Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Grand Theft Auto V [Hype ja muu oi-mä-ja-tai-mun-peli-tuli-jo-jauhanta]

  • Viestiketjun aloittaja BF
  • Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: Grand Theft Auto V [PS3/X360 Hype]

Hirveä vouhotus monellekko levylle peli tulee ja joutuuko kesken pelin vaihtamaan levyä..
facepalm.gif


Peliin tulee se yksi peli levy niin kuin kaikkiin muihin peleihin ja mahdollisesti 1-2 muuta levyä jotka asennetaan kovalevylle ja pelaamiseen käytetään pelkästään sitä yhtä ainoaa levyä. Ei se sen kummallisempaa ole..
 
Vastaus: Grand Theft Auto V [PS3/X360 Hype]

Jos oletetaan läpäisyn keskiarvoksi siis 10h, niin päivässä GTA IV:n pelaamiseen käytetty aika on enää vaivaiset 3.5h päivässä. Suosittelen että pyydät North Europeanilta heti anteeksi tietämättömyyttäsi.

Mutta silti. Kuka tai ketkä pelaa pelin läpi moneen sataan kertaan putkeen? Vaikka hyvä peli IV onkin, niin henk. koht. ei jaksa samoja juttuja tehdä moneen kertaan. En myöskään katso samaa elokuvaa illasta toiseen. Olen mennyt stoorin läpi 2-3 kertaa ajatuksen kanssa ja viettänyt paljon aikaa kavereiden kanssa nettipelissä.

Seuraa myös asiaa: Eihän tuo "racing game" vielä kerro tuntuuko ajaminen enemmän arcadelta vai parannetulta realistiselta? Eivät realismi ja hauskuus ole toisiaan poissulkevia asioita.
 
Vastaus: Grand Theft Auto V [PS3/X360 Hype]

Seuraa myös asiaa: Eihän tuo "racing game" vielä kerro tuntuuko ajaminen enemmän arcadelta vai parannetulta realistiselta? Eivät realismi ja hauskuus ole toisiaan poissulkevia asioita.

Niin tämähän tietenkin riippuu. Esimerkiksi Gran Turismo -pelisarjassa juurikin realistisuuden kasvaessa hauskuus elementti kasvaa myös.
Taas GTA:ssa minä en halua miettiä, mikä vaihde minulla on päällä mihinkin mutkaan mentäessä tai ajaessani superautolla,
minun pitäisi huolehtia tankkauksesta jokaisen puolen tunnin välein. Tai jos ajan poliisin piikkimatosta läpi, oikeassa elämässä matka pysähtyy käsittääkseni
melko joutuin. Toivon, että GTA:ssa matka jatkuu vanteilla ajotuntuman huonontuessa. En myöskään halua stressata meneekö iskarit rikki liian suuresta hyppyristä kaahatessa.

Eli mielestäni kannattaa olla varovainen realismin tavoittelussa GTA -pelisarjan kohdalla. Joka tapauksessa, kunhan ajotuntuma on parempi / hauskempi kun GTA IV:ssa niin olen tyytyväinen. Se että
saavutetaanko se realismin avulla vai silkalla testauksella milloin ohjaus tuntuu hyvältä, en välitä. Kunhan lopputulos rokkaa.
 
Vastaus: Grand Theft Auto V [PS3/X360 Hype]

Tämä aihe ei kuulu varsinaisesti tähän ketjuun, mutta vielä lopuksi ilmoitan, että olen todellakin pelannut vain päätarinaa. Sen vetäisee parissa päivässä läpi. Ei minulla ole syytä valehdella lukumäärissä tässä asiassa.

GTAIV:n ajomalli on minusta ihan hauska, lähellä naturalistista käyttäytymistä. Tämä ajomalli mahdollistaa temppuilun autolla, jos vaan osaa. Ei sitä tarvitsisi muuttaa GTAV:een. Taas vaan saa opetella uudenlaisen ajomallin, ja se tunnetusti ottaa aikansa ennen kuin sen täydellisesti handlaa ja pääsee voittoihin käsiksi V:n multiplayer-ajokisoissa.
 
