kanssa ajaa onlinessa.
Japanilaisen peli-insinöörin hengentuotoksista ei ota vanha erkkikään selvää, mutta pikkulinnut laulavat, että GT6 olisi muuntumassa pian versioon 1.03. Siihen kun tulisi Shuffle-ajot nettipuolelle, niin helpottaisi varmasti monien elämäntilannetta.
Ennen sitä kuitenkin torstaina perinteinen Varikkosuoran L&L iltakisailu..
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Gran Turismo 6

Mikä idea siinä mahtaa olla että niitä kaikkia ominaisuuksia ei olla voitu laittaa suoraan peliin? Tarkoitan nyt esimerkiksi giftien lähettämistä ja login bonusta. Vissiin 3D tukikin on tulossa vasta päivityksenä? Tulee jotenkin kusetettu olo kun julkaisevat "keskeneräisen" pelin. Pieniä juttujahan nuo ovat usealle mutta itse esimerkiksi tykkään juurikin 3D pelailusta, joten tuo tuki olisi ollut mukava olla alusta asti.
 
Vastaus: Gran Turismo 6

Voi Veljet! Pelasin tänään muutaman kerran tuota 15 Minutes Races: Race 1 ja yllättäen johto oli selvää luokkaa ja pääsin viimeiselle kierrokselle niin että kellossa oli jotakuinkin 40 sekuntia. Muut eivät ehtineet kyseiselle kierrokselle ja sitä mukaa kun he tulivat maaliin sijoitukseni tippui, maalin päästessä sijoitus korjaantui takaisin ensimmäiseksi ja silti palkintorahat ja tähdet tulivat sijan 15/16 mukaan. Muita?
 
Vastaus: Gran Turismo 6

Nyt tuli tänään viimeinkin se academyn pelaamisesta luvattu gt-r minullekin. Eikös sen joku täällä saanut jo useampi viikko sitten. Oli myös kiva huomata, että tuon uuden toyota seasonalin lisäksi oli taas uusi bemari kisa varmaan sen takia koska nyt siinä on ohjaamo. Nyt on sitten niitäkin kaksi kipaletta tallissa.
 
Vastaus: Gran Turismo 6

Miten ratin forcea saa pienemmälle? Aivan älyttömän raskas kääntää. Entä miten saa mph-lukemat muutettua kmh-lukemiksi?
 
Vastaus: Gran Turismo 6

Asetuksista löytyy kumpikin kun hieman viitsii katsoa. :) eli päävalikosta start ja settings.
 
Vastaus: Gran Turismo 6

En saa päivitettyä 1.03 versiota. Kun aloitan päivittämisen niin kone sammuu ja sitten ilmoittaa että edellisellä kerralla konetta ei sammutettu oikein. Argh. Vinkkejä?
 
Vastaus: Gran Turismo 6

En saa päivitettyä 1.03 versiota. Kun aloitan päivittämisen niin kone sammuu ja sitten ilmoittaa että edellisellä kerralla konetta ei sammutettu oikein. Argh. Vinkkejä?
Varmaankin se perinteinen PS3-pelien päivitysbugi, joka on onneksi helppo ohittaa. Eli kun päivitysilmoitus tulee näytölle, älä hyväksy päivitystä saman tien, vaan odota kunnes PS3:n kiintolevyn oranssi merkkivalo lakkaa vilkkumasta. Siinä voi mennä helposti pari minuuttiakin, joten odota kärsivällisesti.
 
Vastaus: Gran Turismo 6

En saa päivitettyä 1.03 versiota. Kun aloitan päivittämisen niin kone sammuu ja sitten ilmoittaa että edellisellä kerralla konetta ei sammutettu oikein. Argh. Vinkkejä?

Varmaankin se perinteinen PS3-pelien päivitysbugi, joka on onneksi helppo ohittaa. Eli kun päivitysilmoitus tulee näytölle, älä hyväksy päivitystä saman tien, vaan odota kunnes PS3:n kiintolevyn oranssi merkkivalo lakkaa vilkkumasta. Siinä voi mennä helposti pari minuuttiakin, joten odota kärsivällisesti.

Itseasiassa tällä kertaa pitää olla nopea, päivitys pitää hyväksyä 2s sisällä :D

http://www.gran-turismo.com/gb/news/00_3266694.html
 
Vastaus: Gran Turismo 6

Itseasiassa tällä kertaa pitää olla nopea, päivitys pitää hyväksyä 2s sisällä :D
Näemmä noinkin onnistuu, mutta kyllä tuo kärsivällisyyteenkin perustuva tapa todistetusti toimii. Juuri kokeilin omalla GT6:llä. :)
 
Vastaus: Gran Turismo 6

Kolmas tekniikka: kieltäydy päivityksestä ja avaa pelin päävalikosta notifications ja päivitä sieltä.
 
Ylös Bottom