Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Grand Theft Auto V [Hype ja muu oi-mä-ja-tai-mun-peli-tuli-jo-jauhanta]

  • Viestiketjun aloittaja BF
  • Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: Grand Theft Auto V [PS3/X360 Hype]

En jaksanut alkaa videopätkiä kaivelemaan, mutta jostain syystä minullakin on muistikuva, että GTAIV oli peleistä "synkin" ja tylsin jostain syystä. Osaksi tuo johtui mielestäni pelin väripaletista, osaksi sen suttuisesta grafiikasta, jollon värit eivät olleet "puhtaita". Itse kyllästyin peliin muutamien tuntien jälkeen ja toivonkin, että hauskanpito ja saavat taas suuremman roolin tässä uusimmassa pelissä. Kuvien perusteella näin tuleekin varmaan käymään.

Sinä vain kuvittelet, että värit on synkät, kun pelin tarina on niin synkkä. Itse ihailen erityisesti pelin auringonlaskuja ja -nousuja, kun auringon valo heijastuu liplattelevasta veden pinnasta. Mitään niin kaunista ja värikästä en ole GTA:ssa aiemmin nähnyt! Niinpä en kertakaikkiaan ymmärrä, miksi IV:n värimaailmaa pidetään niin synkkänä.
Kuten olen aiemmin sanonut, IV:n värimaailma muuttuu sääolosuhteiden mukaan. Sumua esimerkiksi esiintyy, mutta tämä sumuvaihe oli mukana jo GTA 3:ssa. New Yorkissa on omanlaisensa sää, joka poikkeaa muiden alueiden säistä. Silti siis kuten olen sanonut (ja minä sanon tämän n. 400 läpipeluukerran kokemuksella), selkeällä säällä ihailen erityisesti yöllä kaupungin talojen ikkunoiden valoja, katuvaloja, huomiovaloja (korkeissa rakennuksissa), siltojen valoja sun muita valokylttejä. Synkkääkö? No ei varmasti! Liberty City on kaunis kaupunki.

Rakkaalle moderaattorillemme sanoisin, että mielestäni en ole mennyt henkilökohtaisuuksiin, eikä mielestäni myöskään jamaikan asukas. Vähän tässä debattia on käyty. Ei siitä vielä pidä hernettä nenään vetää. Ota ihan rauhallisesti. Kyllä homma pysyy hanskassa. Yli kymmenen vuoden kokemuksella eri keskustelufoorumeilta voin sen sanoa.
Sen verran esittäisin kritiikkiä moderaattorin toiminnasta, että toivoisin teidän olevan tasapuolisia kun huomauttelette. Tässä ketjussa muut ovat menneet henkilökohtaisuuksiin, mutta missä oli tuolloin mode? Ei näkynyt mailla halmeilla. Tiedän, että tälläkin foorumilla on fanipoikien sisäpiiri, mutta älkää nyt sentään antako sen näkyä ihan noin räikeästi, että ette mitenkään puutu heidän touhuihinsa.
:eek:
 
Vastaus: Grand Theft Auto V [PS3/X360 Hype]

En minä Pinata Theft Autoa haekaan, ja Storiesit olivatkin niitä vanhoilla GTA-grafiikoilla varustettu. Ne olivat sellaisia aika "lelumaisia", tai "animaatiomaisia", mikä lie nyt oikea termi olikaan.
Onhan se Nykki harmaa, joo, muttei edelleenkään Charlie Chaplin elokuvan tapaan.. :D

Mutta mutta, Pohjoiseurooppalainen on tota mieltä, ja minä olen tätä mieltä, molemmat tykätään GTA:sta, mutta nähdään noi jotkut asiat pelissä vähän eri tavalla. Tuskin tämä pikku debaakkelointi nyt paljoa hallaa kellekkään teki, eikä tässä henkilökohtaisuuksiin menty, tai mennä. Rauha maassa. Jeesus rakastaa meitä kaikkia.
(enkä myöskään mielellään ota noita punasia kortteja/varotuksia ylipäätänsä, niitäkin jo aika lailla tarpeeksi)
 
Vastaus: Grand Theft Auto V [PS3/X360 Hype]

HYVÄ JAMAIKAN ASUKAS. Olen samaa mieltä. Ollaan eri mieltä, mutta annetaan asioiden kiistellä eikä miesten :)
 
Vastaus: Grand Theft Auto V [PS3/X360 Hype]

Sinä vain kuvittelet, että värit on synkät, kun pelin tarina on niin synkkä. Itse ihailen erityisesti pelin auringonlaskuja ja -nousuja, kun auringon valo heijastuu liplattelevasta veden pinnasta. Mitään niin kaunista ja värikästä en ole GTA:ssa aiemmin nähnyt! Niinpä en kertakaikkiaan ymmärrä, miksi IV:n värimaailmaa pidetään niin synkkänä...

Vertaappa nyt näitä pelejä, hei...

gta_vice_city_wallpaper3.jpg


Grand-Theft-Auto-San-Andreas.jpg


grandtheftauto_195935.jpg


Googleta kuvia oikean elämän New Yorkista ja Kaliforniasta / Floridasta. NY on selvästi harmaampi (johtuen ilmastosta / sijainnista, saasteista / smogista ja arkkitehtuurista), joten luonnollisesti Rockstar yritti tavoitella tätä samaa oikean New Yorkin tuntua myös GTA IV:n Liberty Cityyn, joka pohjautuu NY:hyn, jos et sitä ole käsittänyt. Aivan samalla tavalla myös GTA III oli todella harmaa peli (koska sekin sijoittui löyhästi New Yorkiin pohjautuvaan Liberty Cityyn), jos vertaa vaikkapa Vice Cityyn tai San Andreasiin.

Ei GTA IV ole koko ajan täysin harmaa, mutta peli näyttää juuri tuolta, kuten tuossa ruutukuvassa, suurimman osan ajasta. En siis väitä, etteikö sieltäkin löytyisi niitä kellertäviä auringonlaskuja ja muita. IV on silti selvästi harmaampi kuin muut GTA:t ja se on periaatteessa hyvä; Rockstar osasi tuoda oikean elämän New Yorkin tunnun kaupunkiinsa. Samalla IV:n ollessa astetta realistisempi peli, myös grafiikat muuttuivat realistisempaan suuntaan väripalettinsa osalta (esim. Vice City on melko "sarjakuvamainen" sen väriensä osalta).
 
Vastaus: Grand Theft Auto V [PS3/X360 Hype]

Vertaappa nyt näitä pelejä, hei...

Googleta kuvia oikean elämän New Yorkista ja Kaliforniasta / Floridasta. NY on selvästi harmaampi (johtuen ilmastosta / sijainnista, saasteista / smogista ja arkkitehtuurista), joten luonnollisesti Rockstar yritti tavoitella tätä samaa oikean New Yorkin tuntua myös GTA IV:n Liberty Cityyn, joka pohjautuu NY:hyn, jos et sitä ole käsittänyt. Aivan samalla tavalla myös GTA III oli todella harmaa peli (koska sekin sijoittui löyhästi New Yorkiin pohjautuvaan Liberty Cityyn), jos vertaa vaikkapa Vice Cityyn tai San Andreasiin.

Ei GTA IV ole koko ajan täysin harmaa, mutta peli näyttää juuri tuolta, kuten tuossa ruutukuvassa, suurimman osan ajasta. En siis väitä, etteikö sieltäkin löytyisi niitä kellertäviä auringonlaskuja ja muita. IV on silti selvästi harmaampi kuin muut GTA:t ja se on periaatteessa hyvä; Rockstar osasi tuoda oikean elämän New Yorkin tunnun kaupunkiinsa. Samalla IV:n ollessa astetta realistisempi peli, myös grafiikat muuttuivat realistisempaan suuntaan väripalettinsa osalta (esim. Vice City on melko "sarjakuvamainen" sen väriensä osalta).

Toistit tuossa jonkin verran mitä itse olen tarkoittanut, eli et ole lukenut kaikkia viestejäni ajatuksella vaan kiirehtinyt äkkiä näppäimistön kimppuun. Toisaalta näytät vääntävän tämän asian päälaelleen: alun perin IV:tä väitettiin mustavalkoiseksi, mitä se ei edes esittämiesi kuvien perusteella ole. Noissa kuvissa se erottuu vähän tummempana, mutta ei missään tapauksessa ole mustavalkoinen. Lisäksi IV:n kuva voi olla otettu juuri siitä vaiheesta, jolloin alkaa tulla ukonilma, joten tuolla kuvalla ei ole mitään todistusarvoa. Olet vain tarkoitushakuisesti valinnut sopivat kuvat tukemaan väitteitäsi. Lisäksi kuva on otettu tylsästä kohdasta. Voisin ottaa kuvia minäkin, mutta onhan niitä jo otettu muutenkin. Esimerkiksi pigeonsguidessa voi nähdä upeita kuvia GTA IV:stä. Tutustuin niihin ampuessani 200 pulua. G-Unleashed - Where winning is just the beginning!?

Grand Theft Auto IV on tietyissä olosuhteissa erittäin värikäs, toisissa taas tumma ja pimeä, suorastaan mustavalkoinen. IV on värikkäimmillään yöllä selkeällä säällä. Tulkoon tämä nyt ties kuinka monennen kerran sanottua.
Sinä, eikä kukaan muukaan saa minua muuttamaan mieltäni. Luotan enemmän omiin silmiini kuin kummallisiin väitteisiin IV:n mustavalkoisuudesta. Omalta osaltani tämä aihe on nyt kaluttu loppuun, enkä kommentoi sitä enää, sillä olenhan sanottavani sanonut. Totean vain niille, jotka eivät ole kyseistä peliä pelanneet, että älkää uskoko, jos joku väittää pelin olevan mustavalkoinen. Se on sitä vain tietyn sään vallitessa. Tältäkin välttyy käyttämällä sääkoodia 468 555 0100, jolla voi valita haluamansa sään. GTA IV on kokemisen arvoinen peli, ei mustavalkoinen vaan värikäs mutta ei myöskään mikään karkkiväripeli.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Grand Theft Auto V [PS3/X360 Hype]

Jos luotat omiin silmiisi, eikä kukaan saa sinua muuttamaan mielipidettäsi (mitä kukaan tuskin on yrittänytkään), niin mistä Pohjois Eurooppalainen johtuu tuo kauhea todistelemisen tarve? Ei IV ole mustavalkoinen vaan sinun tulkintasi toisten viesteistä. :D IV:ssä tosiaan on synkempää Exectan mainitsemista syistä, mutta tuota että peli on yöllä värikkäimmillään en oikein ymmärrä. Vai tarkoitatko vilkkuvaloja yms? IV:ssä on vielä aika epäselvä grafiikka verrattuna uusimpiin peleihin (konsolit ja PS3 varsinkin), että sekin lisää synkkyyden vaikutelmaa. Yöllä sitä lievää sumeutta ei havaitse ja kuva näyttää tarkemmalle ja samalla värit kirkkaammilta. Tuskin V:ään tulee samalta näyttämään, kuin laituri-screenshotissa, mutta kehittyneet grafiikat ja melkein paratiisi ilmasto varmasti tekevät pelistä IV:tä värikkäämmän. New Yorkissa vallitsee kostea mannerilmasto ja Los Angelesissa/Californiassa väliemrenilmasto. :cool:
 
Vastaus: Grand Theft Auto V [PS3/X360 Hype]

Tuo jetin pilotti näyttää kyllä siltä trailerin vanhalta hemmolta, pahimmoilleen tärähtänyt kuva varmaan tarkoituksella :mad:
 
Vastaus: Grand Theft Auto V [PS3/X360 Hype]

Tulossa mahdollisesti pian 3 kuvaa lisää? Ainakin tuossa GTA V:n etusivulla on kolme kehystä tyhjillää, johon näiden mahdollisten kuvien thumbnailit sitten tulisivat.
 
Vastaus: Grand Theft Auto V [PS3/X360 Hype]

Tossa tontsan lähteessä lukee näin: Thanks for the love on today’s screens, all. More screens will be coming later this week.
 
Vastaus: Grand Theft Auto V [PS3/X360 Hype]

Kuvat nähtyäni huusin täyttä kurkkua "PYÖRÄ!!!". Kertonee siitä millaiset fiilikset tuo ylin kuva aiheutti. :D Ei ole pahoja nuo muutkaan kuvat. Tästä se V:n markkinointi sitten lähti!
 
Vastaus: Grand Theft Auto V [PS3/X360 Hype]

Kuvat nähtyäni huusin täyttä kurkkua "PYÖRÄ!!!". Kertonee siitä millaiset fiilikset tuo ylin kuva aiheutti. :D Ei ole pahoja nuo muutkaan kuvat. Tästä se V:n markkinointi sitten lähti!

Kyllähän pyörät tiedettiin jo aiemmin, mutta minua kiinnostaa enemmän, mitä pyöräilijällä on päällä; urheilutrikoo ja sykemittari(?). Tämä kun ynnätään trailerissa nähtyihin puntti paikkoihoin, niin hahmon treenaaminen taitaa tehdä paluuta. :p Tiedetään nyt sekin, että pelissä on ainakin kahdenlaisia konkeleita.

Ei mitään trailereita enää. Kuvat riittää kiusaaman ihan tarpeeksi.
 
Vastaus: Grand Theft Auto V [PS3/X360 Hype]

Kuvat nähtyäni huusin täyttä kurkkua "PYÖRÄ!!!". Kertonee siitä millaiset fiilikset tuo ylin kuva aiheutti. :D Ei ole pahoja nuo muutkaan kuvat. Tästä se V:n markkinointi sitten lähti!

sama juttu täällä. :D Toivottavasti mukana on taas Triathlon kuten San Andreasissa.
 
Vastaus: Grand Theft Auto V [PS3/X360 Hype]

Voi pojat. Tässä on aineksia kaikkien aikojen hiekkalaatikkoon. Vaikea olla innostumatta. Ilmassa on sitä samaa magiaa kuin kymmenisen vuotta sitten kun odoteltiin edellisiä GTA-pelejä. Parempi tämä hillitty hypetys kuin joka viikko ilmestyvät uudet trailerit. Vaikkakin Rockstarin tyyliin on viime vuodet kuulunut peliä kattavasti esittelevät trailerit. Eiköhän GTA:stakin tule samanlaiset. Taidan itse skipata nämä GTA V:n kohdalla ja koen nämä uudistukset vailla mitään ennakkotietoja.
 
Vastaus: Grand Theft Auto V [PS3/X360 Hype]

Parempi tämä hillitty hypetys kuin joka viikko ilmestyvät uudet trailerit. Vaikkakin Rockstarin tyyliin on viime vuodet kuulunut peliä kattavasti esittelevät trailerit. Eiköhän GTA:stakin tule samanlaiset. Taidan itse skipata nämä GTA V:n kohdalla ja koen nämä uudistukset vailla mitään ennakkotietoja.
Samaa mieltä. Hillitysti hyvä tulee.

Mutta itse en usko että GTAV:stä nähdään MP3 ja RDR:n tavoin paljoa peliä esitteleviä videoita. MP3 ja RDR olivat periaatteessa uusia tekeleitä, joten niitä oli pakko hypettää videoilla. GTA:lla taas ei ole mitään todistettavaa. Itse luulen että V:stä ei nähdä edes niin montaa videota mitä IV:stä. IV:ssähän oli niitä kaikenmaailman henkilöesittelyjä, mainoksia yms. trailerien ohessa. Ehkä sen takia kun uusi pelimoottori ja uudet pelilaitteet. Veikkaan ja toivon että V:stä nähdään enää lisää kuvia sekä toinen, viimeinen traileri, josta selviää julkaisupäivä.

Mitä vähemmän julkaisevat mitään, niin sen parempi. Pelaamalla sitte selviäis kaikki tarvittava. Itte en ainakaan voi olla kattomatta kaikki julkaistuja kuvia/videoita, joten parempi ku jättäisivät julkaisematta :D
 
Vastaus: Grand Theft Auto V [PS3/X360 Hype]

Pitää muistaa, että Rockstarilla on erittäin kovat paineet julkaista tietoa pelistä. Esimerkiksi tuolla Facebookissa, oli mikä Rockstarin linkki hyvänsä, aina löytyy paljon viestejä että pitäisi saada uutta tietoa juuri GTA V:stä riippumatta siitä, mikä on aiheena. Fanit vaativat tätä suorastaan hulluna. Rockstar yrittää kuitenkin kynsin hampain pitää huolta, ettei pelistä vuoda liikaa tietoa.
Mielestäni voisi ihan hyvin paljastaa yhtä paljon kuin etukäteen paljastettiin GTA IV:sta, koska ei se ainakaan mitenkään liikaa spoilannut.
Vielä lisää kuvia on tulossa, lupaa Rockstar, ja se on hyvä! Kiitän jo etukäteen.
Kiitän myös fillarista, jolla tulee olemaan hauska ajella. Tiedä vaikka olisi joku sivutehtäväkin, jossa fillarilla viedään vaikkapa pöliseviä huumepaketteja (?).
Julkaisupäivä näyttää olevan jonkun kuun 56. päivä, sillä eihän ne nyt hihhulimatematiikalla laskien ole suotta sitä auton rekisterikilpeen laittaneet. Siinä katsokaas piilee salainen, kryptinen viesti. Sen TÄYTYY tarkoittaa jotakin.
Olen hieman huolestunut, kun jetin alapuolella oleva kaupunki on niin synkännäköinen, suorastaan...mu-mustavalkoinen ;) Tämänhän pitäisi olla iloinen ja värikäs kaupunki...
 
Vastaus: Grand Theft Auto V [PS3/X360 Hype]

Olen hieman huolestunut, kun jetin alapuolella oleva kaupunki on niin synkännäköinen, suorastaan...mu-mustavalkoinen ;) Tämänhän pitäisi olla iloinen ja värikäs kaupunki...

Ei mitään hätää, pelkästään jo noissa kolmessa kuvassa on nimittäin suunnilleen yhtä paljon väriä kuin nelosessa yhteensä.

En ole niin suuri fanipoika että kolme uutta kuvaa aiheuttaisi sen suurempaa reaktiota. Nyt sitä oikeaa infoa jo kehiin Rockstar! Kysymyksiä on paljon; onko pelimekaniikka uudistunut nykypäivän tasolle? Päästäänkö etukäteen skriptatuista takaa-ajoista eroon? Saadaanko lopultakin sulavasti liikkuva GTA:n päähenkilö?...

Koskaan ennen ei ole kolmosen jälkeen uudella GTA:lla ollut yhtä paljon todistettavaa kuin nyt. Uusi GTA ei enää ole automaattisesti uusi kukkulan kuningas. Hiekkalaatikkomaailmat ovat menneet tällä sukupolvella niin paljon eteenpäin että on mielenkiintoista nähdä onko vanha kuningas vielä kehityksessä mukana.
 
Vastaus: Grand Theft Auto V [PS3/X360 Hype]

Varsinkin pyöräilykuvassa on kyllä tunnelmaa! Itse toivon, ettei jetteilyä ja muuta vedetä överiksi tai ainakin että överiys on vapaaehtoista. Tykkäsin yli kaiken IV:n tiettyyn pisteeseen down to earth -meiningistä, joka piti siellä-olon tunteen vahvana. Saints Row 3 ei kiinnosta juuri siitä syystä, että se on aivan liian pelimäinen omaan makuuni, jolloin tunnelma lässähtää.
 
Vastaus: Grand Theft Auto V [PS3/X360 Hype]

Wau, kivannäköisiä maisemia löytyy kaupungin ulkopuolelta!
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom