Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Grand Theft Auto V [Hype ja muu oi-mä-ja-tai-mun-peli-tuli-jo-jauhanta]

  • Viestiketjun aloittaja BF
  • Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: Grand Theft Auto V [Hype @ 17.9.2013]

Kyllähän tätä peliä odottaa kuin kuuta nousevaa, kun näki taas lisätietoja tulevasta pelistä. Enää vähän reilu 4 kuukautta ja peli on hyllyillä!

Ainoa asia, mikä hieman harmittaa, että ei taida olla tässä(kään) GTA:ssa minitehtäviä kuten: taksikuskina oleminen tai vaikkapa ambulanssin ensihoitaja? Ne olivat hauskaa ajanviihdettä San Andreaksessa, vaikka ei tässä pelissä kyllä hetkeen tekeminen lopu.
 
Vastaus: Grand Theft Auto V [Hype @ 17.9.2013]

On vielä pakko puuttua tähän voi voi, kun GTAIV oli niin harmaa -keskusteluun, kun tämä suoranainen valhe tuntuu vain elävän ja elävän joidenkin mielessä ja nämä aina siihen aiheeseen palaavat:
Minulle jo yli kymmenen vuotta GTA-pelejä pelanneena on aivan tuttua, että aina kun uusi GTA on ollut tulossa, niin jopa pelimedioissa on syyllistytty edellisen GTA:n osan haukkumiseen. Tämä on selkeä osoitus arvostelukyvyn puutteesta, joka vielä n. parikymppisiä nuoria miehiä valitettavasti vaivaa (Vasta elämänkokemuksen myötä arvostelukyky muuttuu objektiivisemmaksi). Onhan totta, että se kuuluisa aasikin, joka aidan toiselle puolen kurkisteli, koki todella vakuuttuneena, että ruoho aidan toisella puolella on aivan selvästi vihreämpää kuin sillä puolella missä tämä oli. Sitä ruohoahan se oli saatava:
Murtauduttuaan aidan läpi, aasi kuitenkin pettymyksekseen huomasi, että ei se toisen puolen ruoho ollut loppujen lopuksi yhtään sen vihreämpää, kuin ruoho oli ollut entisellä puolella.
Mikä opetus tässä on? Noh, se että meillä on AINA tarve saada uutta, ja AINA se uusi näyttää hienommalta kuin se, johon olemme jo tottuneet.
Näin ollen siis huomautan, että se GTAIV:n "ruoho" on edelleen yhtä vihreää kuin GTAV:n. Te vain olette jonkinlaisessa hurmostilassa, joka estää teitä arvioimasta asiaa O B J E K T I I V I S E S T I.
On tietysti totta, että Los Santosin erilainen ilmastovyöhyke tekee siitä aurinkoisemman kuin Liberty Citystä, mutta itse värimaailmassa ei takuulla tule tapahtumaan muutosta. GTA on aina näyttänyt värimaailmaltaan tietyltä, eikä se tule muuttumaan nytkään - mihinkään suuntaan. Juu, antakaa vaan niiden huojuvien palmujen hämätä itseänne, mutta minä tiedän KOKEMUKSESTA, että kyseessä on jälleen se aasi, joka näkee aidan toisen puolen ruohon vihreämpänä kuin oman puolen ruohon. Siksi GTAIV on nyt haukuttujen listalla ja uudenkarhea GTAV saa kaikki kiitokset. Muistanpa vaan sen ajan ennen kuin GTAIV:tä ei vielä ollut julkaistu. Muistelkaapa tekin, millaista hype oli silloin. Ei kuultu valituksia "harmaasta" pelimaailmasta. Miksiköhän? No, se aasi...
 
Vastaus: Grand Theft Auto V [Hype @ 17.9.2013]

Kyllä se sellainen pelkkä kaupunkiympäristö on väkisinkin harmaata. Vaikka peli muuten värikäs onkin, niin se betoniviidakko on harmaata, ei siitä pääse mihinkään.
 
Vastaus: Grand Theft Auto V [Hype @ 17.9.2013]

Kyllä se sellainen pelkkä kaupunkiympäristö on väkisinkin harmaata. Vaikka peli muuten värikäs onkin, niin se betoniviidakko on harmaata, ei siitä pääse mihinkään.
Nimenomaan, siihen lisättynä GTA IV:ssä jatkuvasti esiintyvä sumu niin aika harmaata on. Ihmisten vaatteet, autot ja saasteinen ilma tekevät Liberty Citystä melko yksipuolisen näköisen, mutta se vain on toisaalta kohtalaisen realistista. Juuri katsoin Gametrailersin arvostelun GTA IV: Ballad of Gay Tonysta, kun harkitsen sen ostamista. Ei tuo Liberty City vaan houkuta sittenkään ja taidan tässä käynnistää San Andreaksen, siinä pelissä vain on sitä fiilistä aivan eri luokassa ja samaa on havaittavissa GTA V:ssa. Onneksi tässä on kesä välissä ennen GTA V:n julkaisupäivää niin menee tämä odotus hieman helpommin.

Kotakun artikkeli oli taas vaihteeksi loistavaa hypen nostatusta ja suosittelen sen lukemaan mikäli haluaa vähän fiilistellä uuden GTA:n parissa.

http://kotaku.com/ive-seen-grand-theft-auto-v-this-ones-radically-diff-487200782
 
Vastaus: Grand Theft Auto V [Hype @ 17.9.2013]

Milloin mahtaa ensimmäiset gameplay videot tulla julkisuuteen?
 
Vastaus: Grand Theft Auto V [Hype @ 17.9.2013]

Nimenomaan, siihen lisättynä GTA IV:ssä jatkuvasti esiintyvä sumu niin aika harmaata on. Ihmisten vaatteet, autot ja saasteinen ilma

Mikä ihmeen "jatkuvasti esiintyvä sumu"? Eihän sitä ole kuin silloin tällöin! Sitä paitsi siitäkin pääsee eroon weather-koodilla 468555001 jos se nyt niin harmittaa. New Yorkiin eli Liberty Cityyn kuuluu silloin tällöin esiintyvä sumu. Tämä oli jo GTA3:ssa. Voi vali vali sentään.
GTAIV:n "betoniviidakko" ei ole yhtään sen värittömämpi kuin aiemmatkaan GTA:t. Itse asiassa jos menet "Times Squarelle", värimaailma suorastaan hyppää silmille. Mutta selitäpäs tämä aasille, joka ei kykene objektiivisesti asioita tarkastelemaan. Nyt tuntuu todella siltä, että meni helmiä sioille.
 
Vastaus: Grand Theft Auto V [Hype @ 17.9.2013]

No onhan se star junction nyt ihan asia erikseen kun on leditaulua joka seinässä. Siis eihän peli sinänsä mikään väritön ole, vaan mappi on täynnä kerrostaloja ja asfalttia eivätkä ne minusta mitään värikkäitä ole, vai näetkö sinä pelissäsi jotain sateenkaaritaloja ja asfaltin pinnalla kauniita värikkäitä kukkasia? En usko. Näet pelkkiä harmaita taloja ja asfalttia. Toki puut, ruoho, leditautlut, autot ja sen sellaiset ovat värikkäitä, mutta valtaosa mapista nyt vaan ei satu olemaan sitä kukkaketoa ja leditauluja. Tajuatko nyt jo pointin?
 
Vastaus: Grand Theft Auto V [Hype @ 17.9.2013]

Mikä ihmeen "jatkuvasti esiintyvä sumu"? Eihän sitä ole kuin silloin tällöin! Sitä paitsi siitäkin pääsee eroon weather-koodilla 468555001 jos se nyt niin harmittaa. New Yorkiin eli Liberty Cityyn kuuluu silloin tällöin esiintyvä sumu. Tämä oli jo GTA3:ssa. Voi vali vali sentään.
GTAIV:n "betoniviidakko" ei ole yhtään sen värittömämpi kuin aiemmatkaan GTA:t. Itse asiassa jos menet "Times Squarelle", värimaailma suorastaan hyppää silmille. Mutta selitäpäs tämä aasille, joka ei kykene objektiivisesti asioita tarkastelemaan. Nyt tuntuu todella siltä, että meni helmiä sioille.
Eipäs nyt hyökätä siellä kimppuun. Kyllä sieltä niitä värejä löytää päivällä vaikka Liberty Cityn keskustan puistosta, mutta pelin yleisilmeen nyt näkee vaikka googlen kuvahausta tai käynnistämällä pelin konsolissa. Ja kuten molemmat ollaan todettu niin näinhän se on myös oikeasti New Yorkissa. Pelin valaistus voisi toki olla onnistuneempi ja se parantaisi heti yleisilmettä, vaikka värimaailma olisikin nykyinen.

Jospa nyt taas jälleen jätetään tämä värimaailma keskustelu tähän, koska ei tämä ketään hyödytä. Sinä olet ilmaissut kantasi ja niin on tehnyt moni muukin henkilö, eikä tässä asiassa edes tarvitse ketään mihinkään suuntaan käännyttää.
 
Vastaus: Grand Theft Auto V [Hype @ 17.9.2013]

No onhan se star junction nyt ihan asia erikseen kun on leditaulua joka seinässä. Siis eihän peli sinänsä mikään väritön ole, vaan mappi on täynnä kerrostaloja ja asfalttia eivätkä ne minusta mitään värikkäitä ole, vai näetkö sinä pelissäsi jotain sateenkaaritaloja ja asfaltin pinnalla kauniita värikkäitä kukkasia? En usko. Näet pelkkiä harmaita taloja ja asfalttia. Toki puut, ruoho, leditautlut, autot ja sen sellaiset ovat värikkäitä, mutta valtaosa mapista nyt vaan ei satu olemaan sitä kukkaketoa ja leditauluja. Tajuatko nyt jo pointin?


Tässähä tuli kaikki sanottuna niin yksinkertaisesti kuin mahdollista.

Aivan samaa voi sanoa oikeasta elämästä: Miami on värikäs ilmastoineen, rakennuksineen ja kasvillisuuksineen. Lontoo on harmahtava, koska siellä on ihan eri ilmasto. Huomaat varmasti eron Suomessakin, kun vertaat täyspilvistä syyskeliä ja auringonpaisteista kevätpäivää. Oikean elämän Lontoon arkkitehtuuri ja urbaani kaupunkimaisema sekä ilmasto tekee kaupungista hyvinkin harmahtavan, on sielläkin välillä aurinkoisempaa, ja niin on GTA IV:n Liberty Cityssäkin, mutta silti suurimman osan ajasta ympäristö on harmahtava (pois lukien jotkut satunnaiset neonkyltit, autot jne.) Ei, tämä ei ole sinänsä huono juttu, sehän on vain realistista, koska niin on myös NY:ssä. Totesin vain, että OMASTA MIELESTÄNI aurinkoisempi ja värikkäämpi ympöristö on enemmän omaan mieleeni ja sain tuosta harmaudesta jo ihan kylliksi GTA IV:ssä.

Ja North European, eikö me jo käsitelty tää asia aikoja sitten? GTA IV on mahtava peli, tämän sukupolven paras (kunnes V saapuu), mutta aivan hyvin voin sanoa, että pelin yksitoikkoinen ympäristö kävi tylsäksi monen sadan tunnin pelaamisen jälkeen ja osasyy tähän oli harmahtava värimaailma / ilmasto. New York vain oli huono valinta pelimaailmaksi.
 
Vastaus: Grand Theft Auto V [Hype @ 17.9.2013]

No onhan se star junction nyt ihan asia erikseen kun on leditaulua joka seinässä. Siis eihän peli sinänsä mikään väritön ole, vaan mappi on täynnä kerrostaloja ja asfalttia eivätkä ne minusta mitään värikkäitä ole, vai näetkö sinä pelissäsi jotain sateenkaaritaloja ja asfaltin pinnalla kauniita värikkäitä kukkasia? En usko. Näet pelkkiä harmaita taloja ja asfalttia. Toki puut, ruoho, leditautlut, autot ja sen sellaiset ovat värikkäitä, mutta valtaosa mapista nyt vaan ei satu olemaan sitä kukkaketoa ja leditauluja. Tajuatko nyt jo pointin?

Tajuan pointtisi. Mutta kun pelin idea ei ollut kuvata kukkaispoikia mansikkakedolla, vaan maahanmuuttajan arkea kun on muuttanut New Yorkiin, niin ei kovin värikäs maailma sellaista voi tukea. Siltikin pelin maailma on mielestäni ihan värikylläinen. Ympäristö nyt sattuu olemaan kaupunki. Kuitenkin kun vähän etsii, sieltäkin löytää kauniita ja värikkäitä asioita. Olen niistä jo maininnut tässä ketjussa aiemmin. Ei GTAIV eroa tässä suhteessa yhtään edellisistä peleistä. Itse asiassa se on KAUNIIMPI kuin GTA: San Andreas, koska parantunut grafiikka ja piirtoetäisyys mahdollistaa ympäristön kuvaamisen huomattavasti paremmin (Mentiin siis visuaalisesti parempaan suuntaan). Tästä syystä ihmettelenkin, miksi GTAIV:tä pidetään niin harmaana. Se on paljon eloisamman näköinen kuin SA oli, vaikka SA sijoittui aurinkoiseen Kaliforniaan. Tapahtui HUIKEA KEHITYS SA:han nähden!!! Kukaan meistä ei ole nähnyt vielä pätkääkään GTAV:n reaaliaikaisesta pelikuvasta, joten MIHIN te oikein vertaatte, johonkin Call Of Dutyyn vai? Jos niin teette, niin se on kerrassaan naurettavaa! Veikkaan, että GTAV on graafiselta laadultaan Red Dead Redemptionin tasoista, koska aiemmin GTA on aina grafiikkansa puolesta ollut jäljessä yleisestä kehityksestä (paitsi ehkä GTAIV). Näin siksi, että Rockstarin politiikkana on aina ollut, että tehdään mielummin viihdyttävä, toimiva peli, kuin grafiikkapäivitys. Kuvat näyttävät hienoilta ja traileritkin on hyvin renderoituja, mutta voi pojat, epäilen, että tulette sitten syksyllä pettymään, kun värimaailma onkin se normaali GTA:n värimaailma, eikä Viva Pinatan karkkivärimaailma. Noh, sittenpähän saatte taas winettää. Älkääkä sotkeko tähän värimaailma-asiaan sitä, että on vuoristoja sun muuta, se ei kuulu siihen. Piti vain mainita tämä, kun aiemmin on mainittu tämä GTAIV:n "harmaa" kaupunkimaisema. Se että on vuoristoa on toki hyvä asia. Itsekin otan sen kiitollisuudella vastaan, kuten monet muut uudet asiat, mutta itse värimaailmaan niillä ei ole vaikutusta. GTA:n värimaailma on AINA ollut suurinpiirtein samanlainen, Eikä siihen ole tulossa muutosta, koska Rockstar haluaa, että GTA näyttää ja tulee aina näyttämään GTA:lta. Se on heidän tavaramerkkinsä.
 
Vastaus: Grand Theft Auto V [Hype @ 17.9.2013]

Siis ihan oikeesti, voisko jengi opetella jaksottaa noit tekstejään?

Ketää ei kiinnosta lukee 50 rivii paskaa samasta asiasta. PLZ.

Ihan sama vaikka ootte 13v jonneja niin teille on varmasti opetettu se koulussa saatana!
 
Vastaus: Grand Theft Auto V [Hype @ 17.9.2013]

Toinen puhuu pelin värimaailmasta ja toinen kaupungin harmaasta betoniviidakosta.

Miten edes onnistutte noin pahasti vänkäämään täysin eriasiasta? Värimaailma on hyvä kuten toinen sanookin, mutta ylipäätään pelin sijoittuminen ns. New Yorkin harmaaseen betoniviidakkoon aiheuttaa todella nopeasti kyllästymisen.

Kaikki muut gta:t olen jaksanut pelata läpi, mutta itselläkin tuo betoniviidakko aiheutti sen ettei vain jaksanut. Neljään kertaan olen pelin ostanut pleikalle ja kerran xboxille. Pari päivää jaksaa yrittää, mut kun harmaus (harmaa ympäristö EI VÄRIMAAILMA) kyllästyttää todella nopeasti.

Voitte jatkaa kinastelua jos kinastelette samasta aiheesta. Nyt keskustelu on sama kuin toinen puhuisi siitä, miten upealta keltainen voikukka ja vihreä nurmikko näyttää, kun toinen haluaisi siihen nurmikolle myös trampoliinin, jalkapallomaalin ja golf radan, jotta ei olisi tylsää seisoa siinä nurmikolla kun kaikki on silmänkantamattomiin sitä samaa keltavihreää nurmikkoa. Kyllä senkin mielestä nurmikko kaunis on, mutta tylsä.
 
Vastaus: Grand Theft Auto V [Hype @ 17.9.2013]

Tän takia juuri hype on nollissa mulla. GTA IV oli pettymys ja luulen että ennen senkin julkaisua lupailtiin kuuta taivaalta jne.

Pettymys ehkä sinulle. 98 Metacriticissä ja kaikki Vuoden peli -palkinnot tuli tuskin pelkän hypen takia.
 
Vastaus: Grand Theft Auto V [Hype @ 17.9.2013]

Pettymys ehkä sinulle. 98 Metacriticissä ja kaikki Vuoden peli -palkinnot tuli tuskin pelkän hypen takia.

Ja jokaiseen "väärään" mielipiteeseen pitää puuttua? Etkö kestä lukea, kun joku ei pidäkään GTA IV:tä yhtenä parhaista peleistä? Eikä tuota Metacriticiä ja palkintoja kannata tuijottaa niin sokeasti. Kyllä siinä on on mukana sitä hypeplussaakin. Mitkähän pisteet peli saisi, jos se julkaistaisiin nyt?

Kyllä minä ainakin ihan hyvin ymmärrän, miksi jengi oli niin pettynyt peliin. Olin itsekin vähän. Ja nyt vuosia jälkeenpäin se tuntuu vielä kauheammalta. Kyllä minä sen pelasin läpi, mutta kauas jäätiin kyllä Vice Cityn parhaudesta. Lisäosat, joista etenkin Gay Tony oli taas huima parannus. Näin offtopicina olen tässä pelaillut ensimmäistö kertaa Metal Gear Solid 2:ta, jolla on ikää yli 10 vuotta. Siinä on mielestäni peliklassikko, jota GTA IV ei ole lähellekään.

Mutta mielipidehän tämäkin vain on. Jokaisella on oikeus omaansa, mutta kunnioittakaa myös muiden mielipiteitä. En itse ole tosiaan niin innoissani GTA IV:stä, mutta on silti ihailtavaa nähdä, kuinka joku siitä pitää niin paljon. Itsellänikin on noita suosikkipelejä, joihin ei koskaan kyllästy.
 
Vastaus: Grand Theft Auto V [Hype @ 17.9.2013]

Ja jokaiseen "väärään" mielipiteeseen pitää puuttua? ...QUOTE]

Vastasin vain ton viimesen "luvattiin kuuta taivaalta" -osan takia. Kuuta luvattiin taivaalta ja se saatiin. Nyt sitä luvataan taas, joten ei ole syytä epäillä etteikö Rockstar onnistuisi.

Kyllä GTA IV:ssä on paljon vikaakin ja se on auttamatta vanhentunut tänä päivänä. Alotin pelin pitkästä aikaa alusta tuossa muutama päivä sitten ja grafiikka etenkin sai silmät valumaan sillä sumuisuudella ja tökeröillä tekstuureilla. Niin siihen kuitenkin vaan taas tottui ja onhan se edelleen loistava peli, mutta alusta asti näkee, että tehtävät on tylsiä ja itseääntoistavia. Myös se fps-ongelma on edelleen olemassa. e hyvät puolet kuitenki peittoaa nuo huonot, joka tekee GTA IV:stä mahtavan pelin omissa kirjoissani. Toivon silti toki, että V:ssä on korjattu mm. tuo fps-ongelma.
 
Vastaus: Grand Theft Auto V [Hype @ 17.9.2013]

Onkos noi trailerit ihan PS3/360 versioista tehty? Kuvista huomaa, että ollaan viellä nykykonsoleilla liikkeellä, mutta noissa trailereissa grafiikat näyttää paremmalta. Tai sitten noi ennakot ovat kuukausia vanhoista versioista.

GTA IV oli tosiaan aika tylsä, mutta onneksi Rockstarin peleissä on hemmetin hauskat hahmot, niin se auttaa jo aika paljon.
 
Vastaus: Grand Theft Auto V [Hype @ 17.9.2013]

Kyllä GTA IV:ssä on paljon vikaakin ja se on auttamatta vanhentunut tänä päivänä. Alotin pelin pitkästä aikaa alusta tuossa muutama päivä sitten ja grafiikka etenkin sai silmät valumaan sillä sumuisuudella ja tökeröillä tekstuureilla. Niin siihen kuitenkin vaan taas tottui ja onhan se edelleen loistava peli, mutta alusta asti näkee, että tehtävät on tylsiä ja itseääntoistavia. Myös se fps-ongelma on edelleen olemassa. e hyvät puolet kuitenki peittoaa nuo huonot, joka tekee GTA IV:stä mahtavan pelin omissa kirjoissani. Toivon silti toki, että V:ssä on korjattu mm. tuo fps-ongelma.

Tuo grafiikka (edit: siis fps ongelmat, piirtoetäisyys, tekstuurit, sumu jne. yhdessä) aiheutti itsellä aivan tolkutonta päänsärkyä ja silmäkipua (ihan siis oikeasti, ei kuvainnollisesti), joka aiheutti sen, että reilu 30min maximi pelimäärä kerralla. Xbox versio ei ollut ihan yhtä paha, mut sama ongelmaa ilmeni siltin. Sen vuoksi kaikki muutkin huonot asiat sai itsellä tuntumaan niin isoilta ettei tuota vain voinut pelata.

Toivon todella, että vitosessa pystytään pääsemään tästä eroon. Tuo oli siinäkin mielessä jännä ettei yksikään muu peli ole koskaan mulle aiheuttanut vastaavaa olotilaa,
 
Vastaus: Grand Theft Auto V [Hype @ 17.9.2013]

Pettymys ehkä sinulle. 98 Metacriticissä ja kaikki Vuoden peli -palkinnot tuli tuskin pelkän hypen takia.
No tästä päästiinkiin itse asiaan, GTA IV on selvästi törkein ylkiarvosteltu peli mitä metacriticistä löytyy. Itse antaisin pelille ehkä arvosanaksi jotain 80 luokkaa, enkä edes tunne ketään kenen mielestä se ansaitsisi yli 90 arvosanan. Käyttäjien arvosana kertoo oman tarinansa, 7.5 ei kuulostakkaan niin imartelevalta.
Vertailuksi Bioshock Infinite: Metascore 95 ja käyttäjien arvosana 8.7.'
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom