Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Gran Turismo Sport

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja SkyPolaris
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    ps4
Vastaus: Gran Turismo Sport

Eka nettipeli ja kymmenellä viimeisellä penalttua +20 sekuntia. Onneksi lähdin paalulta niin ei tarvinnut katsella toisten törttöilyä :D

Kuulisin mielelläni kommentteja VR:stä jos joku on testaillut (en siis tiedä yhtään miten se tähän peliin on tuotu).
 
Vastaus: Gran Turismo Sport

Hupia osa 3.. eka 'ajokortti koe'. Autona mitälie 140 heppanen mx5 (menee tuossa n. 12s 0-100km/h) niin kehtaa peli esittää että TC päällä saa parhaan kiihdytyksen!!! Ja toisekseen padillä melko mahdoton saada tuota samaa aikaa ilman TC:tä..aina sutii ykkösvaihteen tai sitten hyytyy möööö.ö.ö... ja ei kiihdy. Jokainen joka on keskiverto autolla etenkin takavetoisella tietää että noissa teho luvuissa ei ole mitään revitysongelmia ja TC päällä auto oikeasti varsin löllerö...no tuossa ei olisi kun TC ei edes aktivoituisi.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Gran Turismo Sport

Eka nettipeli ja kymmenellä viimeisellä penalttua +20 sekuntia. Onneksi lähdin paalulta niin ei tarvinnut katsella toisten törttöilyä :D

Kuulisin mielelläni kommentteja VR:stä jos joku on testaillut (en siis tiedä yhtään miten se tähän peliin on tuotu).

Verkkoajeluista lisää kokemuksia, samoin kuin myös VR:stä. Näillä peli myydään, jos myydään, myös tänne.

 
Vastaus: Gran Turismo Sport

Itse hyökkäsin heti yöllä ensimmäisenä VR:n kimppuun :D
Onhan tuo ihan hauskaa ja hienon näköistä, mutta toivoisin ihan hotlappaamista eikä tyhmää 1vs1 kisailua.
Helvetin hyvä peli kyllä, menny koko päivä sen parissa. Huomenna jos kokeilisi verkkokisoja.

Jaa tosiaan kartinki autolla oli aika häijyä ajella VR lasien kautta. kiva pällistellä ympäristöä.
 
Vastaus: Gran Turismo Sport

No mites nyt kun peli on ulkona, onko se ostamisen väärti ? Onko siinä mitään ajettavaa jos ei halua onlinea pelata ?
 
Vastaus: Gran Turismo Sport

Ihan pirun hauskaa ajella näitä diskopalloja. Nostalginen fiilis. Nämä on parin kaljan kanssa sopivaa hupia kun ei vaadi pitkää keskittymistä.
 
Vastaus: Gran Turismo Sport

Hienoja autoja, kun ovat liimattu radan pintaan ja sitten yhtäkkiä renkaista häviää pito ulostulossa ilman mitään tuntumaa. Äänet jotain aivan hirveää. Renkaat vinkuu ku sika teurastamolla. Arcade mikä arcade. Saavat myytyä, kun nimi on Gran Turismo. Mihinkään muhun se ei perustu. Kaukana kilpailijoistaan AC:sta ja PCars 2:sta.
 
Vastaus: Gran Turismo Sport

[video=youtube_share;HIsTeKLNQgI]https://youtu.be/HIsTeKLNQgI[/video]

Huhhuh.. Eka testi 911 GT3 RS:llä. Kyllä kuulkaa GT on tehnyt vahvan paluun. Fysiikka+ääni+visuaalisuus - lennettiinpä syvällä pitkästä aikaa T300RS-ratilla.
Illalla lisää!
 
Vastaus: Gran Turismo Sport

Samaa kysyisin minäkin!!
No näin alustavasti: riippuu mitä haluaa autopeliltä.
Jos haluat kuvata autoja, tehdä niihin tarroitusta ja katsella hienoja replaytä niin juu.

Jos haluat parhailla liimarenkailla ratilla välittämättä fysiikan oikeellisuudesta niin juu.

Jos haluat ajaa padillä suht normitenkailla siten että saat hallittua autoa kuten kuvittelet niin ei.

Jos haluat että "normaali" autot käyttäytyy ja suoriutuu kuten oikeat niin ei. (Kilpa-autoista ei reaalimaailman kokemusta.. 60hp-700hp normiautoista jotain kuvitelmaa ainaki jonkun pidon ja kiihtyvyyden osalta)

Jos haluat perinteistä uramoodia niin ei.

Jos haluat että kaikkien autojen perus ominaisuudet on toimivia niin ei. (N. 6 auton testaamisen jälk 2 bugittaa eri syistä ajokelvottomiksi, Hellcat ja 125 mikroauto..)

Jos haluat tehdä uraa onlinessa ja ylläolevista joku sopii sinulle niin kyllä.
 
Vastaus: Gran Turismo Sport

Kannattaa varmaan ottaa ajo avustimet pois päältä, niin ei renkaissa ole liimaa. Ei tohon kaasuun paljoa tarvi koskea ku perä irtoaa mutkissa. Mulla jää project cars 2 ja muut ajopelit pölyyntyy pitkäksi aikaa, sen verran mukavaa toi verkkopeli. Itekin epäröin aluksi koko peliä, mut beta sai ostaa. Nyt aamupalalle ja ajelee.
 
Vastaus: Gran Turismo Sport

Kannattaa varmaan ottaa ajo avustimet pois päältä, niin ei renkaissa ole liimaa. Ei tohon kaasuun paljoa tarvi koskea ku perä irtoaa mutkissa. Mulla jää project cars 2 ja muut ajopelit pölyyntyy pitkäksi aikaa, sen verran mukavaa toi verkkopeli. Itekin epäröin aluksi koko peliä, mut beta sai ostaa. Nyt aamupalalle ja ajelee.

Kuka edes ajaa ajoavuilla, jos niitä autossa ei ole. GT:n mielestä tietysti polkupyörässäkin on ajoavut. Tällä ei oo mitään jakoa AC:lle ja PCars 2:lle.
 
Vastaus: Gran Turismo Sport

Kuka edes ajaa ajoavuilla, jos niitä autossa ei ole. GT:n mielestä tietysti polkupyörässäkin on ajoavut. Tällä ei oo mitään jakoa AC:lle ja PCars 2:lle.

No esimerkiksi nuoremmat kuskit. Oma 8-vuotias poika kun pääsee ajamaan tätä, niin tarvii varmaan laittaa ne päälle, ni on mukavampi pyöritellä rattia.
 
Vastaus: Gran Turismo Sport

Kannattaa varmaan ottaa ajo avustimet pois päältä, niin ei renkaissa ole liimaa. Ei tohon kaasuun paljoa tarvi koskea ku perä irtoaa mutkissa. Mulla jää project cars 2 ja muut ajopelit pölyyntyy pitkäksi aikaa, sen verran mukavaa toi verkkopeli. Itekin epäröin aluksi koko peliä, mut beta sai ostaa. Nyt aamupalalle ja ajelee.

Ajan aina ilman luistonestoja ja ajonvakautusta koska siten näkee pelistä kuinka hyvin fysiikka ja padiohjaus on tehty.
Puolet GTS renkaista on ns. epärealistisia muovirenkaita joilla pito irtoaa (ja sitä ei saa korjattua padillä -> huono pädiohjaus) toinen puoli tai muutama on sitten racing soft tai supersoft sarjaa joissa on ihan älytön ero normi muovirenkaisiin (ehkä race renkaat on sellaisia oikeasti en tiedä, mutta luulen että ero ei ole ihan noin älytön)
En ymmärrä pelin logiikkaa, jos autossa on oletuksena sport hard niin sekö on se "oikea" rengastus tai pakotus online kisoihin (no en edes tiedä onko noille normi autoille online kisoja) -> tällöin pito on epärealistisen huono ja outo -> käykää ajamassa oikealla 140-150hp takaveto autolla 0-100km/h kiihdytys ja verratkaa sitä ekaan "ajokorttia" ajoon mx-5:lla, ei sinne päinkään simuloitu. (vrt. myös TC vs. ei TC)
Jos taas tarkoitus on laittaa pelin tarjoamat hyvät renkaat niin sitten normi vähätehoisissa autoissa ei ole juurikaan mitään hallintaongelmaa kun pitoa on niin kuin raiteilla ajaisi. Ja kun ei ole hallintaongelmaa niin jotkut ajattelee että padiohjaus on hyvä,.. ei ei se niin mene. Kilpa-autoissa on sitten oletuksena pehmeät renkaat ja pito huikea, mutta tehojen lisääntyessä tullaan sen pidon menetyksen fysiikan oikeellisuuden ja ohjaustoteutuksen äärelle.
Tuntuu että rengasmalli on todella simppeli: Huonoin rengas -> ei pitoa -> sivusuuntaisen pidon irtoamisessa loiva funktio, Paras renkas -> mega pito -> sivusuuntaisessa pidon irtoamisessa jyrkkä funktio. Ja tätä jyrkkyyttä ei sitten ole varsinkaan padiohjauksessa huomioitu oikein. Padiohjauksen idea on kuitenkin simuloida kuskin _haluamat_ ohjaus vasteet eikä vain kääntää renkasta x astetta tatin perusteella.
 
Vastaus: Gran Turismo Sport

Ajan aina ilman luistonestoja ja ajonvakautusta koska siten näkee pelistä kuinka hyvin fysiikka ja padiohjaus on tehty.
Puolet GTS renkaista on ns. epärealistisia muovirenkaita joilla pito irtoaa (ja sitä ei saa korjattua padillä -> huono pädiohjaus) toinen puoli tai muutama on sitten racing soft tai supersoft sarjaa joissa on ihan älytön ero normi muovirenkaisiin (ehkä race renkaat on sellaisia oikeasti en tiedä, mutta luulen että ero ei ole ihan noin älytön)
En ymmärrä pelin logiikkaa, jos autossa on oletuksena sport hard niin sekö on se "oikea" rengastus tai pakotus online kisoihin (no en edes tiedä onko noille normi autoille online kisoja) -> tällöin pito on epärealistisen huono ja outo -> käykää ajamassa oikealla 140-150hp takaveto autolla 0-100km/h kiihdytys ja verratkaa sitä ekaan "ajokorttia" ajoon mx-5:lla, ei sinne päinkään simuloitu. (vrt. myös TC vs. ei TC)
Jos taas tarkoitus on laittaa pelin tarjoamat hyvät renkaat niin sitten normi vähätehoisissa autoissa ei ole juurikaan mitään hallintaongelmaa kun pitoa on niin kuin raiteilla ajaisi. Ja kun ei ole hallintaongelmaa niin jotkut ajattelee että padiohjaus on hyvä,.. ei ei se niin mene. Kilpa-autoissa on sitten oletuksena pehmeät renkaat ja pito huikea, mutta tehojen lisääntyessä tullaan sen pidon menetyksen fysiikan oikeellisuuden ja ohjaustoteutuksen äärelle.
Tuntuu että rengasmalli on todella simppeli: Huonoin rengas -> ei pitoa -> sivusuuntaisen pidon irtoamisessa loiva funktio, Paras renkas -> mega pito -> sivusuuntaisessa pidon irtoamisessa jyrkkä funktio. Ja tätä jyrkkyyttä ei sitten ole varsinkaan padiohjauksessa huomioitu oikein. Padiohjauksen idea on kuitenkin simuloida kuskin _haluamat_ ohjaus vasteet eikä vain kääntää renkasta x astetta tatin perusteella.
Jaa. Ratilla ei mitään ongelmaa. Meno maistuu ja muut ajopelit saa nyt jäädä. Kuningas on palannut.
 
Vastaus: Gran Turismo Sport

Hienoja autoja, kun ovat liimattu radan pintaan ja sitten yhtäkkiä renkaista häviää pito ulostulossa ilman mitään tuntumaa. Äänet jotain aivan hirveää. Renkaat vinkuu ku sika teurastamolla. Arcade mikä arcade. Saavat myytyä, kun nimi on Gran Turismo. Mihinkään muhun se ei perustu. Kaukana kilpailijoistaan AC:sta ja PCars 2:sta.

Nämä Sisuvoiman kommentit ovat niin huvittavia, että on pakko kysyä, että millaiseen kokemukseen nämä sinun mielipiteet perustuu? :)

Eli, paljonko sinulla on ajokokemusta oikealla yli 1000 kg painavalla autolla? :)

Mikroautolla ym. ajokokemukset eivät kerro mitään oikean auton ja normaalien renkaiden käyttäytymisestä.
Nimittäin jo GT-6:ssa oli normi-renkaiden käytös todella lähellä reaalimaailman renkaita!!!
 
Pädillä peli oli mielestäni ajokelvoton, toisaalta kaikki on ollut huonoja verrattuna rattiin. Mustakin tuli fanipoika samantien kun pääsin ajamaan ratilla. Vauhdin tunne pelissä on vähän huono ja siksi noilla vakioautoilla ajaminen on vähän hankalaa, nopeutta kun seuraa niin mun mielestä ihan realistinen meininki. Jollain kauppakassilla 150 vauhdista linglongeilla täysi jarrutus ja mutkaan kääntö tuntuu ihan yhtä hurjalta oikeassa elämässä. Pito on vaan niin huono, pelkästään samaan autoon laittamalla r888 renkaat niin teet saman yhdellä kädellä, saati sitten jollakin paremmalla autolla. Ei kai näitä silti saa suoraan oikeaan elämään edes verrata.

Lobbyja oli aika huonosti vielä eilen illalla. Pelkästään 3 virallista kisaa on mielestäni liian vähän, varsinkin kun eilen oli vielä ovaalikisa niin tuli vain kaksi kisaa tunnissa. Pitäisi olla enemmän muutenkin vaihtoehtoja. Jotain championshippejä siellä oli kalenterissa jossa ilmeisesti ajetaan 5 kisaa putkeen tunnin välein, nekin oli vasta marraskuussa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Gran Turismo Sport

Nämä Sisuvoiman kommentit ovat niin huvittavia, että on pakko kysyä, että millaiseen kokemukseen nämä sinun mielipiteet perustuu? :)

Eli, paljonko sinulla on ajokokemusta oikealla yli 1000 kg painavalla autolla? :)

Mikroautolla ym. ajokokemukset eivät kerro mitään oikean auton ja normaalien renkaiden käyttäytymisestä.
Nimittäin jo GT-6:ssa oli normi-renkaiden käytös todella lähellä reaalimaailman renkaita!!!

No ei kyllä muuten ole sitten pätkääkään. GT sarjan renkaiden ei todellakaan ole edes sinnepäin reaalimaailman kanssa. Tai sitten sinä olet ajellut kesät talvet jäällä.

Joku 190hp Toyota normi renkailla ja kolmos vaihteella ei 40km/h:sta lähde perä alta. Tai mikään auto puske noin pienissä vauhdeissa mitä GT tekee.
GT:ssä ole koskaan fysiikat olleet sinnepäinkään ja kaiken pidon määrittelee renkaat. Normi renkaiden jäällä ajosta kisarenkaiden överiin pikaliimaan.
 
Ylös Bottom