Vastaus: Grand Theft Auto IV
Muutamia random pikkuseikkoja, jotka mua ainakin häiritsee vähäsen:
- Enemmän vaatteita, laseja, hattuja, hiustyylejä jne. hahmon kustomointia. Olis siistiä vaihdella vaatteita fiiliksen mukaan, mutta pelin vaatekokoelma on hieman lattea. Tähän mennessä olen löytänyt 3 eri vaatekauppaa ja kun katson karttaa (joka tuli pelin mukana siis), niin lisää vaihtoehtoja ei ilmeisesti ole tulossakaan.
- Aseita enemmän ja enemmän. Miksi kaikissa GTA-sarjan peleissä pitää olla 2 asetta / asetyyppi. Ymmärrän kyllä ettei aseita voi olla inventoryssä rajatonta määrää, mutta eikö aikuinen ex-sotilas voisi vaikka halutessaan kantaa sekä uzi-henkistä konepistoolia, että mp5:sta? Mielummin rajoittaisivat aseet vaikka siten, että vain neljää asetta voi kerrallaan kantaa mukana, mutta ettei tarvitse heittää pumppuhaulikkoa maahan, jos haluaa katkaistun haulikon.
- Aseista vielä lisää valitusta, nimittäin melee aseista. En ole löytänyt tähän mennessä kun veitsen ja pesarin. Harmi vaan että jouduin luopumaan veitsestä kun löysin pesarin, ja nyt en sitten olekkaan uutta veistä koko pelistä löytynyt. Jäin kaipaamaan mielikuvituksellisempia värkkejä, kuten vaikkapa nyrkkirauta, pamppu, (rikkinäinen) lasipullo ja rautaputki.
- Darts on naurettavan helppo, ja se tekee taas dartsista tylsän. Keilaus ja biljardi sen sijaan on hyvin toteutettu. Varsinkin biljardissa pallot käyttäytyy hyvin ja kaverin voittaminen oli ainakin mulle achievementin arvoinen haaste.
- Joskus tuntuu, että saven jälkeen radiokanavat resetoituu. Väitän että oon kuullu The Beat kanavan ekan stygen, eli Swizz Beatsin Top Downin, varmaankin joku 60 kertaa. Tosin on se vieläkin hyvä biisi, mutta varmasti jossain vaiheessa kyllästyminen iskee
-Auton tuunaus. Joo, turha ominaisuus tavallaan, mutta toisaalta jos kännykkää voi kustomoida, miksei autoakin? Sitäpaitsi autoista tulee paljon rakkaampia jos niihin pistää vähän custom väriä ja rahaa palaa. Autot tosin näyttävät jo nytkin todella hyviltä ilman kustomointia.
............
Noh, nämä ovat pieniä ja suht viattomia kauneusvirheitä toimivassa kokonaisuudessa. Enkä tosin ole pelannut peliä vielä edes läpi, joten jotkut noista valituksista voi osoittautua turhiksi. Summa summarum, peli on kyllä kiitettävän arvosanan arvoinen. Täydellistä peliä ei varmaan koskaan tehdä, mutta tämä on silti paras peli mitä olen 2000-luvulla pelannut.
Liberty City.