Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Grand Theft Auto V [Hype ja muu oi-mä-ja-tai-mun-peli-tuli-jo-jauhanta]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja BF
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: Grand Theft Auto V [PS3/X360 Hype]

Muinoin kun sain "Sanukan" lainaan kaverilta ja kun olin kuukauden kaks sitä pelannut, niin kaveri kysyi, että joko oot menny läpi. No vastahan siinä oli tullut ekaa saarta tutkittua, eikä tehtävien aloittameisesta tietoakaan. :D

Onko muuten kokemuksia GTA IV:stä tietsikalla padilla pelattuna? Sillä vaan kyselen, kun taitaa tulla V hankittua koneelle, kun ei tee mieli ostaa hajonneen PS3:en tilalle toista vanhentunutta tekniikkaa sisältävää konsolia. Mutta silti haluaisi sen GTA:aan pleikkari-fiiliksen. :)
 
Vastaus: Grand Theft Auto V [PS3/X360 Hype]

Muinoin kun sain "Sanukan" lainaan kaverilta ja kun olin kuukauden kaks sitä pelannut, niin kaveri kysyi, että joko oot menny läpi. No vastahan siinä oli tullut ekaa saarta tutkittua, eikä tehtävien aloittameisesta tietoakaan. :D

Onko muuten kokemuksia GTA IV:stä tietsikalla padilla pelattuna? Sillä vaan kyselen, kun taitaa tulla V hankittua koneelle, kun ei tee mieli ostaa hajonneen PS3:en tilalle toista vanhentunutta tekniikkaa sisältävää konsolia. Mutta silti haluaisi sen GTA:aan pleikkari-fiiliksen. :)

Itse pelaan joitakin pc-pelejä Xboxin padilla, GTA IV on yksi näistä. Hyvin toimii ja tuo tutun fiiliksen. Näppiksellä ajaminen on jotain kamalaa!
 
Vastaus: Grand Theft Auto V [PS3/X360 Hype]

Ja itse taas en ymmärrä, miten jotkut jaksaa jauhaa vaan noita tehtäviä. :D Itse aloitan luonnollisesti ensin tehtävillä, mutta kuten GTA IV:n julkaisupäivänä, taisin pelata ehkä kaksi tehtävää, jolloin lähdin vain tutkimaan paikkoja ilman aseita tai mitään. Ja sitä kestikin ihan iltaan saakka. GTA:n parhautta on juuri se vapaa rellestäminen. San Andreasin tehtäviä en mennyt loppuun kuin ehkä kolme vuotta julkaisun jälkeen (jäi joskus kesken sinne kohti, kun palataan Los Santosiin). Nyt kun saatiin nettipeli GTA IV:n myötä, niin eniten aikaa on syönyt nettipelin Free Mode. Tehtävät oon mennyt kerran läpi ja toisen kerran trophyjen perässä.

Oikein itkettää, kun jotkut odottaa V:ttäkin innoissaan uusien tehtävien takia ja tarinan jälkeen peli on niin sanotusti (mukamas) koluttu loppuun ja se laitetaan myyntiin. Ei voi ymmartaa, mutta makuja on monia. :D

EDIT: Ja 400?! Ööh..

Totean vain, että makuasioista EI VOI VITTUILLA, tai ei ainakaan pidä yrittää tehdä sitä, koska se osoittaa vain kommentoijan tyhmyyden.
Todennäköisesti tulee 500 kertaa täyteen, ennen kuin pääsen seuraavan keeteeaan kimppuun. (Jotkut pojanklopit ovat vasta silloin armeijassa) Olen pelannut GTA:ta JOKA PÄIVÄ jo siitä asti kun GTA III ilmestyi, eli YLI KYMMENEN VUOTTA ja aloitin n. 36-vuotiaana. Suurin syy miksi pelaan edelleen eniten juuri juonitarinaa on juuri siinä, että ainakin minulle nämä free modet sun muut tulivat vasta tämän konsolisukupolven tuotteena. Voi sanoa, että vanhat tavat istuvat tiukassa minun kohdallani. Free mode (myöhemmin) ja seikkailu kaupungissa ja sen ympäristössä kyllä kiinnosti aikansa. Itse asiassa minua kiinnosti kaupungin ja alueiden tutkiminen vielä GTA III-pelissä, sen jälkeen se ei ole enää niin paljon kiinnostanut. Kaikki on jo tavallaan nähty. Suurin pettymys oli GTA:SA, jossa kyllä lääniä riitti, mutta sisältöä ei. Ainoastaan GTA III:sta ja Vice Cityä voisin pitää sellaisena, että paikkoja kannatti tutkia. Tämä johtui ehkä niiden pelattavuuteen sopivasta koosta.

