Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Gran Turismo 7

Ei vaan nyt maksetaan vieläkin vähemmän.

Näytä liitetiedosto 8447
Joo, taitaa seuraava Turismo olla omalla kohdalla kutonen, jäi aikanaan kokonaan välistä. Vitosta pelailin uudelleen alusta viime vuoden lopulla ja oli ihan haaskaa. Vitosessa keräilymeininki ainakin oli samanoloista kuin muistelen nelosessa olleen, joka oli aikalaisekseen loistava. B-spec vielä auttaa rahan grindauksessa, jos sille kovasti tarvetta. Vitostakin voisi tietysti taas jatkaa.

Tämä seiska nyt ei oikein herätä hirveästi positiivisia viboja, vaikka vähän jo ehti innostua juuri ennen julkaisua. Jos saisivat seuraavan Forzan nettipeliin samanlaista tolkkua (sikailusta sakotus) kuin tässä ja Sportissa on, niin se olis todennäköisesti heittämällä oma suosikki. Toki senkin voi pilata vielä monella tapaa :rolleyes:
 
Tietenkin harmillista, että servut tai oikeastaan koko peli ei toimi tällä hetkellä. Onneksi sen pystyy ymmärtämään, että joskus asiat ei suju hyvin.

On kuitenkin pelejä, joissa katkoksesta tai muista ongelmista hyvitetään jälkikäteen kaikille pelaajille, vaikka laittamalla rahaa pelitilille tai sitten antamalla jotain tavaraa (esim. auto). Saa nähdä onko Polyphonylla samanlaista toimintatapaa, toivottavasti on.
 
Harmillista, mutta sinällään aika loogista, kun autoja yritetään samaan aikaan myydä oikeaa rahaa vastaan.
Tällaisena GT-noviisina kiinnostaa, onko jossain kattavaa vertailua siitä, miten pelin sisäinen talous vertautuu aiempiin sarjan peleihin?
Oma hypoteesini on juuri tämä mainitsemasi, eli että mikromaksut vetävät pelisunnittelua väkivaltaisesti pelaajan etujen vastaiseksi, ts. pelin sisäinen talous kustaan mikromaksuihin "kannustavampaan" suuntaan. Mikä tekee/tekisi (riippuen siitä pitääkö hypoteesini paikkansa) kaikista "no mutta hei kenenkään ole pakko ostaa" / "kuuluu vaan nykypeleihin" -kommenteista parhaimmillaankin vähän hupsuja. Aivan kuin kyse olisi vain valmiin pelin päälle pykätystä lisäominaisuudesta, eikä jostain mikä on rakennettu (pelaajalle epäedullisesti) koko pelin mekanismeihin sisään.

Mutta seison mielelläni korjattuna, etenkin kun omakohtainen matka GT7:n kanssa on niin alussa, ettei minulla ole ollut mitään aikaa/tarvetta grindaukselle tai superautojen hankinnoille.

Viimeinen lisenssiajo vielä jäljellä ja on kyllä yks perkuleen soulsborne-pomotappelu itselle. Mutta ei auta kuin git gud :D
 
Tällaisena GT-noviisina kiinnostaa, onko jossain kattavaa vertailua siitä, miten pelin sisäinen talous vertautuu aiempiin sarjan peleihin?
Oma hypoteesini on juuri tämä mainitsemasi, eli että mikromaksut vetävät pelisunnittelua väkivaltaisesti pelaajan etujen vastaiseksi, ts. pelin sisäinen talous kustaan mikromaksuihin "kannustavampaan" suuntaan. Mikä tekee/tekisi (riippuen siitä pitääkö hypoteesini paikkansa) kaikista "no mutta hei kenenkään ole pakko ostaa" / "kuuluu vaan nykypeleihin" -kommenteista parhaimmillaankin vähän hupsuja. Aivan kuin kyse olisi vain valmiin pelin päälle pykätystä lisäominaisuudesta, eikä jostain mikä on rakennettu (pelaajalle epäedullisesti) koko pelin mekanismeihin sisään.

