Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Gran Turismo Sport

Vastaus: Gran Turismo Sport [Hype]

Muistan pienenä kun pelasin Playstation 2:lla Gran Turismo 3 -peliä, joka oli silkkaa kultaa siihen aikaan. :) Muistaakseni jätin pelaamatta Gran Turismo nelosen, mutta sitten Playstation 3:lle hommasin vitosen, joka oli niin suuri pettymys itselleni. Lopulta myös Gran Turismo 6 jäi ostamatta, kun en enää ennakkotilannut sitä ja muutenkin siitä pelistä puuttui se Gran Turismo-fiilis.
Gran Turismo Sportin demo tulee ladattua, mutta siihen se sitten saattaa jäädä, ettei tule koko versiota hommattua. Forza on vienyt minun paikkani sydämessäni - ja vaikka fysiikat on varmasti paremmat Sportissa niin silti tämän hetkiset tiedot ei kiinnosta yhtään. :p
 
Vastaus: Gran Turismo Sport [Hype]

Valikoita ei siis voi edes käyttää ratilla ollenkaan, kun pitää tatilla vempuloida jotain v...n kursoria? Eiiiivvv........uuuuhh

Nuolinäppäimet toimii myös, joten melko varmasti myös ratilla voi luovia valikoissa + pädi toimii todennäköisesti, vaikka ratti olisi isketty ohjaimeksi.
 
Vastaus: Gran Turismo Sport [Hype]

Perinteinen ärsyttävä piippaus valikoissa jatkaa ainaski perinteitä.

Eipä näy olevan fanatecin ratin "logoa",mut voihan se toimia. Gt5:ssa muistaakseni ei ollu g27:n tukea/kuvaa,mut toimi ainaski DFGT:n asetuksilla.
 
Vastaus: Gran Turismo Sport [Hype]

Ei toimi fanatec csl elite racing wheel. Forcet on samat,ku pleikan valikossa ja pelin säädöt ei vaikuta.
Mua toimimattomuus ei haittaa,mut maailmalla on fanatecin omistajia jotka ovat viimesen päällä gt-fanipoikia ja ovat oottaneet tätä peliä...tulevat pettymään pahasti.

Tekijät eivät varmaan halunneet hiekkalaatikollensa laadukkaita leluja. Gt sport on hyvä valokuvauspeli.:)
 
Vastaus: Gran Turismo Sport [Hype]

Tovin tuota koitin ja fiilikset on hyvät ja huonot.

Ensin ne hyvät.

+ Ajomalliltaan en edelleenkään pidä tätä simulaationa (fb puolella muutama GT-fani repi tästä jo kesällä pelihousunsa, kun GT kuulemma vie AC:ta jne kuin pässiä narussa). Mut pädillä jos ajaa, niin tuo on välittömästi hauskaa, tarkkaa ja samalla niin helppoa, kuin vaativaakin. Tähän ei mun käsissä pädin kanssa taivu AC/Pcars jne. Jotka taas ratilla tuntuu aidommalta ja paremmalta. Toki en ole ammattikuski, joten nää on mun tuntemuksia.

+ Ratilla pelaan kaikki pelit ohjaamosta. Pädillä konepelliltä ja arcadea auton takaa. Tästä huolimatta itseä jotenkin esim konepelti häiritsee sohvalla, kun mittasuhteet ei ole oikeat tosi elämän kanssa jne. GT on tähän aina ollut poikkeus. Sitä on yksinkertaisesti täydellistä ajaa nimenomaan puskurista sekä ratilla, että pädillä. Enkä ymmärrä miksi, koska en missään muussa pelissä pysty ajamaan ainuttakaan mutkaa siitä. Tässä se tuntuu ainoalta oikealta.

+ Ajon aikana puskurissa oleva hud. Aivan täydellinen, säädöt ristinäppäimillä, kaikki info tyylikkäästi jne. Muut vois ottaa mallia.

+ Harvoja pelejä, joissa asfaltilla ja soralla on yhtä hauska ja hyvä ajaa pädillä.

+ Asetuksia saa säädettyä kiitettävästi ajomallin suhteen, jolloin auton saa pysymään käsissä kuka vain. Samoin esim custom racessa lentävän lähdön autojen etäisyys oli säädettävissä. Hienoja yksityiskohtia.

Sitten ne miinukset:

- Ajon aikana ei saa säädettyä äänisäätöjä ollenkaan. Mulla kaatui noin 10 kertaa peli päävalikossa, kun yritti mennä asetuksiin ja pelatessa pauhasi karmea musiikki. Lopulta pääsin onneksi asetuksiin ja sain ne pois.

- Valikot ovat karmeinta mitä mieleen tulee. Kaikki GT sarjan perinteiset ärsytykset mukana ja vähän vissiin lisätty niitä.

- AI on edelleen vain kiskoilla kulkeva este, tosin tässä ovat sen jättäneet vielä pienempään arvoon, kun kerran lähes online peli kyseessä.

- Sisältö. Mun mielestä tän päivän kilpailussa muita pelejä kohtaan ei voida lähteä näin puhtaalle online linjalle. Muut menee autossa, radoissa, grafiikassa, sisällössä, fysiikoissa jne edellä. Eli tälle ei ainakaan mulla offline pelaajana ole edes paikkaa pelikirjastossa.

- Grafiikat. Älkää ymmärtäkö väärin. Ei tämä ruma ole, ei todellakaan. Aina vain ollaan totuttu, että GT näyttää graafisesti konsolin parhaalta ajopeliltä. Nyt pro+4k hdr tv ja ei jäänyt mitään ihmeellistä sanottavaa. Ei todellakaan mikään merkkipaalu enää. Itseasiassa se sorapätkä näytti jopa kaamealta Sega rally pätkältä rännissä.

- Automaattivaihteisto. Pädillä haluan ottaa rennosti, eikä vanhan sormet taivu manuaalille, toisin kuin ratilla ajaessa. Mutta nyt se on käyttökelvoton. Siis aivan järkyttävää käyttäytymistä. Miksi ei voi olla semiautomaatti, jolloin voi korjata tilanteen itse niissä kohdin, missä automaatista on eniten haittaa? Tämä toimii kaikissa muissakin peleissä. Tässä ei ole edes mahdollisuutta.


Loppuun kuitenkin se isoin plussa.
Tämä jos mikä sai haluamaan Ps4:lle perinteisen GT:n, vaikka kaikkine ongelmineen. Olihan tuo ajaminen niin hauskaa pädillä. Tässä vain ei ole sisältöä sen paikan täyttämiseen.

Itseasiassa tämä aiheutti sen, että alkoi hiipimään ajatus, että veronpalautuksista halvin mahdollinen Xbox One ja forza Horizon 3 ja Forza 7 ostoskoriin. Niitä en ole pelannut, mutta kuulema hyviä ja taipunee juuri pädille hyvin ja sisältöä piisaa.

Siinä missä Assetto Corsa oli loistava..täydellinen...ratilla, mutta puuttui sisältö, niin tässä sama pädin kanssa. Harmittaa, sillä aidolle GT:lle olisi paikka sydämessäni..kaikkine japanilaisine valikkohelvetteineen.
 
Vastaus: Gran Turismo Sport [Hype]

Mä en asetuksiin pääse mitenkään, kaatunut jo yli 20 kertaa kun sinne koittanut mennä.
 
Vastaus: Gran Turismo Sport [Hype]

- Grafiikat. Älkää ymmärtäkö väärin. Ei tämä ruma ole, ei todellakaan. Aina vain ollaan totuttu, että GT näyttää graafisesti konsolin parhaalta ajopeliltä. Nyt pro+4k hdr tv ja ei jäänyt mitään ihmeellistä sanottavaa. Ei todellakaan mikään merkkipaalu enää. Itseasiassa se sorapätkä näytti jopa kaamealta Sega rally pätkältä rännissä.

En tiedä ralliosiosta mutta kyllä ne esittelypätkät ennen demon aktivoitumista vaan oli huimia "oikealla HDR:llä" ja resoluutiokin oli kunnossa, ei juurikaan näkynyt häiritsevää sahalaitaisuutta. Vertailuna X1s + Forza 7 & FH3 jotka nekin hyvälaatuisia HDR puolella (F7:ssa nyt on sitten tiettyissä kohdissa aliasointia häiritsemässä)
Liekkä sulla sitten telkku rajotteena tai sen asetukset?
HDR:n kerran nähtyä ei kyllä haluaisi palata vanhaan missään pelissä :(
 
Vastaus: Gran Turismo Sport [Hype]

[video=youtube;4JM2DV2TZvY]https://www.youtube.com/watch?v=4JM2DV2TZvY[/video]

Single race -pikakisa tekoälyä vastaan Bemarin normisäädöillä, jossa tcs pois. Rata on tuttu betasta, joten Bemarin mutkiin vieminen ei ollut ongelma sikäli. Fysiikoista ei pysty sanomaan vielä syvemmin, tarkkana sai olla silti kaasun kanssa. Hyvältähän se tuntui!
Näyttöasetus suosii ruudunpäivitystä minulla.
 
Vastaus: Gran Turismo Sport [Hype]

Siis puhun nyt grafiikasta ihan ajaessa, en niistä esittelypätkistä, ne kun kytkin asetuksista välittömästi pois. Ja toki hdr näyttää hyvältä, kyllä ihan oikea hdr löytyy töllöstä. Ja kuten sanoin, ei tämä ruma ole. Mutta ei todellakaan mitenkään merkkipaalu, johon GT kohdalla on tottunut, kun ottavat kaiken tehon irti koneesta.
Pointti on siis se, että GT:n tullessa on aina ollut kyseisellä konsolilla ”wow” fiilis ja nyt ei tullut mitään fiilistä, se oli vain ajopeli muiden joukossa.
 
Vastaus: Gran Turismo Sport [Hype]

Grafiikka on ajaessa pieni pettymys, olen samaa mieltä. Pelannut viimeksi Project Cars 2 PC:llä. Nuo valikot ei ole minusta aivan kammottavat, kyllähän noita pystyy käyttämään. Kaikki monimutkaisempi tutkiminen alkaa vituttaa äkkiä mutta itse leipätyö sujuu ihan välttävästi.
Ajaminen ei rumasti sanottuna hirveästi autolla ajamista aina muistuta mutta hauskaa on ja GT-fiilis on vahva. Erikoisesti toteutettu tuo että mutkissa ei voi toista rämmätä mutta suorilla voi vähän sikailla. Ensimmäisessä kisassa oli tiukkaa vääntöä lopussa ja jännitysmomenttia piisasi, olihan hienoa. Ärsytti vaan kovat renkaat pakotettuna alla kun ensisavut otin Alfalla softeilla ja ai että meni kivasti. Jospa pehmeää gummia saa alle kunhan leveli nousee ja autot paranee.

Ratilla tuntuma oli yllättävänkin hyvä kun ottaa huomioon että mitään säätöjä ei voimavasteelle ollut. Minusta ihan hyvä niin...

Houkuttaisi ostaa mutta samaan syssyyn pitäisi hankkia PS+, tuo demo toimii sentään ilman sitä. Ei jaksaisi yhden pelin takia uusia tilausta.
 
Vastaus: Gran Turismo Sport [Hype]

Ratilla tuntuma oli yllättävänkin hyvä kun ottaa huomioon että mitään säätöjä ei voimavasteelle ollut. Minusta ihan hyvä niin...

Kylhän siellä on forcen voimakkuuden(Force Feedback Max. Torque) ja herkkyys(Force Feedback Sensitivity) säädöt.;)
 
Vastaus: Gran Turismo Sport [Hype]

Aikalailla samoissa tasoissa forzan kanssa nuo grafiikat, tottunut itse PCllä pelailemaan forzaa niin siihen nähden toki huonompi mutta ei sitä siihen voi verratakkaan. Ajaminen on erittäin hauskaa ja online kisoista ainakin nuo sportmanship ajot olivat kohtalaisen siistejä, eihän siellä parhaille pärjää millään mut siinä 5-10 joukkoon kun pääsee niin on ihan hyvä. Valikoista peloteltiin aluks mutta nehän toimivat loistavasti ja olivat erittäin selkeät ja latausajat ovat erittäin nopeat konsoli peliksi. Tekemistä tuntuu olevan aika paljon noissa testeissä ja peli motivoi pelaamaan lisää jatkuvasti palkitsemalla pelaajaa, kysymysmerkkinä kauan tuota online puolta jaksaisi tahkota. Miinusta toki siitä että sai 10 kertaa yrittää että pääs options valikkoon kun peli kaatui joka kerta.

En tiedä lähteekö ihan julkasussa ostoon mutta sitten kun on sellanen 40€ hinta lähtee kyllä ostoskoriin.
 
Vastaus: Gran Turismo Sport [Hype]

Kylhän siellä on forcen voimakkuuden(Force Feedback Max. Torque) ja herkkyys(Force Feedback Sensitivity) säädöt.;)
Ah, okei. Valikot petti tällä kertaa meikäläisen.

Ja ihan samat ajatukset kun yllä. Pelitulva on kova ja siksi ei taida nyt mennä jatkoon täyteen hintaan.
 
Vastaus: Gran Turismo Sport [Hype]

No onpa aika pashaa...ulkokamerasta mahdoton ajaa kun on jonkinmoinen GT defaultti rautakanki kiinnitys kameraan ja optioiden säätöyritys johtaa pelin kaatumiseen aina..

Ei kyllä ole käyttöliittymä experttiä konsultoitu tässä pelissä, aivan uskomattoman huono logiikka ja käytettävyys..
 
Vastaus: Gran Turismo Sport [Hype]

Rasitti vähän että ennen ajoa sai valita ajoapuja päälle rajattomasti. Ilman apuja ajavat pitäisi ehdottomasti karsinoida ajelemaan keskenään, ei ole hauskaa miettiä mitä helpotuksia kelläkin on päällä.

Musiikki ajon aikana sai nauramaan ääneen. GT.
 
Vastaus: Gran Turismo Sport [Hype]

Minulla on toiminut kaikki täydellisesti neljän tunnin ajan.
 
Vastaus: Gran Turismo Sport [Hype]

Options valikon sai toimimaan kun tuhosi pleikan valikoiden kautta saven ja pelin tallettamat optiot...

Mutta mitä helkuttia, en löydä ulkokameran säätöjä mistään??? Johan ne kuulemma betassa oli säädettävissä..
 
Ylös Bottom