Vastaus: Grand Theft Auto V [PS3/X360 Hype]

Itse kuulun siihen ryhmään, joka on täysin täysin tyytyväinen nykyiseen ajamiseen. Uusia autoja saisi olla enemmän, ja varmasti onkin.
 
Vastaus: Grand Theft Auto V [PS3/X360 Hype]

mutta vielä lopuksi ilmoitan, että olen todellakin pelannut vain päätarinaa

No, se täytyy myöntää, että olenhan minä muutakin tehnyt kuin tehtäviä suorittanut. Tuli hankittua GTA IV:stä kymppileveli aikanaan. Siihen meni aikaa n. pari viikkoa, mikä on huikea aika meikeläiseltä, että maltti riitti. Ja jos pystytte näkemään pelini Xbox Livestä, niin huomaatte, että onhan siellä aika monta muutakin peliä, jota on pelattu, vaikka pelaankin ylivoimaisesti eniten juuri GTA:ta. Tällä hetkellä kuitenkin olen niin pösilö, että meinaan jauhaa Forza nelkun event listan loppuun asti. Siinä onkin mennyt jo kolmisen viikkoa. Ja kisat vaan pitenee ja lisääntyy kuulemma loppua kohden.
Eli et ole pelkästään pelannut yli neljän ja puolen vuoden ajan joka ikisenä päivänä toista tuntia GTA IV:n main storya yhä uudestaan ja uudestaan läpi 450 kertaa, mutta olet hakannut siinä ohi mennessä muitakin pelejä antaamuksella ja mm. GTA:ta netissä tappiin asti.

Hyvä ihminen varaa aika psykologilta tai puhu kenen tahansa kanssa ongelmistasi. Et ole enää kosketuksissa tähän maailmaan.

Nyt lopetan omalta osaltani tämän jauhannan, koska en hetkeäkään usko, että puhut missään mittasuhteissa totta.

---------------------

Palataanpas taas sitten asiaan.

About the economy, Dan Houser says: "You will be able to spend money to buy interesting and fun things like expensive toys. We are still working on the economy but it will be a strong element in the game and players will be eager to make money to spend money. Something along the lines of "I went through all of this to make all this money and now I'm going to spend it on this crazy item."

Muistanko oikein, että GTA IV:ssa rahalla oli aika mitätön rooli ? Tämä kuulostaa loistavalta parannukselta, jos tosiaan ostettavana on mitä erikoisempia räjähdeleluja ja muuta hauskaa.
 
Vastaus: Grand Theft Auto V [PS3/X360 Hype]

Muistanko oikein, että GTA IV:ssa rahalla oli aika mitätön rooli ? Tämä kuulostaa loistavalta parannukselta, jos tosiaan ostettavana on mitä erikoisempia räjähdeleluja ja muuta hauskaa.

Itselläni kaikki raha meni taksimatkoihin, hodareihin ja vaatteisiin. Eli kyllä, muistat oikein. Asuntojakaan ei voinut ostaa, ja kaikki safehouset olivat v***umaisissa paikoissa, joka oli pettymys.
 
Vastaus: Grand Theft Auto V [PS3/X360 Hype]

Itselläni kaikki raha meni taksimatkoihin, hodareihin ja vaatteisiin. Eli kyllä, muistat oikein. Asuntojakaan ei voinut ostaa, ja kaikki safehouset olivat v***umaisissa paikoissa, joka oli pettymys.

Taloja/kiinteistöjä ei vissiinkään ostella myöskänn V:ssä, mutta jos ne miljoonat saa käytettyä johonkin, mikä oikeasti parantaa pelikokemusta ja lisää hauskuutta, niin asuntokauppa saa minun puolesta jäädä. Autot esimerkiksi voisisvat olla enemmän yksilöitä ja niillä voisi olla jotakin rahallista arvoa.
 
Vastaus: Grand Theft Auto V [PS3/X360 Hype]

Eli et ole pelkästään pelannut yli neljän ja puolen vuoden ajan joka ikisenä päivänä toista tuntia GTA IV:n main storya yhä uudestaan ja uudestaan läpi 450 kertaa, mutta olet hakannut siinä ohi mennessä muitakin pelejä antaamuksella ja mm. GTA:ta netissä tappiin asti.

Hyvä ihminen varaa aika psykologilta tai puhu kenen tahansa kanssa ongelmistasi. Et ole enää kosketuksissa tähän maailmaan.

Nyt lopetan omalta osaltani tämän jauhannan, koska en hetkeäkään usko, että puhut missään mittasuhteissa totta.

En kyllä käsitä, miksi on niin vaikeaa uskoa, että olen pelannut n. 450 kertaa GTAIV:n main storyn läpi. Ehkäpä ongelma ratkeaisi, jos muistaisit ottaa aamulääkkeesi. Ehkä? En ole varma, sillä kaikkiin ongelmiin lääkkeetkään eivät tuo ratkaisua.
Totta kai olen pelannut myös muita pelejä ja GTAIV:n multiplayeriä näinä vuosina, minullahan on jopa kultatähti (10) GTAIV:n multiplayerissä. Silti olen laskenut suht tarkkaan kuinka monta kertaa olen GTAIV:n päätarinan läpäissyt. Se on siis n. 450 kertaa. Sen kyllä tässä ajassa ehtii hyvin suorittaa, vaikka olisi pelannut muitakin pelejä välillä, kuten olenkin tehnyt. Sinä vain et tiedä, miten paljon pelaan päivittäin.

Ja sitten mielenosoituksellisesti ja koska olen raivopäinen nuorimies, jolla testosteroni jyllää kehossa ja se saa minut idiootiksi ja paukuttamaan näppäimistöä ilman sen suurempaa harkintaa, vedän viivan tähän (Se antaa minusta täsmällisen ja uskottavan miehen kuvan...tai niin ainakin testosteronihöyryissäni kuvittelen):
---------------------------------------------------

GTAIV:ssä ei toudellakaan rahalla ollut paljon käyttöä. GTAV:een toivoisin todella jotain konkreettista, mutta näyttää siltä, että Vice Cityn kaltaista hienoa systeemiä, jossa piti kerätä rahaa paikkojen ostoon, siihen ei taida tulla. Toivottavasti tulee jotain muuta vastaavaa, josta on todella myös hyötyä pelatessa, eikä vain jotain näennäistä. Vice Cityssähän näissä ostetuissa paikoissa pystyi myös tallentamaan, samoin kuin San Andreaksessa. Vice Cityssä nämä paikkojen ostamiset oli liitetty tehtävien suorittamiseen, mikä oli mielestäni parempi kuin SA:ssa, jossa paikat olivat vain savehouseja. Silti, GTAV:ssä on VALTAVA alue, joten myös tallennuspaikkoja pitäisi olla paljon. Mikä sen parempi ratkaisu kuin tehdä se vaikkapa RDR:n tyyliin. RDR:stä on jo paljon muutakin kopioitu GTAV:een, miksi ei siis myös savepoint-systeemiä. Jos voisi laittaa teltan pystyyn missä vain maaseudulla, se helpottaisi huomattavasti pelaamista. Silloin voisi todella perehtyä paikkojen tutkimiseen, ja kun alkaa väsy tulla ja on aika mennä nukkumaan, ei kun teltta pystyyn ja tallentamaan. Krooh krooh, huomenna jatketaan.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Re: Grand Theft Auto V [PS3/X360 Hype]

Miä olen pelannut jo GTAV 728 kertaa läpi. Uskokaa tai älkää! Mikä siinä on niin vaikea uskoa...
 
Vastaus: Grand Theft Auto V [PS3/X360 Hype]

Mikä sen parempi ratkaisu kuin tehdä se vaikkapa RDR:n tyyliin. RDR:stä on jo paljon muutakin kopioitu GTAV:een, miksi ei siis myös savepoint-systeemiä. Jos voisi laittaa teltan pystyyn missä vain maaseudulla, se helpottaisi huomattavasti pelaamista.

Eipä tuo oikein sopisi pelihahmoille. RDR:ssä se oli luontevaa, 1900-l alun villissä lännessä oli harvoin kattoa pään päällä. Sen sijaan GTA V:ssä tuntuisi oudolta, että uima-altaallisessa ökykämpässä asuva keski-ikäinen mies nostaisi heti kupolin pystyyn ja vetäisi Savotan vetoketjun tiukasti kiinni jos on kauempana kuin viisi kilometriä kotoaan. Jos tuollainen ratkaisu halutaan niin sitten korkeintaan autossa nukkuminen.

Ei sen minunkaan mielestäni tarvitsisi olla kiinteä omistettu save house. Motelli, hostelli, hotelli yms. riittäisi. Voisi tallentaa helposti reissun päällä, mutta se myös maksaisi. Ja vaihtoehtoisesti San andreaksen tyyliin voisi murtautua taloon, mutta myös nukkua siellä. Talon vanhat käyttäjät pitäisi toki eliminoida, eikä paikassa voisi nukkua kuin yhden yön.

Ehdottomasti paras tallennuspaikka on kuitenkin tämä kakkosen kirkko: Jesus Saves.

Samaa mieltä edellisten kanssa siitä, että pelin talouspuoli pitäisi olla tasapainossa. GTA IV:ssä taisi rahaa palaa lähinnä liiveihin, joskus harvoin teki jonkun asevarustelun. Ihan mielenkiintoista muuten nähdä, pitäydytäänkö vielä vanhassa kelluvassa lootissa (rahat, aseet) vai pitääkö jo nykytrendin mukaisesti mennä oikeasti kaivelemaan taskuja että kalmoilta irtoaa rojua.
 
Vastaus: Grand Theft Auto V [PS3/X360 Hype]

Ei sillä sen väliä, uskotaanko me, että olet mennyt GTA IV:n vaikka tuhat kertaa läpi. Pointti on, kuten Haaso tuossa laskeskeli, että tuollainen "omistautuminen" kuullostaa jo hieman sairaalloiselta.

Ja otetaanpa vielä itsekin kantaa tuohon ajomalliin... Se oli jo lähes täydellinen GTA IV:ssä. Harmittaa siis, jos nyt menevät pilaamaan sen jonkin Saints Rowin tapaiseksi paskaksi arcadeiluksi. Autot vieläpä käyttäytyy jokainen niin yksilöllisesti. Joku Sultan RS on älyttömän nopeasti kiihtyvä, tuntuu kevyeltä, muttei omista täydellistä pitoa, kun taas vaikkapa Comet (Vice Citystä tuttu avoauto) on vieläkin kevyempi ja ketterämpi, omaa paremman pidon tiehen, muttei olekkaan sitten yhtä nopea. Jenkkiraudoista vaikkapa joku Dukes on hirmuiset hevosvoimat omaava raskas ja "laiska" muskeliauto, jonka löysähkön jousituksen ja auton painon huomaa käännöksissä.

Se on vain niin hienoa, kuinka jokainen, samaltakin vaikuttava auto on omanlaisensa. Tähän vielä se yleinen todella mahtava ajomalli (ja vaurionmallinnus!) ja kulkuneuvojen munakkaat äänet, niin ai että! Minä tykkään. Toivottavasti tästä mallista ei kauheana muututa. Moottoripyörien pito parani TLAD-DLC:n myötä, mutta moottoripyörissä olisi silti edelleen parannettavaa. Helikopterien ohjattavuus on täydellistä, toivottavasti eivät koske siihen ollenkaan, vaan jättävät sen sellaisenaan GTA V:een.
 
Vastaus: Grand Theft Auto V [PS3/X360 Hype]

Muistaako kukaan patchattiinko ajomallinnusta GTA IV:n elinaikana kertaakaan ? Itse pelailin pelin läpi heti julkaisussa ilman ensimmäistäkään päivitystä. Niin erilaisia mielipiteitä ajomallinnuksen toimivuudesta, että yksi selittävä tekijä voisi olla, että olemme kokeneet erillaisen ajomallinnuksen. Vrt. Uncharted 3 tähtäys ennen ja jälkeen patchin.
 
Vastaus: Grand Theft Auto V [PS3/X360 Hype]

Muistaako kukaan patchattiinko ajomallinnusta GTA IV:n elinaikana kertaakaan ? Itse pelailin pelin läpi heti julkaisussa ilman ensimmäistäkään päivitystä. Niin erilaisia mielipiteitä ajomallinnuksen toimivuudesta, että yksi selittävä tekijä voisi olla, että olemme kokeneet erillaisen ajomallinnuksen. Vrt. Uncharted 3 tähtäys ennen ja jälkeen patchin.

Moottoripyörien ajettavuutta parannettiin, tuohon The Lost and Damned lisäriin, mutta autoihin ei taidettu tehdä muutoksia.
 
Vastaus: Grand Theft Auto V [PS3/X360 Hype]

Moottoripyörien ajettavuutta parannettiin, tuohon The Lost and Damned lisäriin, mutta autoihin ei taidettu tehdä muutoksia.

Samalla uudet moottoripyörät sen sijaan oli tehty tyhmästi todella tylsiksi ajaa. Keuliminen onnistui kun vain nojasi taaksepäin hana, pohjassa ja kulma lukittui automaattisesti. Vanhoilla sen sijaan vaati kaasun hallintaa pitkät siivut.
 
Vastaus: Grand Theft Auto V [PS3/X360 Hype]

Muistaako kukaan patchattiinko ajomallinnusta GTA IV:n elinaikana kertaakaan ? Itse pelailin pelin läpi heti julkaisussa ilman ensimmäistäkään päivitystä. Niin erilaisia mielipiteitä ajomallinnuksen toimivuudesta, että yksi selittävä tekijä voisi olla, että olemme kokeneet erillaisen ajomallinnuksen. Vrt. Uncharted 3 tähtäys ennen ja jälkeen patchin.

Tietääkseni TBoGT:n autot ja moottoripyörät ohjautui hieman eri tavalla. Ja sitten TLADissa choppereiden ohjaus.
 
Vastaus: Grand Theft Auto V [PS3/X360 Hype]

Ei sillä sen väliä, uskotaanko me, että olet mennyt GTA IV:n vaikka tuhat kertaa läpi. Pointti on, kuten Haaso tuossa laskeskeli, että tuollainen "omistautuminen" kuullostaa jo hieman sairaalloiselta.

"Me"..? Koska olet ruvennut puhumaan muiden puolesta? Kuulostat aivan tyypilliseltä yleisönosastokirjoittajalta, joka käyttää monikkoa ja kuvittelee, että suurempi porukka saa hänen surkean mielipiteensä kuulostamaan pätevältä, vaikka on todellisuudessa yksin typerän mielipiteensä kanssa. Koitahan vaan puhua omasta puolestasi.
Okei, olen mieleltäni sairas. Mutta pidän sitä parempana vaihtoehtona kuin olla tekopyhä laumasielu. Minä teen täsmälleen mitä haluan, enkä koko ajan mieti, mitä muut siitä ajattelevat. Pelaan koko ajan GTA:ta ja olen pelannut satoja kertoja aina GTA 3:sta alkaen. YLLÄTYS YLLÄTYS: En ole siis pelkästään GTAIV:ta pelannut satoja kertoja, vaan myös ne edelliset GTA:t pari sataa kertaa läpi kunkin, mm. SA:n 100% 20 kertaa, enkä pelkkää main storya! YLI KYMMENEN VUOTTA! Mitäs siihen sanotte "Me"? Varmaan jo psykiatrista sairaalaa nyt tarjoatte ja vähintään vihreää huonetta, jossa ei voi paskantaa nurkkiin, sekä pakkopaitaa? Kenties pillereitä purkeittain, jotta taantuisin massan tasolle. Mutta sori vaan mulle teidän mielipiteet menevät toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Sen verran on tuota elämänkokemusta jo kertynyt, etten hetkahda enää, jos poikavaristen joukko koittaa raakkua minua ruotuun. Sitä paitsi olen YLPEÄ saavutuksestani ja aion yrittää ehtiä sen 500 kertaa ennen kuin GTAV tulee. Aika tulee riittämään.

------------------------------

GTAV-peliin voisi moottoripyörien ajomallia muuttaa siten, että ne tuntuisivat raskaammilta. Nyt ne tuntuvat lentävän ilmaan liian helposti. Samoin takapyörän pitoa pitäisi hieman parantaa, sillä pyörät driftaavat liian helposti. Nuorempana omistin useitakin moottoripyöriä. Siksi tiedän, miten oikea moottoripyörä käyttäytyy. Jos töyssy tulee ja osuu etupyörään, niin pyörä yleensä vain keulii. Kerran ajoin n. kahdeksankympin vauhdissa isoon kiveen. Pyörä vain keuli, mutta takapyörä ei missään vaiheessa irronnut tiestä. GTA:ssa koko pyörä olisi lähtenyt siinä vauhdissa lentoon! Takapyörä taas ei menetä pitoaan edes hiekkatiellä oikealla pyörällä ajettaessa niin helposti kuin se tekee GTA:ssa asfaltilla.
Tosin, onhan tuo GTA:n moottoripyörien ajomalli muuten mielestäni parempi kuin niissä harvoissa moottoripyöräpeleissä, joita olen pelannut.
 
Grand Theft Auto V [PS3/X360 Hype]

North Europeanin GTA-läpipeluukerroista jauhaminen loppuu nyt tähän. Jos haluatte keskustella asiasta, löytyy foorumilta oma ketjunsa offtopic-avautumisille.
 
Vastaus: Grand Theft Auto V [PS3/X360 Hype]

GTAV-peliin voisi moottoripyörien ajomallia muuttaa siten, että ne tuntuisivat raskaammilta. Nyt ne tuntuvat lentävän ilmaan liian helposti. Samoin takapyörän pitoa pitäisi hieman parantaa, sillä pyörät driftaavat liian helposti. Nuorempana omistin useitakin moottoripyöriä. Siksi tiedän, miten oikea moottoripyörä käyttäytyy. Jos töyssy tulee ja osuu etupyörään, niin pyörä yleensä vain keulii. Kerran ajoin n. kahdeksankympin vauhdissa isoon kiveen. Pyörä vain keuli, mutta takapyörä ei missään vaiheessa irronnut tiestä. GTA:ssa koko pyörä olisi lähtenyt siinä vauhdissa lentoon! Takapyörä taas ei menetä pitoaan edes hiekkatiellä oikealla pyörällä ajettaessa niin helposti kuin se tekee GTA:ssa asfaltilla.
Tosin, onhan tuo GTA:n moottoripyörien ajomalli muuten mielestäni parempi kuin niissä harvoissa moottoripyöräpeleissä, joita olen pelannut.

Tuosta pyörän driftaamisesta GTA:ssa kyllähän se osittain melko realistista on. Kun katsoo vaikka näitä videoita, niin vähän samaa meininkiä.
[video=youtube;mBq-j2taWko]http://www.youtube.com/watch?v=mBq-j2taWko&list=FLXoMLXfQPmD2TXiLk_9-Jgw&index=5&feature=plpp_video[/video]
[video=youtube;20XsaHpRQC8]http://www.youtube.com/watch?v=20XsaHpRQC8[/video]
Tietysti pyörät saisi olla kyllä painavampia, ettei ihan pienestä pompusta lähde lentoon.
 
Vastaus: Grand Theft Auto V [PS3/X360 Hype]

Tuosta pyörän driftaamisesta GTA:ssa kyllähän se osittain melko realistista on. Kun katsoo vaikka näitä videoita, niin vähän samaa meininkiä.

Videoista on vaikea päätellä ajomallia. Ainoastaan jos on ajanut oikeaa pyörää, pystyy vertailemaan kyseistä asiaa. Kyllä tehokkaamman pyörän saa driftaamaan jos oikein yrittää, mutta enhän minä GTA:sta sitä tarkoittanut, vaan normaalia rauhallista ajamista. Silloinkin se pentele tahtoo irrottaa takapyörän. Näin tapahtuu erityisesti kun ajaa katukiveyksen yli. Oma kokemus oli oikealla pyörällä, että etupyörä menee yli ja takapyörä seuraa samalla linjalla. Ei pyörä ruvennut vippaamaan poikittain, kuten käy GTA:ssa.
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom