Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Gran Turismo Sport

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja SkyPolaris
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    ps4
Vastaus: Gran Turismo Sport

Yksi mikä "simuloinnissa" ärsyttää on se että kun ajan automaatilla niin miksi pitää rankaista epärealistisesti esim. lähdössä (jos esim haluan lähteä täyskaasulla tai annostelisin voimaa siten että juuri lopussa raapasee) kun auto alkaa 1:llä sutimaan (noh, kaikki autot ilman race kumeja tässä pelissä olipa vaikka 100hp) niin loota ei muka vaihda vaihdetta kun koneen kierrokset menee vaihtokohtaan vaan jää räksyttämän rajoitinta vasten sekuntikaupalla ihan kuin ajasin manuaalilla ja en vaihtaisi vaihdetta tietoisesti.

Taitaa toki monet autopelit rangaista tälleen mutta rajansa silläkin ja pidon pitäisi kyllä palata aika pienellä kaasun kevennyksellä jne..
 
Vastaus: Gran Turismo Sport

Se automaatti oli demossa ainakin ajokelvoton aivan täysin. Enkä ymmärrä miksi ei ole semi-automaattia kuten lähes kaikissa peleissä. Saisi noi ongelmakohdat itse pelastettua edes jotenkin.
 
Vastaus: Gran Turismo Sport

"Tai mikään auto puske noin pienissä vauhdeissa mitä GT tekee. "

Juurikin pienessä vauhdissa kaikki autot puskee!!!

Mene asfalttipäällysteiselle parkkipaikalle ja lähdet paikaltaan ratti linkussa pyörimään ympyrää ja koko ajan lisäät hieman vauhtia. Silloin kaikki neli-, taka- ja etuvetoiset alkavat puskemaan. Tee ensin tuo, niin ei tarvitse ihan höpöjä väittää...
 
Vastaus: Gran Turismo Sport

Minä kun en GT:ssä ajele ratti linkussa, enkä lähde paikallaan.
Ja GT:ssä takavetoiset pyörähtää ympäri vaikka lähtisit kolmosella liikkeelle tehottomalla autolla.

GT ei ole realistista rengasmallia nähnytkään, vaikka miten sinä pelleilisit parkkipaikalla.
 
Vastaus: Gran Turismo Sport

"Tai mikään auto puske noin pienissä vauhdeissa mitä GT tekee. "

Juurikin pienessä vauhdissa kaikki autot puskee!!!

Mene asfalttipäällysteiselle parkkipaikalle ja lähdet paikaltaan ratti linkussa pyörimään ympyrää ja koko ajan lisäät hieman vauhtia. Silloin kaikki neli-, taka- ja etuvetoiset alkavat puskemaan. Tee ensin tuo, niin ei tarvitse ihan höpöjä väittää...

Autohan nimenomaan ei puske pienessä vauhdissa, koska silloin renkaissa on pitoa kääntyä sinne minne ne on suunnattu. Kun vauhti kasvaa tai tien liukkaan pinnan vuoksi pito huononee, niin alkaa pusku (etuvedot ja mahdollisesti nelivedot) tai vaihtoehtoisesti perä lähtee alta (takavedot).
 
Vastaus: Gran Turismo Sport

No auton puskemisesta ja yliohjautumiseta puhutaan juurikin vasta silloin, kun pito ei enää riitä.

Eli pienin vauhti, missä sitä tapahtuu, on silloin kun pyöritään ratti linkussa ja etupyörät alkavat luistaa.
 
Vastaus: Gran Turismo Sport

GT:sä kun 40-60 vauhdissa auto puskee renkaat vinkuen todella pahasti sellaisissakin mutkissa, missä tosielämässä on rajoitus 80km/h ja joihin normi renkaillakin pystyisi ajamaan 120-130km/h ja kisavehkeellä kisarenkailla kaasupohjassa, saati kilparadan paremmalla asfaltilla.
 
Vastaus: Gran Turismo Sport

Gt sportin demossa oli sama pito kuivalla asfaltilla,kun pcars 2:ssa lumella yli ja aliohjautumisen saralla.:D
 
Vastaus: Gran Turismo Sport

GT:sä kun 40-60 vauhdissa auto puskee renkaat vinkuen todella pahasti sellaisissakin mutkissa, missä tosielämässä on rajoitus 80km/h ja joihin normi renkaillakin pystyisi ajamaan 120-130km/h ja kisavehkeellä kisarenkailla kaasupohjassa, saati kilparadan paremmalla asfaltilla.

No nyt menee jo täysin älyttömäksi nuo sun höpinät!

Miten selität sen, kun ovat useasti kokeilleet ensin ajamalla GT-6:lla normi-renkain kierrosaikaa Silverstonessa ja nyrrellä ja sitten ammattikuski on ajanut samalla oikealla autolla oikeaa rataa ympäri, niin kierrosajat ovat olleet ihan parin sekunnin sisään?

Jos väitteesi pitäisi paikkaansa, niin GT:ssä kierrosaika olisi enemmän kuin tuplaten tosielämän kierrosaikaan, sillä väitteesi mukaan GT:ssä olisi pitoa vain noin 15 % tosielämään verrattuna eli pitoa kuin jäällä... :) :) :)
 
Vastaus: Gran Turismo Sport

Molemmat radat on ollu iät ja ajat joka pelissä. Ollut lähellä arcadea, on ollu lähellä simua ja kaikissa kierrosajat about samat. Johtuen ihan siitä, että pelit tehdään siten, että radat on tietyn nopeuksisia oikeassa elämässä, jolloin peleissä ne menee samassa suhteessa.
Kyllä sä pystyt tekee täysin arcade pelinkin ja saamaan siihen vaikka sen nyrren realistisella ajalla.. se on herranen aika peli joka koodataan sellaiseksi kuin se halutaan. GT ei edes yritä olla simu, vaan selvästi helpommin lähestyttävä tekele ja siinä ei ole mitään väärää. Rengasmallien osalta se ei myöskään ole alkuunkaan realistinen.
 
Vastaus: Gran Turismo Sport

Ei muuta kuin kokeilemaan isolle ja tyhjälle parkkipaikalle, miten normi-renkaat käyttäytyy pidon rajoilla.

Eli sivuttais-voiman alla kumit sortavat ja varsinaista luiston rajaa ei ole olemassakaan, vaan sorron lisääntyessä ulina vaan kasvaa. Eli normi-renkaat ovat tosi lällyt, tunnottomat ja vetelät, jolloin eivät tunnu rattiin oikein miltään. Edes kuopat ja pomputkaan eivät juurikaan tunnu rattiin.
 
Vastaus: Gran Turismo Sport

Tämähän on kuin lätkän mm-kisojen aikaan kun yhtäkkiä jokainen työpaikan kahvihuoneen yh-äitikin tietää kaiken paremmin kuin kukaan jäällä.

Monta nimeä täällä vielä pyörii jotka moneen kertaan sanoneet että tämä peli ei kiinnosta, tässä ei ole mitään mitä he haluavat ;)
 
Vastaus: Gran Turismo Sport

Onhan tuo nyt älytöntä edes väitellä mistään Gran Turismon rengasmallinkuksen realistisuudesta, kun koko peli ei edes yritä olla mikään kunnollinen simulaattori.. :D Kilpailijoilla on simuloitu esim flatspotit, lämpötilan vaikutus rengaspaineisiin, lämmön siirtyminen jarrulevyistä renkaisiin, renkaat muuttaa muotoaan kuormituksen/paineiden yms mukaan jne ja silti niidenkin rengasmalleista löytyy puutteita.. Ja edes noista suht perusjutuista tuskin mitään löytyy GT:n rengasmallista.
 
Vastaus: Gran Turismo Sport

Täällähän on mielenkiintoista vääntöä! Mukavaa luettavaa :)

Itse jätin tämän välistä, koska enemmän kiinnostaa tuo Project CARS 2:n tyylinen uramuoto, eikä niinkään nuo netissä ajamiset. Kaveri tuossa kuitenkin eilen soitteli ja ilmoitteli, että on pelin ostanut, kuten kaikki muutkin kotikonsoleille tulleet Gran Turismot, ja pyyteli viikonloppuna testailemaan. Näin automiehenä täytyy toki käydä testit tekemässä ja nämä viimeisimmät väännöt tässä kyllä tekevät tuosta tulevasta testistä normaalia mielenkiintoisemman.

Omat edelliset isommat tuntemukset ovat Gran Turismo 5:n ajoilta, jota tuli väännettyä niin hävyttömiä tuntimääriä, ettei kehtaa edes laskea. Niiltä ajoilta on jäänyt mieleen, että kyllä ne racing softit olivat aikamoiset liimapinnat tuollaisessa 300 heppaisessa verrattuna oikean elämän vehkeisiin. On tullut kuitenkin ajeltua Evo 9:ä, MPS Mazdaa, Leon Cupraa jne. ja lisäksi on tuollainen 272 heppainen kolmosbemari käyttöautona, joten pientä oikean elämän tuntumaakin "tehovehkeistä" on. Mielenkiintoista nyt sitten nähdä ja kokea, onko noissa rengas- ja pitoasioissa tapahtunut muutoksia.
 
Vastaus: Gran Turismo Sport

Ei muuta kuin kokeilemaan isolle ja tyhjälle parkkipaikalle, miten normi-renkaat käyttäytyy pidon rajoilla.

Eli sivuttais-voiman alla kumit sortavat ja varsinaista luiston rajaa ei ole olemassakaan, vaan sorron lisääntyessä ulina vaan kasvaa. Eli normi-renkaat ovat tosi lällyt, tunnottomat ja vetelät, jolloin eivät tunnu rattiin oikein miltään. Edes kuopat ja pomputkaan eivät juurikaan tunnu rattiin.

Nykypäivän normirenkaat on sun mielestä lällyt? -70 luvun ristikudosrenkaat oli;)


Jätä ne gt-fanilasit sinne parkkipaikalle ja herää todellisuuteen.
 
Vastaus: Gran Turismo Sport

Onhan tuo nyt älytöntä edes väitellä mistään Gran Turismon rengasmallinkuksen realistisuudesta, kun koko peli ei edes yritä olla mikään kunnollinen simulaattori.. :D Kilpailijoilla on simuloitu esim flatspotit, lämpötilan vaikutus rengaspaineisiin, lämmön siirtyminen jarrulevyistä renkaisiin, renkaat muuttaa muotoaan kuormituksen mukaan jne ja silti niidenkin rengasmalleista löytyy puutteita.. Ja edes noista suht perusjutuista tuskin mitään löytyy GT:n rengasmallista.

No tämä on nyt ihan eri asiaa, että kuinka pitkälle mallinnus viedään. Ensimmäinen asia mallinnuksessa on se perus-toimivuus ilman ylimääräisiä muuttujia. Eli kun paine, lämpö, lika, kuluminen ym. ovat vakiot.

Usein on nähty, että liikaa muuttujia mallinnuksessa, niin koko paletti voi mennä epämääräiseksi.

Mutta käykää ihan oikeasti leikkimässä muutama tunti oikealla autolla ja miettikää tarkkaan, mitä ne renkaat oikeasti tekee ja ei tee???
 
Vastaus: Gran Turismo Sport

Muutama kysymys, joka ihteäni ainakin ihmetytti.


1. Miksi tuolla ei ole kuin aina 3 eri radan pätkää, joita voi ajaa sport tilassa. Nämäkään ei täysimittaisia ratoja. Vaihtuuko nuo väliajoin vai miten menee?

2. Nuo autojen tasot menee vissiin noissa N-luokissa ja joissain kisoissa huomasin, että voi ajaa omalla autolla. Tähän liittyen että miten paljon saat/annat tasoitusta noilla power ym säädöillä, joita voi säätää? Ostin bemarin m4 auton ja peli pyysi laskemaan tehoja, jotta pääsen kisaan. Laskin kuitenkin vahingossa ilmeisesti enemmän mitä tarvitsi ja nyt en pääse enää säätämään sitä uudelleen. Eli ajelenko "alitehoisella" autolla nyt muita vastaan?

3. Mitä levelit ja mileage pointsit merkitsee? Noilla mileage pointseilla joitain turhia kypäriä ym ainakin pystyi ostamaan, mutta onko näistä mistään mitään hyötyä kisassa pärjäämistä ajatellen? Pystyi ainakin ostamaan vissiin autosta painoa pois. Eli olisiko tästä hyötyä, vai skaalaako peli sen jotenkin että aivan sama loppujen lopuksi. Ja lisäksi mitä merkitystä tuolla levelillä on? saa arcade ajoon uusia ratoja?
 
Vastaus: Gran Turismo Sport

No ei rattiajajatkaan taida olla ihan tyytyväisiä rengas yms fysiikkaan: https://youtu.be/QAiumRUyy2g?t=19m22s
Eli kun ajaa pidon sisäpuolela niin voi ajaa, sen jälkeen menee käsienheilutteluksi...ratillakin. ;) Ja miettikää nyt padipelaajia (+90%??) :(
 
Vastaus: Gran Turismo Sport

Eipä tuolla ole väliä mitä kaikkea renkaista mallinnetaan jos ajomalli on eri autojen välillä yhtä epäjohdonmukainen kuin PC2. Osa tehty niin hutaisten. Vähän suppeampi autovalikoima olisi ollut eduksi mutta numerot halutaan myymään tuotetta.

Tämä nyt taas ihan väärä ketju tähän.
 
Ylös Bottom