Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Grand Theft Auto V

Vastaus: Grand Theft Auto V - keskustelua pelistä

Ei ole vikaa tuon suhteen missään. Sieltä lentokentältä saa rahaa, kun tekee niitä asetoimitustehtäviä, ja rahat niistä tulevat tilille heti tehtävän suorittamisen jälkeen. Viikottaisessa viestissä sitten vain kerrotaan paljonko viikon aikana niillä tehtävillä tienasi.

Kato perkele niinhän se on :D

Eääh. Tuntuu että toi tämänpäiväinen PS3 patchi rikko vaan peliä mulle entisestään. Eilen mulla pyöri peli paljon paremmin, mut tänään lataukset kestäny abaut tuplaten pidempään, yhteys katkeilee paljon useammin kesken pelien (ja ihan ihmesyistä), huoneisiin on hankalampi päästä sisään ja yleisesti ottaen vaan vituttaa enempi pelata. :D

Peli läpi ja uskomatonta kyllä, olihan se kaiken sen hypen ja arvosanojen arvoinen. Kaikki tässä vaan onnistui. Tarina, hahmot ja kaupunki lukuisine yksityiskohtineen oli aivan loistavuutta, unohtamatta tietenkään Rockstarilta tuttua huumoria ja luovaa sananvaihtoa. Pelissä on myös niin paljon kaikkia hauskoja parodioita oikeen maailman ilmiöihin (mm. lifeinvader), ettei tästä voi olla kuin pitämättä.

Tunnelmaltaan ei ehkä päästy legendaarisen Vice Cityn tasolle, mutta muilla osa-alueilla kyseessä on paras GTA ja samalla myös parhaimpia pelejä, mitä olen pelannut.

Kauan odottamani rahat saapuivat hahmojeni tilille pari päivää (pelin ajassa) viimeisen tehtävän jälkeen. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan. Välittömästi lähdin ostelemaan kiinteistöjä ja paljon rahaa menikin. Michaelille ajattelin ostaa kaikki leffateatterit ja golf-kentän joten niitä rahoja saadaan odotella vielä hetken aikaa. Osakemarkkinoilta tulee kyllä ajan kanssa rahaa kun vaan uskaltaa sijoittaa tarpeeksi paljon. Nytkin itselläni on 20 miljoonaa kiinni PissWasserin ja Hawk&Little (taas nousussa) osakkeissa. Ei mielestäni kannata koko peliä uudestaan läpi pelata Lesterin salamurhatehtävien takia, sillä samat rahat voi saada nopeamminkin pelkillä osakemarkkinoilla jos siis panostaa siihen oikein. Rahojen saamisen jälkeen tosin huomasin kaikkien sähköpostiviestieni sekä tekstiviestini kadonneen hahmojen puhelimista. Nyt vaikeutui esim se tehtävä jossa pitää laittaa kumoon niitä For Sale kylttejä kun ei edes se kiinteistönvälittäjäsivusto toimi. No kai se strategiaopas auttaa tässäkin.

Pelin lopusta ja muutenkin tarinasta:
Tarina oli mielestäni sopivan löyhä ja kaikki aiheet eivät olleet niin vakavia kuten esimerkiksi oli IV:ssä. En vain jostain syystä oikein ymmärtänyt tuota FIB:n mukaan tuloa. Pitikö Michaelin siis tehdä palveluksia niin kauan FIB:ille kun hän teki rötöksiään? Tarinan ehkä kuuluisin ja kohutuin kohtaus jossa piti kiduttaa sitä ulkomaalaista äijää ei ollut mielestäni yhtään paha. IGN:n arvostelija kauhisteli sitä jopa enemmän kuin MW2:n No Russian tehtävää ja osasin odottaa jotain oikeasti järkyttävää, mutta ei. Ehkä kohtaus olisi tuntunut joltain jos siitä ei olisi aiemmin tiennyt (kiitti vaan IGN spoilereista). Pelin loppu oli aika hämmentävä ja pieni pettymys. Valitsin siis Third Wayn eli Death Wishin eli kaikkien "pahisten" tapon. Niiden pahisten tappo piti olla äärimmäisen vaikeaa mitä nyt kuunteli hahmojen dialogia, mutta ei ne tapot paljoa eronneet niistä satunnaisista kohtauksista pelimaailmassa. Viimeinen cut scene oli kylläkin aika hieno ja oli mukava saada oikein hyvä loppu tälle tarinalle. Pitää vielä joskus pelata viimeinen tehtävä niillä kahdella muulla tavalla ja kokeilla olisiko ne olleet yhtään parempia.

Minäkin kokeilin onlinea heti julkkarina mutta ei olisi pitänyt. Eilen kyllä pääsin aiemmin luomalla hahmollani (se oli tallentunut!) siihen alkututoriaaliin mutta kun piti se huumekätkö jostain hakea niin sitten kaatui serverit. Sitten totesin vain että jätetään tämä online ensi viikkoon, mutta nyt kun tuli tuo uusi patchi niin kai sen nyt pitäisi oikeasti toimiakin..? Mielestäni ihmisten ei pitäisi valittaa tästä Onlinefarssista koska yksinpelissäkin on niin paljon tekemistä että ei sitä kahdessa viikossa kukaan pysty kaikkea tekemään. Mutta toisaalta ihmisillä on oikeus valittaa, koska olihan tämä luvattu toimivan Lokakuun 1. päivä. Rockstarilta oli kylläkin hyvä veto noin viikko ennen julkaisua jo kertoa että serverit ei tule toimimaan/riittämään. Toisin oli esim EA:lla jossa luultiin kaiken toimivan mutta mites kävi Sim Cityn? Siitäkin pelistä taisi olla Beta mutta ei sekään auttanut. GTA V:n tapauksessa mikään ei olisi auttanut, ei edes uusi konsolisukupolvi tai PC sillä kuormitus oli niin valtava ja ennennäkemätön kuten tämä juttu kertoo: TheGTABase | Your source for everything Grand Theft Auto

En tiedä onko täällä tästä mitään juttua vielä ollut tai kenelläkään tapahtunut samaa, mutta itsellänihän ps3 meni rikki hetken GTA V:n pelaamisen jälkeen. Noh, tässähän ei pitäisi itse pelin vaikuttaa mitenkään, mutta itse kun olen googlaillut ja etsinyt netistä niin sattuu vastaan todella monia samanlaisia tapauksia.

Oma tapaukseni meni niin, että kun pelin sain tiistaina ja noin 20-30 minuutin pelaamisen jälkeen peli jäätyi eikä konsolia pystynyt sammuttamaan millään muulla tavalla kuin vetämällä virtajohdon irti. Eikä siinä ongelmaa pitäisi olla kun olen tätä tehnyt kymmeniä kertoja fifojen ja nhln jäätymisten takia. Sitten käynnistin konsolin normaalisti uudelleen gtan ollessa edelleen sisällä ja huomaan että levyä ei näy valikossa ollenkaan. Siinä koitin sitten laittaa uudelleen ja muitakin pelejä myös kokeilin, mutta ei mitään tapahdu. Todennäköisesti blu-ray lukupää paskana, koska senkin puhdistin ja pölytkin pyyhin sisältä eikä mitään auttanut.

Tämän kirjoitin tosiaan tänne GTA V keskusteluosioon, koska samanlaisia tapauksia tapahtunut juurikin tämän kyseisen pelin yhteydessä. Ei pitäisi olla sattumaa että sadoilla tai jopa tuhansilla menee konsoli rikki saman pelin takia. Itsellänikin konsoli ollut 3-4 vuotta ja toiminut todella hyvin, eikä mitään ongelmia ennen tätä.

En tiedä onko täällä tästä mitään juttua vielä ollut tai kenelläkään tapahtunut samaa, mutta itsellänihän ps3 meni rikki hetken GTA V:n pelaamisen jälkeen. Noh, tässähän ei pitäisi itse pelin vaikuttaa mitenkään, mutta itse kun olen googlaillut ja etsinyt netistä niin sattuu vastaan todella monia samanlaisia tapauksia.

Ei peli aiheuttanut konsolisi hajoamista. Sattui vain käymään niin. Se että netistä löytyy muita "vastaavia" tapauksia, johtuu siitä että kun tämä suosittu peli niin monella on. Siis väkisinkin sattuu hajoilemaan vanhuuttaan konsolit ko. pelin ollessa koneessa.

Onko muilla ongelmia päivitys 1.02:sen kanssa? Itse kun laitan että kyllä haluan päivittää, niin ruutu menee mustaksi ja ainoa keino sammuttaa plege on ottaa virtajohto irti. Olen nyt 3x koittanut päivittää mutta ei niin ei.

