Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Grand Prix Challenge

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja juupajaapa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Heh :) ja uusimman Pelaaja lehden arvostelun (3 pollukkaa) mukaan 'GPC ei kaikesta ennakkohypetyksestä huolimatta ole se formulapelien luvattu tuote, joka saisi massat liikkeelle :D
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan koivusa
Kävin eilen viihdepysäkissä kyselemässä tästä pelista eikä heillä ollut hajuakaan.Missäköhän Turun kaupassa tää ois tarjolla.

Heh, Viihdepysäkillä ovat kieltämättä ihan pihalla! mutta ostin itse pelin runsas viikko sitten Gamepardisesta(verkahovin paikkeilla)!
En tosin ole pelaillut kuin muutaman harjoitus-kierroksen, koska koetan säästää herkkua jouluksi! :)
Parin kierroksen perusteella peli on todella ostamisen arvoinen,
mahtavat grafiikat ja ajotuntuma! mutta katsotaan nyt kunhan peliin pääsee kunnolla käsiksi...
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan jenssode
Heh, Viihdepysäkillä ovat kieltämättä ihan pihalla! mutta ostin itse pelin runsas viikko sitten Gamepardisesta(verkahovin paikkeilla)!
En tosin ole pelaillut kuin muutaman harjoitus-kierroksen, koska koetan säästää herkkua jouluksi! :)
Parin kierroksen perusteella peli on todella ostamisen arvoinen,
mahtavat grafiikat ja ajotuntuma! mutta katsotaan nyt kunhan peliin pääsee kunnolla käsiksi...

Kiitos ja kumarrus!
 
Peruutin nyt ton uk:n amazonin tilauksen koska kestää arvioiden mukaan niin kauan, tilasin saksan amazonista uuden, joka on lähetysvalmiina 24 tunnissa.

Niin ja Liquit: Ootkos saanut sen FOnes jo? :)
 
Mielestäni peli on vähän kuin Gran tursimo varustettuna formuloilla. Ajotuntuma on todella upeaa, ja parasta pelissä on omien aikojen parantaminen radoilla(vrt. lisenssit gt:ssä) kun taas itse kisat eivät ole mitään häikäiseviä kokemuksia, kaikki muut autot kun ajavat tosiaan jonossa(kuten gt:ssä). Joten toistaiseksi olenkin viettänyt aikaa harjoitellen ratoja ja viilaten omia aikoja, radat kuten Spa ja Monaco ovat mahtavia korkeuserojensa takia!
Työtä on vielä tehtävä jotta voitan edes ensimmäistä aika-ajoani itermediate-vaikeudella. Jotenka haastetta taatusti löytyy!
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Sami
Millainen grafiikka on verrattuna esim. GT3:een?
Entä tukeeko laajakuvaa?

Peli näyttää tosi hyvältä, eikä takkuile tosiaan missään vaiheessa, uusinnat näyttävät lähes aidolta kuvalta sillä autot ovat mallinettu tosi hyvin. Ja esim. Monacossa on ihmeen tarkasti kaikki rataa reunustavat talot piirretty. Eli ulkonäöllisesti tuskin ketään keksii moitittavaa!
Muistaako joku että oliko Indianapoliksen lähtösuoralla pätkä tuota alkuperäistä rataa? sillä tässä pelissä tuossa lähtöviivan kohdalla on merkillinen tiiliskivi rivistö...
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Peli tuli postissa nyt ja testailtu on :)

Pelimuotoja löytyy Quick Race (nimensä mukainen), Time Trial (ajoa jollakin radalla vaan), Grand Prix (kisaviikonloppu), Championship, suppeahko Multiplayer ja erilaisia mini-Championshipejä sisältävä Grand Prix Challenge-moodi.

Kuvallisella puolella ei löydy valittamista, detailia löytyy sekä autoista, että radoista + tasainen, sulava framerate. Ratamallinnus on toteutettu ammattimaisesti, korkeuserot ja yksityiskohdat ovat tallella.

Ohjauksessa tuntuu selvästi F1-auton massa (600 kg:n lisäksi auton aerodynamiikka painaa sitä maahan voimakkaasti), händlinki on selvästi erilainen kuin FOnessa. F1:sten pienen ohjauskulman huomaa hitaissa mutkissa, joissa auto pitää "pakottaa" mutkan läpi. Vaativat mutkat, kuten Span Eau Rouge ja Suzukan 130R vaativat ajajalta tarkkaa työskentelyä.

Tekoälystä: [Medium AI/Intermediate handling] -asetuksilla peli ei tarjoa vaikeutta liiaksi, Imolassa kruisailtiin 5 sek. erolla paalupaikkaan, mutta kun pistetään [Hard AI/Expert handling], alkaa olla vaikeaa pysyä hitaampienkin autojen tahdissa. Tästä esimerkkinä muuan Jaguar R3-auto, joka pyyhälsi McLaren MP4-17-autoni ohitse vakuuttavasti Interlagosin pääsuoralla, vaikka nopeutta itsellänikin oli vähintään 315km/h. Mutta jos Hard-AI-tasolla voittaa maailmanmestaruuden leikiten, löytyy pelin varastosta vielä Ace-AI-taso. On kuitenkin otettava huomioon, että handling levelien välillä on 100:n hevosvoiman tehoero(infoa Melbourne Houselta). Tästä johtuen expert handling-auto on nopein, mutta myös vaativin hallita.

Äänipuoli on vakuuttava, joskin valittavissa oleva taustajumputus (voisipa tuota melkein amispopiksi sanoa) ei varmasti ole kaikkien mieleen. Selostusta ei luojan kiitos ole peliin lisätty.

Huonoja puolia:
-Autojen vauriomallinnus on puutteellinen, kovaa saa rysäyttää, että vahinkoa syntyy
-Ajovirheiden/onnettomuuksien lisäksi pelistä ei löydy auton sisäisiä teknisistä vioista johtuvia keskeytyksiä kuten FOnesta
-Multiplayer on yksinkertainen
-kiihdytys olisi voinut olla analogisempi

eli siinäpä sitä sitten, kokonaisuutena voin suositella sekä tätä, että FO2002:sta. GPC loistaa grafiikallaan ja ajettavuudellaan, FOne vaihtoehtojensa ja helpon oppimiskäyränsä osalta.

-----

Jenssode: Indianapoliksen lähtösuora on se alkuperäinen, siitä varmaan se ihme laatoitus.
 
Hieno arvio Grandi! ja kiitokset vastauksestasi.
Oletko pelaillut kokoajan tuolla expert handlingilla? sillä eikö tuolloin intermediate AI:n vastustajilla ole 100 heppaa vähemmän käytössään? ...tosin myönnän että minun ajotaidoillani tosiaan riittää vielä tuossa intermediatessa tekemistä, eihän formuloita voi ajaa jos ei tunne rataa kunnolla...
 
Öö, ymmärsinkö väärin vai onko tasoerot tehty heppamäärillä, varmaan hienoa jos kanssakilpailija vetää suoralla 100km/kovempaa, tulee EA:n arcadet mieleen :( vai kulkeeko kaikki autot easylla hitaammin ja Expertillä nopeemmin?

En kyllä pysty ostamaan peliä ennenkuin olen itse saanut testata..
 
Käsittääkseni vaikeus-asteita on säädetty hevosvoimien määrillä eli easy handlingistä intermediateen on 100 hp eroa ja intermediatesta expertiin on jälleen 100 hp:tä. Tosin easylla ajettaessa on mm. automaatti jarrut, kun taas ainoastaan expertillä pääsee valitsemaan manuaali vaihteet. Mutta myös vastustajien AI:n pääsee valitsemaan vastaavalla asteikolla, eli jos ottaa expert AI:n ja expert handlingin niin tasavahvoilla biileillä ajellaan.
 
Medium AI-tasolla ajan aina Intermediate handlingilla, Hardilla Expert handlingilla (jossa saa myös semiautomaattiset vaihteet).

Jotta kisailu tuntuu "oikeanlaiselta", on aina käytettävä samaa vaikeusastetta kummassakin tapauksessa, siis: Hard/Expert, Medium/Intermediate, Easy/Beginner. Jos näin ei tee, saattaa eroja syntyä puoleen tai toiseen.

WoPe: Jos pidät formuloista ja ajopeleistä, on varmasti sekä GPC, että FOne hyvä ostos. Itse olen tällä hetkellä ehkä hieman GPC:n kannalla, ehkäpä sen ajotuntuman (muistuttaa GT3:sta) ja grafiikan takia.
 
Joo, onkos tota peliä saatavana suomesta, ku on vähän vaihtelevia juttuja ollu ilmassa, pitäis olla mut ei ilmeisesti sittenkään ole tullu tänne asti.

Nooh, pidetään silmällä.
 
ostin oman Grand Prix Challengeni jo kolme viikkoa sitten Turusta jotenka luulisi tuon löytyvän muualtakinpäin Suomea jo tässä vaiheessa...
 
virhe GPC:ssä: Kaikissa autoissa on 7 vaihdetta, vaikka oikeesti Toyotassa, Renaultissa ja Minardissa on 6.

Pientä, mutta kuitenkin...
 
Ylös Bottom