Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Grand Theft Auto IV

Vastaus: Grand Theft Auto IV

About 24h kellotettuna, tuli oltua hieman kipeänä niin mitä sitä muutakaan. Eipä hirveesti ole pahaa sanottavana, lisää vaatteita olisi kaivannut. Tyyliin jotain operaatio varustusta, tummaa spec op pukua ja ehkä aseita änkkärillä. Autot käyttäytyy huomattavasti aidommin kuin aikaisemmissa tekeleissä ja helikopterillakin lenteleminen tuntuu hienommalta.

Moninpeliäkin tuli tuossa koitettua ja sehän se vasta :D huulille saikin, tiukkaa vääntöä Cops 'n Crooksissa aivan älyttömän hienoa. Lisää...
 
Vastaus: Grand Theft Auto IV [PS3]

Hyppäs näköjään Beermastah äsken kyytiin onlinessa, ei ollut kovin tasaista menoa :D Nauratti kun molemmat alkoi räiskimään hullun lailla vähän ennen kuin aika loppui
 
Vastaus: Grand Theft Auto IV [PS3]

Ei voi olla totta! Nyt minullakin on resetoitunut nuo rankit/tähdet nettipelissä. Olin jo kerennyt tienata itselleni 3 tähteä ja neljäsosan olin jo tienannut siitä rahasummasta, mitä tarvitaan neljänteen tähteen. Nyt haihtui nekin saavutukset savuna ilmaan ja nollilta pitää taas lähteä liikkeelle. Ei kyllä todellakaan kannata tuota peliä pelata noiden tähtien perässä, sillä tuo peli resetoi tuloksesi miten lystää. Haistakoot Rockstar vidut.
 
Vastaus: Grand Theft Auto IV [PS3]

Ei voi olla totta! Nyt minullakin on resetoitunut nuo rankit/tähdet nettipelissä. Olin jo kerennyt tienata itselleni 3 tähteä ja neljäsosan olin jo tienannut siitä rahasummasta, mitä tarvitaan neljänteen tähteen. Nyt haihtui nekin saavutukset savuna ilmaan ja nollilta pitää taas lähteä liikkeelle. Ei kyllä todellakaan kannata tuota peliä pelata noiden tähtien perässä, sillä tuo peli resetoi tuloksesi miten lystää. Haistakoot Rockstar vidut.

Noni eli ehkä siinä on jokin muukin homma, kun se, ettei poistuisi sen yksinpelin kautta. Nimittäin aamulla, kun pelasin niin huomasin, että mulla oli taas yksi tähti valmiina vaikken ollut kahteen päivään pystynyt pelata MP:ta ja edellisellä kerralla oli 0, koska ne oli resetoitu jotenkin. En sinänsä ole noiden kikkelin-nostatus tähtien perään, mutta niistä saa lisää vaatteita ja on kiva erottua joukosta :)
 
Vastaus: Grand Theft Auto IV [PS3]

(koputtaa puuta) Ihme homma tuo että GTA ei toimi joillakin. Itsellä wanha 60Gt-PS3, jolla peli on toiminut moitteitta niin yksin- kuin monipelissäkin. (kop kop) Yleensä monipeleissä on ollut itsellä aina jotain häikkää (CoD4 & R6V2), mutta tosiaan nyt on homma luistanut kuin ensimmäisessä Vegasissa konsanaan. (kop kop)
 
Vastaus: Grand Theft Auto IV [PS3]

Teitkö tämän samaan tyyliin kuin minä. Astelin kyseisen kaupan toiseen kerrokseen, tutkailin ympäristöä hetken. Nurkassa tehtiin autokauppoja, keskellä odotti mukavan punainen Turismo. Kaaran edessä avautui lasinen näkymä kadulle. Murtauduin auton sisään, starttasin ja kiidätin kiljuntojen saatelemana toisen kerroksen akkunasta kohti avarampia mantuja. Väkisinkin vetää hymyn kasvoille tälläinen toiminta :D

Missäs tämmöinen autoliike tarkalleen sijaitsee? Näköjään oon menny "vähän" liian vauhdikkaasti joka mutkan kun ei ole autokauppaa näkynyt :D
 
Vastaus: Grand Theft Auto IV

Muutamia random pikkuseikkoja, jotka mua ainakin häiritsee vähäsen:

- Enemmän vaatteita, laseja, hattuja, hiustyylejä jne. hahmon kustomointia. Olis siistiä vaihdella vaatteita fiiliksen mukaan, mutta pelin vaatekokoelma on hieman lattea. Tähän mennessä olen löytänyt 3 eri vaatekauppaa ja kun katson karttaa (joka tuli pelin mukana siis), niin lisää vaihtoehtoja ei ilmeisesti ole tulossakaan.

- Aseita enemmän ja enemmän. Miksi kaikissa GTA-sarjan peleissä pitää olla 2 asetta / asetyyppi. Ymmärrän kyllä ettei aseita voi olla inventoryssä rajatonta määrää, mutta eikö aikuinen ex-sotilas voisi vaikka halutessaan kantaa sekä uzi-henkistä konepistoolia, että mp5:sta? Mielummin rajoittaisivat aseet vaikka siten, että vain neljää asetta voi kerrallaan kantaa mukana, mutta ettei tarvitse heittää pumppuhaulikkoa maahan, jos haluaa katkaistun haulikon.

- Aseista vielä lisää valitusta, nimittäin melee aseista. En ole löytänyt tähän mennessä kun veitsen ja pesarin. Harmi vaan että jouduin luopumaan veitsestä kun löysin pesarin, ja nyt en sitten olekkaan uutta veistä koko pelistä löytynyt. Jäin kaipaamaan mielikuvituksellisempia värkkejä, kuten vaikkapa nyrkkirauta, pamppu, (rikkinäinen) lasipullo ja rautaputki.

- Darts on naurettavan helppo, ja se tekee taas dartsista tylsän. Keilaus ja biljardi sen sijaan on hyvin toteutettu. Varsinkin biljardissa pallot käyttäytyy hyvin ja kaverin voittaminen oli ainakin mulle achievementin arvoinen haaste.

- Joskus tuntuu, että saven jälkeen radiokanavat resetoituu. Väitän että oon kuullu The Beat kanavan ekan stygen, eli Swizz Beatsin Top Downin, varmaankin joku 60 kertaa. Tosin on se vieläkin hyvä biisi, mutta varmasti jossain vaiheessa kyllästyminen iskee :eek:

-Auton tuunaus. Joo, turha ominaisuus tavallaan, mutta toisaalta jos kännykkää voi kustomoida, miksei autoakin? Sitäpaitsi autoista tulee paljon rakkaampia jos niihin pistää vähän custom väriä ja rahaa palaa. Autot tosin näyttävät jo nytkin todella hyviltä ilman kustomointia.

............

Noh, nämä ovat pieniä ja suht viattomia kauneusvirheitä toimivassa kokonaisuudessa. Enkä tosin ole pelannut peliä vielä edes läpi, joten jotkut noista valituksista voi osoittautua turhiksi. Summa summarum, peli on kyllä kiitettävän arvosanan arvoinen. Täydellistä peliä ei varmaan koskaan tehdä, mutta tämä on silti paras peli mitä olen 2000-luvulla pelannut.

Liberty City.
 
Vastaus: Grand Theft Auto IV

Noin 30 tehtävää takana ja kyllä peli imaisee hetki hetkeltä enemmän mukaansa. Omasta mielestäni pelin muutokset ovat huomattavia ja erinomaisia. Parhaimmat muutokset löytyvät ajomallinnuksesta, euphoriasta ja tähtäys- ja suojaussysteemistä. Täällä päässä peli on kyllä ylittanyt ne vähäiset odotukset mitä pelistä on ollut.
 
Vastaus: Grand Theft Auto IV [PS3]

Nyt hetken pelanneena en löydä muuta moitittavaa kuin tuon kameran ajaessa. Eli kun kääntyy niin kamera ei käänny kokonaan mukana ja sitten jää sinne eteen "sokeakulma" eikä näe jos käännyt vastaan tulevan auton eteen.
 
Vastaus: Grand Theft Auto IV

Yllättävän moni tuntuu olevan pettynyt grafiikoihin, tulee mieleen että pelataankohan tässä edes samaa peliä; mun pelissä ne on meinaan todella upeat :p Välillä jää suu auki ihmettelemään tuota upeasti valaistua ja täynnä yksityiskohtia olevaa kaupunkia. Varsinkin auringonlaskun/nousun aikana on näkymät usein aika eeppisiä. Hahmomodelit tosin on välipätkissä melko karuja, siihen puoleen olis kaivannut vähän parannuksia.

Tunnelma tässä on todellakin kohdallaan, vaikka kun ajelet yöllä sadekelin aikana Star Junctionin valomainosten värjäämiä katuja pitkin ja sade ropisee auton kattoon jonkun hyvän biisin pauhatessa radiossa. Radiokanavat totuttuun tapaan aivan loistavia, hyvää musiikkia jokaisella kanavalla ja mainoksia ja muita ohjelmia saa taas naureskella vähän väliä. Muutamat hahmot ja välipätkät yleisesti ovat olleet myös todella hauskoja. Nettiselailuunkin olen kuluttanut tunnin jos toisenkin, hillitön määrä huvittavaa sisältöä.

Ohjaus toimii mielestäni hyvin. Autoilla on hauska ajella ja taistelut ovat sujuvia. Ainoa mikä häiritsee välillä on tuo kameran kontrollointi kävellessä, kun kameraa kääntää itse, se yrittää heti lähteä keskittämään itseään takaisin eteenpäin.

Mulla on yksinpelistä 42% / 23h pelattuna. Moninpeli ei oikein tahtonut toimia, pitkän yrittämisen jälkeen löytyi perusdeathmatchia kahden muun pelaajan kanssa. Jo siinäkin oli meno välillä melko hulvatonta, 16-pelaajan tiimimoodit onkin varmaankin sitten erittäin hauskoja.

Loistava peli, täyttänyt kyllä kaikki mun odotukset, ja peli ilmeisesti paranee vaan loppua kohden. Ja on vielä se moninpelipuolikin...
Tuolla on muuten juttua pelin ulkoasun suunnittelusta asiasta kiinnostuneille, http://features.cgsociety.org/story_custom.php?story_id=4499
 
Vastaus: Grand Theft Auto IV [PS3]

Conani on löytänyt GTA:n ytimen.

On muuten aikamoinen leikkikenttä tuo LENTOkenttä ekalla saarella, autoja ja ihmisiä vaikka muille jakaa ja siellä saa vielä ne 4 tähtee helposti perään jos haluaa aiheuttaa vähä hässäkkää :D
 
Vastaus: Grand Theft Auto IV [PS3]

gametrailersilta ps3 vs xbox360, aika tasoissa ovat, mutta jotenkin näyttää että xboxin versio on karvan tarkempi lähikuvissa. olisi kyllä ollu hieno nähdä mitä rockstar olisi saanut aikaan jos tämä olisi ollu pleikan yksinoikeus peli, ja peli olisi voinut käyttää täysin hyväksi bluerayta sekä tehokkaampaa rautaa. Mut se taitaa olla enää haave vain.
http://www.gametrailers.com/player/33469.html
 
Vastaus: Grand Theft Auto IV [PS3]

En sinänsä ole noiden kikkelin-nostatus tähtien perään, mutta niistä saa lisää vaatteita ja on kiva erottua joukosta :)

Njoo, eihän nuo nyt niin vakava juttu ole. Itsellänikin ne on kertonut lähinnä vain pelatessa, mutta kun olin jo noinkin pitkällä, niin kyllähän se vähän tympäsee. Onhan tuota tullut siitä huolimatta tahkottua taas ihan kivasti.
 
Vastaus: Grand Theft Auto IV [PS3]

Jotenkin kuitenkin kummastuttaa se seikka, että peli on monta vuotta ollut teon alla ja rahaa pistetty palaan ihan reilusti, mutta silti jää suorituskyvyltään ala-arvoseksi :confused:
 
Vastaus: Grand Theft Auto IV [PS3]

Missäs tämmöinen autoliike tarkalleen sijaitsee? Näköjään oon menny "vähän" liian vauhdikkaasti joka mutkan kun ei ole autokauppaa näkynyt :D

Eikös tuo ollut sen pohjoisessa sijaitsevan Perseus liikkeen vasemmalla puolella, kadun toisella puolella, muistaakseni liike kulki nimellä Grotti tai jotain sinne päin. Nämä kaupat siis löytyvät aivan sieltä LC:n keskustasta.
 
Vastaus: Grand Theft Auto IV

Neljä tähteä sain ihan ammuskelemallakin kun halusin ottaa sen achievementin missä pitää paeta neljällä tähdellä poliiseja. Viisi tähteä muistaakseni paukahtaa kun yrittää mennä uudelle saarelle ennen kuin on saanu sitä auki. Kuutta en ole vielä onnistunut näkemään. Tarvii varmaan jo sen panssarivaunun että pysyy hengissä tarpeeksi kauan saadakseen 6 tähteä perään.
6 tähteä tulee ihan menemällä toiselle saarelle "luvatta". Gamespy:n Achievement guidessa on neuvo, miten se 5 minsaa 6:lla tähdellä juuri saadaan tuolla tavoin. :)
 
Ylös Bottom