Oma tapaukseni meni niin, että kun pelin sain tiistaina ja noin 20-30 minuutin pelaamisen jälkeen peli jäätyi eikä konsolia pystynyt sammuttamaan millään muulla tavalla kuin vetämällä virtajohdon irti. Eikä siinä ongelmaa pitäisi olla kun olen tätä tehnyt kymmeniä kertoja fifojen ja nhln jäätymisten takia. Sitten käynnistin konsolin normaalisti uudelleen gtan ollessa edelleen sisällä ja huomaan että levyä ei näy valikossa ollenkaan. Siinä koitin sitten laittaa uudelleen ja muitakin pelejä myös kokeilin, mutta ei mitään tapahdu. Todennäköisesti blu-ray lukupää paskana, koska senkin puhdistin ja pölytkin pyyhin sisältä eikä mitään auttanut.
En kyllä suosittelisi kauheasti sammuttamaan konsolia vetämällä virtajohdosta. En usko että PS3:ea saisi niin jumiin etteikö se napista sammuisi. Kokeileppa seuraavalla kerralla pitää virtanappia pohjassa vaikkapa 20 sekuntia niin varmasti sammuu vaikka olisi kuinka tiltissä.
GTA V:llä tuskin on mitään tekemistä tämän asian kanssa. Mikä vaan peli saattaa saada konsolin jumiin ja jos lukupää on hajoamassa niin sitten se hajoaa.

Ihmeen paljon tuntuu porukalla vieläkin olevan ongelmia nettipelin kanssa. Itselläni keskiviikosta lähtien toiminut täysin ilman ongelmia.

Milläs boksilla pystyy tuon online päivityksen poistamaan..? Ja tarjoaako se sitä uudestaan asennettavaksi kun sen on poistanut?

Ei peli aiheuttanut konsolisi hajoamista. Sattui vain käymään niin. Se että netistä löytyy muita "vastaavia" tapauksia, johtuu siitä että kun tämä suosittu peli niin monella on. Siis väkisinkin sattuu hajoilemaan vanhuuttaan konsolit ko. pelin ollessa koneessa.

Se vain ihmetyttää miten jotkut ovat ostaneet ihan uutenakin konsolinsa ja silti hajonnut. Tai mennyt blu-ray lukupää hajalle ja vaihtanut sen ja mennyt uudelleen hajalle parin päivän sisään.

Mutta joo, niinhän se varmaan on ettei pelillä mitään osuutta ole ollut asiaan. Pitänee varmaan myydä levyllinen versio pois ja ostaa storesta digitaalinen...

Onko muilla ongelmia päivitys 1.02:sen kanssa? Itse kun laitan että kyllä haluan päivittää, niin ruutu menee mustaksi ja ainoa keino sammuttaa plege on ottaa virtajohto irti. Olen nyt 3x koittanut päivittää mutta ei niin ei.

odota siinä päivitys vaiheessa niin kauan että konsolin keltainen valo sammuu ja sitten vasta painat OK

Se vain ihmetyttää miten jotkut ovat ostaneet ihan uutenakin konsolinsa ja silti hajonnut. Tai mennyt blu-ray lukupää hajalle ja vaihtanut sen ja mennyt uudelleen hajalle parin päivän sisään.

Mutta joo, niinhän se varmaan on ettei pelillä mitään osuutta ole ollut asiaan. Pitänee varmaan myydä levyllinen versio pois ja ostaa storesta digitaalinen...
Kyllähän tuo voi olla pelistäkin johtuvaa koska tulee kaksinkertainen rasitus kun gta v on "kakskerros levy" boxillahan tuo taisi olla kahdella levyllä jollen väärin muista. Oma ps3 alle 2v vanha ja heittää gta v sisään niin alkaa kauhea rohina ja kun vaihtaa vaikka bf3 niin ei pidä mitään.. gta5 levyssä on ps3 :lle aika rutkasti tavaraa ja jos on jo vanha laite niin lukupäähän sieltä antautuu ensimmäisenä.

Jifhui! Ensimmäinen asunto ostettu, hintaa oli 99 tuhatta. Ihan hyvät fiilikset.

Pelin lopusta ja muutenkin tarinasta:
Tarina oli mielestäni sopivan löyhä ja kaikki aiheet eivät olleet niin vakavia kuten esimerkiksi oli IV:ssä. En vain jostain syystä oikein ymmärtänyt tuota FIB:n mukaan tuloa. Pitikö Michaelin siis tehdä palveluksia niin kauan FIB:ille kun hän teki rötöksiään? Tarinan ehkä kuuluisin ja kohutuin kohtaus jossa piti kiduttaa sitä ulkomaalaista äijää ei ollut mielestäni yhtään paha. IGN:n arvostelija kauhisteli sitä jopa enemmän kuin MW2:n No Russian tehtävää ja osasin odottaa jotain oikeasti järkyttävää, mutta ei. Ehkä kohtaus olisi tuntunut joltain jos siitä ei olisi aiemmin tiennyt (kiitti vaan IGN spoilereista). Pelin loppu oli aika hämmentävä ja pieni pettymys. Valitsin siis Third Wayn eli Death Wishin eli kaikkien "pahisten" tapon. Niiden pahisten tappo piti olla äärimmäisen vaikeaa mitä nyt kuunteli hahmojen dialogia, mutta ei ne tapot paljoa eronneet niistä satunnaisista kohtauksista pelimaailmassa. Viimeinen cut scene oli kylläkin aika hieno ja oli mukava saada oikein hyvä loppu tälle tarinalle. Pitää vielä joskus pelata viimeinen tehtävä niillä kahdella muulla tavalla ja kokeilla olisiko ne olleet yhtään parempia.

Olihan tuo kidutuskohtaus hieman (tai enemmänkin) vastenmielinen väkivaltaisuudessaan (vaikka toki pelkästä pelistä kyse), mutta kohussa varmaan kyse "kansallisesta syyllisyydestä", vähän tyyliin kuinka natsi-menneisyys on edelleen arka aihe saksalaisille.

Tuo lopun tapot oli hieman liian helppoja ja nopeita pelin kokonaisuutta ajatellen, ajattelin "Näinkö nopeaa ja helppoa se oli?". Tosin ylipitkitetyt loppubossi-tappelut olisi ollut tilanteeseen sopimattomia.

Mukavasti on tänään päässyt onlineen pelaamaan. Ei ole kuin kerran-kaksi ilmoittanut että ei saa yhteyttä, kun on tehtäväkutsun yrittänyt hyväksyä.
KFINniläisiäkin näkynyt mukavasti; THEjussi, tonttu90, Lohis77 ja joitain muitakin...

pakko heittää tyhmä kysymys.. rookie ku oon täs pelisarjas.. mut mite pääsen pelailee onlinea konsolilaisten kanssa.. :D koitin ettiä crewta mut aika hukas oon.. johtunee vodkasta.. :D heheh

Uskaltaakohan sitä vitsit ostaa sen asunnon tuolta, jos vähä sais viel rahaa niin vois ostaa ihan kivan kämpän. Mites hei, kun jossai vaihees tulee ne heistit ja niis asunnoissa on se suunnitteluboardi, niin onko se vaan siinä 400k:n asunnossa vai löytyykö se kaikista tai edes joistakin vähän kalliimmista?

Nyt kun toi on toiminut ihan jees, niin on ollut mukava pelailla, varsinki ku ne pahimmat pässit on kadonnut jonnekin. Yks vaan ärsyttää noissa rallikilpailuissa kun jos esim oon miltein häntäpäässä, niin joidenkin urpojen on pakko kiilata auto pois radalta jotta pääsevät ite sijalle 15 sijalta 16.. ei voi käsittää, miksei voi ajaa siististi ja antaa kaikille reilu peli?

Niin ja jengin jäseniäkin on alkanut näkyileen, tosi hieno juttu :) Toivottavasti pleikkapuolellakin pelailevat pääsee kohta nauttimaan pelistä kunnolla ilman ongelmia.

pakko heittää tyhmä kysymys.. rookie ku oon täs pelisarjas.. mut mite pääsen pelailee onlinea konsolilaisten kanssa.. :D koitin ettiä crewta mut aika hukas oon.. johtunee vodkasta.. :D heheh

Jesbetti, jos sulla ei ole vielä tunnusta Rockstarin Social Clubiin, käy tekemässä se niiden sivuilla, on ilmainen. Sitten sen jälkeen mene kohtaan Crews ja etsi KonsoliFin TAI Los Santos Gentlemen. Sitte vaan painat join crew ja jossain vaiheessa joku hyväksyy sut. Sitten pystyt pelissä etsimään palvelimen jolla pelaa Konsolifiniläisiä :)

joo tuohon asti kyllä itekki päässy mut jostain syystä findi ei löydä mitään... :S jotain bugin paskaa kenties tai sit käyttäjä härö :D

Ylös Bottom