Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Gran Turismo Sport

Ota joku auto ja rata combo ja hakkaa sitä useampi tunti niin alkaa ajat parantua. Moni tekee näin ja ne ovat auttamattomasti sinua edellä useamman sekunnin kuin jos vain pystymetsästä hyppäät samaan kisaan.
 
Päiväkisoissa on kaikki säädöt lukittu eikä voi tehdä autoon mitään muutoksia. Itse olen säätänyt Subarusta laatikon paljon tiuhemmaksi mutta ei siitä ole päiväkisoissa mitään hyötyä.
 
Mitenhä kauheen nopeeta porukkaa luokassa S on, jos nyt jo C-luokassa on noita ihan sika kovia aikoja. Eikä peli kyllä tason mukaan noita vastustajia varmaan hae. Tein testin vuoksi, että ajoin puolivaloilla aika-ajon ja katoin josko pääsis helpompaan sakkiin, niin viimeinen sija napsahti ja yli 10 sekunttia kärkeen.
 
Mites noitten saavutusten kanssa, pitäisikö niistä saada aina joku palkinto kun sellaisen saa suoritettua? Esim. ajetut kilometrit, X-määrä loggauksia, voitetut online kisat jne...? Aluksi niistä tuli palkintoja mutta nyt on useampi mennyt niin ettei ole mitään saanut, ei ole edes tarvinnut käydä klikkailemassa niitä, on vain ruvennut seuraava rinkula täyttymään.
 
Päiväkisoissa on kaikki säädöt lukittu eikä voi tehdä autoon mitään muutoksia. Itse olen säätänyt Subarusta laatikon paljon tiuhemmaksi mutta ei siitä ole päiväkisoissa mitään hyötyä.
TCS ja jarrubalanssi on kuitenkin säädettävissä. Niiden säädöillä voi olla isokin merkitys välillä.

Mites noitten saavutusten kanssa, pitäisikö niistä saada aina joku palkinto kun sellaisen saa suoritettua? Esim. ajetut kilometrit, X-määrä loggauksia, voitetut online kisat jne...? Aluksi niistä tuli palkintoja mutta nyt on useampi mennyt niin ettei ole mitään saanut, ei ole edes tarvinnut käydä klikkailemassa niitä, on vain ruvennut seuraava rinkula täyttymään.
Log-in -saavutus kilahti mulla aivan omia aikojaan takautuvasti tänään. Josko sama tilanne sulla..
 
Näkeekö kisan jälkeen jotenkin tilastoja esim kuka ajanut nopeimman kierroksen jne. Jos näkee niin mitä pitää painaa ja missä kohilla :D Siinä kesken kisaa vilkkuu kyllä niitä aikoja, mutta näkeekö sitten kisan loputtua.
 
Missäs kohtaa tämä TCS säädetään? ennen kisaa vai suoraan tallissa. Tällähän on varmasti huikee vaikutus.
 
Näkeekö kisan jälkeen jotenkin tilastoja esim kuka ajanut nopeimman kierroksen jne. Jos näkee niin mitä pitää painaa ja missä kohilla :D Siinä kesken kisaa vilkkuu kyllä niitä aikoja, mutta näkeekö sitten kisan loputtua.
Näkee heti kisan jälkeen. Ja esim aivan lopussa tulostaulu näyttää tasokirjaimien väreillä nousun (sininen), laskun (punainen) ja ei muutosta (valkoinen).
Missäs kohtaa tämä TCS säädetään? ennen kisaa vai suoraan tallissa. Tällähän on varmasti huikee vaikutus.
Ohjain/rattiasetuksista voi nappeihin laittaa monitoiminäytön toiminnat (tcs, jarrubalanssi, bensaseos yms). Lobbyvalikossakin on jonkinmoinen säätömahku ja tietty auton säätövalikossa. Itse säädän lennosta ratista, jos tarvis.
 
Tuosta logins-saavutuksesta on mullakin siinä alalaidassa kertonut pitkään, että olen melkein saavuttanut tämän saavutuksen. Vaikka siellä jo siis ”toinen rinkula” täyttymässä.

Päivittäisistä kilsoista tuli kahtena päivänä peräkkäin sama auto. Joku 2015 Mustang GT. Lahjaksi tai palkinnoksi saatuja autoja ei voi myydä poiskaan. Eikä kaverillekaan voi lahjoittaa. Toki tuon ”tuplan” saa poistettua tallista jos alkaa oikeasti häiritsemään.

Edit: ja sieltähän se logins achievement napsahti itsekseen.
 
Viimeksi muokattu:
Joo itselle tuli kanssa loggaus palkinto. Vielä siellä oli jokunen josta palkintoa ei ole tullut, oliskohan ollut kuvien otto ja ajetut kilometrit tai joku muu sininen rinkula.

Itsellä muutamakin auto tuplana. Olen virittänyt / laskenut tehoja toisesta, jotta se on eri luokan auto. Joo, tavallaan turhaa koska auton tehojen lisäys/nosto vie noin viisi sekuntia aikaa, mutta en halunnut poistaakkaan.
 
Onkos jollakin sen syvällisenpää tietoa nuista Fia manufacturers cupin pisteytyssysteemistä? Tuleekohan pisteet pelkän ajan ja sijan perusteella vai vaikuttaako rating kans?
Tuli tosiaan eilen korkattua eka kisa Suzukassa sijalla 4 pts. 445, tasolla B/S. Taso oli kyllä todella kova kärkikastin osalta. Parhaat paukutti jopa alle 2.00.0 aikoja.
Systeemiltään tämä tuo kyllä mukavasti uutta onlinekisailuun.


Tossa vielä kisa kokonaisuudessaan
 
Viimeksi muokattu:
Onkos jollakin sen syvällisenpää tietoa nuista Fia manufacturers cupin pisteytyssysteemistä? Tuleekohan pisteet pelkän ajan ja sijan perusteella vai vaikuttaako rating kans?
Tuli tosiaan eilen korkattua eka kisa Suzukassa sijalla 4 pts. 445, tasolla B/S. Taso oli kyllä todella kova kärkikastin osalta. Parhaat paukutti jopa alle 2.00.0 aikoja.
Systeemiltään tämä tuo kyllä mukavasti uutta onlinekisailuun.


Tossa vielä kisa kokonaisuudessaan

Sait enemmän pojoja, kuin minä (386). Mielenkiintoista. Ajoin koko kisan toisena ja se oli myös lähtöruutuni. Tasoni taisi olla piirun verran alempi starttivaiheessa. Johtuneeko piste-ero sitten siitä?
 
Onpas jännä kyl, voi olla että jotenki ynnäilee ratingit myös tohon. Kun sullahan tsis olla 8 sekkaa parempi kokonaisaika. Tai sitte Porschella saa parempia pisteitä :D

Ehkä toi selviäis foorumeita lukemalla
 
Pääpiirteittäin se on varmasti niin, että mitä korkeammilla arvoilla kisaat kovia vastaan ja menestyt, saat enemmän pisteitä.
Toivottavasti pelintekijä ja FiA julkistavat pistekertymäkaavan viimeistään ennen virallisia kausia. Voi olla, että vielä hakevat suuntaa pikkuviilauksilla.
 
Tuli ajettua sieltä campaingista se 30 kierroksen endurance porschella. Voitto tuli alle sekunin marginaalilla, olisi hiukan mennyt tunteisiin jos tuon olisi hävinnyt :D Ei sillä, itsehän tuo tuli sössittyä kun halusin vetää pienemmällä stoppi määrällä kuin muut ja mediumit oli vähän liian paperia vikalle stintille, tuli siis luisteltua maaliin :D Hauskaa kyllä oli!
 
Manu sarjaan kylmiltään ja aikaajoista lähtöpaikalle 4, sieltä mulk#$n tönäisemänä sijalle 20 ja sieltä vielä nousu kolmanneksi yhtä tunteiden vuoristorataa tämä peli välillä. :D
 
Manu sarjaan kylmiltään ja aikaajoista lähtöpaikalle 4, sieltä mulk#$n tönäisemänä sijalle 20 ja sieltä vielä nousu kolmanneksi yhtä tunteiden vuoristorataa tämä peli välillä. :D
Sitähän se, pari mätää omenaa pilaa koko korin. Onneksi välillä osuu kunnon porukkaakin kohdalle. Voittopakko on kirosana..
 
Ylös Bottom