Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Grand Theft Auto VI

Kaikki hypejunaan, olen lähes uskonnollisessa hurmoksessa! Pitäisköhän ottaa ilmestymispäivä vapaaksi töistä?
Tekijämieshän ottaa loman tai sairasloman!
Hype is real. Tuijotin haavi auki koko puolisen tuntia, aivan helvetin hyvännäköistä settiä. Tykkään noista rdr2 ominaisuuksista mitä on ympätty mukaan. Aion elää tätä peliä, ei enempää eikä vähempää.

Njoo, laitoin sitten pelin ennakkotilaukseen, näytti meinaan sen verta hyvältä. Olenko ainoa kenellä tuli Max Payne 3 mieleen räiskinnästä?
Itsellä tuli myös se mieleen.

Tosi hyvältä näytti. Voisi jopa itsekin pitää pari talvilomapäivää tuolloin, niin pääsee kunnolla sukeltamaan Vice Cityyn :D

Kyllähän tuo tökki ja nyki vähän väliä eli ainakin on siinä mielessä todellista pelikuvaa. Vakuuttiko se minua? Jostain syystä ei, sillä tehtävät näytti juuri siltä miltä niiden olettaisi GTAssa näyttävän ja juuri muuta ei näytetty. Mutta viimeinen minuutti oli sitä mitä peliltä kaipaan ja jos sitä tunnelmaa tuossa on, ja on se Florida playgroundina niin kelpaa todellakin. Kaikki muu näytti hyvältä

Ei tästä nyt toki vielä voi sanoa miltä itse pelaaminen lopulta tuntuu, mutta aivan tolkuttoman hyvältä näytti. Ylitti omat odotukset ihan heittämällä.

Mun mielestä tää miespäähenkilö (Jason?) kuulosti siltä kuin sillä olisi pulla suussa. Muuten peli näytti kyllä todella hyvältä.
Samaan kiinnitin huomiota, en oikein pitänyt tosta ääninäyttelystä.

Toinen mikä laitto mietityttämään on noi tehtävärakenteet. Jotenkin vanhanaikaista että mennään ensin jonkun alueen ytimeen, sitte yhtäkkiä tulee asemiehiä paikalle. Ja se tapahtu nyt täs lyhyes videos kahdesti. Räiskitään tie ulos, jotenki meh ja toivon ettei kaikki ole tällasta.

Muuten näytti huikealta.

Argh, IGN kirjoittaa että noiden romanssi on tärkeää ja jos vaikka ignooraa toisen viestit niin se vaikuttaa negatiivisesti. En mä jaksa mitää helvetin rakkaussimulaattoria pelata.

Unohdin katsoa koko jutun kun oli niin hyvät pelit. Mutta kommenteista päätellen sieltä tulee juuri sitä mitä me Rockstariin luottavat tiesimme sieltä tulevan. Luottavaisin mielin kohti marraskuuta.
Aika paljon täytyy heilläkin olla luottoa omaan peliinsä, kun 3kk ennen julkaisua antavat 30min virallisen esittelyn ja päästävän porukkaa pelaamaan sekä vielä vapaasti jakamaan kokemuksiaan.

Suo näytti ihan hiton hienolta, sen pari sekuntia mitä sitä näkyi. Muutenpa tuo oli vähän turhan raiteilla ja putkessa menevää menoa, mitä toki Rockstarin peleissä aina. Se onkin se ristiriita että on open world mutta esim. RDR2:ssa ei pystynyt edes lähestymään erästä paikkaa kuin tietystä suunnasta kun oli niin tarkkaan se tarina mietitty että "nää menee nyt täältä ja just ja ainoastaan täältä". Tuli joku että ei voi poistua tehtäväalueelta jos yritti vähänkään kiertää.

Maailma näytti kyllä uskomattomalta siinä kohtaa kun oli laskuvarjolla hypähdys.

Max Payne / RDR -hidastus kiinnosti: kai tuota pääsee käyttämään useamminkin eikä ole vain joku skriptattu kohta? Sitä myös ihmettelin että melko hyvin osasi pelaaja heitellä pääosumia. Onko tuo samanlaista normiasetuksilla eli joku autoaim tms. vai oliko vain videota varten että on "cool"?

Eipä tässä ennakkotilausta ole vieläkään tarvetta laittaa. Katsella jos tulee joku alekampanja jossain kaupassa, missä on "fyysinen" tarjolla, niin sieltä voi harkita sitten. Hetki sitten tuon olisi jo kertaalleen saanutkin vastaavasta mutta jätin vielä ostamatta. Ja jos siis kiinnostaa että miten, niin kaikenlaisista "-20 % kaikesta"-tarjouksista mitä kaupoilla välillä on. Jos eivät ole rajanneet tuota pois.

PS. Itse video ei kyllä ollut mitenkään erikoisempi kuin pelien gameplay- ja esittelyvideot ennenkään. Ihan kuten pystyi arvaamaan. Olin jopa vähän pettynyt ettei ollut mitään erikoisempaa esittelyä, ei edes mitään kehittäjien kommentteja tai vastaavaa. Perusesittely, jonka isoin "wow" on esitelty tuote.

Hyvältä näytti, kaikki näyttää hyvältä. Pidän kuitenkin vielä housut jalassa, otetaan ihan iisisti, vedetään happee ja rauhotutaan. Sitku julkaisuun on viikko tai pari ja varsinkin siinä vaiheessa kun peli on jo asennettu ja tuijotetaan ruutua että "oioi tunnin päästä pääsee pelaa".

Sit lupaan että alkaa kihelmöimään ja perhosia vatsassa ja vuosien odotus ohi ja pääsee vihdoin pelaa uutta GTA peliä. Edelleen se online tässä mua eniten kiinnostaa vaikka innoissaa sen yksinpelinkin pelaan kunnolla ja ajan kanssa, mutta se online on mulle se (jos semmonen tulee, enkä näe syytä miksei) joka pitää minut tämän pelin parissa taas seuraavat 14 vuotta.

Voihan se olla että tämäkin peli on parhaimmillaan vasta joskus PS7 aikoihin, vedetty grafiikat niin kaakkoon noille nykykonsoleille että savu nousee prosessoreista jälleen kerran.

Voihan se olla että tämäkin peli on parhaimmillaan vasta joskus PS7 aikoihin, vedetty grafiikat niin kaakkoon noille nykykonsoleille että savu nousee prosessoreista jälleen kerran.

Hyvin todennäköistä sama kaava mitä GTA5 oli PS3 vedettii tehot ihan tappiin, PS4 sai tuntuvan kasvojen kohotukset ja vasta PS5 kykeni siihen mitä se peli ois pitänyt olla. Sama tulee käymään varmasti tän kanssa.

Nyt kun vielä mietin, niin olisivat tuossa katsauksessaan saaneet näyttää myös pelin maaseutua hieman enemmän. Kaupunki kyllä näytti hyvältä. Ja mistäpä sitä tietää jos saadaan vielä toinen pläjäys ennen julkaisua.

Ylös Bottom