Mutta seison mielelläni korjattuna, etenkin kun omakohtainen matka GT7:n kanssa on niin alussa, ettei minulla ole ollut mitään aikaa/tarvetta grindaukselle tai superautojen hankinnoille.

Viimeinen lisenssiajo vielä jäljellä ja on kyllä yks perkuleen soulsborne-pomotappelu itselle. Mutta ei auta kuin git gud :D
Verrattuna GT Sportin oikean rahan hintoihin, tässä ne ovat moninkertaiset. Ja nyt sitten maksetaan vähemmän palkintorahaa. Lisäksi autojen saatavuutta rajoitetaan keinotekoisesti, jolloin tietyn auton tullessa tarjolle, sen ostamiseen käytetty oikea raha on helpompi tie onneen, jos ei satukaan olemaan sillä hetkellä crediittejä tilillä. Lisäksi tienattaville crediiteille on aika maltillinen 20 miljoonan yläraja, jolloin jälleen kerran ei voi vain grindata älyttömiä määriä rahaa tilille, jotta kaikki nämä rajoitetut autot olisi helposti ostettavissa silloin kun ne tulevat saataville. Kaupan päälle suhteessa GT Sportiin tässä saa ilman grindausta vähemmän rahaa. Eli kyllä, mikromaksut selvästi näkyvät pelisuunnittelussa. GT7 ei ole ensimmäinen peli joka näin tekee, eikä varmasti viimeinen.

@pelle tätä avasikin jo jokunen viesti sitten:
Otetaan skenaario jossa sä himoitset kahta autoa joista molemmat maksaa vaikka 16 miljoonaa.
Yhtä autoa varten sun täytyy ajaa fishermans ranch kisaa n.10 tuntia, koska se on paras tapa tienata.
No päätät kuitenkin omistautua asialle ja grindata kumpaankin rahat kerralla niin eipähän tartte sitäkään miettiä vaan voit ostaa molemmat sitten kun ne tulee tarjolle.
No tämäkään ei onnistu sillä sulla voi olla maksimissaan 20 miljoonaa rahaa joten kun se eka auto tulee tarjolle niin sulle jäis neljä miljoonaa ja sitten jos se seuraava tuleekin parin päivän päästä tarjolle niin alatko taas grindaamaan ihan hulluna vai päätät vaan unohtaa koko auton?
Sitä kun et tiedä koska se seuraavan kerran on tarjolla.

Lisäksi tuo 20 miljoonan maksimi koskee vaan noita tienattavia rahoja. Oikealla rahalla ostettua valuuttaa voi olla ihan niin paljon kuin vaan haluat ostaa, mutta tässäkään ei varmaan ole taaskaan mitään vikaa joidenkin mielestä.

Mä henkilökohtaisesti vaan unohdan tuollaiset autot ja muutenkin mun pelaaminen loppuu siihen kun kaikki kisat on läpi.
Nyt mulla on enää viimeinen cafe menu tekemättä ja sitten siellä on muutama muu kisa vielä tarjolla. Toki sitten on vielä se missions moodi ja sieltä varmaan tulee jotain tehtyä, mutta esim sitä rengas bugia ei ole vieläkään korjattu joten ainakin soralle sijoittuvat tehtävät saa unohtaa.
Oikeasti sporttiin verrattuna ainoat plussat mulle on tässä ulkoasu, trial mountain, deep forest ja high speed ring.



Ei tullut mullakaan, mutta ero sporttiin on selvä.
Mulla on se viimeinen menu ajamatta ja rahaa taisi olla 1.7-1.8 miljoonaa.
Mä olen ostanut yhden 55.000 pick-upin sekä käytetyn ferrarin sitä vaativaan kisaan kun satuin saamaan niistä korteista sen kaikista paskimman vaihtoehdon. Sitten on tullut vaan viritettyä autoja jotta ne on kilpailu kykyisiä.

Sportissa ajoin lisenssit, ajokoulun ja kaikki muut kisat paitsi endurancet. Niitä en ajanut ensimmäistäkään ja olin silti tienannut reippaasti yli 10 miljoonaa.
Olen varma, että tässä ei päästä lähellekään tuota vaikka ajan vielä ne loput extra kisatkin.
Peli myös heitti mulle heti ekan neljän tunnin aikana rajoitetun kutsun ostamaan kolme ferraria joiden hinnat oli 1.6-3.5 miljoonaa :D
Mä olen aika varma, että en pystyisi ostamaan tuota 3.5 miljoonan ferraria edes sitten kun koko "ura" on pelattu läpi ja tuo ei ole edes mikään kallis auto.
 
GT Sport oli aika erilainen peli. Siinä rahaa ei edes voinut käyttää muualle kuin autojen ostoon. Siinä sitten vaan huvikseen osteli autoja talliin, kun ei muutakaan käyttöä rahalle keksinyt. Ei se oikein mielekkäältä tuntunut.

GT7 tarjoaa paljon kokonaisvaltaisemman kokemuksen, jossa autojen keräily, niihin tutustuminen sekä niillä ajaminen on paljon paremmin tehty.

Toki voidaan miettiä, että ollaan aika rajoilla tai yli mikäli liian moni pelaaja kokee systeemin huonoksi. Pitäisikö olla vaikka joku auton vuokrauksen mahdollisuus, jos haluaa testata jotain tiettyä autoa.

Mikromaksuista en jaksa sen enempää välittää, jos se se ei tuhoa pelin tasapainoa tai sitä tungeta naamaan eteen kokoajan. Nämä peruskeskustelut mikromaksuista käyty jo joskus yli 10 vuotta sitten, mutta näköjään niistä närkästytään edelleen.
 
Itse en juurikaan autoja keräile huvikseni vaan grindaan lähinnä saadakseni rahaa viritysosiin. Oikeastaan en grindaa edes sen vuoksi, että saisin rahaa, vaan minusta on hauska ajaa samoja ratoja uudestaan ja uudestaan, kunnes osaan joka mutkan ja olen hionut kierrosajat äärimmilleen. Jos se ei olisi hauskaa, voisi tuo GT7 olla aika paska kokemus ja varmasti sellaisia harmittaa, jotka haluaisivat saada kaikki autot käyttöön nopeasti ja helposti.
 
GT Sport oli aika erilainen peli. Siinä rahaa ei edes voinut käyttää muualle kuin autojen ostoon. Siinä sitten vaan huvikseen osteli autoja talliin, kun ei muutakaan käyttöä rahalle keksinyt. Ei se oikein mielekkäältä tuntunut.

GT7 tarjoaa paljon kokonaisvaltaisemman kokemuksen, jossa autojen keräily, niihin tutustuminen sekä niillä ajaminen on paljon paremmin tehty.

Toki voidaan miettiä, että ollaan aika rajoilla tai yli mikäli liian moni pelaaja kokee systeemin huonoksi. Pitäisikö olla vaikka joku auton vuokrauksen mahdollisuus, jos haluaa testata jotain tiettyä autoa.

Mikromaksuista en jaksa sen enempää välittää, jos se se ei tuhoa pelin tasapainoa tai sitä tungeta naamaan eteen kokoajan. Nämä peruskeskustelut mikromaksuista käyty jo joskus yli 10 vuotta sitten, mutta näköjään niistä närkästytään edelleen.
Ei ainakaan minun mielestä tässä, eikä muissakaan peleissä ongelma ole siinä että joku voi ostaa oikealla rahalla tavaraa. Ongelma siinä miten mikromaksujen implementointi näkyy pelisuunnittelussa. Niinkuin esim. nyt tässä pienennettiin palkintosummia. Mikä muu tähän voisi olla syynä kuin ihmisten ajaminen kauppapaikan suuntaan käyttämään oikeaa rahaa. Tai kuka muistaa tapauksen Battlefront 2 ja ihan järkyttävät grindaukset jos halusi avata uusia heroja.
 
Eli kyllä, mikromaksut selvästi näkyvät pelisuunnittelussa. GT7 ei ole ensimmäinen peli joka näin tekee, eikä varmasti viimeinen.
Ei ole varmasti viimeinen, onhan tämäkin foorumi on täynnä "mistä kaikki melu"-kommentteja.
Pelit rakennetaan pelaajia silmiin viilaten ja jengi on ihan ok tämän kanssa, koska miksikäs kuluttajaa kiinnostaisi. Noh, elokuviltakin tunnutaan nykyään odottavan lähinnä viittauksia toisiin saman sarjan elokuviin, joten ehkä me ollaan kaikki ansaittu tämä kun kuluttajien rima on laskettu aivan aivokuolleelle tasolle :confused:
Lopetan valittamisen hetkeksi ja tästäkin huolimatta ajattelin vähän illemmalla pelata GT7:aa, vaikka vähän p*ska sivumaku tällaisesta tulee.
 
Ei ainakaan minun mielestä tässä, eikä muissakaan peleissä ongelma ole siinä että joku voi ostaa oikealla rahalla tavaraa. Ongelma siinä miten mikromaksujen implementointi näkyy pelisuunnittelussa. Niinkuin esim. nyt tässä pienennettiin palkintosummia. Mikä muu tähän voisi olla syynä kuin ihmisten ajaminen kauppapaikan suuntaan käyttämään oikeaa rahaa. Tai kuka muistaa tapauksen Battlefront 2 ja ihan järkyttävät grindaukset jos halusi avata uusia heroja.
Niin tai sitten syynä on lisäksi se, että ihmiset ei vain ajaisi muutamaa kisaa uudestaan ja uudestaan. Ei ollut pelin tasapaino jokaisessa kisassa kunnossa. Itsekin ihmettelin, että miksi Minillä ajetusta 4min kisasta sai niin paljon rahaa, kun ajoin sen joku kolme kertaa putkeen.

Toki osasyy on myös mikromaksut palkintojen muutokselle, koska ne liittyvät myös osittain pelin tasapainoon.

Koko pelin suunnittelun kannalta on vähän hankala asia, kun joku haluaa kerätä lähes kaikki autot kahdessa viikossa ja toiset useamman vuoden aikana. GT 7 valitsi jälkimmäisen tien ja ainakin itse pidän siitä.
 
Mitkä mahtaa olla niitä kalleimpia autoja ja näettekö, että te ajatte niillä vielä kilpaa? Vai onko kyse siitä, että kun ne pelissä nyt sattuu olemaan niin ne on pakko ostaa vaikka niillä ei kilpaa ajaisikaan? Jos kallein auto on joku tyyliin hitlerin vanha mersu tai Bondin vanha Aston Martin, niin en näe sillä muuta arvoa kuin sen, että se vaan pitää olla tallissa. Pelissä on kaiken lisäksi 420? autoa, niin aika velho saa olla jos meinaa kaikki kuukauden sisällä saada auki ilman grindaamista. Ehkä pitäisi olla hieman kärsivällisempi ja ostaa vain niitä autoja millä meinaa ajaa ja tämän jälkeen jos jää yli rahaa, niin ostaa sitten niitä classic autoja talliin koristeeksi.
Näkisin niin, että ne ajoneuvot joilla oikeasti ajetaan dailys tai custom kilpailuja ovat niin hinnoiteltu, että niihin varmasti saa rahat kerättyä.
Jos tallin haluaa heti täyteen, niin silloin sitä lompakkoa pitää vain venyttää.

Itse en näe, että tässä yritetään "mikromaksuilla" ihmisiä rahastaa, vaan tässä annetaan juurikin hätähousuille mahdollisuus kerätä se talli täyteen autoja jonka jälkeen pelin voikin pistää hyllyn päälle pölyttymään.

Juu kaikki nuo touring 800 kisat kestää n.20 minuuttia ja nuo kaksi on ne ainoat joita en ajanut kun iski ähky kaikkien muiden jälkeen...

Tässä on hyvä esimerkki. Ajetaan muutama kilpailu ja näistä tulee jo ähky, mutta kaikki autot pitäisi olla tallissa?

Muistakaa hyvät ihmiset, että pelihän ei ole läpi siinä vaiheessa, kun talli on täynnä autoja tai kaikki cafe tehtävät on tehty tai kaikki haasteet. Peliähän riittää vaikka kuinka pitkäksi aikaa eikä tässä tule mitään grande finalia jossa on pääpomo nujerrettu. Kaikkia kilpailujakaan ei ole pakko ajaa läpi. Ne voi ajaa jos haluaa. Tehkää omat custom kisat ja ajakaa niitä. Niistäkin sitä rahaa saa tienattua. Pelistä ei tule tällä tavalla mitään pakkopullaa.

Sen verran pitää lisätä, että ajattelin nyt sitten huomenna testata tuota online puolen lobby hommaa tuossa klo 19.00 aikoihin ja jos niitä innokkaita ajelijoita pikkusarjalle löytyy, niin on enemmän kuin tervetulleita testaamaan toimivuutta. Jotta kaikki ei aivan vararikkoon mene tämän takia, niin Mazdalla on maltillinen 90000 kolikon kilpa miata myynnissä ja sellasella pääseen testaamaan tsukuban rataa...
 
Viimeksi muokattu:
Niin tai sitten syynä on lisäksi se, että ihmiset ei vain ajaisi muutamaa kisaa uudestaan ja uudestaan. Ei ollut pelin tasapaino jokaisessa kisassa kunnossa. Itsekin ihmettelin, että miksi Minillä ajetusta 4min kisasta sai niin paljon rahaa, kun ajoin sen joku kolme kertaa putkeen.

Toki osasyy on myös mikromaksut palkintojen muutokselle, koska ne liittyvät myös osittain pelin tasapainoon.

Koko pelin suunnittelun kannalta on vähän hankala asia, kun joku haluaa kerätä lähes kaikki autot kahdessa viikossa ja toiset useamman vuoden aikana. GT 7 valitsi jälkimmäisen tien ja ainakin itse pidän siitä.
Olisikin hyvä, jos kisoista saatavat palkinnot olisi vähän dynaamisia ja kannustaisi ajamaan aina eri kisan. Samaa kisaa jauhamalla palkinto pienenisi, kunnes olisi ajanut muutaman muun kisan välissä.

Olisi myös hauskaa, jos palkintona voisi olla vastustajan auto ja pelaajat voisivat myydä autoja avoimessa huutokaupassa toisilleen, tämä muuten oli ainakin joskus Forzassa.
 
Joo, Forzassa oli ihan ihmiset luoneet viripajoja (nettisivut, foorumit, logot jne.). Yksi parhaimpia ja isompia oli sellainen missä oli suomalaisia ja muutama jenkki myös mukana, harmittavasti nimi ei enää muistu mieleen. Joku teki maalit autoon ja sitten joku viritteli, tuunaas säädöt ja saattoi olla muutamakin testikuski. Sitten lopulta auto myyntiin pelissä koko pakettina.

Se oli hieno ominaisuus ja hyvä keino tehdä rahaa muutenkin kuin ajamalla, jos oli taitava pelin muissa asioissa.

Myös GT7:ssa pystyisi hyvin tekemään edes tuunaus setuppien jakamisen Showcasen kautta, jos ei nyt mitään samanlaista pelaajien autokauppaa halua luoda.
 
Pää punaisena olen paasannut jostain mikromaksuista, mutta en minä niistä jaksa kauhean kauaa voivotella.
Eli laitetaas Gran Turismo tulille ja kokeillaan puolison kanssa vähän saman ruudun moninpeliä.
Jahas, serveri alhaalla, no eihän me netissä pelata...
Jaaaaaa, serverin ollessa alhaalla EN VOI PELATA KOTISOHVALTA KÄSIN SAMAN RUUDUN MONINPELIÄ.

Imekää modernit videopelit nyt jo sanonko mitä :mad: Eihän tässä voi kuin nauraa :p
 
Pää punaisena olen paasannut jostain mikromaksuista, mutta en minä niistä jaksa kauhean kauaa voivotella.
Eli laitetaas Gran Turismo tulille ja kokeillaan puolison kanssa vähän saman ruudun moninpeliä.
Jahas, serveri alhaalla, no eihän me netissä pelata...
Jaaaaaa, serverin ollessa alhaalla EN VOI PELATA KOTISOHVALTA KÄSIN SAMAN RUUDUN MONINPELIÄ.