Ainoa mikä voi tarjota todella jotain uutta on uudet tehtävät ja jokin uusi mullistava juttu GTA:ssa. Alueen koko tuntuu taas olevan megalomaaninen, mikä tarkoittaa paljon tyhjiä, tylsistyttäviä ympäristöjä, mistä ei löydy mitään. Kuka sellaista haluaa? Ehkä nämä ympäristöt sitten tarjoavat multiplayerin pelaajille jotain paikkoja toimia, who knows...
 
Vastaus: Grand Theft Auto V [PS3/X360 Hype]

...Alueen koko tuntuu taas olevan megalomaaninen, mikä tarkoittaa paljon tyhjiä, tylsistyttäviä ympäristöjä, mistä ei löydy mitään. Kuka sellaista haluaa? Ehkä nämä ympäristöt sitten tarjoavat multiplayerin pelaajille jotain paikkoja toimia, who knows...

Tämä juuri. Unelmoin jo Just Cause 2:n tyylisestä avarasta (paikoin jopa tyhjästä) useiden neliökilometrien kokoisesta maastosta, jossa on tilaa lennellä lentokoneilla, kiipeillä vuorilla, seikkailla pyörien selässä ja vaikka mitä muuta. Kaikki tämä vaikka viidentoista muun ihmispelaajan voimin netin välityksellä. Jos RDR:stä saataisiin vielä mukaan eläimet, niin siinä olisi jo yksi mukava lisätekeminen. Toivottavasti nettipelin Free Modeen lisätään myös yksinpelin kaikenlaisia sivutehtäviä tai tehdään kokonaan omat tehtävät, kuten RDR:n Free Roamissa (jossa siis on lähinnä niitä jengien piilopaikkojen puhdistuksia, mutta myös minipelejä). Samanlainen lobby-systeemi on hyvin luultavasti tulossa myös GTA V:een, tai ainakin toivon hartaasti niin.

Enkä ole mitään yrittänyt vittuilla. Yritin viestiä hymiöillä sitä (tosin graafisina ne vaikuttaa vain ironiselta piilovittuilulta). :)
 
Vastaus: Grand Theft Auto V [PS3/X360 Hype]

Olen pelannut GTA:ta JOKA PÄIVÄ jo siitä asti kun GTA III ilmestyi, eli YLI KYMMENEN VUOTTA ja aloitin n. 36-vuotiaana.

Pitäisköhän sun hankkia joku muukin harrastus? Tai muuten vaan pitää ehkä vähän taukoa välillä. Kuulostaa hiukan jo sairaalloiselta omistautumiselta.
 
Vastaus: Grand Theft Auto V [PS3/X360 Hype]

Just nuo vuoristot ja erilaiset maastot missä "harrastaa" offroad-ajoa tai muuta häröilyä on juuri se mitä eniten odotan. Niitä oli aivan liian vähän IV:ssa. Parhaimmat gta hetket on ehdottomasti tulleet noista rälläilyistä. Tehtävät pelaan yleensä läpi kohtuu pitkällä aikataululla ja muu puuhastelu on se suola silloin kun tehtävät ei nappaa.
 
Vastaus: Grand Theft Auto V [PS3/X360 Hype]

Pitäisköhän sun hankkia joku muukin harrastus? Tai muuten vaan pitää ehkä vähän taukoa välillä. Kuulostaa hiukan jo sairaalloiselta omistautumiselta.

EHDOTTOMASTI PITÄISI, ja sairashan minä päästäni olen, kun menen tämänkin vierailun jälkeen taaaaas pelaamaan keeteeaata.
 
Vastaus: Grand Theft Auto V [PS3/X360 Hype]

EHDOTTOMASTI PITÄISI, ja sairashan minä päästäni olen, kun menen tämänkin vierailun jälkeen taaaaas pelaamaan keeteeaata.

No onhan GTA kyllä sen verran hyvä peli että kyllähän ton ymmärtäis normaaliksi jos pelais muutakin kuin pelkkiä tehtäviä. Kerran tuli Motorstormin moninpelissä vastaan äijä joka oli ajanut tuhansia kisoja ja ihmettelin vähän että kuka jaksaa näinkin yksipuolisessa pelissä ajaa edes sata kisaa. Eli siinä suhteessa olet ihan normaali päästäsi. (Anteeksi OT)

Eilen pelailin Ballad of Gay Tonyn multiplayeria ja ajelin niitä kisoja, niin huomasin että seuraavalle levelille nouseminen kestää ihan tolkuttoman kauan. Jos kisaan oli osallistunut esim 4 pelaajaa ja satuin kisan voittamaan niin palkinnoksi sain noin 400$. Sitten huomasin menussa että seuraavalle levelille nousu vaatisi 18 000$. Ja olen vasta levelillä 2. No maksimi leveli onkin vain 10, mutta silti tätä online juttua pitäisi kehittää ehkä vähän helpommaksi. Myös oman hahmon muokkausta olisi kiva saada monipuolisemmaksi sillä nyt ei edes voi päättää oman hahmon hiustyyliä (VOI EI). Pienet yksityiskohdat tekevät pelistä hyvän.
 
Vastaus: Grand Theft Auto V [PS3/X360 Hype]

...No maksimi leveli onkin vain 10, mutta silti tätä online juttua pitäisi kehittää ehkä vähän helpommaksi...

Niin, onneksi "vain" 10, sillä tuon kympin saavuttamiseen menee boostaamallakin lähes 100 tuntia. Tavallisesti pelatessa luultavasti useita satoja tunteja (jos Free Modesta saisi rahaa, jolla nousta rankeissa, niin olisin jo varmaan päässyt level 10:ksi jo pari kertaa pelaamalla vain sitä :D). Toivottavasti GTA V:een tulee joku RDR:n ja Max Payne 3:n tapainen ainakin 50 tason pituinen rank-järjestelmä, ja tämän jälkeen voi vielä aloittaa "prestigen". Ja Free Modesta sais tosiaan saada rahaa.

Toivon kyllä todella, että ottaisivat RDR:stä mallia ja tekisivät Free Roamista/Modesta sen moninpelin "lobbyn", jossa on samanlailla tekemistä kuin RDR:ssä ja sieltä voi aloittaa sitten muut kilpailulliset (tai yhteistyölliset) pelimuodot. Kuten taisin jo aiemmin sanoa, RDR:stä voitaisiin apinoida rosvojoukkojen piilopaikkojen putsaaminen, mutta vaihdetaan vain vihollisiksi jotain mafiosoja ja piilopaikoiksi vaikka piilotettuja huumetehtaita ym. Ja mahdollisimman paljon kaikkia sivutehtäviä mukaan.
 
Vastaus: Grand Theft Auto V [PS3/X360 Hype]

