ohjeah
Well-Known Member
Re: Grand Theft Auto V [PS3/X360 Hype]
En usko, että tuon nelosen kankeuden syynä oli todellakaan mikään realistisuuden tavoittelu. Enemmänkin uusi pelimoottori ja teknologia, jota ei vielä riittävän hyvon osattu käyttää. RDR hoitaa liikkumisen jokaisella osa-alueella paremmin ja vähintään yhtä realistisesti, joten tällä tasolla liikkuminen tullee GTA:ssakin olemaan, sen verran yhteistyötä studioiden välillä tehdään takuulla. Ylipäänsäkin näkisin niin, että tuo realismi liikkumiseen tulee ennemmin animaatioiden ja niiden sulavuuden kuin kankeiden kontrollien kautta. Vanha isoäitinikin ninittäin liikkuu ketterämmin kuin Niko GTA IV:ssä.
San Andreaksen lihaksikkuuden vaikutuksellakaan tuskin oli tekemistä realismin kanssa. Tai ainakaan päätavoite se ei liene ollut. Eihän kyseinen peli muillakaan osa-alueilla liiemmin realismiin pyrkinyt. Salilla käymiselle ja kuntoilemiselle vaan tarvittiin joku syy/seuraus.
Toki RDR:ssa oli nopee ukko, mutta olen varma, että se ei ollut Rockstar Northin käsialaa. He kun tuntuvat pyrkivän tuomaan päähahmon liikkumiseen realistisuuden tuntua. GTA III:ssa näin ei vielä ollut, siksi hahmo liikkui kevyesti (siis periaatteessa epärealistisen vikkelästi). SA:ssa taas hahmon fysiikkaa sotki se tosiasia, että oli pakko ottaa huomioon lihaksikkaalle hahmolle tyypillinen massan hitaus. Onhan totta, että muskelimies esimerkiksi lyö hitaammin kuin ruipelo. Suuret lihakset aiheuttavat tämän ilmiön. Tästä syystä CJ liikkui sulavammin ruipelona ja kankeasti lihaksikkaana. Kysymys oli realistisuuden tavoittelusta.
Jos GTA V:n ukon liikkuvuuden hoitaa R* North, niin voimme olla melko varmoja, että ukko liikkuu edelleen kankeasti. GTA IV:ssä realistisuutta ukon liikkumiseen yritettiin tuoda, mutta tuloksena oli epäonnistuminen. Tai voihan Rockstar North onnistuakin. Sitä toivoo varmaan moni, minä siinä mukana.
Tähän värimaailma asiaan olen jo kommentoinut riittävästi, joten siitä on turha enää sanoa mitään. Silti vaan taas eilen ihailin GTA IV:ta, joten ei voi mitään, kun minusta se näyttää värikkäältä eikä ollenkaan synkältä. Sori vaan.
En usko, että tuon nelosen kankeuden syynä oli todellakaan mikään realistisuuden tavoittelu. Enemmänkin uusi pelimoottori ja teknologia, jota ei vielä riittävän hyvon osattu käyttää. RDR hoitaa liikkumisen jokaisella osa-alueella paremmin ja vähintään yhtä realistisesti, joten tällä tasolla liikkuminen tullee GTA:ssakin olemaan, sen verran yhteistyötä studioiden välillä tehdään takuulla. Ylipäänsäkin näkisin niin, että tuo realismi liikkumiseen tulee ennemmin animaatioiden ja niiden sulavuuden kuin kankeiden kontrollien kautta. Vanha isoäitinikin ninittäin liikkuu ketterämmin kuin Niko GTA IV:ssä.
San Andreaksen lihaksikkuuden vaikutuksellakaan tuskin oli tekemistä realismin kanssa. Tai ainakaan päätavoite se ei liene ollut. Eihän kyseinen peli muillakaan osa-alueilla liiemmin realismiin pyrkinyt. Salilla käymiselle ja kuntoilemiselle vaan tarvittiin joku syy/seuraus.