Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Grand Theft Auto: Double Pack

No niin, on tullu tässä pelattua VC:tä noin 5h eikä ole ollut mitään valittamista. Tätä nykimistä tapahtu erittäin harvoin, niin että sen huomaisi, tällöinkään se ei häiritse pelaamista.
Loistavia pelejä molemmat, kannattaa hankkia
 
Testasin tuota pelkkää GTA3:sta ja täytyy sanoa, että onnistunut käännös. Itse pidin uusista kontrolleista ja grafiikkakin oli parantunut. Pelaan ensiksi GTA3:sen läpi juuri samoista syistä, kun LMR. En ainakaan GTA3:ssa huomannut minkäänlaista nykimistä, mutta saa nähdä esiintyykö sitä GTA:Vice Cityssä. DVD-asemana on Samsung.

-Prosessi
 
Grand Theft Auto Double Pack

Tänäänpä kävin GTA:n kaupasta ostamassa ja parin Vice City-pelitunnin jälkeen peli vaikuttaa ihan hyvältä. Kaupunki on vaan niin suuri, että ei meinaa oikeen löytää minnekkään.

Grafiikka on hyvää eikä nykimistä esiinny. Ainoa hieman outo seikka on se, että liikkuessa kaikesta jää semmoinen outo jälki, samanlainen, kun tietokoneen hiirestä, kun on laittanut Näytä osoittimen jäljet-asetuksen päälle. Onko kenelläkään muulla ilmennyt samanlaista?

Kontrollit ovat myös aika oudot, koska liikkuessa ei käytetä käytännössä kuin yhtä "tattia", mutta kyllä siihen tottuu.
 
Mitä tarkoitatte tolla nykimisellä? Mun pelissä liikkuvista jutuista jää semmoset oudot jäljet, samanlaiset, kun silloin, kun kännykkä on ollu jossakin kovin kylmässä ja yrität pelata matopeliä. Mut onko toi just sitä nykimistä, se ei nimittäin vaikeuta ohjausta paljoakaan?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan remaster
Mitä tarkoitatte tolla nykimisellä? Mun pelissä liikkuvista jutuista jää semmoset oudot jäljet, samanlaiset, kun silloin, kun kännykkä on ollu jossakin kovin kylmässä ja yrität pelata matopeliä. Mut onko toi just sitä nykimistä, se ei nimittäin vaikeuta ohjausta paljoakaan?

En usko, että tarkoittavat nykimisellä tuota sinun ongelmaasi, mikä ei oikeastaan ole ongelma. Tuo jälkien jääminen on eräänlainen ominaisuus jonka saat pois päältä kun menet Display -> Trails kohta pois päältä. Näin ainakin Playstation versioissa ja luulen, että sama pätee myös Xboxilla.
 
Mulla pyörii ihan hyvin ilman häiritsevää nykimistä. Tosin minulla onkin pelit ntsc-versioina ja pelaan x2vga-boksin kautta progressiivisessa tilassa. Vaikuttaa siltä että Pal-versiot on taas kustu (tyyliin Halo)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan remaster
Mitä tarkoitatte tolla nykimisellä? Mun pelissä liikkuvista jutuista jää semmoset oudot jäljet, samanlaiset, kun silloin, kun kännykkä on ollu jossakin kovin kylmässä ja yrität pelata matopeliä. Mut onko toi just sitä nykimistä, se ei nimittäin vaikeuta ohjausta paljoakaan?


Onks sulla sitten pal vai ntsc versio? Jos sulla on pal, niin oiskohan mahollista että noissa eri pal versioissa ois eroja vai johtuuks se vaan siitä et sä et niin välitä/ huomaa nykimistä?
 
Parempi kone tehoiltaan, mutta peli nykii. PS2 versiossa ainoa nykiminen ilmenee kun heittää sisätiloissa kaasukranaatin. Menty siis huonompaan päin käännöstä tehdessä ja tätä mieltä minä siitä olen: :D :) :D :) :cool:
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Gangster75
Parempi kone tehoiltaan, mutta peli nykii. PS2 versiossa ainoa nykiminen ilmenee kun heittää sisätiloissa kaasukranaatin. Menty siis huonompaan päin käännöstä tehdessä ja tätä mieltä minä siitä olen: :D :) :D :) :cool:

Sellaista se on kun laadun sijasta tyrkitään lisää turhia tehosteita, rajoista välittämättä. Enkä kyllä usko että oltaisiin menty huonompaan suuntaan, pikemminkin tallaillaan lähtöruudussa.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan LMR
Nykii joka kerralla. Oikeastaan nykiminen alkaa häiritä rullaportaiden kohdalla, kun niitä lähestyy niin ruudunpäivitys hidastuu alas, ja myös ulko-ovilla tahmaa hieman. Kun ajelin ostarilla krossimopolla niin en huomannut nykimistä vaikka ajelin rullaportaiden ohitse.
Pelasin tänään Vice Cityä aika pitkälle ja kävin varta vasten juoksemassa ostoskeskuksessakin rullaportailla ja niiden läheisyydessä. Mitenkään en saanut peliä hidastumaan merkittävästi niin, että kutsuisin nykimiseksi. Pelaan Trails=Off-tilassa, en voi sietää niitä alkuunkaan.

Näin siis NTSC-versiolla. Voin kokeilla kohtapuoliin PAL-versiollakin ja kommentoida havaitsenko nykimistä.

t. tero
 
Mulla nykii vice city just siellä ostoskeskuksessa. En ole vielä pelannu vc:tä paljoa, mutta muualla ei ole nykinyt. GTA 3 sen sijaan on toiminut loistavasti, mitä nyt tähtäyssysteemi on outo ja kamera ei aina ole oikeassa suunnassa ahtaissa paikoissa. Minulla on PAL-versio.

Tampereella peli maksaa 59,90 Kalevan Prismassa, varmaan Tampereen halvin. Suosittelen!
 
Onkohan jollakulla mahdollista kuunnella ruksuttaako peli jatkuvasti dataa kovalevyltä vai streamataanko se DVD:ltä kuten PS2:lla? Ainakin PS2:lla Vice Cityn suorituskyvyssä on ollut laitekohtaisia eroja juuri siitä syystä, että toiset asemat lukevat levyä paremmin kuin toiset.
 
No sittenhän olis taas yksi hyvä syy lisää modata kone ja pelata tota peliä suoraan kovalevyltä. Itse saan pelin vasta myöhemmin tässä kuussa. Kerron sitten miten se skulaa. Mulle tulee jenkkiversio.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hakkiz
Onkohan jollakulla mahdollista kuunnella ruksuttaako peli jatkuvasti dataa kovalevyltä vai streamataanko se DVD:ltä kuten PS2:lla?


Eikös ainakin Double packin hypessä mainittu, että kovalevyn ansiosta saarien väliset lataustauot ovat lyhentyneet? En ole kovin hyvin konsolien hardwareen uppoutunut, mutta eiköhän kovalevyllä ole hommia pelaamisen aikana. Tästä tulikin mieleen että jenkkifoorumeilla ylistettiin muistaakseni että lataustaukojen pituus olisi n. 3/4 sekuntia, mutta ainakin minun versiossani latailu kestää suunnilleen 2 sekuntia. Pari sekuntia on oikein sopiva aika eikä riko pelirytmiä, mutta tässä vain ajattelee että onko PAL-versio identtinen NTSC:n kanssa.


Tosin, en ole pelannut Vice Cityä vielä kakkossaarelle asti, joten en ole VC:n latausnopeuksia päässyt tsekkaamaan. Eikä niillä käytännön merkitystä olekaan. Pelasin muuten eilen VC:tä noin tunnin enkä oikeastaan huomannut nykimistä kuin harvoin, voi johtua siitä että aloitin ensimmäisellä pelikerralla pelaamisen huonoin ennakko-odotuksin ja tarkkailin ympäristöä silmä kovana mahdollisten hidastelujen varalta. Kyllähän niitä silloin huomaa, mutta kun eilen suoritin tehtäviä ja uppouduin niihin niin nykiminen ei päässyt haittaamaan kuin kerran, kun ajoin hiekkarannan pohjoisosassa joka tahmaa pahemman kerran.
 
Vice City

Pelasin eilen Vice Cityä 5 tuntia ja eniten peli nyki siellä ostarilla, vaan just siinä sisääntulon jälkeen vähän matkaa ja ei se nykiminen ollu mitään häiritsevää. Henk. koht. mielipide. Mulla on PAL-versio, pelaan 50 Hz:n tilassa ja DVD-asemana on samsung.
Ja siitä lataamisesta, että kyllä aika tasaisin väliajoin koneesta kuuluu tietynlaisia ruksauksia. Pleikkarilla tuli pelattua Vice Cityä älyttömän paljon, että pystyy jotain eroavaisuuksia vetämään xbox versioon. Autot on mallinnettu hieman tarkemmin, vanteet ovat aidonnäkösiä ja autojen moottoritkin näyttävät moottoreilta. Maalipinnan heijastuksista en muista oliko niitä pleikkariversiossa.

Erittäin loistava peli suosittelen kaikille.
 
ARGH! Toisin kuin moni muu, minä pidin PS2-versiossa erityisesti helikopterien lentämisestä kahden tatin ohjaussysteemillä. Double Packin Vice Cityssä on helikopterien kontrolleja supistettu niin, ettei niitä voi enää kallistaa sivuille eli tehdä ohjausliikkeitä sivuttain! Nyt helikopterien ohjaaminen tuntuu köyhältä kun ohjaaminen ei ole enää niin hienovaraista kun PS2-versiossa. En näe edes mitään järkevää syytä kontrollien muuttamiseen koska Xboxin ohjain pystyisi ilman mitään säätöjä samanlaisiin kontrolleihin kuin PS2-veljensä! En ainakaan ole löytänyt keinoa sivuttain lentelemiseen ja joku muukin tästä on valittanut.


Moniakaan tämä ei tunnu haittaavan, mutta minä pidin helikopterien lennättämisestä Vice Cityssä. Nyt niillä lentäessä on iso osa viehätyksestä kadonnut, joten taidanpa pysyä maan pinnalla. Ja aivan kuten odotinkin, VC alkaa tahmaamaan normaalia pahemmin merellä. Ei nyt ihan hirveästi, mutta sen verran kuitenkin että veneillä ajelemista pyrkii välttelemään.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan tero.nuppi
Onks sulla sitten pal vai ntsc versio? Jos sulla on pal, niin oiskohan mahollista että noissa eri pal versioissa ois eroja vai johtuuks se vaan siitä et sä et niin välitä/ huomaa nykimistä?
No mitäköhän tarkottaa ntsc- ja pal-versiot; en oo näiden nimien kanssa mikään pioneeri?

Ja jos nykimistä esiintyy, kyllä yleensä sen huomaan. Tai sitten meillä on hiukan eri käsitys "nykimisestä". Mun mielestä se on sellasta, että se syö puolet (tai ainakin 2/3 :p )peli-ilosta eli on todella häiritsevää.
 
Ylös Bottom