Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Grand Prix Challenge

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja juupajaapa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Saan pelin ensiviikolla, hypettäkääs mulle peliä, tai haukkukaa etten odota liikoja ;)

Onko pelissä sitä oikeanlaista F1 tuntua kuten esim F197:ssa oli?

Viimeksi muokannut moderaattori:
Kelvolliset F1-pelit ovat harvassa mutta muun muassa tämän ketjun hehkutukset vakuuttivat minut Grand Prix Challengen hankkimisesta. Sain pelin käsiini viikonlopun alla ja viimeiset päivät se onkin pyörinyt ahkerasta Pleikkarissani. Lopetin esimerkiksi Britannian GP:n seuraamisen kesken, kun piti päästä parantelemaan omia aikoja Silverstonessa.

Ajotuntuma on loistava. Vaikkei sitä uskalla realistiseksi väittää, niin autonhallinta on johdonmukaista. Yhtä vakaaseen ajomallinnukseen on tähän mennessä PS2:lla yltänyt mielestäni vain Gran Turismo.

PAL-käännös vaikuttaa hiukan köykäiseltä, vaikka australialaistekijältä olisi odottanut panostusta siihen. Ruudun ylä- ja alalaidasta on leikattu kaistaleet. Mitä tekniseen suoritukseen tulee, niin häiritsee myös ettei peli muista ohjainasetuksia, vaan jos olen säätänyt kaasun ja jarrun oikealle tatille, ei peli uudestaan käynnistäessä tunnista tattikomentoja ellei vieraile options-ruudussa. Tosin olen sittemmin tottunut polkemaan nopeutta napeista. Kuvakulmatkaan eivät pysy muistissa. Sitä paitsi kaipaisin yhtä kuvakulmaa syvempää ohjaamosta. Tyydyn paremman puutteessa "puskurinäkymään".

Pelaan tällä hetkellä korkeimmalla eli ace-vaikeustasolla, mutta pystyn kamppailemaan hyvistä sijoituksista ja paalupaikkojakin on irronnut. Haastetta saa tietenkin, kun tiputtaa luistoneston low'lta offille ja vaihteet manuaalisiksi, mutta toistaiseksi pieni apu on tarpeen.

Pelasin Britannian kisan muuten pariin otteeseen ennen sunnuntain Grand Prix'ta ja Rubens Barrichello vei voiton kahdesti. :)

PAL-käännös? Tekijöiden mukaan GPC on PAL-optimoitu (euroopassa ensin ilmestyikin).

Viime aikoina Sonyn uusin on pyörinyt pleikkarissani, mutta eiköhän tämäkin sinne vielä joskus onnistu pääsemään.

En kyllä ymmärrä ollenkaan pelin hypeä..
minusta se oli niin säälittävä tekele että se piti pistää heti vaihtoon, syitä en jaksa edes kirjoittaa, hommatkaa vain sonyn uusin, se on parempi.

Kyllä itse ainakin pelailen tätä yhä vieläkin odotellessani f1-kisojen alkua. En tosin kilpailuja pelaa, mutta oman aikani parantaminen harjoitus-modessa on parasta! hieno ajotuntuma! ...mutta vertailuja en ala tekemään kun en ole Sonyn tekelettä kokeillut...

Ylös Bottom