Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Grand Theft Auto: Double Pack

Tosin ei ois eka kerta kun pal versio ryssitään. No ei se nykiminen niin paha ole että pelaamista haittaa. Loistava peli kaiken kaikkiaan.
 
GTA Double Pack on itsellänikin odotuslistan / ostoslistan kärkipäässä Pandora Tomorrowin ja Halo 2:n kanssa.

Nyt vihdoin pääsen vääntämään kumpaakin GTA:ta kun nuhapumppu tietokoneeni niitä ei pyörittänyt, vihdoinkin! :)

Ei tuota nyt kumminkaan synttärilahjaksi ilkeä pyytää, kun jouluna tuli sen verran lahjoja. Mutta onneksi pitkä-aikainen säästö tuotti tulosta ja rahaa on vieläkin riittäväsi peliin vaikka jouluna tulikin vähän törsättyä.
 
Mitenkäs muuten kävelyttäminen onnistuu Double Packissa? Vaikka olenkin seurannut ulkomaalaisia foorumeita ja arvosteluja, niin ohjaustapa on jäänyt epäselväksi. Onko käytössä räiskintäpeleistä tuttu kahden tatin ohjausjärjestelmä, vai kökkö PS2-versiosta tuttu yhden tatin ohjaus? Automaattitähtäyksen mukanaolosta voisi päätellä että vanha yhden tatin järjestelmä on säilytetty, mutta jotkut taas ovat kovasti kehuneet että tähtäys olisi jotenkin parantunut...
 
Muuten tuota nykimistä on esiintynyt myös jenkkiversiossa. Tiedä sitten onko se PAL-versiossa pahempaa. Jotkut ovat valitelleet NTSC-versun myös kaatuilevan satunnaisesti.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Luckyman
Eikös tämä ole Xboxin feature?



Aika huonosti suunniteltu feature näyttää olevan, kun oma Xbox ei ole "kaatunut" kuin kerran tämän puolen vuoden omistuksen aikana.


Sitten tähän taas tätä Konsolinet-jupinaa joka ei kiinnosta teitä: Double Packin kohdalta on poistettu "Ennakko" -leima sekä julkaisupäivä. Joko peli on tullut heille varastoon ja saan pelin huomenna/ylihuomenna, tai sitten Konsolinetin pojat poistivat Ennakko-leiman jo ennalta koska sivupäivityksiä tuskin tulee ennen tuota virallista julkaisupäivää. Elättelen toiveita.
 
Nyt vice cityä pelattuna noin 10 tuntia ja nykiminen/kameran surkea toiminta alkaa ahistaa. Miks muuten niin loistava peli pitää pilata tollasella. Mulla boksi ollu puol toista vuotta eika koskaan kaatunu. philipsin dvd eikä modia. Kyllähän tota peliä tulee himona hinkattua ku sen vihdoinkin sai mut harmittaa kyllä nuo edellä mainitut viat. Vertailuks kävin kaverilla pelaamas pari tuntia ps2:sella vice cityä ja siinä ongelmiä ei niin paljoa esiintyny. Gta III oon pelannut noin 3 tuntia ja se tuntuu toimivan kaikin puolin paremmin kuin toi vice city. Ohjaus on sama yhden tatin kuin ps2:sellakin.
 
Onko muuten tuo nykiminen ihan selkeästi ruudunpäivityksen hidastumista esimerkiksi ruuhkissa vai kameran "värinää" jossain ahtaammissa paikoissa? Niin ja mitä PAL-moodia käytät? PAL50?
 
No niin, yllättäen peli saapuikin jo tänään, mutta kiireistä johtuen en ole ehtinyt pelaamaan kuin GTA3:sta ja sitäkin vain puolisen tuntia. En ole pelannut GTA3:sta pariin vuoteen joten en kovin tarkkaan muista PS2-version ulkonäköä, mutta graafiset parannukset eivät kyllä ihan heti osuneet silmään. Heijastukset ovat ihan nättejä ja 3D-moottoritkin löytyvät, niistähän nyt ei suoranaista iloa ole. Kauhunsekaisin tuntein kokeilen vielä tämän illan aikana tuota marwelin parjaamaa Vice Cityä, lisää mielipiteitä peleistä huomenissa.
 
Pal 60:stä Käytän. ja tv-tukee sitä. Nykimistä esiintyy eniten jalkaisin liikkuessa. Autolla ajo onneks rullaa siedettävästi. kamera ahtataissa paikaíkoissa oli mun mielestä päin-p:tä jo ps2:lla. mut selvästi enemmän esiintyy nykimistä/kameran ongelmiä tässä xbox versiossa. Toivottavasti ongelma on vain mulla. :) grafiikka on ihan tosiaan ihan jees, mut ei mitään ihmeellistä. Ja Hyvää uutta vuotta kaikille. Itsellä uusi vuosi vaihtuu töiden merkeissä :)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan marwel
Pal 60:stä Käytän. ja tv-tukee sitä. Nykimistä esiintyy eniten jalkaisin liikkuessa. Autolla ajo onneks rullaa siedettävästi. kamera ahtataissa paikaíkoissa oli mun mielestä päin-p:tä jo ps2:lla. mut selvästi enemmän esiintyy nykimistä/kameran ongelmiä tässä xbox versiossa. Toivottavasti ongelma on vain mulla. :) grafiikka on ihan tosiaan ihan jees, mut ei mitään ihmeellistä. Ja Hyvää uutta vuotta kaikille. Itsellä uusi vuosi vaihtuu töiden merkeissä :)

Johtuisikohan se nykiminen Pal 60:sta? Toivottavasti johtuu, koska itse en pysty edes käyttämään sitä ;)

Hyvää uutta vuotta 2004!
 
No nyt on sitten pelattu myös Vice Cityä...hyviähän pelit toki ovat, mutta missäs ne parannukset ovat? Okei, grafiikka on kyllä jonkin verran parempaa, heijastukset näyttäisivät olevan himmeämmät kuin GTA3:ssa. Mutta se ruudunpäivitys! FPS saattaa hidastua ilman näkyvää syytä todella rumasti, luultavasti aluekohtaisesti. Autiolla hiekkarannalla ajaessa ruudunpäivitys alkaa tahmaamaan selvästi, ei siis oikeastaan nyi vaan laskeutuu tasaisen alhaiselle tasolle. Tämäkään ei tunnu koskevan kaikkia hiekkarannan osia, vaikka kaikkialla on samanlaista. Pari kertaa kun olen tullut johonkin mutkaan nopeasti niin ruudunpäivitys on laskenut kurvin aikana, ja kävellessä ruudunpäivitys ei oikeastaan tahmaa eteenpäin juostaessa, vain silloin kun kamerakulma joutuu kääntymään. GTA3:sessa en kiinnittänyt huomiota ruudunpäivitykseen joten kai se on siinä parempaa. Pitää vielä testailla.


Ja sitten vielä se "parantunut piirtoetäisyys"? En ole pelannut GTA:ta ennen tätä kahdeksaan kuukauteen joten en kovin tarkasti piirtoetäisyyttä muista, mutta kyllä ne autot VC:ssäkin ilmestyvät myöhään, vaikea sanoa että onko piirtoetäisyys parantunut lainkaan kun ei ole PS2:sta ehjänä jotta voisi verrata. Tosin pelasin Vice Cityä eilen myöhään ja rättiväsyneenä, joten voi olla että silmät vain harittivat... :rolleyes:


Erityismainintana vielä Vice Cityn North Point Mall-ostoskeskus. Siellä ruudunpäivitys takkuaa oikein kunnolla, tosin ruudunpäivitys tuntui parantuvan sitä mukaa kun tutkin keskusta. Älkää nyt kuitenkaan tehkö näiden kommenttien perusteella ostopäätöstä, voihan olla että muilla ei ole ongelmia kun marwelikin sanoi että autolla ajeleminen on sulavaa.
 
Voi kiesus. Kysynpä vaan, että oliko siihen koodiin pakko mennä lisäämään kaiken maailman kehittyneempiä tehosteita ja monimutkaisemmin mallinnettuja hahmoja/autoja, jos ruudunpäivitystä ei saada pysymään sutjakkana? Kaunista GTA:sta ei saa edes kirurgiveitsellä veistämällä, joten mieluummin sitten tasainen 30 ruutua kuin pari pientä parannusta ja nykinää. Vai liekö tämäkin nyt sitten vain PAL-version ongelma.
 
Kokeilkaapas vielä sitä PAL 50-tilaa! En taida sittenkään rynnätä pelikauppaan aamulla, kun on tällaisia kommentteja tullu :(
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Henri
Kokeilkaapas vielä sitä PAL 50-tilaa! En taida sittenkään rynnätä pelikauppaan aamulla, kun on tällaisia kommentteja tullu :(


PAL-50 on ollut kokoajan käytössä minulla. GTA3 ei pätki, VC kyllä. Mutta minähän olen ainoa joka on tahmaamisesta puhunut, joten jos mietit että ostaako vaiko ei, niin kannattaa varmaan jäädä odottamaan muiden kommentteja.


Vice City myös bugaa pahemmin kuin PS2:lla, ainakin minulla! Muutaman kerran peli on iskenyt first person-kuvakulman päälle ilman näkyvää syytä, joskin siitä on päässyt eroon tattia pyörittelemällä. Majakan portaissa Tommy pyrki aina juoksemaan alas kun irrotin tatista, ja muitakin outoja bugeja on tullut joita en ole PS2-versiossa huomannut. GTA3 on ollut tähän mennessä vakaa, eikä ruudunpäivitys takkua kuin harvoin.
 
Allekirjoitan LMR:än kommentit. Samalta kuulostaa ongelmat ku mulla.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan LMR
kävellessä ruudunpäivitys ei oikeastaan tahmaa eteenpäin juostaessa, vain silloin kun kamerakulma joutuu kääntymään.
Juuri näin.

Autolla ajo mulla tosiaan rullaa paremmin mut käytän pal 60 tilaa.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan LMR
Muutaman kerran peli on iskenyt first person-kuvakulman päälle ilman näkyvää syytä, joskin siitä on päässyt eroon tattia pyörittelemällä.
Itellä sama homma ja samassa kohdassa kolme kertaa ku tuosta syystä kuolin joka kerta. Ahtaissa paikoissa tommyn liikkuttelua on lähes mahdoton kontrolloida. No joka tapauksessa peliä on tullu pelattua nyt noin 15 tuntia, ja vähän on sellanen ristiriitanen tunne. Hyvä peli se silti on.

GTA III on huomattavasti parempi käännös, mulla noita edellä mainittuja ongelmia ei ole esiintyny.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan LMR
Ja sitten vielä se "parantunut piirtoetäisyys"? En ole pelannut GTA:ta ennen tätä kahdeksaan kuukauteen joten en kovin tarkasti piirtoetäisyyttä muista, mutta kyllä ne autot VC:ssäkin ilmestyvät myöhään, vaikea sanoa että onko piirtoetäisyys parantunut lainkaan kun ei ole PS2:sta ehjänä jotta voisi verrata.
Ei se minustakaan kovin hyvä ole, välillä autoja ja ihmisiä ilmestyy tyhjästä eteen vielä 10 metrin päässä. Pääasiassa grafiikka piirtyy minusta sen verran hyvin, ettei pelattavuus kärsi. Lähinnä jonkin verran ylimääräisiä jalankulkijoita jää tämän takia alle.

Erityismainintana vielä Vice Cityn North Point Mall-ostoskeskus. Siellä ruudunpäivitys takkuaa oikein kunnolla, tosin ruudunpäivitys tuntui parantuvan sitä mukaa kun tutkin keskusta. Älkää nyt kuitenkaan tehkö näiden kommenttien perusteella ostopäätöstä, voihan olla että muilla ei ole ongelmia kun marwelikin sanoi että autolla ajeleminen on sulavaa.
Vaan tämä kuulostaa kuin eri peliltä. Olen nyt pelannut GTA3:n Xboxilla melkein läpi ja Vice Cityäkin vähän (=pari tuntia kaupunkia ympäriinsä ja ekoja tehtäviä), enkä varsinkaan tuolla ostoskeskuksessa saa peliä nykimään. Nykiikö se sinulla aina vaiko tietyn tehtävän aikana? Itse asiassa yllätyin miten paremmin koko VC-osio pyörii kuin PC:lläni aikoinaan (TB 1,4 GHz / GF4 TI4200 / 512 Mt).

Pelaan siis Kanadasta tilattua NTSC-versiota, voisikohan olla eroa PAL-versioon verrattuna?

t. tero

edit: typoja
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Olen nyt pelannut GTA3:n Xboxilla melkein läpi ja Vice Cityäkin vähän (=pari tuntia kaupunkia ympäriinsä ja ekoja tehtäviä), enkä varsinkaan tuolla ostoskeskuksessa saa peliä nykimään. Nykiikö se sinulla aina vaiko tietyn tehtävän aikana?



Nykii joka kerralla. Oikeastaan nykiminen alkaa häiritä rullaportaiden kohdalla, kun niitä lähestyy niin ruudunpäivitys hidastuu alas, ja myös ulko-ovilla tahmaa hieman. Kun ajelin ostarilla krossimopolla niin en huomannut nykimistä vaikka ajelin rullaportaiden ohitse.


Olen kuitenkin pelannut Vice Cityn läpi noin vuosi sitten ja GTA3:sta pelannut vain viikon joskus pari vuotta sitten, joten keskityn nyt GTA3:seen jonka käännös on hyvä. Tosin sen kanssa tapahtui ensimmäinen kaatuminen, peli jumittui kun olin pelannut noin 6 tehtävää putkeen ja harhaillut kaupungilla yhteen soittoon noin kolme tuntia. Menin tallennuspaikkaan kun oven sulkeuduttua kone jumittui ja kaiuttimesta alkoi kuulumaan jumittumistilanteille ominaista pörinää. Onneksi tallennukset eivät tainneet vaurioitua.


Ja niin, olen huomannut että Vice Cityn pelikello ei taida toimia ihan oikein. Pelikellon mukaan olen pelannut noin 2½ tuntia vaikka oikeasti aika lienee lähempänä neljää tuntia. Tallennettu on aina pelisession päätteeksi eikä valikoitakaan ole paljoa käytetty (olettaen että pelikello ei laske pause-valikossa majailtua aikaa). Pitänee laskea tuon "minuutin" aika, mielestäni se laskee minuuttia vähintään 70 sekuntia. Xboxin sisäinen kello on ajassa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
No niin, tuli haettua GTA Double Pack kaupasta tänään ja tunnin alkutahkoamisen perusteella voi sanoa että ainakin Vice City nykii luvattoman paljon PS2-versioon verrattuna. Nykiminen tosin vähenee tuntuvasti kun laittaa "display"-asetuksista "trails"-asetuksen offille.
 
Ylös Bottom