No, se täytyy myöntää, että olenhan minä muutakin tehnyt kuin tehtäviä suorittanut. Tuli hankittua GTA IV:stä kymppileveli aikanaan. Siihen meni aikaa n. pari viikkoa, mikä on huikea aika meikeläiseltä, että maltti riitti. Ja jos pystytte näkemään pelini Xbox Livestä, niin huomaatte, että onhan siellä aika monta muutakin peliä, jota on pelattu, vaikka pelaankin ylivoimaisesti eniten juuri GTA:ta. Tällä hetkellä kuitenkin olen niin pösilö, että meinaan jauhaa Forza nelkun event listan loppuun asti. Siinä onkin mennyt jo kolmisen viikkoa. Ja kisat vaan pitenee ja lisääntyy kuulemma loppua kohden.
Ja sitten topikinmukaiseen pääasiaan:
GTA V:ssä voisi olla myös tuollainen kultatähti-juttu, jolla voisi brassailla ja esittää, kuinka sitkeä fanipoika on tullut oltua, mutta kultainen tähti saisi näkyä sitten myös ei-rankatuissa peleissä gamertagin edessä ja GTA V:n free modessa. GTA IV:ssähän näin ei valitettavasti ole, vaan kultatähti näkyy vain rankatuissa peleissä.
Noin muuten kannatan sellaisia ehdotuksia, että RDR:stä apinoitaisiin Grand Theft Auto vitoseen näitä Exectan esittämiä ominaisuuksia. Olen kuitenkin sen verran (tosin hyvin vähän) pelannut RDR:n multiplayeriä, että näin miten hyvin ne ideat toimii. Ainoa, mitä muutosta toivoisin, että niiden roistojen talojen valtaaminen ei olisi yksin niin hankalaa. Huomasin Red Dead Redemptionissa, että hyvin kyllä pärjäsi, jos oli kavereita avittamassa, mutta yksin pelatessa kuolo korjasi kovin usein. Tämä venytti sitä aikaa, joka tukikohdan valloittamiseen kuluu. Kävi vähän tylsäksi. Koska itselläni on ollut yleensäkin vaikea kasata r i i t t ä v ä s t i porukkaa multiplayeriin, niin toivoisin, että GTA V:ssä olisi tässä suhteessa liukuva vaikeustaso, jossa voisi määrittää ensin lobbyssä pelaajamäärän ja sitten peli määrittäisi vaikeustason siihen määrään sopivaksi. Silloin olisi kiva pelata multiplayerin talonvaltauksia yksinkin.
 
Vastaus: Grand Theft Auto V [PS3/X360 Hype]

...Olen kuitenkin sen verran (tosin hyvin vähän) pelannut RDR:n multiplayeriä, että näin miten hyvin ne ideat toimii. Ainoa, mitä muutosta toivoisin, että niiden roistojen talojen valtaaminen ei olisi yksin niin hankalaa. Huomasin Red Dead Redemptionissa, että hyvin kyllä pärjäsi, jos oli kavereita avittamassa, mutta yksin pelatessa kuolo korjasi kovin usein. Tämä venytti sitä aikaa, joka tukikohdan valloittamiseen kuluu. Kävi vähän tylsäksi...

Noh, omasta mielestäni noita Gang Hideoutteja oli loppujen lopuksi helppoa tyhjentää myös yksin, kunhan käytti suojaa, eikä rynninyt vihollisten keskellä reijitettäväksi. Ja vaikka tuossa kuoli, niin spawnasi aina siihen lähelle takaisin, niin ei siinä mitään. Vähän erilaisuutta niihin Gang Hideoutteihin olis kyllä kaivannut, sillä abouttirallaa ne kaikki oli täysin samanlaista räiskintää alusta loppuun, lukuun ottamatta Pike's Basinia (se kanjoni, jossa piti asentaa pommit räjähtämään), joka olikin sitten paras Hideout. GTA V:ssä jotain erilaisuutta toisi ainakin se, että poliisit voisi tulla paikalle räiskimään (ja nämä räiskisi mielellään sekä pelaajaa, että niitä muita mafiosoja, jotka "asustelee" siellä Hideoutissa).

Noh, saa nähdä, mitä se Rockstar on keksinyt. Ainakin siinä virallisessa GTA V -tiedotteessa hehkuttivat, että moninpelikin uudistuu jollain tapaa. "A bold new direction for..." vai mites ne hehkuttikaan.
 
Vastaus: Grand Theft Auto V [PS3/X360 Hype]

RDR:stä mukaan on ehdottomasti saatava myös uhkapelit. Red Deadissa tuli istuttua Texas Hold´em pöydässä monta pelin päivää putkeen (ellei viikkoja). Vielä kun GTA-maailmassa rahaa kertyy paljon, niin mikä olisikaan parempi sijoituskohde, kuin pokeri. :cool:
 
Vastaus: Grand Theft Auto V [PS3/X360 Hype]

RDR:stä mukaan on ehdottomasti saatava myös uhkapelit. Red Deadissa tuli istuttua Texas Hold´em pöydässä monta pelin päivää putkeen (ellei viikkoja). Vielä kun GTA-maailmassa rahaa kertyy paljon, niin mikä olisikaan parempi sijoituskohde, kuin pokeri. :cool:

Totta, myös San Andreasista tuttu ravipeli olisi kiva saada mukaan. Kerran pistin panokseksi ihan hirmuisen summan, jotain viisi miljoonaa tai jotain ja hevonen jota veikkasin voittajaksi meni häviämään kisan. Sitten vain uudestaan rahakoodia ja muutaman yrityksen jälkeen voitto tuli lopulta ja kerroin voittajahevosella oli päälle 10. Vaikka käytinkin rahakoodia niin silti oli hauskaa jännittää oman hevosensa puolesta.

The ballad of gay Tonysta voisi tuoda sen "tappeluklubin" jossa pystyi myös lyömään vetoa voittajasta. En ikinä ole onnistunut voittamaan koko turnausta, koska vastustajat joilla on pesäpallomaila tai puukko ovat aina pysäyttäneet minut. Harmikseni huomasin myös että Super Punch koodia (räjähtävä nyrkki) ei pysty käyttämään turnauksessa. Olisi ollut hauskan näköistä kun jokainen vastustaja olisi pudonnut ekasta lyönnistä/potkusta.

RDR:ssä opin pelaamaan pokeria kunnolla jotta sain sen trophyn. Eli pokeri olisi kiva lisä.
 
Vastaus: Grand Theft Auto V [PS3/X360 Hype]

Hmm, Rockstarin sivut ovat alhaalla (tosin support.rockstargames.com ainakin toimi vielä hetki sitten), mukaanlukien www.rockstargames.com/V. Ollaankohan sinne viimein päivittämässä jotain uutta tietoa? Ja sen takia varmaan (lähes) jokainen sivu on alhaalla, kun onhan niillä R*:n muillakin sivuilla aina kaikenlaista tietoa niistä peleistä, eikä vain tuolla pelin omalla sivulla. Noh, saahan sitä toivoa, mut tuskin tulee mitään. :D

EDIT: Tai itse asiassa kaikki sivut toimii, mutta siellä tulee vain valkoinen tausta. Eihän tämä siinä tapauksessa kieli mistään palvelinongelmista tms., kun sivu tavallaan latautuu, mutta tyhjänä. Eli joko siellä päivitetään jotain sinne tai siellä tehdään jotain huoltoa..?

EDIT2: Eipä tullut mitään.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Grand Theft Auto V [PS3/X360 Hype]

RDR:ssä opin pelaamaan pokeria kunnolla jotta sain sen trophyn. Eli pokeri olisi kiva lisä.

No jaa, kyllä RDR:ssä se pelaajien tekoäly oli omasta mielestä aika kehnoa. Piti vaan odottaa, että itse saa hyvän käden, luokkaa täyskäsi. Sitten vaan laittaa raise, ja jos joku tulee mukaan tai korottaa, niin uudelleen raise jne. RDR:n tekoäly ei pysty lopettamaan (foldaamaan) tossa tilanteessa, vaan se etenee aina all in:iin asti. Ja trophy kilahtaa.

Mutta kyllä, uhkapeleissä tuli silti RDR:ssä vietettyä eniten aikaa, joten toivon niitä myös tulevaan V:een. GTA V:ssä saisi olla myös Vice cityn tyylinen "Osta firma-> tee firman tehtävät-> hae päivittäinen palkka" systeemi. IV:ssä ketutti, kun valtavasta kaupungista ei saanut ostettua yhtäkään rakennusta/asuntoa itselle.
 
Vastaus: Grand Theft Auto V [PS3/X360 Hype]

RDR:n DLC:ssä pysty pelaamaan pokeria myös onlinessa, jolloin ei tarvinnut välittää huonosta tekoälystä. :) Toivottavasti V:ssä kaikki yksinpelin minipelit tulee myös nettipeliin. IV:n nettipelissähä ei ollu mitään keilailua, ryyppäämistä (olis kyl mahtavaa nettipelissä :D), biljardia tms.
 
Vastaus: Grand Theft Auto V [PS3/X360 Hype]

The Ballad of Gay Tonyssa tykkäsin jostain syystä tosi paljon niistä laskuvarjohypyistä. Ne kun sais tähän tulevaan GTA V peliin :).


Paljon on nyt huhuiltu lokakuusta. Jotkut lehdetki kirjoittaa lehdissään että mistä ne tietää että GTA V ilmestyisi lokakuussa (ellei mahdotonta niin todella epätodennäköistä. Mahdollisuudet siihen on 1 %, koska sinne on enää 4 kuukautta ja mitään infoa yhtä traileria lukuunottamatta ei ole tullut.) Mutta siis mistä tämä lokakuu on mahdettu repäistä? Niin paljon huhuiltu kaikkea ja "perusteltu" että toi on mennyt ohi.


Sitten itse peliin. Yleensä aloitan tehtävät samantie, mutta nyt on odotus on sen verran korkealla etten halua pilata sitä etenemällä liian nopeesti. Aion tutkia jokaisen kadun ja kolkan, mitä alussa on mahdollista. Ja vielä kahteen kertaa :D
 
Vastaus: Grand Theft Auto V [PS3/X360 Hype]

Paljon on nyt huhuiltu lokakuusta. Jotkut lehdetki kirjoittaa lehdissään että mistä ne tietää että GTA V ilmestyisi lokakuussa (ellei mahdotonta niin todella epätodennäköistä. Mahdollisuudet siihen on 1 %, koska sinne on enää 4 kuukautta ja mitään infoa yhtä traileria lukuunottamatta ei ole tullut.) Mutta siis mistä tämä lokakuu on mahdettu repäistä? Niin paljon huhuiltu kaikkea ja "perusteltu" että toi on mennyt ohi.

Ihan puhdasta spekulointiahan tuo julkaisemispäivä on lehtienkin osalta. Koko ajanhan se käy epätodennäköisemmäksi kun kello käy eteenpäin. Pitää kuitenkin muistaa että San Andreas taisi olla kaupoissa 6kk julkistuksen jälkeen, eli onhan tässä mikä tahansa mahdollista. Vähän kyllä alan jo itsekkin kääntymään siihen suuntaan ettei peliä tänä vuonna nähdä.

Pitää vaan toivoa että tylsästä nelosesta on otettu opiksi.
 
Vastaus: Grand Theft Auto V [PS3/X360 Hype]

...Mutta siis mistä tämä lokakuu on mahdettu repäistä? Niin paljon huhuiltu kaikkea ja "perusteltu" että toi on mennyt ohi.

...

Sillä perusteella se lokakuu on repäisty, että lähes kaikki aiemmat GTA:t on julkaistu aina lokakuussa. GTA IV:nkin alkuperäinen julkaisupäivä oli lokakuussa, mutta peli myöhästyi siitä sitten seuraavan vuoden huhtikuulle (29.4.2008, aurinkoinen kymmenasteinen kevätiltapäivä ja GTA IV asentumassa, never forget <3).
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Grand Theft Auto V [PS3/X360 Hype]

RDR:n DLC:ssä pysty pelaamaan pokeria myös onlinessa, jolloin ei tarvinnut välittää huonosta tekoälystä. :) Toivottavasti V:ssä kaikki yksinpelin minipelit tulee myös nettipeliin. IV:n nettipelissähä ei ollu mitään keilailua, ryyppäämistä (olis kyl mahtavaa nettipelissä :D), biljardia tms.

**K-18**

Ryyppääminen onlinessa olis kyllä mukavaa :D

**K-18**
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom