Vastaus: Grand Theft Auto V [PS3/X360 Hype]
Lue alkuperäinen IGN:n haastattelu Rockstarilta, äläkä V2.fi:n suppeita suomennoksia.
Jos joku vihollinen tappaa sinut kahdesti (ilmeisesti peräjälkeen - en muista, kun luin sen IGN:n haastattelun aiemmin tänään), niin voit käynnistää "vendettan", jolloin sen vihollisesi ikoni/merkki (miten nyt suomennat sanan "blip") näkyy vihollisen pään päällä rastittuna. Muilla vihollisilla se ikoni näkyy vain (luultavasti) tavallisena pallona, kuten GTA IV:ssä. Täten erotat vendetta-kohteesi muista vihollisista, muttet mitenkään tavallista helpommin näe vihollisesi sijaintia.
Vendettasta on se hyöty - jota V2.fi:kään ei uutisessaan mainitse -, että jos tapat vendetta-kohteesi, saat extra-XP:tä. Jos taas vihollinen onnistuu tappamaan sinut, kun hän oli sinun vendetta-kohteesi, saa puolestaan vihollinen ne extra-XP:t.
Ja en muista muuta tarkemmin, mutta kaikki nuo vihollisjengien (siis ne Crew'it) pelaajien tapot yms. tulee tilastoina Social Clubiin ja ne vaikuttaa sun oman jengisi "rankingiin" tai vastaavaan. Ja eniten vastassa olleista jengeistä muodostuu sitten oman jengisi "verivihollisia", joiden tilastot tms. näkyy tarkemmin pelissä / Social Clubissa, kuin muiden jengien. Täten pysyt kartalla, kumpi on "voitolla".
Lisäks toi Crew-systeemi toimii samalla party-systeeminä. Tiimimuotoisiin peleihin liityttäessä systeemi laittaa koko oman Crew'n samalle puolelle - luultavasti kuitenkin sillä ehdolla, että tiimit on tasapainossa, mutta ilmeisesti systeemi tasoittaa ensin saman jengin jäsenet samalle puolelle ja heittää muut pelaajat sitten perässä tasoittamaan tiimejä. Kuullostaa ihan hyvältä ratkaisulta. Ja loppuupa se ainainen vammailu tiimeillä, kuten GTA IV:ssä.
Ja toi Crew-systeemi on siis universaali kaikille Rockstarin tuleville nettipeleille, joten Max Payne 3:a varten luodut jengit siirtyy suoraan käytettäväksi myös GTA V:een.
Rockstarin sivuilla myös uutinen aiheesta ja tiivistelmä haastattelusta.
V2.fi | Max Payne 3:n jengit voi siirtää GTA V:een
En nyt tarkalleen tajunnu, mut laitetaan nyt tänne kun ei tästä liikaa ole uutisia julkastu![]()
Lue alkuperäinen IGN:n haastattelu Rockstarilta, äläkä V2.fi:n suppeita suomennoksia.
Jos joku vihollinen tappaa sinut kahdesti (ilmeisesti peräjälkeen - en muista, kun luin sen IGN:n haastattelun aiemmin tänään), niin voit käynnistää "vendettan", jolloin sen vihollisesi ikoni/merkki (miten nyt suomennat sanan "blip") näkyy vihollisen pään päällä rastittuna. Muilla vihollisilla se ikoni näkyy vain (luultavasti) tavallisena pallona, kuten GTA IV:ssä. Täten erotat vendetta-kohteesi muista vihollisista, muttet mitenkään tavallista helpommin näe vihollisesi sijaintia.
Vendettasta on se hyöty - jota V2.fi:kään ei uutisessaan mainitse -, että jos tapat vendetta-kohteesi, saat extra-XP:tä. Jos taas vihollinen onnistuu tappamaan sinut, kun hän oli sinun vendetta-kohteesi, saa puolestaan vihollinen ne extra-XP:t.
Ja en muista muuta tarkemmin, mutta kaikki nuo vihollisjengien (siis ne Crew'it) pelaajien tapot yms. tulee tilastoina Social Clubiin ja ne vaikuttaa sun oman jengisi "rankingiin" tai vastaavaan. Ja eniten vastassa olleista jengeistä muodostuu sitten oman jengisi "verivihollisia", joiden tilastot tms. näkyy tarkemmin pelissä / Social Clubissa, kuin muiden jengien. Täten pysyt kartalla, kumpi on "voitolla".
Lisäks toi Crew-systeemi toimii samalla party-systeeminä. Tiimimuotoisiin peleihin liityttäessä systeemi laittaa koko oman Crew'n samalle puolelle - luultavasti kuitenkin sillä ehdolla, että tiimit on tasapainossa, mutta ilmeisesti systeemi tasoittaa ensin saman jengin jäsenet samalle puolelle ja heittää muut pelaajat sitten perässä tasoittamaan tiimejä. Kuullostaa ihan hyvältä ratkaisulta. Ja loppuupa se ainainen vammailu tiimeillä, kuten GTA IV:ssä.
Ja toi Crew-systeemi on siis universaali kaikille Rockstarin tuleville nettipeleille, joten Max Payne 3:a varten luodut jengit siirtyy suoraan käytettäväksi myös GTA V:een.
Rockstarin sivuilla myös uutinen aiheesta ja tiivistelmä haastattelusta.