Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Gran Turismo Sport

Autokoulun viimenen meni ratilla 1.49.6, rata siis dragon tail ja autona cayman.
Ite sain tuon kans vedettyä kullalle. Aika oli jotain 1.50.0xx, mutta ajoinkin ihan Dualshock 4:llä.

Hyvä fiilis nyt, kun on kaikki ajokorttitestit vedetty kullalle. Ja ei siihen tosiaan rattia tarvita, pelkällä pädilläkin onnistuu. :)
 
Parina päivänä tullut nyt tätä ajeltua. Ensimmäisen illan ajelin ratilla, eikä kyllä maistunut ajaminen alkuunkaan. Turhan simppeli ajomalli ja tulee kaikki puutteet liian selvästi esiin.. Tänään koitin sitten padilla, rehellisellä arcade-meiningillä auton takaa kuvakulmalla ja maistui ihan hyvältä. Sopivan rentoa ajelua ja padilla ajaminen jopa ihan hauskaa. Ehkä tälle pitää vielä antaa mahdollisuus ja katsella miten kauan jaksaa. :)
 
Kannattaa pistellä tcs ja abs nollille jos tuntuu että huono fiilis ajella. Alkaa tulla eloa, etenkin joku Gr.3 Mersu on mukava ajaa. GT-R vähän turhan helppo.
 
Ite sain tuon kans vedettyä kullalle. Aika oli jotain 1.50.0xx, mutta ajoinkin ihan Dualshock 4:llä.

Hyvä fiilis nyt, kun on kaikki ajokorttitestit vedetty kullalle. Ja ei siihen tosiaan rattia tarvita, pelkällä pädilläkin onnistuu. :)
Sama fiilis! padillä en ole kokeillu. Tää viimenen oli mulle step by step juttu, kun pelaan niin harvoin selvinpäin, heheheh. tuntu vaan niin hiton hyvältä, kun ensin vedin 23 sadasosaa yli ja siitä sai pirun hyvän haamun. Vanha bondi pysäytti räjähteen ajastimen usein 007. No mä oon Valtteri fani ja pysäytin sen kaks viimestä...
2017-10-27 22.21.37.jpg
 
Tyhmä kysymys, mutta onko oikeastaan kauheasti väliä, millä autolla noita online-luokkakisoja ajaa? Erimerkkisen autojen tehot ja painothan asetetaan automaattisesti samalle tasolle. Tietty downforcea ja ajoapuja voi säätää vapaasti, mutta silti.
 
Tyhmä kysymys, mutta onko oikeastaan kauheasti väliä, millä autolla noita online-luokkakisoja ajaa? Erimerkkisen autojen tehot ja painothan asetetaan automaattisesti samalle tasolle. Tietty downforcea ja ajoapuja voi säätää vapaasti, mutta silti.
Ei ollenkaan tyhmä kysymys. Maailman tilastoista näkee, mikä auto on pystyvin. Nyt Gr.3-luokassa 911 RSR on monien ykköstykki. Gr.4-luokassa on hajontaa.
Mutta ehkä alussa autoilla ei ole niin väliä, että minkä valitsee. Tärkeitä on pysyä pois ongelmista, huomata törmäilijät ajoissa ja kasvattaa pikkuhiljaa tasojaan.

Päivittäiskisat vaihtuvat nyt päivittäin ja pidempiä kisoja tulee piakkoin niihin, tiedotti PoDi.
 
Pari pikaista online-kisaa kävin testaamassa ja ovaalikisa ei ollut ihan sellaista romurallia kuin etukäteen pelkäsin. Toisessa kisassa olin viides ilman osumia ja toisessa kisassa joku tuuttasi persuksille jonka seurauksena osuin itse edellä olevaan autoon jonka imussa koitin paahtaa. Sijoitus oli lopulta kuudes. Molempiin kisoihin jouduin lähtemään ilman aika-ajokierrosta kun kävin välissä ajelemassa mission challenge-kisoja.
Periaatteessa vois olla kiva kokeilla vaikka täältä löytyvän porukan kanssa kisailua. Tuedän kyllä varsin hyvin, että omat ajotaidot ei riitä kisojen kärkeen. Mutta eipähän muitten tartte olla kisassa viineisiä. Lisäksi itselläni on vielä uskomattoman paljon vieraita ratoja joita ei ole edes tullut kokeiltua.
 
Päivittäiskisat vaihtuvat nyt päivittäin ja pidempiä kisoja tulee piakkoin niihin, tiedotti PoDi.
Missä tämä tieto tuli? En löydä mistään. Harmi, mietin vasta että hyvä että olisivat ainakin kolme päivää niin ehtii opetella radan kunnolla. Toisaalta ei noita ratoja niin hirveästi ole niin kyllähän ne kiertää.

E: Ah, se näkyi ihan pelin sisällä ilmeisesti.
 
Mutta ehkä alussa autoilla ei ole niin väliä, että minkä valitsee. Tärkeitä on pysyä pois ongelmista, huomata törmäilijät ajoissa ja kasvattaa pikkuhiljaa tasojaan.

Entä mikä syvempi merkitys noilla kuskitasoilla on? Sen lisäksi, että se kertoo pelaajan peliin hakkaamasta ajasta.
 
Entä mikä syvempi merkitys noilla kuskitasoilla on? Sen lisäksi, että se kertoo pelaajan peliin hakkaamasta ajasta.

Eikös kuskitasot vaikuta siihen minkä tason kuskeja saat itse vastaan kisoissa? Eli sulle pyritään tuon avulla tarjoamaan saman tason kuskeja kilpakumppaneiksi.
 
Eikös kuskitasot vaikuta siihen minkä tason kuskeja saat itse vastaan kisoissa? Eli sulle pyritään tuon avulla tarjoamaan saman tason kuskeja kilpakumppaneiksi.
Tämähän se systeemin jalo tavoite olisi.
Eli tiivistettynä SR on puhtaan ajon pisteytys ja DR nopean.

Edit: SR-DR
 
Viimeksi muokattu:
Eka ajattelin että toi kerran viikossa vaihtuva rata ois huono juttu, vaan oikeestaan aloinkin tykkäämään tosta systeemistä. Kerkee kunnolla hiomaan säätöjä ja napsimaan qualissa kymppejä pois. Gr.3 kertynyt ehkä +6 kisaa tasolla C+S ja alkaa olemaan hyvää/puhdasta podiumkamppailua kisasta toiseen.
 
Eka ajattelin että toi kerran viikossa vaihtuva rata ois huono juttu, vaan oikeestaan aloinkin tykkäämään tosta systeemistä. Kerkee kunnolla hiomaan säätöjä ja napsimaan qualissa kymppejä pois. Gr.3 kertynyt ehkä +6 kisaa tasolla C+S ja alkaa olemaan hyvää/puhdasta podiumkamppailua kisasta toiseen.
Njoo nythän ne tosiaan vaihtuu joka päivä. Molemmissa puolensa. Ei ainakaan kunnon no-lifet ehdi kehittyä täysin voittamattomiksi kun vaihtuu joka päivä, ehkä enemmän hajontaa myös radalla kun se yksi suosikkiauto ei ehdi ehkä aina löytyä. Paras olisi jos olisi vaikka neljäs kisa joka olisi viikon, semmoinen pitempi race muutenkin.
 
Miten noin yleisesti tekeekö porukka jotain säätöjä noille autoille, kun tuntuuvat menevän kovempaa mitä itsellä ei ole mitenkään mahdollista. Eilen se joku dragon tail rata niin sain kellotettua ohjaimella, vakiosäädöillä Nissan GT-R autolla ajaksi joku 1.54 ja risat. Tuolla porukka kuitenkin tykitteli sinne 1.50 ja reilusti jopa alle aikoja. Onko jotain mitä en nyt tajua/annan tasoitusta jossain? Olen siis ottanut aina vaan jonkun auton ja mennyt suoraan ajamaan. Tekemättä mitään säätöjä/asetuksia.
 
Ylös Bottom