Minulle GT3,5 on pettymys. En hirveästi odottanutkaan, mutta vähemmän silti sain.
Ainakin alussa järkytyin kuinka vähän autoja mukana olikaan. Onneksi niitä saa mukavasti lisää kisoja tahkoamalla. Ongelma vain on, että ne joko eivät ole kinnostavia tai sitten ne ovat vanhoja. Suurinosa autoista on jo entuudestaan tuttuja, minullakin on kolme-neljä täysin samanlaista Honda NSX -mallia, jotka eroavat vain maaliltaan. Uudet prototyyppiautot, mitä olen niitä päässyt testaamaan ovat aika vaisuja. Niissa ei ole tarpeeksi tehoja, ja ne ovat rumia. Melkein kuin vaatenäyttelyiden muotivaatteet, jotka ovat pari vuotta aikaansa edellä.
Muuten ohjattavuus on mielestäni hieman muuttunut. Ainakin jarrut ovat muuttuneet tehottomiksi. Ihmettelinkin GT3:ssa aika tehokkaita jarruja, joilla pysäyttää kahtasataa hurjastelevan rasvatun salaman kuin seinään. Pelityyli vaatii hieman entistä aikaisempaa jarrun käyttöä.
Mitä pelaamiseen tulee, sitä on vähän peliksi ja mitättömän vähän GT -sarjan peliksi. Kuulin eilen, että GT3 kestää 100 tuntia ja Concept 30 tuntia. Minulla GT3 kesti ja kestää vieläkin paljon tuota kauemmin, mutta Concept meni läpi neljässä-viidessä tunnissa, jos niinkään kauan. Ainoastaan kullat on joistakin lisenssiajoista ottamatta.
Kymmenisen miljoonaa krediittiä kolmos GT:hen on ihan kiva boonus, mutta Toyota Pod Race taas osoittaa, että japsit ovat hulluja. Huonossa mielessä. ;-)
Peliä on ilmeisesti hiukan optimoitu entiestään, sillä se tuntuisi pyörivän aavistuksen verran nopeammin ja sulavammin. [/B]
En tiedä sulavammin, mutta nopeimmin GT3:ssa "hitailla" autoilla.
Eli kun ruudunpäivityksen huippukohtia ei tarvitse enää säästää lopun hurjille formuloille, on GT -luokan autoissa jo makea vauhdintunne.