Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Grand Theft Auto V

Vastaus: Grand Theft Auto V - keskustelua pelistä

Saisko noita tehtäviä millään pysymään siellä spoilereissa? Vaikka nyt näitä satunnaisia minitehtäviä onkin, niin silti. Täältä on kiva lukea muiden mietteitä pelistä ja sitten törmää jatkuvasti näihin spoilereihin.
 
Vastaus: Grand Theft Auto V - keskustelua pelistä

Raskaamman musiikin radiokanavaa tässä nyt kaipaisi. Tuo Rock kanavakin tarjoaa liian väsykkää tavaraa omaan makuun. Kyllä mä nyt sanon, että pohjanoteeraus musiikkien osalta, sori :D
 
Vastaus: Grand Theft Auto V - keskustelua pelistä

Raskaamman musiikin radiokanavaa tässä nyt kaipaisi. Tuo Rock kanavakin tarjoaa liian väsykkää tavaraa omaan makuun. Kyllä mä nyt sanon, että pohjanoteeraus musiikkien osalta, sori :D

Sama homma. Omia biisejä saa tuskin ladattua?
 
Vastaus: Grand Theft Auto V - keskustelua pelistä

Raskaamman musiikin radiokanavaa tässä nyt kaipaisi. Tuo Rock kanavakin tarjoaa liian väsykkää tavaraa omaan makuun. Kyllä mä nyt sanon, että pohjanoteeraus musiikkien osalta, sori :D
Sama homma itellä. Peli on aivan mahtava mut olis voinut olla kyl se kunnon hevi kanavakin.
 
Vastaus: Grand Theft Auto V - keskustelua pelistä

Tuli tossa käytyä koko mappi melkein läpi siten et aukes karttaan näkyviin. Vielä vesistöä jonkun verran avattavaksi jäi. Koitin katsoa kaikki vastaan tulleet veneet, mutta sukellus vehkeitä ei löytynyt. Samoin liittovaltion ostopaikka on pimennossa. Tai saako patikointiin sellaisen ison repun jostain?
 
Vastaus: Grand Theft Auto V - keskustelua pelistä

Aivan hyvä pelihän sieltä tuli. Törkeästi tekemistä, olen päivän pelaillut rauhalliseen tahtiin strangereita ja juonitehtäviä sekä tietysti pakollisia visiittejä Grove Streetille yms. pööpöilyä ympäri kaupunkia fiilistellen eikä siltikään ole edes koko kaupunki paljastunut kartalle.

Grafiikat ovat kyllä hyvin jännät, välillä näyttää todella hienolta (erityisesti iltaisin auringonlaskun aikoihin) ja joskus taas ihan kamalalta. Tuli tuossa parin tunnin pelaamisen jälkeen asennettua pelilevykin suositusten vastaisesti sillä levyaseman virkaa omassa Elitessäni toimittava sirkkeli huusi hoosiannaa siihen tahtiin ettei enää rohjennut kuunnella. Lisäksi mokoma on taipuvainen naarmuttamaan levyjä käyttökelvottomaksi niin en halua ottaa riskejä, erityisesti kun tietää miten paljon ja miten pitkiä sessioita tätä tulen pelaamaan. Hitusen lisäsi tekstuurien popup -ilmiötä mutta eipä ainakaan vielä ole päässyt häiritsemään. Täytyisi kai rikastua muistitikku johon levyn lykkäisi.

Odotan kyllä vesi kielellä Onlinen aukeamista. Kerrankin vaikuttaa siltä että yksinpelipainotteisessa pelissä on panostettu moninpelaamiseen pelkän laiskan expahuoraus-loadout-killstreak-TDM -kopioimisen sijaan. Vaikka onhan Rokkistara aiemminkin kunnostautunut peliensä monipeliosioissa (pl. Max Payne 3).
 
Vastaus: Grand Theft Auto V - keskustelua pelistä

Nyt on tullut sen verran pelattua että voi jo hyvin mielin kommentoidakin. Pelin tarina lähtee hyvin käyntiin ja melko vauhdikkaasti, hahmojen vaihto on toteutettu hyvin ja se onnistuu aika kätevästi lennosta. Tehtävät ovat sopivasti vaihtelevia ja tehtävien lopussa tulee GTA IV:n Ballad Of The Gay Tony DLC:stä tutut saavutukset. Tehtävissä hyvää on että niihin on annettu useita erilaisia suoritus tapoja:

Esimerkki 1.
Ryöstöä suunniteltaessa voi valita fiksun tavan tai aseet paukkuen. Lisäksi voit palkata apulaisia joiden tasot määräävät heille kuuluvat rojaltit esimerkiksi huono hakkeri vaatii 4 % saaliista kun taas kokenut vaatii 15 %

Esimerkki 2.
Fiksun tavan valitessaan pitää varastaa tuholaisfirman auto. Tehtävän voi suorittaa helposti stealthilla tavalla tai sitten aseet paukkuen ja valmiina takaa-ajajien karistamiseen.

Graafisesti peli on kaunista jälkeä ja varsinkin valoefektit tekivät minuun vaikutuksen. Auringonlaskua ja iltaa katseli mielellään.

Tekemistä pelissä riittää vaikka kuinka päätehtävien lisäksi löytyy stranger tehtäviä ja satunnaisia tapahtumia kaupungilla kuten käsilaukkuvarkaus jonka voi halutessa pysäyttää. Olen hieman tutkinut miljöötä mutta annan mielumin tehtävien johdattaa minut eri paikkoihin. Sen mitä olen nähnyt niin annan miljöö suunnittelijalle todella ison plussan. Erilaisia rakennuksia ja paikkoja löytyy paljon ja niitä on mukava tutkia.

Tiivistäen loppuun tästä pelistä saa rahalle paljon vastiketta.

Hieman harmitti kun online ei ole vielä auki mutta toisaalta ihan hyvä niin ehtii suorittaa yksinpelin läpi ja tutustumaan ympäristöön.
 
Vastaus: Grand Theft Auto V - keskustelua pelistä

Ärsyttää mainita kun tästä on jauhettu kotimaisilla ja ulkomaisilla foorumeilla jo ennen julkaisua lähes kyllästymiseennsaakka, mutta vähän siinä kävi niinkuin pelkäsin, autoilla ja moottoripyörillä ajaminen on tosi arcadea. Pitoa on ihan hullusti, jopa jyrkkiä vuorenseinämiä pääsee ajelemaan ylös. Sitten kun vetää käsijarrusta niin pito lähtee liioitellusti, jarruttaessa vehkeet pysähtyy kuin seinään.
Toivottavasti tähän tottuu (tai turtuu), muutoin vaikuttaa älyttömän kovalta peliltä. Siitä iso kiitos Rockstarille jälleen kerran :)
 
Vastaus: Grand Theft Auto V - keskustelua pelistä

Kaikinpuolin hieno paketti, eikä tuo arcademaisuus ota vielä ainakaan kovinkaan pahasti päähän. Tuli huomattua sellainenkin, että kun pollari ampuu renkaan sököksi niin ajettavuus ei huonontunut yhtään vaan auto meni kuin normaalisti. Tarina kuitenkin vetää niin paljon puoleensa, että noinkin suuri ongelma jää unholaan melko nopeasti.
 
Vastaus: Grand Theft Auto V - keskustelua pelistä

Huh huh, on tämä loistava peli. Tänään toi posti-Pate kiltisti Markantalon paketin ja kaksi ekaa tehtävää kerkesin pelaamaan hyppytunnin aikana. Koulun jälkeen tuli taas aika odotettu maratooni, jäi JYPin pelin ja UCL:n seuranta välistä kokonaan, kun vasta tunti sitten huomasin, että perkele. Pelistä näytti olevan suoritettuna tällä hetkellä 14.3% ja koko ajan olen vetänyt vain pääjuonta eteenpäin.

Jokainen tehtävä tähän asti on ollut mielenkiintoinen, mutten ala tarkemmin tehtäviä spoilereihin rustaamaan.
 
Vastaus: Grand Theft Auto V - keskustelua pelistä

Raskaamman musiikin radiokanavaa tässä nyt kaipaisi. Tuo Rock kanavakin tarjoaa liian väsykkää tavaraa omaan makuun. Kyllä mä nyt sanon, että pohjanoteeraus musiikkien osalta, sori :D
Se tuossa vaan on, että jenkkien rokkikanavat on juurikin tommosta "vässykkä" musaa verrattuna mitä suomen Radio Rock esim soittaa. Taitavat hakea aitoa fiilistä. Itellekin kyllä kelpaisi kunnon hevikanava.
 
Vastaus: Grand Theft Auto V - keskustelua pelistä

Autolla ajaminen on hyvä. Moottoripyörällä ajaminen erittäin hyvä, vähän "epäaidon" näköstä menoa mutta pidemmän päälle se on paljon parempi kun se että jokaisesta pienestäkin töyssystä kaatuisi. Niinkun nelosessa... Tässä on nyt punnittavana pelattavuus tai "aidonnäköisyys", ja se että ne on pelattavuuden kannalta parempia tässä on itselle ainakin plussaa, isosti.

Parannuksia on paljon, sekä hyviä pieniä lisiä. Esim. tehtävän aikana keskustelua käydessä autossa jos törmäät, puhe katkeaa tai puhuja käskee rauhoittumaan ajon kanssa.

Paljosta jengin stressaamisesta huolimatta sieltä tuli odotusten arvoinen peli.
 
Vastaus: Grand Theft Auto V - keskustelua pelistä

Itsellä on kyllä semmonen pers tuntuma että tässä on huikeaa ääninäyttelyä ja tarinaa vielä tarjolla. Ruudunpäivityksen ja muun hidastumista en itse ole huomannut ollenkaan (XBOX). Toisaalta miinusta saa edelleen hahmojen todella hidas liikkuminen tietyissä tilanteissa. Tosin tämä on jo todella skarppia kun vertaa edelliseen nyt pystyy oikealla tatilla suuntaa muuttamaan ja vasemmalla liikkumaan. Toden näköisesti kankeus on vaan totuttelukysymys. ite oon ainakin tykänny niin, että vaikuttas jopa paremmalle mitä san andreas vaikutti aikoinaan. n. 10 vuotta ja kehitys on huikea ottaen huomioon että vain yks uus konsoli tullu.
 
Vastaus: Grand Theft Auto V - keskustelua pelistä

Eipä tule mieleen koska viimeksi olisi jaksanut vetää 16 tunnin peliputken.

Eipä tule mieleen koska viimeksi olisi pelissä ollut Trevorin sfääreihin yltävä hahmo.

Melkomoisen tempun tekevät jos eivät tätä PC:lle käännä.
 
Vastaus: Grand Theft Auto V - keskustelua pelistä

Eipä tule mieleen koska viimeksi olisi jaksanut vetää 16 tunnin peliputken.

Eipä tule mieleen koska viimeksi olisi pelissä ollut Trevorin sfääreihin yltävä hahmo.

Melkomoisen tempun tekevät jos eivät tätä PC:lle käännä.


Trevorilla oon vähiten pelannu mutta aivan huikee hahmo. HUH HUH kevyesti suosikki näistä. Vaikka franklinin ja Michaelin kyvyt ehkä parempia onkin. Karisma ja kaikki on kyllä semmosta mitä ei tähän asti oo nähty.
 
Vastaus: Grand Theft Auto V - keskustelua pelistä

On se kyllä, on kyllä kova.
En jaksanut eilen ottaa mitään isoa huumaa, mutta kun näin että peli oli postilaatikossa (kiitos VPD, tilasin ma-aamuna) ei siinä mennyt kuin hetki, ja olin ohjain kädessä sohvalla.

Mun pelisysteemi noudattaa täysin samaa kaavaa, kun GTA IV:ssä. Eilen suoritin sen enimmäisen pakollisen tehtävän, jotta pääsin "vapaaksi" velvotteista.

Loppuilta menikin mukavasti karttaan tutustuessa ja lentokoneita kokeillessa. Lentokentälle pääsee kävelemään kyllä hyvin, vaikka ajaisit portin läpi vartijan nokan edestä. Poliisi ei tule heti, mutta sitten kun niitä tulee, on kiire.
Poliisista on muuten tehty fiksu. Ei sellaista päätöntä ryntäilyä kun IV:ssä, vaan nyt ne ihan oikeasti kiilaa sua ajotieltä ulos ja virittää piikkimattoja fiksuihin kohtiin. Motarillakin niitä näkee liikenteenvalvonnassa. Tosin, ajoin varmaan kahtasataa ohi eikä mitään?!

Rahanansaintakeinoja on ainakin yksi. Taksikuskin hommissa voi katsella kaupunkia vähän eri kuvakulmista.
Heitin pari kyytiä eilen. Toinen oli huippu. Kaveri halusi mennä Los Santoksen sinne komeimmalle asuinalueelle. Vein kyydin perille, ja kun tuli maksu aika, kaveri vittuili mulle vielä kaupanpäällisiksi. Enhän mä sellasta ala kuuntelee, ase kotelosta ja pari kutia otsalohkoon ja loputkin rahat kaverilta fikkaan.

kartta on auki 90%.

Mä tutustun ensin kaupunkiin, karttaan, vehkeisiin, aseisiin jne. jotta sitten pelatessa ja tehtäviä suorittaessa ei mene sormi suuhun, ja spagetti kuuhun, kun pitäs jotain tehdä äkkiä.

vuoristossa ja maaseudulla kannattaa melkein pitää se ase esillä koko ajan. Ajoin mönkijällä sinne vuoristoon ja katselin paikkoja. Hyppäsin pois mönkijän päältä, kävelin vähän matkaa ja huomasin jonkun perkeleen suden tai mikälie elukan. Se tuli päälle ja tappo mut stana. Sama yhen ukon koira.
Vedin ukkoo pataan ni se koira mut tappoi. Ei oo reilua hei.
Meinasin lähettää kirjeen rockstarille et rahat takasin.


Ps. KOSKA VERKKOPELI AUKEAA?? :)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Grand Theft Auto V - keskustelua pelistä

Täällä meni ilta lahjakkaasti pelin parissa. Hiukan huono näissä vapaan maailman hiekkalaatikoissa, siksi tiukka putki ja siihen ympätyt vahvat tarinat ovat käytännössä aina kiehtoneet. Tämä näkyi omassa pelissä niin, että päättömän harhailun sijaan tarinaa lähdettiin heti viemään eteenpäin. Siihen väliin tosin mahtui useampi käynti paikallisessa strippibaarissa ja siellä menestyminen henkilökunnan naisväen keskuudessa. Nyt löytyy puhelimesta hoidon yhteystiedot ja tiedä mihin kaikkeen kivaan tässä vielä päiväkahvien merkeissä ylletäänkään. Muutaman kerran tosin lennetty niska-perse -otteella baarista pihalle, käsien viihdyttyä turhan pitkään tanssijattaren lanteilla. :D

0_0.jpg


Peli antaa palautteen tehtävän jälkeen. Harvoin siellä on asetetuista kolmesta extra-tavoitteista yhtä enempää onnistunut täyttämään, esim. pääosumat tai nopea kellotus. Bronssia ja hopeaa tarjoaa arvosanaksi. En ota peliä niinkään sarjana suorituksia (vaikka se sitä käytännössä onkin), vaan enemmän fiilistelynä maailmassa joka on tyystin toinen kuin omamme. Eniten pidän pelin rosoisuudesta eli K18 antama takuu ettei kukkahattutädit tästä pidä. Illalla taas jatkuu tutustuminen Los Santosin arkeen.

Ps. KOSKA VERKKOPELI AUKEAA?? :)

Lokakuun alussa pitäisi aueta.
 
Vastaus: Grand Theft Auto V - keskustelua pelistä

On se kiva, että selitetään nuo kontrollit kunnolla. Esim tähtäyksessä on valinnat classic gta ja jotain muuta, mutta missään ei kerrota mikä niiden ero on. Saako tässä tähtäyksen niin kuin nelosessa, että kun vetää vasemman liipaisimen puoleenväliin niin tähtäys on ns.free aim ja kun sen vetää pohjaan niin tähtäys lukittuu viholliseen.

Minulla ainakin tuntuu aina lukittuvan.

Entä miten tuo social club linkitys toimii? Toimiiko se ihan automaattisesti ja jossain vaiheessa peliä saa ne life invaderista hommatut boonukset ja sen ilmaisen aseen ja auton vai pitääkö tuo peli jontekin linkittää sinne? Mistään valikosta en ainakaan mitään toimintoa löytänyt. Vai vaatiiko tuokin toiminto boxilla live goldin kuten valokuvauskin joka on hemmetin typerää. Miksei niitä kuvia muka voi tallentaa boxin kovolle.
 
Vastaus: Grand Theft Auto V - keskustelua pelistä

Mitäs hyötyä tuosta Chop-koirasta on?
Pitääkö minun nyt asentaa omaan oikeaan puhelimeen joku appsi, että tiedän milloin koiraa pitää ruokkia, tai että pystyn kouluttamaan sitä? ...joopa jo taitaa jäädä tuo koira makoilemaan tuonne Franklinin takapihalle meikäläisellä jos en itse pelissä pysty kouluttaa ja ruokkia sitä...kuolkoot nälkään ja janoon :mad:
 
Vastaus: Grand Theft Auto V - keskustelua pelistä

Mitäs hyötyä tuosta Chop-koirasta on?
Pitääkö minun nyt asentaa omaan oikeaan puhelimeen joku appsi, että tiedän milloin koiraa pitää ruokkia, tai että pystyn kouluttamaan sitä?

Pystyy kouluttamaan ilman appsiakin. Sen kanssa voi käydä lenkillä ja ylipäätään kehittää samalla tavalla kuin muitakin pelin hahmoja. Uskoisin että Chopista on hyötyä pelin myöhemmässä vaiheessa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom