Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Eka nettipeli ja kymmenellä viimeisellä penalttua +20 sekuntia. Onneksi lähdin paalulta niin ei tarvinnut katsella toisten törttöilyä
Kuulisin mielelläni kommentteja VR:stä jos joku on testaillut (en siis tiedä yhtään miten se tähän peliin on tuotu).
No mites nyt kun peli on ulkona, onko se ostamisen väärti ? Onko siinä mitään ajettavaa jos ei halua onlinea pelata ?
Onhan tuo ihan hauskaa ja hienon näköistä, mutta toivoisin ihan hotlappaamista eikä tyhmää 1vs1 kisailua.
No näin alustavasti: riippuu mitä haluaa autopeliltä.Samaa kysyisin minäkin!!
Kannattaa varmaan ottaa ajo avustimet pois päältä, niin ei renkaissa ole liimaa. Ei tohon kaasuun paljoa tarvi koskea ku perä irtoaa mutkissa. Mulla jää project cars 2 ja muut ajopelit pölyyntyy pitkäksi aikaa, sen verran mukavaa toi verkkopeli. Itekin epäröin aluksi koko peliä, mut beta sai ostaa. Nyt aamupalalle ja ajelee.
Kuka edes ajaa ajoavuilla, jos niitä autossa ei ole. GT:n mielestä tietysti polkupyörässäkin on ajoavut. Tällä ei oo mitään jakoa AC:lle ja PCars 2:lle.
Kannattaa varmaan ottaa ajo avustimet pois päältä, niin ei renkaissa ole liimaa. Ei tohon kaasuun paljoa tarvi koskea ku perä irtoaa mutkissa. Mulla jää project cars 2 ja muut ajopelit pölyyntyy pitkäksi aikaa, sen verran mukavaa toi verkkopeli. Itekin epäröin aluksi koko peliä, mut beta sai ostaa. Nyt aamupalalle ja ajelee.
Jaa. Ratilla ei mitään ongelmaa. Meno maistuu ja muut ajopelit saa nyt jäädä. Kuningas on palannut.Ajan aina ilman luistonestoja ja ajonvakautusta koska siten näkee pelistä kuinka hyvin fysiikka ja padiohjaus on tehty.
Puolet GTS renkaista on ns. epärealistisia muovirenkaita joilla pito irtoaa (ja sitä ei saa korjattua padillä -> huono pädiohjaus) toinen puoli tai muutama on sitten racing soft tai supersoft sarjaa joissa on ihan älytön ero normi muovirenkaisiin (ehkä race renkaat on sellaisia oikeasti en tiedä, mutta luulen että ero ei ole ihan noin älytön)
En ymmärrä pelin logiikkaa, jos autossa on oletuksena sport hard niin sekö on se "oikea" rengastus tai pakotus online kisoihin (no en edes tiedä onko noille normi autoille online kisoja) -> tällöin pito on epärealistisen huono ja outo -> käykää ajamassa oikealla 140-150hp takaveto autolla 0-100km/h kiihdytys ja verratkaa sitä ekaan "ajokorttia" ajoon mx-5:lla, ei sinne päinkään simuloitu. (vrt. myös TC vs. ei TC)
Jos taas tarkoitus on laittaa pelin tarjoamat hyvät renkaat niin sitten normi vähätehoisissa autoissa ei ole juurikaan mitään hallintaongelmaa kun pitoa on niin kuin raiteilla ajaisi. Ja kun ei ole hallintaongelmaa niin jotkut ajattelee että padiohjaus on hyvä,.. ei ei se niin mene. Kilpa-autoissa on sitten oletuksena pehmeät renkaat ja pito huikea, mutta tehojen lisääntyessä tullaan sen pidon menetyksen fysiikan oikeellisuuden ja ohjaustoteutuksen äärelle.
Tuntuu että rengasmalli on todella simppeli: Huonoin rengas -> ei pitoa -> sivusuuntaisen pidon irtoamisessa loiva funktio, Paras renkas -> mega pito -> sivusuuntaisessa pidon irtoamisessa jyrkkä funktio. Ja tätä jyrkkyyttä ei sitten ole varsinkaan padiohjauksessa huomioitu oikein. Padiohjauksen idea on kuitenkin simuloida kuskin _haluamat_ ohjaus vasteet eikä vain kääntää renkasta x astetta tatin perusteella.
Hienoja autoja, kun ovat liimattu radan pintaan ja sitten yhtäkkiä renkaista häviää pito ulostulossa ilman mitään tuntumaa. Äänet jotain aivan hirveää. Renkaat vinkuu ku sika teurastamolla. Arcade mikä arcade. Saavat myytyä, kun nimi on Gran Turismo. Mihinkään muhun se ei perustu. Kaukana kilpailijoistaan AC:sta ja PCars 2:sta.
Nämä Sisuvoiman kommentit ovat niin huvittavia, että on pakko kysyä, että millaiseen kokemukseen nämä sinun mielipiteet perustuu?
Eli, paljonko sinulla on ajokokemusta oikealla yli 1000 kg painavalla autolla?
Mikroautolla ym. ajokokemukset eivät kerro mitään oikean auton ja normaalien renkaiden käyttäytymisestä.
Nimittäin jo GT-6:ssa oli normi-renkaiden käytös todella lähellä reaalimaailman renkaita!!!