Imekää modernit videopelit nyt jo sanonko mitä :mad: Eihän tässä voi kuin nauraa :p
Joo tää alkaa olemaan jo aika naurettavaa. Saadaan varmaan jotain korvauksia, kun downtime kasvaa puolella päivää, hehheh.
 
Viimeksi muokattu:
"Harmillisesti" :rolleyes: ilmeisesti korjasivat päivityksessä noita rengasbugeja? Eilein tovi vierähti mustangilla "driftatessa" kun koitin saada kullitettu Daytonan mutkaa noilla RH renkailla. Muutaman yrityksen jälkeen jäi alle 200 pistettä kullasta, joten ajattelin että taitaa se näilläkin renkailla kuitenkin onnistua saada kullalle. No vajaan tunnin yrityksen jälkeen piti luovuttaa ja painua unten maille ja tyytyä hopeaan. :mad:
 
Spekuleissöniä, kun ei näköjään jumit aukea servupuolella.
"Pääpomoja" on tulossa lisää ja myös "aseita". Näin on luvattu jo.
Seuraava virisarja-/autopaketti kombona "heti talliin 14.95 euroa".
Juutuubissa vääntävät jo uusilla mutkaa savun keskellä.. Mietit.. Haluat mukaan. Ostatko? Grindaatko kuukauden? Nyt.. Vai heti?

(En muuten osta.)
 
Viimeksi muokattu:
Tässä on hyvä esimerkki. Ajetaan muutama kilpailu ja näistä tulee jo ähky, mutta kaikki autot pitäisi olla tallissa?

Hemmetin hyvä esimerkki kun se olin juuri minä joka aiemmin totesi, että henkilökohtaisesti annan niiden kalliiden autojen olla, koska mua ei päätön grindaus kiinnosta ja toisessa viestissä totesin kuinka mun pelaaminen loppuu muutenkin siihen kun kaikki kisat on ajettu, koska mä pelaan näitä pelejä niin kauan mitä se ns. ura kestää.

Lisäksi mä olin ajanut noilla samalla parilla autolla noita eri touring kisoja jo 7-8 tuntia putkeen joten joo. Ähky iski.

Laitetaan nyt helvetin hyvin kiteytetty viesti gt planetin puolelta kun joillekin tuntuu olevan niin kovin vaikeaa käsittää sitä, että ihmiset ei halua kaikkea just nyt heti, mutta tuon ja nykyisen älyttömyyden väliin mahtuu aika paljon.

There is, shockingly, a middle ground between "have everything right away" and "spend literally 14.5 hours* grinding out the same, pretty awful, race repeatedly in order to earn enough money to even get to drive just one of the 30+ high value cars the game is sold on the basis of allowing people to drive".

A lot of middle ground. Just because people don't want to spend 14.5 hours grinding out the same, pretty awful, race repeatedly (266 times, in fact) in order to earn enough money to even get to drive just one of the 30+ high value cars the game is sold on the basis of allowing people to drive doesn't mean they want everything in the game right away.


It's not one or the other, it's two extremes which are both bad (although quite why there's not an arcade mode with every car and track in it so people can, in a limited fashion, try everything out escapes me entirely).

The game needs more higher value and interesting races, in order to allow people to earn the cars in a - get this - enjoyable and timely fashion. Not right away, not every car now or in under two weeks, and not doing 266 laps, one-at-a-time, in a crap rally mode.


*Which represents two or more weeks of normal play for regular people. And until today it was 7 hours.
Muistakaa hyvät ihmiset, että pelihän ei ole läpi siinä vaiheessa, kun talli on täynnä autoja tai kaikki cafe tehtävät on tehty tai kaikki haasteet. Peliähän riittää vaikka kuinka pitkäksi aikaa eikä tässä tule mitään grande finalia jossa on pääpomo nujerrettu. Kaikkia kilpailujakaan ei ole pakko ajaa läpi. Ne voi ajaa jos haluaa. Tehkää omat custom kisat ja ajakaa niitä. Niistäkin sitä rahaa saa tienattua. Pelistä ei tule tällä tavalla mitään pakkopullaa.

Peli on läpi kun lopputekstit rullaa ihan kuten mikä tahansa muukin peli.
Tuon jälkeen on kisoja joita voi ajaa jos haluaa.
Custom kisoista ei tienaa käytännössä mitään joten rahan toivossa niitä ei ole mitään järkeä ajaa.

Laitetaan tämä vielä kevennykseksi eli how long to beat sivuston mukaan jopa gt5 prologue tarjoaa enemmän sisältöä mitä tämä.
Toinen on halpa maistiainen ja toinen täysi hintainen viisi vuotta kehityksessä ollut mikromaksuilla varustettu peli.
GT sport on siinä vieressä ja kuten sanoin niin se tarjoaa paljon enemmän pelattavaa.

kesto.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Just because people don't want to spend 14.5 hours grinding out the same, pretty awful, race repeatedly (266 times, in fact) in order to earn enough money to even get to drive just one of the 30+ high value cars the game is sold on the basis of allowing people to drive doesn't mean they want everything in the game right away.

Niin... Kyllä rehellisestikin ajateltuna itseäkin alkaisi nyppimään jos mun pitäisi ajaa 14 tuntia jotain rataa ympäri joka jumalan päivä josta ei pidä eikä halua ajaa. Tässähän te tapatte sen koko pelin mielekkyyden hinkkaamalla sitä yhtä rataa jotta saat talliin seisomaan sen romun jolla kukaan ei kuitenkaan aja kilpaa. En ymmärrä mikä ihmeen mania se saa ihmisen käyttäytymään tuolla tavalla.

Mikä sun mielestä on tämän pelin elinkaari noin suunnilleen? 50h? 100h? 500h? 1000h? Yksi peli jota olen pelannut ehdottomasti eniten pitää sisällään 1700h peliaikaa. Hyvällä porukalla ja hyvin rakennetulla sarjalla 1000h ajomäärä ei pitäisi olla ongelma. Luulisi saavan jonnin verran kolikoita tilille ja muutaman katiskan sinne talliinkin seisomaan tuolla ajamisella.

Tietysti jos kuvittelee tämän pelin elinkaaren olevan maksmissaan sen 100h jonka jälkeen peli jää hyllylle ja tässä vaiheessa pitäisi tilin olla täynnä ja kaikki autot ostettuna, niin minä en ainakaan tästä kovin innostunut olisi.

Te saatte pelata juurikin niin paljon tai vähän tätä peliä miten haluatte, mutta alkää nyt ihmeessä tulko tästä peliä syyttämään jos se focus on teillä vain tuon tallin täyteen saaminen ja sen yhden radan hinkkaaminen.

Laitetaan tämä vielä kevennykseksi eli how long to beat sivuston mukaan jopa gt5 prologue tarjoaa enemmän sisältöä mitä tämä.

Kerroppa nyt omin pikku sanoin, että millon verkkopeli on pelattu läpi?

Kuten aikaisemminkin kirjoitin, niin ei minun tarvitse tätä peliä puolustella ja te pelaatte pelinne juuri kuten haluatte. Te sen parheiten tiedätte mikä se teidän rajanne tässä pelisarjassa on ja te pelaatte sen mukaan. Mulle se on täysin yhden tekevää enkä ajatellut tästä asiasta enää jatkaa jauhamista. Tarkeintä on, että jokainen pelaaja arvottaa pelinsä sen mukaan mitä kokee peliltä saaneensa... Kaikki pelit eivät voi olla kaikkia varten.
 
Viimeksi muokattu:
Mikä sun mielestä on tämän pelin elinkaari noin suunnilleen? 50h? 100h? 500h? 1000h?
Te saatte pelata juurikin niin paljon tai vähän tätä peliä miten haluatte, mutta alkää nyt ihmeessä tulko tästä peliä syyttämään jos se focus on teillä vain tuon tallin täyteen saaminen ja sen yhden radan hinkkaaminen.

Siis voi jessus mä sanoin jo, että mä pelaan ns. uran läpi ja se riittää mulle eikä mulla ole mitään tarvetta kerätä kaikkia autoja.
Täytyykö mun oikeasti käydä ostamassa viis metriä rautalankaa ja vääntää se johonkin nykytaidetta vastaavaan muotoon jotta ymmärrät?
 
Ylös Bottom